Ухвала
від 30.04.2015 по справі 8/5025/1310/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"30" квітня 2015 р.Справа № 8/5025/1310/11

Господарський суд Хмельницької області у складі:

судді Субботіної Л.О., розглянувши матеріали заяви про зміну способу і порядку виконання рішення по справі

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення", м.Київ

до Хмельницької обласної державної телерадіокомпанії "Поділля-Центр", м.Хмельницький

про стягнення 39984 грн.

Представники сторін:

позивач: не з'явився

відповідач: не з'явився

за участю: Крепак Ю.Г. - представник Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області за довіреністю № 15-08/8-83 від 06.01.2015р.

Купчишена О.О. - начальник відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області.

Присяжний О.І. - представник Головного управління юстиції у Хмельницькій області за довіреністю № 07.6-05 від 06.01.2015р.

Ухвалою господарського суду Хмельницької області по справі №8/5025/1310/11 від 03.06.2014р. було відхилено скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" від 31.03.2014р. на дії відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. ухвалу господарського суду Хмельницької області від 03.06.2014 р. по справі №8/5025/1310/11 скасовано в частині відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" у визнанні недійсною постанови Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області від 29.12.2012 р. про закінчення виконавчого провадженням по виконанню наказу господарського суду Хмельницької області від 11.04.2012р. по справі №8/5025/1310/11. Визнано недійсною постанову Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області від 29.12.2012р. про закінчення виконавчого провадженням по виконанню наказу господарського суду Хмельницької області від 11.04.2012р. по справі №8/5025/1310/11. В іншій частині ухвалу господарського суду Хмельницької області від 03.06.2014 р. по справі №8/5025/1310/11 залишено без змін. Стягнуто з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" 609,00 грн. відшкодування понесених витрат по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги. Видачу наказу доручено господарському суду Хмельницької області.

13.10.2014 р. господарським судом Хмельницької області виданий відповідний наказ, який направлено стягувачу для виконання.

17.04.2015 року на адресу господарського суду Хмельницької області від Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області надійшла заява про зміну способу та порядку виконання рішення. В обґрунтування заяви заявник вказує, що в Головному управлінні Казначейства відкритий рахунок Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області, який є депозитним. Зазначає, що у боржника відсутні в Головному управлінні Казначейства інші рахунки, які б дали можливість здійснити безспірне списання коштів на користь стягувача. Натомість, такі рахунки наявні у юридичної особи, структурним підрозділом якої є боржник - Головного управління юстиції у Хмельницькій області. Тому заявник просить суд змінити спосіб виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11 та стягнути з рахунку Головного управління юстиції у Хмельницькій області, який відкритий у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Хмельницькій області на утримання Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області 609,00 грн. відшкодування понесених витрат по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги.

Представники сторін в судове засідання не з'явились. Представник позивача до початку розгляду заяви надіслав письмові пояснення, в яких просить задовольнити заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області та змінити спосіб виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11.

Представник Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області в судовому засіданні підтримує подану заяву.

Представники відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області та Головного управління юстиції у Хмельницькій області проти задоволення заяви заперечують. Вказують, що згідно ст. 121 ГПК України заявник не є стороною по справі № 8/5025/1310/11 та не входить до переліку органів, які мають право на звернення до суду із заявою про зміну порядку і способу виконання рішення.

Судом під час розгляду матеріалів справи та заяви про зміну способу виконання постанови встановлено наступне.

На виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду по справі №8/5025/1310/11 від 10.09.2014р. господарським судом Хмельницької області був виданий наказ від 13.10.2014р. про стягнення з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" 609,00 грн. відшкодування понесених витрат по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги.

27.02.2015р. стягувачем Товариством з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" було надіслано на адресу Головного управління ДКСУ Хмельницької області лист №43 з проханням прийняти на примусове виконання вищевказаний наказ.

Листом № 889 від 18.03.2015р. відділ примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області повідомив Головне управління ДКСУ у Хмельницької області, що у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Хмельницькій області відділом примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області відкрито депозитний рахунок для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті. Депозитні суми це кошти, що належать бюджетній установі, надходять у тимчасове розпорядження і з настанням відповідних умов перераховуються за призначенням. Вказані кошти надходять до установи і не мають відношення до виконання єдиного кошторису доходів і видатків установи. Тому можливість перерахування та безспірного списання коштів з депозитного рахунку відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області відсутня.

В зв'язку із вказаним, Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області звернулось до суду із заявою про зміну способу виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11. При цьому заявник посилається на Положення про підрозділ примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області, затверджене наказом начальника Головного управління юстиції у Хмельницькій області від 03.04.2007р. №37о/д, відповідно до п. 1 якого підрозділ примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області є структурною одиницею відділу державної виконавчої служби та входить до складу Головного управління юстиції у Хмельницькій області, яке здійснює централізований облік витрат на утримання відділу державної виконавчої служби.

Дослідивши матеріали заяви, суд дійшов до наступних висновків:

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ виконується органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Безспірне списання коштів з рахунків боржника органами казначейства здійснюється відповідно до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого Постановою КМУ від 03.08.2011р. № 845 (далі - Порядок № 845).

За приписами Порядку №845 боржниками є визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про державну виконавчу службу" районні, районні в містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції є юридичними особами, мають відповідні рахунки в органах Державного казначейства України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках, гербову печатку.

Приписами ст. 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" визначено, що держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Звертаючись із заявою про зміну способу виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11, заявник Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області просить стягнути з рахунку Головного управління юстиції у Хмельницькій області, який відкритий у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Хмельницькій області на утримання Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області 609,00 грн. відшкодування понесених витрат по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги.

За приписами ч.1 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Відповідно до п. 7.1.3. п. 7.2. Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленим. Наприклад, заміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх до покриття заборгованості. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (п. 7.2 вищевказаної постанови).

Судом враховується, що вказані заявником обставини свідчать не про зміну способу виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11, а про зміну сторони по справі. Проте, витрати по оплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги у даній справі були стягнуті судом апеляційної інстанції саме з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області, а не з Головного управління юстиції у Хмельницькій області, яке взагалі не було учасником судового процесу.

Крім того, приписами ч. 1 ст. 121 ГПК України визначено вичерпний перелік суб'єктів, які мають право звернутись до господарського суду в порядку ст. 121 ГПК України із заявою про зміну способу та порядку виконання рішення, ухвали, постанови (сторони, державний виконавець, прокурор). Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області не належить до вказаних суб'єктів.

Зважаючи на викладене, заява Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області про зміну способу виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11 не підлягає задоволенню.

Додатково судом приймається до уваги, що статтею 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" передбачено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до п. 49 Порядку № 845 у разі, коли для здійснення безспірного списання коштів державного бюджету згідно з п.п. 47, 50 цього Порядку необхідні додаткові кошти понад обсяг відповідних бюджетних призначень, казначейство подає протягом 10 днів з дня надходження виконавчих документів Мінфіну пропозиції щодо необхідності внесення змін до закону про Державний бюджет України. Казначейство відкладає безспірне списання коштів державного бюджету та поновлює його з дати набрання чинності законом про внесення змін до закону про Державний бюджет України.

Таким чином, питання щодо виконання наказу вирішується органами, які здійснюють стягнення, у відповідності до порядку та за рахунок джерел, які визначаються Порядком №845 та іншими нормативними актами.

Керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області про зміну способу виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі № 8/5025/1310/11 відмовити.

Суддя Л.О.Субботіна

Віддрук. 6 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу (м. Київ, пров. Лабораторний, 1, оф. 177) - рекомендованим,

3 - відповідачу (м.Хмельницький, вул.Володимирська, 92) - рекомендованим

4 - Вівдділ примусового виконання рішень Управління ДВС (м. Хмельницький, вул. Тернопільська, 13/2),

5 - Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області (м. Хмельницький, вул. Свободи, 70).

6 - Головне територіальне управління юстиції у Хмельницькій області (м.Хмельницький, вул.Грушевського, 87)

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення30.04.2015
Оприлюднено12.05.2015
Номер документу43963303
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/5025/1310/11

Ухвала від 23.06.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 16.06.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 04.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 19.05.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 07.04.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 27.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 20.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 27.08.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 06.12.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 30.04.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні