Постанова
від 08.04.2015 по справі 805/651/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2015 р. Справа №805/651/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

час прийняття постанови: 15:15

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Хохленкова О. В.,

за участю секретаря судового засідання Проніна Д. С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом прокурора Олександрівського району в особі Олександрівського відділення Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області до фізичної особи ОСОБА_1, третя особа ОСОБА_2 районна державна адміністрація, про стягнення податкового боргу в розмірі 34068,05 грн., -

за участю прокурора: Морозова Е.М.

за участю представника позивача: ОСОБА_3

за участю відповідача: ОСОБА_1

за участю представника третьої особи: ОСОБА_4

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Олександрівського району Донецької області в інтересах держави в особі Олександрівського відділення Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу з орендної плати за землю в розмірі 34068,05 грн.

Ухвалою суду від 24.03.2015 року було залучено в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 районну державну адміністрацію.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач уклав 01.07.2010 року з Некременською сільською радою Договір оренди б/н земельної ділянки площею 64,68 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель сільськогосподарського призначення.

Згідно п.9 додаткової угоди від 22.08.2013 року до Договору оренди від 01.07.2010 року орендна плата встановлена у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Станом на 02.02.2015 року за відповідачем обліковується податковий борг з орендної плати за землю в сумі 34068,05 грн.

Просив позовні вимоги задовольнити повністю та стягнути з відповідача зазначену суму.

Прокурор в судове засіданні з'явився. Позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник позивача у судове засідання з'явився. Також позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання з'явився. Проти позову заперечував та пояснив, що він при укладенні додаткової угоди від 22.09.2013 року підписав чистого аркуша та не знав про зміну порядку визначення орендної плати.

Представник третьої особи в судове засідання з'явився. Позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Заслухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи та додатково надані позивачем документи, суд встановив наступне.

Позивач - Добропільська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби є юридичної особою, код ЄДРПОУ 38181842 та суб'єктом владних повноважень.

Відповідач - фізична особа ОСОБА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_1.

Правовідносини між сторонами регулюються Законом України «Про оренду землі» та Податковим кодексом України.

01.07.2010 року Некременською сільською радою був укладений Договір оренди б/н земельної ділянки площею 64,68 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель сільськогосподарського призначення (а.с.13-14).

Актом приймання - передачі земельної ділянки в натурі (на місцевості) відповідач прийняв земельну ділянку площею 64,68 га (а.с.16).

Рішенням Некременської сільської ради від 20.08.2013 року № 6/35-403 було запропоновано ОСОБА_1 укласти додаткову угоду по оплаті за оренду земельної ділянки із розрахунку 3% від нормативної грошової оцінки землі (а.с.17).

Згідно п.9 додаткової угоди від 22.08.2013 року до Договору оренди від 01.07.2010 року орендна плата встановлена у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с.19).

Відповідно до листа відділу Держземагентства в Олександрівському районі Донецької області № 1046-01/672 від 18.09.2013 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки яку орендує ОСОБА_1 площею 64,68 га складає 1231395,94 грн. (а.с.11).

Згідно з податковою вимогою форми «Ф» від 10.10.2014 року № 13755-05 станом на 09.10.2014 року за відповідачем рахується заборгованість в сумі 35578,18 грн. (а.с.10).

Відповідно до п.2 Додаткової угоди від 17.11.2014 року до Договору оренди від 01.07.2010 року площа земельної ділянки становить 42,2424 га ріллі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (а.с.21).

Згідно з п.5 Додаткової угоди від 17.11.2014 року до Договору оренди від 01.07.2010 року грошова оцінка земельної ділянки становить 803986,55 грн. (а.с.21).

Відповідно до зворотного боку облікової картки платника податків податковий борг зі сплати орендної плати за землю на 30.11.2014 року становить 34068,05 грн. (а.с.10 об).

Згідно з розрахунком суми орендної плати за землю наданим представником позивача, контролюючим органом при проведенні розрахунку були взяті до уваги положення Додаткової угоди від 17.11.2014 року про зміну площі земельної ділянки та внесені відповідачем суми.

Позивач зазначав, що прийняті ним заходи, направлені на погашення наявної суми боргу відповідача не призвели до позитивних результатів, що стало підставою для звернення позивача до суду із позовом про стягнення з відповідача наявної суми боргу. Враховуючи вищезазначене, позивач просив суд стягнути з відповідача суму заборгованості з земельного податку фізичних осіб у розмірі 34068,05 грн.

Доказів сплати зазначеного боргу суду не надано.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У пункті 11 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу» зазначено, що Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції - подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Підпунктом 14.1.136. пункту 14.1. статті 14 Податкового Кодексу визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1. статті 14 зазначеного Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 20.1.18. пункту 20.1. статті 20 зазначеного Кодексу, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 41.5. статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Підпунктом п. 15.1 статті 15 Податкового Кодексу визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до підпункту п. 63.1 статті 63 Податкового Кодексу облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового Кодексу України платників податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового Кодексу України Контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

Згідно з підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 288.1. статті 288 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до пункту 288.4. статті 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем і орендатором.

Таким чином, судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість з орендної плати за землю у розмірі 34068,05 грн. за 2014 рік.

Суд критично відноситься до заперечень відповідача з приводу того, що він начебто не знав про зміну порядку оцінки орендної плати за земельну ділянку та підписав чистого аркуша, а змісту Додаткової угоди від 22.09.2013 року не знав.

Так, пунктом 2 рішення Некременської сільської ради Олександрівського району Донецької області № 6/35 - 403 від 20.08.2013 року було запропоновано ОСОБА_1 укласти додаткову угоду з ОСОБА_2 райдержадміністрацією по оплаті зо оренду земельної ділянки із розрахунку 3% від нормативної грошової оцінки землі (а.с.17)

Як пояснив сам відповідач в ході судового розгляду справи він отримав це рішення органу місцевого самоврядування та знав про зміну порядку оцінки орендної плати за земельну ділянку.

З огляду на зазначене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в них позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись Законом України «Про прокуратуру», ст. 67 Конституції України, Податковим кодексом України, Законом України «Про державну податкову службу», ст.ст. 7 - 12, 69-72, 94, 122-163, 254, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов прокурора Олександрівського району в особі Олександрівського відділення Добропільської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області до фізичної особи ОСОБА_1, третя особа ОСОБА_2 районна державна адміністрація, про стягнення податкового боргу в розмірі 34068,05 грн., задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідент.номер НОМЕР_1) суму податкового боргу в розмірі 34068 (тридцять чотири тисячі шістдесят вісім) гривень 05 копійок з орендної плати за землю на р/р 33219815700108, за кодом бюджетної класифікації 13050500, ОКПО 37980376, МФО 834016, Одександрівське УК/с.Некременне.

Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова прийнята в нарадчій кімнаті та її вступну та резолютивну частину проголошено в судовому засіданні 08 квітня 2015 року в присутності представників сторін.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Скарга подається на ім'я Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

В повному обсязі постанова складена 10 квітня 2015 року.

Суддя Хохленков О.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2015
Оприлюднено12.05.2015
Номер документу43992811
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/651/15-а

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 07.05.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 08.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Постанова від 08.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні