П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14.08.2011 Справа №4-1480/11
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:
головуючого судді Базана Л.Т.
при секретарі Сеник В.Г.
з участю прокурора Ороновського С.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Тернополі скаргу в.о. (заступника) заступника начальника Першого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції ОСОБА_1 на постанову прокурора м.Тернополя ОСОБА_2 від 10 червня 2011 року про порушення кримінальної справи за фактом зловживання владою або службовим службовими особами 1-ого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції Головного управління юстиції в Тернопільській області, тобто, за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.364 КК України за фактом зловживання своїм службовим становищем, тобто умисного з корисливих мотивів використання службового становища, якщо воно заподіяло істотну шкоду державним інтересам шляхом підриву авторитету органів державної влади, вчинене працівником правоохоронного органу,
В С Т А Н О В И В:
В.о. (заступник) заступника начальника Першого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції ОСОБА_1 звернувся до Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області зі скаргою на постанову прокурора м.Тернополя ОСОБА_2 від 10 червня 2011 року про порушення кримінальної справи за фактом зловживання владою або службовим службовими особами 1-ого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції Головного управління юстиції в Тернопільській області, тобто, за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.364 КК України за фактом зловживання своїм службовим становищем, тобто умисного з корисливих мотивів використання службового становища, якщо воно заподіяло істотну шкоду державним інтересам шляхом підриву авторитету органів державної влади, вчинене працівником правоохоронного органу, в якій просить дану постанову скасувати та відмовити в порушенні кримінальної справи. При цьому, стверджує, що дана постанова була винесена без достатніх приводів та підстав для порушення кримінальної справи. Зокрема вказує, що як слідує з постанови приводом до порушення даної кримінальної справи були листи Першого відділу ДВС ТМУЮ, з яких вбачалося, що з 01.01.2009 року по даний час службові особи вказаного відділу не звернули до виконання 410 постанов ДАІ про накладення адміністративних стягнень, внаслідок чого до Державного бюджету не надійшли кошти у вигляді штрафів на загальну суму близь 100 тис. грн. Крім цього, вказує на те, що працівники ДВС не є працівниками правоохоронного органу, як про це йдеться у постанові, що на запити з СБУ в Тернопільській області Першим відділом ДВС ТМУЮ надавалися відповіді про хід виконання постанов, які надавалися згідно вимог законодавства. Крім цього, вказує, що ДАІ не зверталося до Першого відділу ДВС ТМУЮ з приводу виконання постанов про накладення адміністративних стягнень, а тому внаслідок наведеного, не зрозуміло те, звідки саме така кількість не звернутих до виконання постанов. В зв'язку із наведеним просить визнати постанову наведену постанову незаконною та скасувати її.
Суд, дослідивши зміст скарги та матеріали, на підставі яких було прийнято рішення про порушення кримінальної справи, заслухавши пояснення скаржника ОСОБА_1, який просив скаргу задовольнити, підтримавши її в повному обсязі, думку прокурора, який заперечив проти задоволення скарги, вважає, що скаргу ОСОБА_1 слід залишити без задоволення виходячи з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів 10 червня 2011 року прокурором м.Тернополя ОСОБА_2 винесено постанову про порушення кримінальної справи за фактом зловживання владою або службовим становищем службовими особами 1-го відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції Головного управління юстиції в Тернопільській області, тобто за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.364 КК України за фактом зловживання своїм службовим становищем, тобто умисного з корисливих мотивів використання службового становища, якщо воно заподіяло істотну шкоду державним інтересам шляхом підриву авторитету органів державної влади, вчинене працівником правоохоронного органу.
Постанова обґрунтовується тим, проведеною прокуратурою міста Тернополя перевіркою при здійсненні правозахисної діяльності у сфері додержання законодавства про адміністративні правопорушення встановлено, що службові особи 1-го відділу ДВС ТМУЮ ГУЮ в Тернопільській області, будучи службовими особами та працівниками правоохоронного органу, отримуючи від відділення Державної автомобільної інспекції м.Тернополя упродовж 2009-2011 років постанови про накладення на громадян стягнень за вчинення адміністративних правопорушень, зокрема, порушення правил дорожнього руху, для примусового стягнення штрафів та виявляючи у них обставини, які виключають відкриття виконавчого провадження, всупереч вимогам ч.2 ст.26 Закону України «Про виконавче провадження» та ст.303 КУпАП несвоєчасно виносили постанови про відмову у відкритті виконавчого провадження та повертали матеріали органам ДАІ для усунення недоліків, внаслідок чого витекли обумовлені законом терміни для звернення вказаних постанов до виконання.
Як вбачається із листів 1-го ВДВС ТМУЮ № 19/23258-08 від 08.06.2011 року та ВДАІ УМВСУ в Тернопільській області № 13/3892 від 07.06.2011 року, за період з 01.01.2009 року по даний час, службові особи 1-го відділу ДВС ТМУЮ не звернули до виконання 410 постанов органів ДАІ про накладення адміністративних стягнень, внаслідок чого до Державного бюджету не надійшли кошти у вигляді штрафів, на загальну суму близько 100 тис. грн.
Таким чином службові особи 1-го відділу ДВС ТМУЮ ГУЮ в Тернопільській області, будучи працівниками правоохоронного органу, умисно, в користь третіх осіб, тобто окремих боржників, використали службове становище всупереч інтересам служби, а саме не надіслали у передбачені чинним законодавством терміни на адресу ВДАІ м.Тернополя постанови про відмову у відкритті виконавчого провадження та не повернули для усунення недоліків постанови про накладення адміністративних стягнень, внаслідок чого витекли обумовлені законом терміни для звернення вказаних постанов до виконання, чим заподіяли державним інтересам істотну шкоду шляхом підриву авторитету органів державної влади.
Виходячи зі змісту ст.ст. 94-97, 236-8 КПК України, суд, здійснюючи судовий контроль за законністю порушення кримінальної справи, має перевірити чи є приводи і підстави, які вказують на ознаки злочину та чи достатньо даних для того, щоб розпочати процедуру досудового слідства.
При цьому, суд не повинен розглядати та вирішувати заздалегідь ті питання, які мають вирішуватися при розгляді кримінальної справи по суті.
Отже, на даній стадії суд перевіряє лише наявність об'єктивних ознак, що характеризують подію злочину.
Згідно з вимогами ч.1 ст.94 КПК України приводом до порушення кримінальної справи може бути безпосереднє виявлення органом дізнання, слідчим, прокурором або судом ознак злочину.
З матеріалів вбачається, що приводами до порушення кримінальної справи було безпосереднє виявлення ознак злочину прокурором при проведенні перевірки при здійсненні правозахисної діяльності за додержанням та застосуванням законів про адміністративні правопорушення.
Водночас, підставами до порушення кримінальної справи послужили матеріали дослідчої перевірки, які містять достатні дані, що вказують на наявність у діях службових осіб 1-го відділу Державної виконавчої служби Тернопільського міського управління юстиції Головного управління юстиції в Тернопільській області ознак злочину, передбаченого ч.3 ст.364 КК України.
Що ж стосується посилань скаржника ОСОБА_1 на те, що працівники ДВС не є працівниками правоохоронного органу, як про це йдеться у постанові, що на запити з СБУ в Тернопільській області Першим відділом ДВС ТМУЮ надавалися відповіді про хід виконання постанов, які надавалися згідно вимог законодавства та на те, що ДАІ не зверталося до Першого відділу ДВС ТМУЮ з приводу виконання постанов про накладення адміністративних стягнень, а тому внаслідок наведеного, не зрозуміло те, звідки саме така кількість не звернутих до виконання постанов, то при розгляді скарги суд не вправі виходити за межі наданих йому ст.236-8 КПК України повноважень, а саме вдаватись до оцінки доказів, оскільки дані питання повинні вирішуватись при розгляді кримінальної справи по суті, коли він може визначити, які саме докази є належними та припустимими, а які з них отримані з порушенням процесуальних норм, встановлених чинним КПК України.
Таким чином, суд приходить до висновку, що у прокурора м.Тернополя були достатні приводи і підстави для порушення кримінальної справи. При цьому, суд також приходить до висновку про законність джерел отримання даних, що слугували підставою для порушення кримінальної справи.
Зважаючи на наведені обставини, суд не вбачає підстав для задоволення скарги в.о. (заступника) заступника начальника Першого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції ОСОБА_1, а отже - і для скасування постанови прокурора м.Тернополя ОСОБА_2 від 10 червня 2011 року про порушення кримінальної справи за фактом зловживання владою або службовим службовими особами 1-ого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції Головного управління юстиції в Тернопільській області, тобто, за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.364 КК України за фактом зловживання своїм службовим становищем, тобто умисного з корисливих мотивів використання службового становища, якщо воно заподіяло істотну шкоду державним інтересам шляхом підриву авторитету органів державної влади, вчинене працівником правоохоронного органу.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 94, 97, 98, 236-7, 236-8 КПК України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
Скаргу в.о. (заступника) заступника начальника Першого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції ОСОБА_1 на постанову прокурора м.Тернополя ОСОБА_2 від 10 червня 2011 року про порушення кримінальної справи за фактом зловживання владою або службовим службовими особами 1-ого відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції Головного управління юстиції в Тернопільській області, тобто, за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.364 КК України за фактом зловживання своїм службовим становищем, тобто умисного з корисливих мотивів використання службового становища, якщо воно заподіяло істотну шкоду державним інтересам шляхом підриву авторитету органів державної влади, вчинене працівником правоохоронного органу - залишити без задоволення.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Тернопільської області протягом 7 діб з дня її винесення.
Головуючий Л.Т. Базан
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2011 |
Оприлюднено | 13.05.2015 |
Номер документу | 44046096 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Базан Л. Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні