Ухвала
від 28.04.2015 по справі 805/661/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Галатіна О.О.

Суддя-доповідач - Гаврищук Т.Г.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2015 року справа №805/661/15

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Гаврищук Т.Г.

суддів: Сіваченка І.В.

Чебанова О.О.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 17 березня 2015 року у справі № 805/661/15-а (головуючий І інстанції Галатіна О.О.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'янська меблева фабрика» до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про зобов'язання визнати податковий борг у сумі 7 290,00 грн. безнадійним, зобов'язання сплатити податковий борг в сумі 7 290,00 грн., як безнадійний, визнання протиправною відмову у реєстрації позивача платником єдиного податку і видати свідоцтво платника єдиного податку,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправним рішення про відмову у видачі свідоцтва платника єдиного податку; зобов'язання прийняти рішення про реєстрацію платником єдиного податку і видачу свідоцтва платника єдиного податку; зобов'язати анулювати у власному обліку записи про податкову заборгованість у сумі 7 290,00 грн., як штрафну санкцію за порушення законодавства про патентування.

Позивачем 17 березня 2015 року було подано заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить суд про зобов'язати визнати податковий борг в сумі 7 290,00 грн., що облікується на особистому рахунку позивача як штрафна санкція за порушення законодавства про патентування з 17.09.2007 року, безнадійним податковим боргом; зобов'язати списати податковий борг в сумі 7 290,00 грн., як безнадійний податковий борг; визнати протиправною відмову у реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'янська меблева фабрика» платником єдиного податку; зобов'язати прийняти рішення про реєстрацію платником єдиного податку і видати свідоцтво платника єдиного податку.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 17 березня 2015 року позов задоволено, внаслідок чого зобов'язано визнати та списати податковий борг в сумі 7 290,00 грн., нарахований рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0004022343 від 17.09.2007 року в розмірі 1358,66 грн. та за №0004012343 від 17.09.2007 року в розмірі 5931,34 грн. безнадійним податковим боргом; визнано протиправною відмову у реєстрації позивача платником єдиного податку; зобов'язано прийняти рішення про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'янська меблева фабрика» платником єдиного податку; зобов'язано видати свідоцтво платника єдиного податку.

В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Відповідач зазначив, що судом першої інстанції не прийнято до уваги тих обставин, що згідно до вимог Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затв. наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2010 № 1034, списання безнадійного податкового боргу здійснюється за результатами розгляду документів, наданих безпосередньо платником податків.

Особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомленні належним чином, а тому згідно до вимог п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 197 КАС України справу було розглянуто в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, заперечення на скаргу, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач 12.12.2014 року звернувся до відповідача із заявою про перехід на спрощену систему оподаткування з 01.01.2015 року.

Відповідач листом від 15.12.2014 року за № 17962/10/05-22-15-02 повідомив позивача про прийняття рішення про відмову у видачі свідоцтва платника єдиного податку, оскільки відповідно до п.п.291.5.8 п. 291.5 ст. ст.291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання (юридичні особи), які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).Згідно даних, наявних у податкового органу, станом на 15.12.2014 року у підприємства обліковується податкова заборгованість з штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки у сумі 7290,00грн.

Згідно листа відповідача від 13.02.2015 року №3130/10/05-22-15-02 станом на 15.12.2014р. за позивачем обліковується податкова заборгованість з штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки у сумі 7290,00грн., з яких: штрафна санкція в розмірі 1358, 66грн . застосована рішенням Слов'янської ОДПІ № 0004022343 від 17.09.2007 року , штрафна санкція в розмірі 5931,34грн. застосована за рішенням Слов'янської ОДПІ №0004012343 від 17.09.2007 року.

Відповідач також зазначив, що надати копію акту перевірки та рішень про нарахування штрафних санкцій не уявляється можливим, оскільки минули терміни зберігання зазначених документів, передбачені наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 року за №578/5.

Відповідно до п.291.5.8 ст.291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб'єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

За приписами п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності ( п.14.1.39 ст.14 Податкового кодексу України).

Списання безнадійного податкового боргу визначено статтею 101 Податкового кодексу України, за приписами п.101.1, п.п. 101.2.3. п. 101.2 якої списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг. Під терміном "безнадійний" розуміється, зокрема, податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом.

Строки давності визначені статтею 102 Податкового кодексу України, згідно до п.102.1 якої контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.102.4 цієї статті у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Враховуючи, що стосовно заборгованості з штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки у сумі 7290,00грн. минув встановлений строк давності, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про те, що наведена сума є безнадійним податковим боргом, яка підлягає списанню за правилами статті 101 Податкового кодексу України.

Податковий орган не заперечує тих обставин, що стосовно спірної суми минув встановлений строк давності. Однак, відповідач вважає, що виходячи з приписів Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затв. наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2010 №1034, списання безнадійного податкового боргу здійснюється за результатами розгляду документів, наданих контролюючим органом та/або безпосередньо платником податків. Позивач до податкового органу документи щодо списання спірної суми податкового боргу не надавав.

У п.101.5 ст.101 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до п.п.2.1.3 п.2.1 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затв. наказом Міністерства фінансів України від 14.12.2012р. № 1329, під терміном „безнадійний податковий борг" розуміється, зокрема, податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 глави 9 розділу ІІ Кодексу.

У п.3.1 цього Порядку встановлено, що визначення сум безнадійного податкового боргу, що підлягає списанню органами державної податкової служби, здійснюється: на підставі даних інформаційних систем органів державної податкової служби (далі - ІС ДПС) станом на день виникнення безнадійного податкового боргу; за даними довідки відповідного контролюючого органу про наявність безнадійного податкового боргу на день виникнення безнадійного податкового боргу.

Згідно п. 4.3 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.12.2012р. № 1329, за результатами розгляду документів, наданих контролюючим органом та/або безпосередньо платником податків, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу, яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається в трьох примірниках: перший - для платника податків, другий - для органу державної податкової служби, третій - для іншого контролюючого органу. У разі, коли контролюючий орган є органом державної податкової служби, рішення складається у двох примірниках - для платника податків і органу державної податкової служби.

Відповідно до п.4.4 - 4.5. Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.12.2012 року № 1329, у випадках, передбачених п.п. 2.1.3 пункту 2.1 розділу II цього Порядку (Податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 глави 9 розділу II Кодексу), орган державної податкової служби здійснює процедури щодо проведення списання безнадійного податкового боргу відповідно до вимог пунктів 4.2, 4.3 цього розділу. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається в двох примірниках: перший - для органу державної податкової служби, другий - для іншого контролюючого органу. Якщо до органу державної податкової служби не надходило звернення від іншого контролюючого органу, рішення про списання безнадійного податкового боргу приймається за результатами розгляду документів, визначених підпунктами 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.5 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, та складається в одному примірнику. Списання безнадійного податкового боргу здійснюється структурними підрозділами погашення податкового боргу щокварталу протягом двадцяти календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації (розрахунку) за звітний (податковий) квартал.

Аналогічні приписи містяться в Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затв. наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2010 № 1034.

Як вбачається з матеріалів справи, в порушення наведених вище вимог відповідачем не було прийнято рішення про списання безнадійного податкового боргу з штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки у сумі 7290,00грн..

Доводи апеляційної скарги з посиланням на ті обставини, що позивач не надав до податкового органу відповідні документи на списання податкового боргу, колегією суддів не прийнято до уваги, оскільки такий обов'язок платника податків не передбачений чинним законодавством.

Порядком списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.12.2012р. № 1329, на який посилається відповідач,передбачено звернення та надання платником податків відповідних документів тільки у випадку списання податкового боргу, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). Щодо податкового боргу стосовно якого минув строк давності, то процедура проведення списання такої суми боргу здійснюється безпосередньо податковим органом незалежно від звернення платника податків з відповідною заявою.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статтями 24, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 17 березня 2015 року у справі № 805/661/15-а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 17 березня 2015 року у справі №805/661/15-а - залишити без змін.

Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: Гаврищук Т.Г.

Судді: І.В.Сіваченко

О.О.Чебанов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2015
Оприлюднено08.05.2015
Номер документу43883026
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/661/15-а

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 17.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні