Постанова
від 22.04.2015 по справі 822/949/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/949/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіКасапа В.М. при секретаріЛитвинюк К.Б. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Орден Банкірів Імпекс" до Хмельницької міської виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ПП «Орден Банкірів Імпекс» звернулося з позовом до Хмельницької міської виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо відмови здійснити фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованій особі ОСОБА_3, а саме допомоги по вагітності та пологах, а також зобов'язати відповідача здійснити відповідне фінансування в розмірі 45 170,16 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що відповідачем неправомірно відмовлено у фінансуванні підприємства для надання матеріального забезпечення застрахованій особі ОСОБА_3, а саме допомоги по вагітності та пологах в розмірі 45 170,16 грн., оскільки позивачем для такого фінансування надано в повній мірі підтверджуючі документи, які відповідачем не взято до уваги. Вважає такі дії відповідача протиправними та просить зобов'язати його здійснити відповідне фінансування.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, подав заперечення проти адміністративного позову, яке підтвердив у судовому засіданні, та пояснив, що дії Фонду є правомірними, оскільки вчинялись на підставі наявних документів та відповідної інформації, а тому позов є безпідставним, просить відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані докази у їх єдності, взаємному зв'язку та сукупності, з'ясувавши повно і всебічно обставини справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 30.09.2014 року між ПП «Орден Банкірів Імпекс» та ОСОБА_3 укладено трудовий контракт про прийняття останньої на роботу строком дії з 01.10.2014 року по 30.09.2015 року.

Наказом позивача № 5 від 30.09.2014 року ОСОБА_3 прийнято на роботу з 01.10.2014 року з оплатою згідно трудового контракту.

Наказом № 7 від 10.11.2014 року ОСОБА_3 надано відпустку по вагітності та пологах з 10.11.2014 року по 16.03.2015 року.

З метою надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду, а саме допомоги по вагітності та пологах, даною особою подано листок непрацездатності серії АГИ № 538165, згідно якого ОСОБА_3 звільнена від роботи на 126 днів.

В зв'язку з цим, 02.12.2014 року позивачем подано до Фонду заяву-розрахунок, де зазначено 126 днів для оплати лікарняного по вагітності та пологах за період з 10.11.2014 року по 15.03.2015 року та суму до сплати в розмірі 51 050,16 грн.

До даної заяви додано копії наказу про прийняття на роботу, трудового контракту, довідку ОК-5, відомість за жовтень 2014 року про нараховану заробітну плату, які свідчать про перебування застрахованої особи ОСОБА_3 у трудових відносинах з позивачем.

Листом від 05.01.2015 року відповідачем відмовлено у фінансуванні матеріального забезпечення позивача в розмірі 51 050,16 грн., оскільки на момент настання страхового випадку - 10.11.2014 року ОСОБА_3 не була застрахованою особою, що підтверджується листом ДПІ у м. Хмельницькому від 30.12.2014 року, в якому зазначено, що громадянка ОСОБА_3 працювала у ПП «Орден Банкірів Імпекс» з 01.10.2014 року та була звільнена 31.10.2014 року.

В зв'язку з цим, 19.01.2015 року відповідачем здійснено перерахунок коштів для матеріального забезпечення ОСОБА_3 в розмірі 5 880 грн. з розрахунку 9 робочих днів листопада місяця.

Умови фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхувальників для надання ними матеріального забезпечення визначено Порядком фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 26 від 22.12.2010 року (далі - Порядок).

Згідно п. 2 Порядку фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду.

Підставою для фінансування страхувальників-роботодавців робочими органами Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.

Відповідно до п. 5 Порядку для отримання коштів Фонду для виплати матеріального забезпечення застрахованим особам, нарахованого страхувальником, страхувальник звертається до робочого органу Фонду за місцем обліку в органі Фонду або за місцем обліку, зазначеним в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування (для зареєстрованих після 01.01.2011), із заявою-розрахунком за підписом керівника та головного бухгалтера, засвідченою печаткою підприємства.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (чинного на момент настання страхового випадку) фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам здійснюється районними, міжрайонними, міськими виконавчими дирекціями відділень Фонду в порядку, встановленому правлінням Фонду.

Підставою для фінансування страхувальників робочими органами відділень Фонду є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.

Районні, міжрайонні, міські виконавчі дирекції відділень Фонду здійснюють фінансування страхувальників-роботодавців протягом десяти робочих днів після надходження заяви.

Як зазначалось вище, на виконання вказаних норм, позивачем подано до відповідача необхідну заяву-розрахунок з доданими документами.

Разом з тим, перевіряючи фактичні обставини справи, судом встановлено наступне.

Отже, підставою для відмови відповідачем у фінансуванні позивача для надання матеріального забезпечення ОСОБА_3 слугував лист ДПІ у м. Хмельницькому від 30.12.2014 року, в якому зазначено, що громадянка ОСОБА_3 працювала у ПП «Орден Банкірів Імпекс» з 01.10.2014 року та була звільнена 31.10.2014 року. Дана обставина підтверджується звітом по єдиному соціальному внеску за жовтень 2014 року, поданим позивачем до податкового органу.

В ході судового розгляду справи встановлено, що 20.11.2014 року позивачем дійсно до податкової інспекції було подано такий звіт, однак у ньому допущено помилку щодо дати припинення трудових відносин з ОСОБА_3, адже згідно трудового контракту та наказу про прийняття на роботу трудові відносини між позивачем та вказаною особою триватимуть до 30.09.2015 року.

Суд звертає увагу, що відповідачем не надано жодного документального підтвердження щодо припинення трудових відносин саме 31.10.2014 року.

В зв'язку з допущеною помилкою позивачем подано скасовуючу відомість із зазначенням правильних даних у додатку № 4 до звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до податкового органу.

Листом від 24.02.2015 року за № 4 позивач повідомив відповідача про виправлені помилки з наданням копій підтверджуючих документів та просив здійснити дофінансування виплати лікарняного ОСОБА_3 з урахуванням поданих змін.

Даний лист отримано відповідачем 24.02.2015 року, що підтверджується відтиском штемпеля на ньому (копія листа знаходиться в матеріалах справи).

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що на момент настання страхового випадку ОСОБА_3 перебувала у трудових відносинах з позивачем, тобто була застрахованою особою, а отже фінансування для надання їй матеріального забезпечення, а саме допомоги по вагітності та пологах, повинно здійснюватись у відповідному розмірі згідно вимог Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року № 1266.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що відповідачем в порядку виконання обов'язку, передбаченого ч. 2 ст. 71 КАС України, не надано належних та допустимих доказів правомірності оскаржуваних дій, натомість позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені належними доказами, відповідають вимогам чинного законодавства, а тому підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 158-163, 167, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

позов приватного підприємства "Орден Банкірів Імпекс" задоволити.

Визнати протиправними дії Хмельницької міської виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності щодо відмови здійснити фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованій особі ОСОБА_3 за рахунок коштів Фонду в розмірі 51 050,16 грн.

Зобов'язати Хмельницьку міську виконавчу дирекцію Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності здійснити фінансування приватного підприємства "Орден Банкірів Імпекс" для надання матеріального забезпечення застрахованій особі ОСОБА_3, а саме допомоги по вагітності та пологах в розмірі 45 170,16 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 27 квітня 2015 року

Суддя /підпис/В.М. Касап "Згідно з оригіналом" Суддя

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2015
Оприлюднено13.05.2015
Номер документу44067056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/949/15

Постанова від 02.07.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Постанова від 22.04.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Касап В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні