Ухвала
від 22.04.2015 по справі 804/8745/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

22 квітня 2015 рокусправа № 804/8745/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:                    Мельника В.В.

           суддів:                     Нагорної Л.М. Юхименка О.В.

за участю секретаря судового засідання: Лащенка Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу

Дніпропетровської обласної ради

на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2014 року у справі №804/8745/14 про закриття провадження в частині позовних вимог.

за позовом

до           

за участі третьої особи

про

Дніпропетровської обласної ради

1. Дніпропетровської міської ради;2. Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради;3. Управління Держземагентства у місті Дніпропетровську Дніпропетровської області;4. Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції

Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів

визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

23 жовтня 2014 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду закрито провадження у справі №804/8745/14 за позовом Дніпропетровської обласної ради (далі по тексту – позивач) до Дніпропетровської міської ради (далі по тексту – відповідач-1), Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради (далі по тексту – відповідач-2), Управління Держземагентства у місті Дніпропетровську Дніпропетровської області (далі по тексту – відповідач-3), Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції (далі по тексту – відповідач-4), третя особа - Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів (далі по тексту – третя особа) в частині позовних вимог про визнання недійсними державних актів на право постійного користування землею, виданих на підставі рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 05.06.2001 року №1247 та рішення Дніпропетровської міської ради від 06.11.2002 року №205/4 та щодо припинення права користування земельною ділянкою, розташованою за адресою: м. Дніпропетровськ, просп. Кірова, 57 (кадастровий №1210100000:06:053:0018), яка була надана рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 05.06.2001 року №1247 та рішенням Дніпропетровської міської ради від 06.11.2002 року №205/4 Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів (Державній податковій інспекції у м. Дніпропетровську/ Спеціалізованій державній податковій інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Дніпропетровську - згідно вищезазначених рішень). (суддя – Озерянська С.І.)

Ухвала мотивована тим, що у разі прийняття суб'єктом владних повноважень рішення про передачу земельних ділянок у власність (користування), тобто рішення ненормативного акту, який вичерпує свою дію після його реалізації, подальше оспорювання правомірності набуття фізичною чи юридичною особою спірної земельної ділянки має вирішуватись у порядку цивільної юрисдикції, оскільки виникає спір про цивільне право.

Не погодившись з ухвалою суду першої інстанції, Дніпропетровська обласна рада подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм процесуального права, просить скасувати ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2014 року у справі №804/8745/14 та задовольнити вимоги адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що згідно Рішення Конституційного суду України від 01 квітня 2010 року №10-рп/2010 положення статті 12 Земельного кодексу України у частині повноважень згідно із якими місцеві ради вирішують питання розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок у власність юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності треба розуміти, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб'єкти владних повноважень.

Відповідачі про дату, час і місце розгляду справи повідомлялись у встановленому порядку, своїх представників для участі у її розгляді не направили.

За таких обставин, з урахуванням думок представників позивача та третьої особи, колегія суддів ухвалила розглянути справу без участі представників відповідачів.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги, просив скасувати ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2014 року у справі №804/8745/14.

Представник третьої особи проти задоволення вимог апеляційної скарги заперечував, просив залишити без змін оскаржувану ухвалу суду.

У судовому засіданні, заслухавши пояснення представників осіб, які з'явились у судове засідання, перевіривши доводи апеляційної скарги та матеріали справи в їх сукупності, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на такі підстави.

Відповідно до матеріалів справи, позивачем в адміністративному позові заявлено вимоги, зокрема, щодо:

-           визнання недійсними державних актів на право постійного користування землею, виданих на підставі рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 05.06.2001 року №1247 та рішення Дніпропетровської міської ради від 06.11.2002 року №205/4;

-          припинення права користування земельною ділянкою, розташованою за адресою: м. Дніпропетровськ, просп. Кірова, 57 (кадастровий №1210100000:06:053:0018), яка була надана рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 05.06.2001 року №1247 та рішенням Дніпропетровської міської ради від 06.11.2002 року №205/4 Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів (Державній податковій інспекції у м. Дніпропетровську/Спеціалізованій державній податковій інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Дніпропетровську - згідно вищезазначених рішень).

За змістом частини другої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

При цьому колегія суддів звертає увагу на те, що спір набуває ознак публічно-правового за умов не лише наявності серед суб'єктів спору публічного органу чи посадової особи, а й здійснення ним (ними) у цих відносинах владних управлінських функцій.

Для цілей і завдань адміністративного судочинства владну управлінську функцію необхідно розуміти як діяльність усіх суб'єктів владних повноважень з виконання покладених на них Конституцією чи законами України завдань.

За змістом статті 126 Земельного кодексу України державні акти на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом, є підставою для державної реєстрації цих прав.

Ознаками зазначених державних актів є:

-          видача органом виконавчої влади;

-          видача в межах процедури державної реєстрації права власності, користування, що виникло на підставі правовстановлювального документа;

-          єдиний порядок оформлення;

-          фіксування факту державної реєстрації права власності на землю або користування землею.

Оскільки порядок видачі державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку перебуває у сфері публічно-правових відносин, то спори щодо даних актів підлягають розгляду адміністративними судами.

Крім того, згідно з рішенням Конституційного Суду України від 01.04.2010 №10-рп/2010 органи місцевого самоврядування діють як суб'єкти владних повноважень у земельних відносинах у тих випадках, коли ними здійснюються дії, передбачені пунктами а-г статті 12 Земельного кодексу України, тобто, коли ці органи використовують свої повноваження щодо розпорядження землями територіальної громади.

Виходячи з викладеного, враховуючи те, що спори відносно актів на постійне користування земельною ділянкою перебувають у сфері публічно-правових відносин, а відповідач-1, здійснивши покладені на нього повноваження стосовно розпорядження землями територіальної громади, а саме щодо надання земельної ділянки у користування, діяв як суб'єкт владних повноважень у земельних відносинах, колегія суддів вважає помилковим висновок суду першої інстанції про необхідність розгляду вищезазначених позовних вимог в порядку цивільної юрисдикції.

З огляду на вищезазначене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про необхідність задоволення апеляційної скарги позивача у частині скасування оскаржуваної ухвали через порушення судом першої інстанції норм процесуального права.

Щодо вимоги апеляційної скарги про задоволення адміністративного позову, колегія суддів зазначає, що у суду апеляційної інстанції відсутня процесуально встановлена можливість її розгляду в порядку апеляційного перегляду ухвали суду першої інстанції про закриття провадження в частині позовних вимог.

За таких обставин, керуючись ч.3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 199, 204, 205, 206 КАС України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -

ухвалиВ:

Апеляційну скаргу Дніпропетровської обласної ради – задовольнити частково.

Ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2014 року у справі №804/8745/14 – скасувати.

Справу направити до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.

Повний текст виготовлено – 27 квітня 2015 року.

Головуючий:                                                                      В.В. Мельник

          Суддя:                                                                      Л.М. Нагорна

          Суддя:                                                                      О.В. Юхименко

                                                            

                                                                      

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2015
Оприлюднено12.05.2015
Номер документу43963594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8745/14

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Постанова від 27.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні