ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Зозуля Д.П.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
УХВАЛА
іменем України
"30" серпня 2012 р. Справа № 2а/1770/2473/2012
Житомирський апеляційний адміністративний суду складі колегії:
головуючого судді Котік Т.С.
суддів: Жизневської А.В.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Рівненського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "11" липня 2012 р. у справі за позовом Рівненського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Україна-М" про стягнення заборгованості ,
ВСТАНОВИВ:
У червні 2012 року ОСОБА_4 обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з вказаним позовом та просило стягнути з ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю (далі ТзОВ) "Україна-М" адміністративно-господарську санкцію у розмірі 4466,67 грн. та пеню у розмірі 38 грн. 27 коп.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 11 липня 2012 року позов задоволено частково.
Стягнуто з ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю фірма "Україна-М" на користь держави в особі Рівненського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарську санкцію в розмірі 372,22 грн. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2011 році та пеню у сумі 03,01 грн. Всього стягнуто 375 грн. 23 коп. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
В апеляційній скарзі ОСОБА_4 обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить постанову суду в частині відмови у задоволенні позовних вимог скасувати та прийняти нову - про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Розглянувши справу в порядку, передбаченому п.2 ч.1 ст.197 КАС України, оскільки сторони направили клопотання про розгляд справи за їх відсутності, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції прийшов до висновку, що лише в січні 2011 року ТОВ "Україна-М" не вчинено всіх необхідних дій щодо працевлаштування інвалідів згідно нормативу, передбаченого статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", а тому підлягає стягненню відповідно адміністративно-господарська санкція за нестворене робоче місце для працевлаштування інваліда у розмірі 372,22 грн. та пеня у розмірі 03 грн. 01 коп.
Відмовляючи у задоволенні позову в частині, що стосується періоду з лютого по грудень 2011 року, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про те, що ТОВ "Україна-М" протягом вказаного періоду було вжито усі необхідні заходи щодо виділення та створення робочого місця для працевлаштування інваліда та виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, а тому підстав для стягнення з відповідача адміністративно-господарської санкції за нестворене робоче місце для працевлаштування інваліда протягом лютого-грудня 2011 року відсутні.
Таких висновків суд дійшов повно та всебічно дослідивши матеріали справи та надавши їм належну правову оцінку.
Правовідносини, що виникли між сторонами урегульовано Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» . Зокрема, частиною 3 ст. 18 вказаного Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
За змістом ст. 19 вказаного Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Як убачається з матеріалів справи ТзОВ «Україна-М» відповідно до ст. 19 зазначеного Закону визначений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2011 року у кількості одного робочого місця, оскільки згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік (а.с. 3) поданого товариством до Фонду соціального захисту інвалідів середньооблікова численність штатних працівників облікового складу товариства у 2011 році становить 12 осіб.
Зі змісту копії звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік та копій звітів про наявність вакансій у ТзОВ "Україна-М" наявне робоче місце інваліда - "столяр"(а.с. 3, 25-35) .
Згідно звітів про наявність вакансій станом на 01.02.2011 року, 01.03.2011 року, 01.04.2011 року, 04.05.2011 року, 06.06.2011 року, 01.07.2011 року, 03.08.2011 року, 14.09.2011 року, 03.10.2011 року, 02.11.2011 року та 01.12.2011 року товариство подавало до Сарненського районного центру зайнятості Рівненської області інформацію щодо наявності вакантного робочого місця для інваліда третьої групи, професія "столяр" (а.с. 25-35).
З огляду на викладене, товариство створило робоче місце для працевлаштування інваліда, та правомірно подало такі дані до державної служби зайнятості, оскільки товариство самостійно не здійснює пошук інваліда на створену вакантну посаду. Такі повноваження відповідно до частини 3 статті 18-1 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» покладено на державну службу зайнятості .
Доводи апелянта про те, що таких дій не достатньо, оскільки нормами вищезазначеного закону обов»язок по працевлаштуванню покладено виключно на роботодавця та виконання нормативу є укладення трудового договору між інвалідом та підприємством, є безпідставними.
Як убачається зі змісту листа Сарненського районного центру зайнятості № 1360 від 09.07.2012 року, протягом 2011 року особи з інвалідністю, які б відповідали вимогам заявлених ТзОВ «Україна-М» вакансій по посаді столяр, за пошуком роботи не зверталися (а.с. 23).
Окрім того, позивачем не доведено та не встановлено судом, що безпосередньо на підприємство зверталися інваліди з приводу працевлаштування на вакантну посаду та їм відмовлено в укладенні трудового договору.
У зв'язку з викладеним, суд дійшов правильних висновків про те, що у діях відповідача відсутній склад правопорушення, та на нього не може бути покладена відповідальність відповідно до вимог Господарського кодексу України, за не направлення уповноваженими органами необхідної кількості інвалідів для працевлаштування та відсутність у населеному пункті. за місцем знаходження товариства інвалідів, які бажають працевлаштуватися.
Доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстави для скасування судового рішення в частині відмови у задоволенні позову відсутні.
Керуючись ст.ст. 197,198,200,205,206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Рівненського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "11" липня 2012 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Т.С. Котік
судді: ОСОБА_5
ОСОБА_2
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу ОСОБА_4 обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів вул.Замкова,10а/1,м.Рівне,33028
3- відповідачу ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Україна-М" с.Костянтинівка,Сарненський район, Рівненська область,34509
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2012 |
Оприлюднено | 08.05.2015 |
Номер документу | 43904065 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Котік Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні