Ухвала
від 04.09.2015 по справі 8/5025/1310/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"04" вересня 2015 р.Справа № 8/5025/1310/11

Господарський суд Хмельницької області у складі:

судді Субботіної Л.О., розглянувши матеріали заяви про зміну способу і порядку виконання рішення по справі

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення", м.Київ

до Хмельницької обласної державної телерадіокомпанії "Поділля-Центр", м.Хмельницький

про стягнення 39984 грн.

Представники сторін:

позивач: ОСОБА_1 - представник за довіреністю №17 від 26.08.2015р.

відповідач: не з'явився

за участю: ОСОБА_2 - представник Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області за довіреністю № 15-08/6-79 від 06.01.2015р.

ОСОБА_3 - представник Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області за довіреністю №10.2-06/29/1806 від 19.05.2015р.

Ухвалою господарського суду Хмельницької області по справі №8/5025/1310/11 від 03.06.2014р. було відхилено скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" від 31.03.2014р. на дії відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. ухвалу господарського суду Хмельницької області від 03.06.2014 р. по справі №8/5025/1310/11 скасовано в частині відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" у визнанні недійсною постанови Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області від 29.12.2012 р. про закінчення виконавчого провадженням по виконанню наказу господарського суду Хмельницької області від 11.04.2012р. по справі №8/5025/1310/11. Визнано недійсною постанову Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області від 29.12.2012р. про закінчення виконавчого провадженням по виконанню наказу господарського суду Хмельницької області від 11.04.2012р. по справі №8/5025/1310/11. В іншій частині ухвалу господарського суду Хмельницької області від 03.06.2014 р. по справі №8/5025/1310/11 залишено без змін. Стягнуто з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" 609,00 грн. відшкодування понесених витрат по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги. Видачу наказу доручено господарському суду Хмельницької області.

18.08.2015 року на адресу господарського суду Хмельницької області надійшла заява від товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" м. Київ про зміну способу та порядку виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. по справі № 8/5025/1310/11. В обґрунтування заяви заявник вказує, що 27.02.2015р. ТОВ "Технології гідроочищення" підготувало та направило на Головне управління державної казначейської служби у Хмельницькій області відповідну заяву про безспірне списання з боржника (Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного управління юстиції у Хмельницькій області) заборгованості у розмірі 609,00 грн. З моменту отримання вказаної заяви ГУ ДКСУ у Хмельницькій області розпочало певні дії щодо роз'яснення ухвали суду, зміни порядку та способу стягнення та ін. Однак, йому було відмовлено, оскільки ГУ ДКСУ у Хмельницькій області не є стороною по справі. Відповідно до листа Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області від 26.06.2015р. Головне територіальне управління юстиції у Хмельницькій області здійснює фінансове забезпечення Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного управління юстиції у Хмельницькій області, при цьому, останнє не є отримувачем та розпорядником бюджетних коштів. Заявник вважає, що стягнення заборгованості згідно наказу ГС Хмельницької області від 13.10.2014р. у справі № 8/5025/1310/11 можливо лише з рахунків розпорядника бюджетних коштів боржника - Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області. Тому він просить суд змінити порядок виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11 та стягнути з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області (29000, м.Хмельницький, вул. Тернопільська, 13/2) витрати по сплаті судового збору за пред'явлення апеляційної скарги у розмірі 609 (шістсот дев'ять) грн. 00 коп. шляхом стягнення з рахунку розпорядника бюджетних коштів боржника - Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області (29000, м. Хмельницькій, вул. Грушевського, 87, код ЄДРПОУ 34838822) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" (01133, Україна, м. Київ, пров. Лабораторний, 1, оф. 177, ЄДРПОУ 35634715, п/р 26002275636400 в АТ В«УкрСиббанкВ» , код банку 351005).

Представник позивача підтримує заяву про зміну способу та порядку виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. по справі № 8/5025/1310/11.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про причини неявки не повідомив.

Представник Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області в судовому засіданні підтримує подану заяву.

Представник Головного управління юстиції у Хмельницькій області проти задоволення заяви заперечує, вважає її безпідставною та необґрунтованою. Вказує, що згідно частини першої ст. 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Процедура ж безспірного списання коштів державного бюджету за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів передбачена пунктами 47-52 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників. Отже, вищевказаними нормативно-правовими актами передбачено чіткий алгоритм дій органів казначейства при встановлені останнім відсутності у державного органу - Відділу примусового виконання рішень Управління ДВС Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області коштів для забезпечення виконання рішення суду.

Судом під час розгляду матеріалів справи та заяви про зміну способу і порядку виконання рішення суду встановлено наступне.

На виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду по справі №8/5025/1310/11 від 10.09.2014р. господарським судом Хмельницької області був виданий наказ від 13.10.2014р. про стягнення з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" 609,00 грн. відшкодування понесених витрат по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги.

27.02.2015р. стягувачем Товариством з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" було надіслано на адресу Головного управління ДКСУ Хмельницької області лист №43 з проханням прийняти на примусове виконання вищевказаний наказ.

Листом № 889 від 18.03.2015р. відділ примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області повідомив Головне управління ДКСУ у Хмельницької області, що у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Хмельницькій області відділом примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області відкрито депозитний рахунок для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті. Депозитні суми це кошти, що належать бюджетній установі, надходять у тимчасове розпорядження і з настанням відповідних умов перераховуються за призначенням. Вказані кошти надходять до установи і не мають відношення до виконання єдиного кошторису доходів і видатків установи. Тому можливість перерахування та безспірного списання коштів з депозитного рахунку відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області відсутня.

Згідно листа Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області № 5524-2015/41-19-18/1848-2015 від 26.06.2015р. відділ примусового виконання рішень Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області не є отримувачем та розпорядником бюджетних коштів і знаходиться на фінансовому забезпеченні Головного територіального управління юстиції, оскільки є його структурним підрозділом.

В зв’язку із вказаними обставинами, постанова Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11 в частині стягнення судових витрат так і не була виконана, що стало підставою для звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" до суду із заявою про зміну порядку виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11.

Дослідивши матеріали заяви, суд дійшов до наступних висновків:

Відповідно до ст.115 ГПК України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ виконується органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Безспірне списання коштів з рахунків боржника органами казначейства здійснюється відповідно до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого Постановою КМУ від 03.08.2011р. № 845 (далі - Порядок № 845).

За приписами Порядку №845 боржниками є визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Як вбачається із змісту постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. по справі №8/5025/1310/11 з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області було стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" 609,00 грн. відшкодування понесених витрат по сплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги.

Згідно п. 1 Положення про управління державної виконавчої служби головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 10.04.2012р. № 549/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 квітня 2012 р. за № 547/20860, управління державної виконавчої служби головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є структурним підрозділом головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, що забезпечує реалізацію повноважень Державної виконавчої служби України. До складу Управління входить відділ примусового виконання рішень.

Відповідно до листа відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області № 889 від 18.03.2015р., листа Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області № 5524-2015/41-19-18/1848-2015 від 26.06.2015р. у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Хмельницькій області відділом примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області відкрито лише депозитний рахунок для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті. Вказані кошти надходять до установи і не мають відношення до виконання єдиного кошторису доходів і видатків установи. Відділ примусового виконання рішень Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області не є отримувачем та розпорядником бюджетних коштів і знаходиться на фінансовому забезпеченні Головного територіального управління юстиції.

За приписами ч.1 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Відповідно до п. 7.1.3. п. 7.2. Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленим. Наприклад, заміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх до покриття заборгованості. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (п. 7.2 вищевказаної постанови).

Судом приймається до уваги, що Відділ примусового виконання рішень Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області не має статусу отримувача та розпорядника бюджетних коштів і фінансується за рахунок коштів Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області, отже, вказані обставини можуть бути підставою для зміни порядку виконання судового рішення шляхом стягнення коштів з рахунку розпорядника бюджетних коштів - Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області (аналогічна позиція викладена в постановах ВГСУ у справі № 8/141 від 09.06.2009р., № 5002-17/2085-2004 від 05.02.2014р.)

Також судом враховується, що пунктом 3 рішення Конституційного Суду України від 25 квітня 2012 року № 11-рп/2012 у справі № 1-12/2012 за конституційним зверненням громадянина ОСОБА_4 щодо офіційного тлумачення положень пункту 20 частини першої статті 106, частини першої статті 111-13 Господарського процесуального кодексу України у взаємозв’язку з положеннями пунктів 2, 8 частини третьої статті 129 Конституції України встановлено, що зміна способу та порядку виконання рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб. Зі змісту та призначення інституту зміни способу та порядку виконання рішення, ухвали, постанови вбачається, що він є ефективним процесуальним засобом, який спрямований на гарантування виконання судового рішення. За практикою Європейського суду з прав людини право на виконання судового рішення є складовою права на доступ до суду, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як невід’ємна частина судового розгляду (Рішення у справі "Шмалько проти України" від 20 липня 2004 року).

Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом. Конституційний Суд України в абзаці одинадцятому підпункту 3.3 пункту 3 мотивувальної частини Рішення від 11 березня 2011 року № 2-рп/2011, посилаючись на позицію Європейського суду з прав людини, зазначив, що право на справедливий судовий розгляд може бути обмежене державою, якщо це обмеження не завдає шкоди самій суті права.

Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" та змінити порядок виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. по справі №8/5025/1310/11.

Доводи Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області з приводу того, що списання коштів згідно постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. по справі № 8/5025/1310/11 повинно здійснюватись за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду, судом до уваги не приймаються, оскільки Відділ примусового виконання рішень Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області є структурним підрозділом Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області, має у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Хмельницькій області лише депозитний рахунок і фінансується за рахунок коштів Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області.

Керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення" про зміну порядку виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11 задовольнити.

Змінити порядок виконання постанови Рівненського апеляційного господарського суду від 10.09.2014р. у справі №8/5025/1310/11.

Стягнути з Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області (29000, м.Хмельницький, вул.Тернопільська, 13/2) витрати по сплаті судового збору за пред'явлення апеляційної скарги у розмірі 609,00 грн. (шістсот дев'ять гривень 00 коп.) шляхом стягнення з рахунку розпорядника бюджетних коштів боржника - Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області (29000, м.Хмельницький, вул.Грушевського, 87, код 34838822) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технології гідроочищення (01133, м.Київ, пров.Лабораторний, 1, оф. 177, код 35634715, п/р 26002275636400 в АТ "УкрСиббанк", МФО 351005).

Суддя Л.О. Субботіна

Віддрук. 6 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу (м. Київ, пров. Лабораторний, 1, оф. 177),

3 - відповідачу (м.Хмельницький, вул.Володимирська, 92) - простим

4 - Вівдділ примусового виконання рішень Управління ДВС (м. Хмельницький, вул. Тернопільська, 13/2) - простим,

5 - Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області (м. Хмельницький, вул. Свободи, 70),

6 - Головне територіальне управління юстиції у Хмельницькій області (м.Хмельницький, вул.Грушевського, 87).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення04.09.2015
Оприлюднено14.09.2015
Номер документу49822013
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/5025/1310/11

Ухвала від 23.06.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 16.06.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 04.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 19.05.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 07.04.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 27.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

Ухвала від 20.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 27.08.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 06.12.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 30.04.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Смаровоз М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні