Постанова
від 12.05.2015 по справі 710/672/15-а
ШПОЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 710/672/15-а

провадження № 2-а/710/45/2015

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28.04.2015 року Шполянський районний суд Черкаської області

в складі: головуючого судді: Кравчука В.М.

за участю секретаря: Ткаченко В.Б.

представника позивачки: ОСОБА_1

представника відповідача: Заєць С.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Шпола Черкаської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Головного управління Держземагентства у Черкаській області в особі відділу Держземагентства у Шполянському районі про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в :

Позивачка ОСОБА_3 звернулася в суд з адміністративним позовом, який підтримав в судовому засіданні її представник ОСОБА_1 і просив визнати протиправним та скасувати рішення відділу Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області, а саме: висновок про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки №19-28-0.4-758/2-15 від 20.02.2015, та зобов'язати відділ Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області повторно розглянути заяву про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,7571 га, кадастровий номер НОМЕР_1, цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, та надати висновок відповідно до чинного законодавства.

Позовні вимоги представник позивачки мотивував тим, що позивачці ОСОБА_3 належить земельна ділянка площею 0,7571 га, кадастровий номер НОМЕР_1, цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, розташована за адресою: АДРЕСА_1. З метою легітимізації фактичного цільового використання земельної ділянки, яка фактично використовується для ведення особистого селянського господарства, для задоволення особистих потреб, шляхом виробництва і споживання сільськогосподарської продукції, підвищення вартості та поліпшення цінності земельної ділянки, позивачкою було замовлено проект землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,7571 га, із зміною цільового призначення однієї з частин. Відповідно до розробленого проекту земельна ділянка площею 0,7571 га ділилась на дві земельні ділянки: площею 0,11 га цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, та площею 0,6471 га з переведенням в категорію земель для ведення особистого селянського господарства. Проект землеустрою розробив СПД ФО інженер-землевпорядник ОСОБА_4. В серпні 2014 року проект землеустрою було направлено на погодження у відділ Держземагенства у Шполянському районі. 08.09.2014 року з відділу Держземагенства у Шполянському районі надійшов висновок №4890/07-17 на розглянутий проект землеустрою, в якому не було зазначено недоліки проекту, а лише було відмічено, що він не відповідає ст. 50 ЗУ «Про землеустрій», в зв'язку з чим до відділу Держземагенства було подано заяву про роз'яснення висновку. В жовтні 2014 року позивачкою було отримано лист-роз'яснення про відмову погодження проекту №8650/07-17 від 01.10.2014 року, в якому виконуючий обов'язки начальника відділу Держземагенства у Шполянському районі Заєць С.П. вказав, що до проекту не додано: довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; перелік обтяжень у використанні земельних ділянок; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування. Зазначені недоліки розробником проекту інженером-землевпорядником ОСОБА_4 було усунуто і повторно було подано проект землеустрою до відділу Держземагенства у Шполянському районі в січні 2015 року, для його погодження. В лютому 2015 року відповідач надав повторний висновок №19-28-0.4-758/2-15 від 20.02.2015 про відмову у погодженні проекту землеустрою, в якому зазначив нові недоліки, які не були відображені при первинному розгляді, в листі №8650/07-17 від 01.10.2014 року. Таким чином, він вважає, що відповідач протиправно повторно відмовив в погодженні проекту, після усунення недоліків зазначених в попередньому висновкові. В зв'язку з вказаними обставинами, позивачка вимушена була звернутися до суду з даним позовом, який підтримав в судовому засіданні її представник і просив позов задоволити в повному обсязі, а судові витрати залишити на рахунку позивачки і не стягувати їх з відповідача.

В судовому засіданні представник відповідача Заєць С.П. позов не визнав і просив в його задоволенні відмовити на тій підставі, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки не погоджується, в зв'язку з тим, що: відповідність документації із землеустрою (у паперовій формі) положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою не засвідчено підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера - землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, як це визначено статтею 25 Закону України «Про землеустрій» та Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, які затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 №255 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.04.2013 за № 694/23226; у документації відсутня копія правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, як це визначено статтею 50 Закону України «Про землеустрій»; на графічному матеріалі (ситуаційний план) не зазначено місце розташування земельної ділянки як це визначено статтею 50 Закону України «Про землеустрій»; назва проекту землеустрою не відповідає назві документації із землеустрою, яку зазначено у статтях 25 та 50 Закону України «Про землеустрій». Разом з тим зазначив, що зміст проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не відповідає складу документації із землеустрою, земельну ділянку площею 0,7571 га за адресою: АДРЕСА_1, зареєстровано у Державному земельному кадастрі та присвоєно кадастровий номер. Перед розробленням проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки необхідно розробити технічну документацію землеустрою щодо поділу та об'єднання земельної ділянки з послідуючою реєстрацією сформованих земельних ділянок у Державному земельному кадастрі та прав на них. Крім того, вказав, що відповідно до частини даних Державного земельного кадастру зазначена земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, однак земельні ділянки з цільовим призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд не можуть розташовуватися за межами населеного пункту. Враховуючи вказані обставини, просив в задоволенні позову відмовити.

Вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи, судом встановлено, що позивачці ОСОБА_3 на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого та зареєстрованого реєстраційною службою Шполянського районного управління юстиції Черкаської області 18.05.2014 року індексний номер: 21778820, належить земельна ділянка площею 0,7571 га, кадастровий номер НОМЕР_1, цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, розташована за адресою: АДРЕСА_1.

З метою легітимізації фактичного цільового використання земельної ділянки, яка фактично використовується для ведення особистого селянського господарства, для задоволення особистих потреб, шляхом виробництва і споживання сільськогосподарської продукції, підвищення вартості та поліпшення цінності земельної ділянки, позивачкою було замовлено проект землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,7571 га, із зміною цільового призначення однієї з частин. Відповідно до розробленого проекту земельна ділянка площею 0,7571 га ділилась на дві земельні ділянки: площею 0,11 га цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, та площею 0,6471 га з переведенням в категорію земель для ведення особистого селянського господарства.

Проект землеустрою розробив СПД ФО інженер-землевпорядник ОСОБА_4, який має відповідний досвід та кваліфікаційний сертифікат №001416, виданий 03.01.2013 року Державним агентством земельних ресурсів України.

В серпні 2014 року проект землеустрою було направлено на погодження у відділ Держземагенства у Шполянському районі. 08.09.2014 року з відділу Держземагенства у Шполянському районі надійшов висновок №4890/07-17 на розглянутий проект землеустрою, в якому не було зазначено недоліки проекту, а лише було відмічено, що він не відповідає ст. 50 Закону України «Про землеустрій». В зв'язку з цим, позивачкою ОСОБА_3 до відділу Держземагенства у Шполянському районі було подано заяву про роз'яснення висновку.

В жовтні 2014 року позивачкою було отримано лист-роз'яснення про відмову погодження проекту №8650/07-17 від 01.10.2014 року, в якому виконуючий обов'язки начальника відділу Держземагенства у Шполянському районі Заєць С.П. вказав, що до проекту не додано: довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; перелік обтяжень у використанні земельних ділянок; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування.

Вказані в роз'ясненні недоліки розробником проекту інженером-землевпорядником ОСОБА_4 було усунуто і повторно подано проект землеустрою до відділу Держземагенства у Шполянському районі в січні 2015 року для його погодження.

В лютому 2015 року відповідач надав повторний висновок №19-28-0.4-758/2-15 від 20.02.2015 про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за підписом в.о. начальника відділу Держземагенства у Шполянському районі Заєць С.П., в якому зазначив нові недоліки, які не були відображені при первинному розгляді, в листі №8650/07-17 від 01.10.2014 року.

Згідно ч. 1 ст. 186-1 ЗК України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

В судовому засіданні було встановлено, що позивачка в серпні 2014 року подала проект землеустрою до відділу Держземагенства у Шполянському районі для його погодження, тобто діяла в межах положень, передбачених ч. 1 ст. 186-1 ЗК України.

Частиною 8 статті 186-1 ЗК України передбачено, що у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений). Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Однак, слід зазначити, що після отримання листа-роз'яснення про відмову погодження проекту №8650/07-17 від 01.10.2014 року, розробник проекту інженер-землевпорядник ОСОБА_4 усунув всі вказані в листі-роз'ясненні недоліки та повторно позивачкою було подано проект землеустрою до відділу Держземагенства у Шполянському районі в січні 2015 року для його погодження.

Види документації із землеустрою визначені ст. 25 Закону України «Про землеустрій». Порядок розробки проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки врегульований нормами ст. 50 Закону України «Про землеустрій», а саме: проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок. Приписами Закону не встановлюється назва проекту, а лише встановлюються види документації із землеустрою. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому ЗК України.

Згідно ч. 3 ст. 20 ЗК України, зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться: щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 6 ст. 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно - правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Згідно частини сьомої статті 186-1 ЗК України органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати, зокрема, додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до ст.50 Закону України "Про землеустрій".

В судовому засіданні представником відповідача не було спростовано твердження представника позивача про те, що після надання висновку №4890/07-17 на розглянутий проект землеустрою і листа-роз'яснення про відмову погодження проекту №8650/07-17 від 01.10.2014 року, та після повторного подання проекту землеустрою на погодження, відповідачем було надано повторно висновок №19-28-0.4-758/2-15 від 20.02.2015 про відмову у погодженні проекту землеустрою, в якому були зазначені нові недоліки, про які в попередньому висновку нічого не вказано.

Отже, як вбачається з вищенаведених положень нормативно-правових актів, для зміни цільового призначення частини земельної ділянки, яка належить позивачці на праві приватної власності, позивачкою було подано до відділу Держземагентства у Шполянському районі для погодження проект землеустрою, в погодженні якого відповідачем було відмовлено та надано висновок із зазначенням недоліків, які були усунуті та позивачкою повторно подано проект землеустрою для погодження, однак відповідач в порушення вимог чинного законодавства повторно відмовив в погодженні проекту землеустрою, зазначивши у повторному висновку нові недоліки, які не були вказані в первинному висновку, тобто відповідач порушив вимоги ч. 8 ст. 186-1 ЗК України, поскільки відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки можливо лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку, а позивачка усунула недоліки, викладені в первинному висновку.

За приписами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 КАС України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 КАС України).

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, проаналізувавши та оцінивши їх у єдності і сукупності, враховуючи, що позивачка усунула недоліки, про які було зазначено відповідачем в попередньому висновку №4890/07-17 від 08.09.2014, однак відповідач повторно відмовив в погодженні проекту землеустрою, вказавши в повторному висновку №19-28-0.4-758/2-15 від 20.02.2015 нові недоліки, про які в попередньому висновку не було зазначено, беручи до уваги, що сторони заявили про те, що ними надані всі наявні докази, яких достатньо для вирішення спору між ними, виходячи з встановлених судом обставин і визначених відповідно до них правовідносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, ст. ст. 20, 186-1 ЗК України, ст. ст. 25, 50 Закону України "Про землеустрій", керуючись ст.ст. 6, 17, 19, 71, 158, 160-163, 186 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Головного управління Держземагентства у Черкаській області в особі відділу Держземагентства у Шполянському районі про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення відділу Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області, а саме: висновок про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки №19-28-0.4-758/2-15 від 20.02.2015.

Зобов'язати відділ Держземагентства у Шполянському районі Черкаської області повторно розглянути заяву про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,7571 га, кадастровий номер НОМЕР_1, цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, та надати висновок відповідно до чинного законодавства.

Повний текст постанови проголошено 12.05.2015 р. о 12-45 год. в приміщенні залу судових засідань №1 Шполянського районного суду Черкаської області.

Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст. 186 КАС України.

Суддя В.М. Кравчук

СудШполянський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення12.05.2015
Оприлюднено15.05.2015
Номер документу44104978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —710/672/15-а

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

Постанова від 07.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 12.05.2015

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

Постанова від 28.04.2015

Адміністративне

Шполянський районний суд Черкаської області

Кравчук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні