Справа № 686/21898/14-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2015 р. м. Хмельницький
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області у складі:
головуючої - судді Логінової С.М.,
при секретарі - Греховій Г.Ю.,
за участю представника позивача - ОСОБА_1,
за участю представника відповідача - Хмельницької районної державної
адміністрації - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Хмельницькому справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Октант-центр» до Хмельницької районної державної адміністрації, за участю третьої особи без самостійних вимог - колективного підприємства «Спецбудресурс» про визнання незаконним розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 27.06.2013 року № 301/2013-р.,
встановив:
ТОВ «Октант-центр» звернулось до суду за участю третьої особи без самостійних вимог - колективного підприємства «Спецбудресурс» до Хмельницької районної державної адміністрації про визнання незаконним розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 27.06.2013 року № 301/2013-р., посилаючись на те, що 27 червня 2013 року Хмельницькою районною державною адміністрацією видано розпорядження № 301/2013-р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди КП «Спецбудресурс» Хмельницької районної ради земельної ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб на території Давидковецької сільської ради». У п. 2 вищевказаного розпорядження вказано: передати в користування на умовах оренди комунальному підприємству «Спецбудресурс» Хмельницької районної ради терміном на 49 років земельну ділянку водного фонду (6825082400:02:026:0002) площею 48,6529 га. (під водою 43,9472 га., прибережна смуга - 4,7057 га.) із земель держаної власності (землі водного фонду) для рибогосподарських потреб за межами населеного пункту на території Давидковецької сільської ради.
Позивач посилається на те, що вказане розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації порушує законні права та інтереси позивача, а також підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Октант-центр" є правонаступником закритого акціонерного товариства "Октант".
31.03.2004 року між Хмельницькою РДА (орендодавець) та закритим акціонерним товариством «Октант» (орендатор) укладено договір оренди земельної ділянки № 73 відповідно до п. 1 якого орендодавець на підставі розпорядження голови адміністрації № 24/04-р від 05.02.2004 року надає, а орендар приймає в строкове платне, володіння і користування земельну ділянку, яка знаходиться за межами населеного пункту (с. Давидківці, Хмельницького району, Хмельницької області). Згідно даного договору в оренду було передано земельну ділянку водного фонду площею 48,65 га. (в.т.ч. під водою 43,94 га., прибережна смуга - 4,71 га.). Вказаний договір укладено терміном на 10 років, починаючи з дати його реєстрації і до 31.03.2014 року. Про передачу вище вказаної земельної ділянки водного фонду було складено відповідний акт прийому-передачі земельної ділянки водного фонду площею 48,65 га. від 31.03.2014 року
5 липня 2006 року ЗAT «Октант» видано дозвіл № 001510 С на спеціальне водокористування ставка загальною площею 48,65 га. строком дії до 31.03.2014 р.
За декілька місяців до закінчення строку дії договору оренди земельної ділянки № 73 від 31.03.2004 p. ЗАТ «Октант» звернувся до Хмельницької РДА з метою отримання повторного дозволу на оренду даної земельної ділянки. Розпорядження Хмельницької РДА від 28.01.2013 року № 19/2013-р. відмовлено у надані дозволу ЗАТ «Октант» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду в користування на умовах оренди площею 48,65 га., що розташована за межами населеного пункту с. Давидківці на території Давидковецької сільської ради Хмельницького району, Хмельницької області.
12 березня 2013 року між Хмельницькою районною державною адміністрацією та закритим акціонерним товариством «Октант» було укладено угоду про співробітництво та організацію взаємовідносин. Так, згідно п. 5 даної угоди Хмельницька районна державна адміністрація зобов'язується сприяти виділенню земель для ЗАТ «Октант» на території Давидковецької сільської ради під забудову готельного комплексу, виділення земель під будівництва цегельного заводу, сприяти в передачі оренди згідно Земельного кодексу України ставка за межами с. Давидківці Хмельницького району та приміщення казармено-житлового фонду та комунальних споруд військового містечка №6.
У п. 16 вказаної вище угоди зазначено, що сторони зобов'язуються при виконанні цієї угоди не зводити співробітництво до дотримання лише наявних у ній вимог, підтримувати ділові контакти та вживати всіх необхідних заходів для забезпечення ефективності та розвитку їх комерційних зв'язків.
Спірна земельна ділянка, яка була передана в оренду КП «Спецбудресурс» на підставі договору оренди земельної ділянки № 653 від 27.06.2013 укладеного між Хмельницькою районною державною адміністрацією та КП «Спецбудресурс», не була передана Хмельницькій РДА у встановленому законом порядку, а відтак остання не мала права розпоряджатися нею та укладати будь-які договори, в тому числі щодо передачі останньої в оренду.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 14.05.2012 року зобов'язано Хмельницьку району державну адміністрацію Хмельницької області в установленому порядку розглянути питання щодо надання ЗАТ «Октант» дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду, площею 48,65 га., що розташована за межами населеного пункту с. Давидківці на території Давидковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області та прийняти відповідне рішення.
На виконання зазначеної постанови відповідачем прийнято розпорядження від 28.01.2013 р. № 19/2013-р яким відмовлено в надані дозволу ЗАТ «Октант» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки водного фонду в користування на умовах оренди площею 48,65 га., що розташована за межами населеного пункту с. Давидківці на території Давидковецької сільської ради Хмельницького району, Хмельницької області.
Позивач посилається на те, що в даному випадку має місце порушення ч.2 ст. 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Приписами ч. 2 ст. 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Виходячи із вищезазначеного позивач вважає що законні права та інтереси ТОВ «Октант-Центр» були порушені, з огляду на те, що Хмельницька районна державна адміністрація не володіла земельною ділянкою водного фонду, площею 48,65 га., що розташована за межами населеного пункту с. Давидківці на території Давидковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області та не мала права нею розпоряджатися, оскільки вона належала КСП ім. Шестакова та згодом його правонаступнику.
Позивач просить визнати дії Хмельницької районної державної адміністрації щодо відведення земельної ділянки водного фонду, площею 48,65 га. та передачі її в оренду КП «Спецбудресурс» незаконними.
Скасувати розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 27.06.2013 року № 301/2013-р.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав, викладених у позові, просив позов задовольнити.
Представник відповідача позов не визнав, посилаючись на його безпідставність.
Представник колективного підприємства «Спецбудресурс» у судове засідання не прибув, належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку що позов не підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 17 Земельного кодексу України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Згідно ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).
Згідно ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Цією нормою закріплено виключний перелік підстав відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Згідно ч. 1 ст. 117 Земельного кодексу України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні..
На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.
Судом встановлено, що 27 червня 2013 року Хмельницькою районною державною адміністрацією видано розпорядження № 301/2013-р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди КП «Спецбудресурс» Хмельницької районної ради земельної ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб на території Давидковецької сільської ради». У п. 2 вище вказаного розпорядження вказано: передати в користування на умовах оренди комунальному підприємству «Спецбудресурс» Хмельницької районної ради терміном на 49 років земельну ділянку водного фонду (6825082400:02:026:0002) площею 48,6529 га. (під водою 43,9472 га., прибережна смуга - 4,7057 га.) із земель держаної власності (землі водного фонду) для рибогосподарських потреб за межами населеного пункту на території Давидковецької сільської ради.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Октант-центр" є правонаступником закритого акціонерного товариства "Октант".
31.03.2004 року між Хмельницькою РДА (орендодавець) та закритим акціонерним товариством «Октант» (орендатор) укладено договір оренди земельної ділянки № 73 відповідно до п. 1 якого орендодавець на підставі розпорядження голови адміністрації № 379/04-р від 05.02.2004 року надає, а орендар приймає в строкове платне, володіння і користування земельну ділянку, яка знаходиться за межами населеного пункту (с. Давидківці, Хмельницького району, Хмельницької області). Згідно даного договору в оренду було передано земельну ділянку водного фонду площею 48,65 га. (в.т.ч. під водою 43,94 га., прибережна смуга - 4,71 га.). Згідно із п. 3.2 договору оренди вказаний договір укладено терміном на 10 років, починаючи з дати його реєстрації і до 31.03.2014 року. Про передачу вище вказаної земельної ділянки водного фонду було складено відповідний акт прийому-передачі земельної ділянки водного фонду площею 48,65 га. від 31.03.2014 року.
5 липня 2006 року ЗAT «Октант» видано дозвіл № 001510 С на спеціальне водокористування ставка загальною площею 48,65 га. строком дії до 31.03.2014 р.
За декілька місяців до закінчення строку дії договору оренди земельної ділянки № 73 від 31.03.2004 p. ЗАТ «Октант» звернувся до Хмельницької РДА з метою отримання повторного дозволу на оренду даної земельної ділянки.
Розпорядження Хмельницької РДА від 28.01.2013 року № 19/2013-р. відмовлено у надані дозволу ЗАТ «Октант» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної водного фонду в користування на умовах оренди площею 48,65 га., що розташована за межами населеного пункту с. Давидківці на території Давидковецької сільської ради Хмельницького району, Хмельницької області.
12 березня 2013 року між Хмельницькою районною державною адміністрацією та закритим акціонерним товариством «Октант» було укладено угоду про співробітництво та організацію взаємовідносин. Так, згідно п. 5 даної угоди Хмельницька районна державна адміністрація зобов'язується сприяти виділенню земель для ЗАТ «Октант» на території Давидковецької сільської ради під забудову готельного комплексу, виділення земель під будівництва цегельного заводу, сприяти в передачі оренди згідно Земельного кодексу України, ставка за межами с. Давидківці Хмельницького району та приміщення казармено-житлового фонду та комунальних споруд військового містечка №6.
У п. 16 вказаної вище угоди зазначено, що сторони зобов'язуються при виконанні цієї угоди не зводити співробітництво до дотримання лише наявних у ній вимог, підтримувати ділові контакти та вживати всіх необхідних заходів для забезпечення ефективності та розвитку їх комерційних зв'язків.
Судом встановлено, що 27 червня 2013 року Хмельницькою районною державною адміністрацією видано розпорядження № 301/2013-р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди КП «Спецбудресурс» Хмельницької районної ради земельної ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб на території Давидковецької сільської ради».
Спірна земельна ділянка була передана в оренду колективному підприємству «Спецбудресурс» на підставі договору оренди земельної ділянки № 653 від 27.06.2013, укладеного між Хмельницькою районною державною адміністрацією та КП «Спецбудресурс».
Відповідно до ч.1,2 ст.135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього Кодексу.
Згідно із ч. 3 ст. 135 Земельного кодексу України організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, або державний виконавець у разі виконання рішень, що підлягають примусовому виконанню в порядку, передбаченому Законом України "Про виконавче провадження", які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.
Судом встановлено, що Хмельницькою районною державною адміністрацією, як органом, який може виступати організатором проведення земельних торгів рішення про їх проведення не приймалось.
Суд приходить до висновку, що Хмельницька районна державна адміністрація діяла у межах повноважень та відповідно до абз. 5 ч. 2 ст.134 Земельного кодексу України, оскільки не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі надання земельних ділянок державним та комунальним підприємствам, бюджетним установам, вищим навчальним закладам, а також господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 60 відсотків.
ЗАТ «Октант» не доведено порушення його прав розпорядженням № 301/2013-р від 27 червня 2013 року, виданим Хмельницькою районною державною адміністрацією «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачу в користування на умовах оренди КП «Спецбудресурс» Хмельницької районної ради земельної ділянки водного фонду для рибогосподарських потреб на території Давидковецької сільської ради».
Керуючись ст.ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. ст. 17, 116, ст.ст. 17, 116, 117, 123, 134, 135 Земельного кодексу України суд
вирішив :
у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Октант-центр» до Хмельницької районної державної адміністрації, за участю третьої особи без самостійних вимог - колективного підприємства «Спецбудресурс» про визнання незаконним розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 27.06.2013 року № 301/2013-р. відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 10 днів до апеляційного адміністративного суду Вінницької області.
Суддя Логінова С.М.
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2015 |
Оприлюднено | 12.05.2015 |
Номер документу | 44032192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Логінова С. М.
Адміністративне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Логінова С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні