Постанова
від 08.05.2015 по справі 820/1620/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08 травня 2015 р. № 820/1620/15

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді - Сагайдака В.В.,

Суддів - Бездітка Д.В., Полях Н.А.,

при секретарі - Ромащенко М.П.,

за участі представників сторін:

позивача - Вергуна М.М.,

відповідача - Департамента Державної Архітектурно-будівельної інспекції України у Харківській області -Осадчука В.М.,

третьої особи - Споживчого товариства "ЄЛИЗАВЕТА" - Воробйової Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "РИНОК АС" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області, Департаменту Державної Архітектурно-будівельної інспекції України у Харківській області, треті особи: Споживче товариство "ЄЛИЗАВЕТА", Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції Харківської області про визнання протиправною та скасування реєстрації декларації,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "РИНОК АС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області, Департаменту Державної Архітектурно-будівельної інспекції України у Харківській області, треті особи: Споживче товариство "ЄЛИЗАВЕТА", Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції Харківської області, в якому з урахуванням уточнень просить суд визнати протиправною та скасувати реєстрацію Інспекцією ДАБК у Харківській області декларації від 28.11.2013 р. № ХК 143133290967 про готовність об'єкта до експлуатації - реконструйованої третьою особою: СТ "ЄЛИЗАВЕТА" нежитлової будівлі - павільйону-кафе "Смак" під магазин по вул. Савченко, 22 М в м. Мерефа Харківського району Харківської області.

Представник позивача також просив суд поновити строк на звернення з адміністративним позовом.

Відповідно до ст. 102 КАС України пропущений з поважних причин процесуальний строк, встановлений законом, може бути поновлений, а процесуальний строк, встановлений судом, - продовжений судом за клопотанням особи, яка бере участь у справі. Суд приходить до висновку, що процесуальний строк звернення до адміністративного суду позивачем пропущено з поважних причин та підлягає поновленню. Крім того, згідно позиції позивача, він дізнався про порушення своїх прав 20.10.2014 року, а позов до суду було подано 18.02.2015 року, тобто з дотриманням вимог ст. 99 КАС України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що випадково дізнався про реконструкцію СТ «Єлизавета» нежитлової будівлі - павільйону-кафе "Смак" під магазин по вул. Савченко, 22 М в м. Мерефа Харківського району Харківської області, на земельній ділянці, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, площею 1,525 га, кадастровий номер НОМЕР_9, яке перебуває у власності позивача. При цьому Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області було проведено реєстрацію декларації про готовність об'єкта до експлуатації, чим порушено права позивача, як власника земельної ділянки. Крім того, це було вчинено всупереч ухвалі Харківського районного суду Харківської області від 08.10.2013 року по справі № 2034/13714/2012 про забезпечення позову, якою зокрема було заборонено СТ "ЄЛИЗАВЕТА" вчиняти щодо земельних ділянок, загальною площею 1,5250 га, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 будь-які дії, пов'язані з будівництвом на них будь-яких об'єктів, реконструкцією майна, розташованого на цих земельних ділянках, їх ремонтом, прибудовами, демонтажем, та інші дії, які можуть призвести до забудови даних земельних ділянок та/або зміни їх цільового призначення та інших їх характеристик.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача - Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області в судове засідання не прибув, судом встановлено, що дана юридична особа є ліквідованою, про що в реєстрі наявний запис.

Представник відповідача - Департаменту Державної Архітектурно-будівельної інспекції України у Харківській області - проти позову заперечував. Свою позицію обумовив тим, що спірна декларація про готовність об'єкта до експлуатації, що надійшла до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області, була оформлена належним чином та в порядку ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» за обставин проведення робіт з реконструкції, реставрації або капітального ремонту об'єкту без зміни зовнішніх геометричних розмірів його фундаменту в плані. Тому, на думку відповідача, відсутні підстави для її повернення, передбачені Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 461, чи скасування в порядку ч.2 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Представник третьої особи - Споживчого товариства "ЄЛИЗАВЕТА" - проти позову заперечував з підстав того, що рішення Харківського районного суду від 13.12.2013 року у справі № 2034/13714/2012 за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, до ОСОБА_6, підприємства Харківської облспоживспілки «Мерефянський міський ринок», ТОВ «Мерефянський технікс плюс», СП «Єлизавета, ОСОБА_7, 3 особа - Харківська обласна спілка споживчих товариств про визнання недійсними правочинів, визнання права власності та витребування майна, яким позовні вимоги було задоволено у повному обсязі, залишене без змін ухвалою апеляційного суду Харківської області від 18.02.2014 року, було скасовано ухвалою ВСС України від 29.10.2014 року, а справу було направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. Таким чином позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Представник третьої особи - Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Харківської області - відніс питання щодо розгляду справи по суті на розсуд суду, при цьому пояснивши, що на теперішній час позивач є належним власником земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, що підтверджується даними державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а отже має виключне право на її забудову.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в справі докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді справи, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 24.10.2013 року № ХК 083132950482, що була зареєстрована Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області, на об'єкті замовника СТ "ЄЛИЗАВЕТА" проводились будівельні роботи з реконструкції нежитлової будівлі - павільйону-кафе "Смак" під магазин по вул. Савченко, 22 М в м. Мерефа Харківського району Харківської області, загальною площею 124,7 кв.м.

Від СТ "ЄЛИЗАВЕТА" на адресу Інспекції 19.11.2013 року надійшла декларація про готовність об'єкта до експлуатації, яку було зареєстровано 28.11.2013 року за № ХК 143133290967.

Судом встановлено, що рішенням Харківського районного суду Харківської області від 13.12.2013р. по справі № 2034/13714/2012 за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5 до ОСОБА_6, підприємства Харківської облспоживспілки «Мерефянський міський ринок», товариства з обмеженою відповідальністю «Мерефянський технікс плюс», споживчого товариства «Єлизавета», ОСОБА_7, 3-тя особа Харківська обласна спілка споживчих товариств про визнання недійсними правочинів, визнання права власності та витребування майна, залишеного без змін Ухвалою Апеляційного суду Харківської області від 18.02.2014р., позовні вимоги було задоволено у повному обсязі ( а.с. 28-55).

Визнано недійсним договір купівлі-продажу від 23.05.2012р., № 869, укладений між «Мерефянським міським ринком» підприємства Харківської облспоживспілки та ТОВ «Мерефянський технікс плюс», відповідно до якого відбулось відчуження земельної ділянки площею, 15250 га, кадастровий номер НОМЕР_1, цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, посвідчений приватним нотаріусом ХРНО Павловою О.О.

Застосовано наслідки недійсності угод, повернувши сторони у первісний стан, шляхом скасування за Товариством з обмеженою відповідальністю «Мерефянський технікс плюс» державної реєстрації права власності на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 кадастровий номер: НОМЕР_1, площею 1,5250 га.

Скасовано за Споживчим товариством «Єлизавета» (код ЄДРПОУ: 36647531) державну реєстрацію права власності на земельні ділянки, розташовані за адресою: АДРЕСА_1, що утворилися після розділу земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, площею 1,5250 га, а саме: на земельну ділянку загальною площею 0,0519 га, кадастровий номер: НОМЕР_2 (державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_3), земельну ділянку загальною площею 1,4540 га, кадастровий номер НОМЕР_4 (державний акт на право власності на земельну ділянку серія НОМЕР_5), земельну ділянку загальною площею 0,0191 га, кадастровий номер НОМЕР_6 (державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_7).»

Крім того, зазначеним судовим рішенням вищевказані земельні ділянки було витребувано на користь «Мерефянський міський ринок» підприємства Харківської облспоживспілки.

Згідно листа від 18.06.2014р. № 19 Управління Держземагенства у Харківському районі Харківської області на ім'я керівника «Мерефянський міський ринок» підприємства Харківської облспоживспілки ОСОБА_4 повідомлено, що: «Відповідно до п. 58 та п. 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012р. № 10541, у зв'язку з поділом земельної ділянки загальною площею 1,5250 га з кадастровим номером НОМЕР_1 поземельна книга на зазначену земельну ділянку була закрита та зареєстровані нові земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_8, НОМЕР_6, НОМЕР_2. На підставі технічної документації та на виконання рішення суду Управлінням було здійснено об'єднання земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_8, НОМЕР_6, НОМЕР_2. Земельній ділянці, яка утворилась в результаті об'єднання, програмою ведення державного земельного кадастру було присвоєно кадастровий номер: НОМЕР_9 ( а.с. 56).

Згідно вищевказаного листа Управління Держземагенства у Харківському районі Харківської області, 19.06.2014р., Реєстраційною службою Харківського районного управління юстиції Харківської області було здійснено реєстрацію права власності за «Мерефянський міський ринок» підприємства Харківської облспоживспілки на земельну ділянку, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, площею 1,525 га, згідно відповідного витягу (індексний номер: 23244651), в якому зазначено, що кадастровий номер з НОМЕР_1 змінено на НОМЕР_9 ( а.с. 60-61).

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно (індексний номер: 28226621), виданого Реєстраційною службою Харківського районного управління юстиції Харківської області, позивач 17.10.2014р. набув у власність земельну ділянку, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_9, загальною площею 1,525 га.

Після набуття права власності, позивач отримав лист від «Мерефянський міський ринок» підприємства Харківської облспоживспілки, згідно якого зазначене підприємство повідомило Позивача, що 28.11.2013р. Інспекцією ДАБК у Харківській області (далі - Відповідач) зареєстровано декларацію № ХК 143133290967 про готовність об'єкта до експлуатації, у зв'язку з реконструкцією нежитлової будівлі - павільйону-кафе «Смак» під магазин по вул. Савченко, 22М в м. Мерефа Харківського району Харківської області.

Крім того, з наданого листа Позивач дізнався про винесення Ухвали Харківського районного суду Харківської області від 08.10.2013р. про забезпечення позову по справі № 2034/13714/2012, відповідно до якої заборонено відповідачам - ОСОБА_6, «Мерефянський міський ринок» підприємства Харківської облспоживспілки, ТОВ «Мерефянський технікс плюс», СТ «Єлизавета» та будь-яким іншим особам вчиняти щодо земельних ділянок, загальною площею 1,5250 га, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1, а саме: земельної ділянки площею 0,0191 га кадастровий номер НОМЕР_6, земельної ділянки площею 1,4540 га кадастровий номер НОМЕР_8, земельної ділянки площею 0,0519 га кадастровий номер НОМЕР_2, будь-які дії, пов`язані з будівництвом на них будь-яких об'єктів, реконструкцією майна, розташованого на цих земельних ділянках, їх ремонтом, прибудовами, демонтажем, та інші дії, які можуть призвести до забудови даних земельних ділянок та або зміни їх цільового призначення та інших їх характеристик ( а.с. 26-27).

Таким чином, реконструйована СТ "ЄЛИЗАВЕТА" нежитлова будівля, павільйон-кафе "Смак" під магазин, по вул. Савченко, 22 М в м. Мерефа Харківського району Харківської області, знаходиться на земельній ділянці, за адресою : АДРЕСА_1, площею 1,525 га, кадастровий номер НОМЕР_9, що перебуває у власності Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "РИНОК АС".

Згідно Постанови КМ України від 09.07.14 року № 294, «Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України», Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

П.3 даного положення визначено основні завдання Держархбудінспекції, якими є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме: внесення на розгляд Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозицій щодо забезпечення формування державної політики з питань, що належать до сфери діяльності Держархбудінспекції; здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил; виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві, ліцензування у визначених законодавством випадках.

Наказом № 235 від 01.10.2014 року Держархбудінспекції України затверджено положення про департамент державної архітектурно - будівельної інспекції в Харківській області.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності та забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлює Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до ст.26 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Відповідно до ч.1 ст.35 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Отже, згідно зазначених норм право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем.

Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461(в редакції діючій на момент виникнення спірних правовідносин), прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I - III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі - Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація).

Відповідно до п.17 Порядку, реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". Декларація приймається в дозвільному центрі за місцезнаходженням об'єкта. Реєстрацію декларації здійснює Інспекція за місцезнаходженням об'єкта на безоплатній основі. Пунктом 18, 19, 20 Порядку встановлено, що замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 1.

У разі подання декларації до дозвільного центру він передає її Інспекції не пізніше наступного робочого дня. Один примірник декларації після проведення реєстрації повертається замовнику, а другий - залишається в Інспекції, яка її зареєструвала. Замовник відповідно до закону відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. Інспекція перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній, та здійснює її реєстрацію.

Під час судового розгляду встановлено, що позивач крім вищевказаної земельної ділянки, є власником комплексу споруд (ринку), розташованих за адресою: АДРЕСА_1. При цьому, згідно позиції позивача, СТ «ЄЛИЗАВЕТА» на належній Позивачу земельній ділянці замість реконструкції було збудовано нову будівлю, та при цьому не дотримано протипожежні відстані поруч з будівлями на території ринку, що належать ТОВ «КОМПАНІЯ «РИНОК АС» на праві власності.

Дана обставина підтверджується зверненням підприємства Харківської облспоживспілки «Мерефянський міський ринок» до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області з письмовим зверненням щодо здійснення будівельних робіт СТ «Єлизавета» на території ПХО «Мерефянський міський ринок» по АДРЕСА_1, за результатами якого ГУ ДСНС України у Харківській області повідомило, що: «по вул. Савченко 22-М в м. Мерефа Харківського району Харківської області проведена реконструкція нежитлової будівлі, павільйону-кафе «Смак» під магазин СТ «ЄЛИЗАВЕТА», яка введена в експлуатацію на підставі декларації про готовність об'єкта до експлуатацію, зареєстрованої інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області від 28.11.2013р. № ХК 14313390967. Вказаний магазин не функціонує, суб'єкт господарювання з приводу отримання документів дозвільного характеру до органів ДСНС України у Харківській області не звертався. При цьому, зазначена будівля побудована з недотриманням протипожежних відстаней до поруч розташованих будівель та споруд ринку, чим порушені вимоги табл. 1 дод. 3.1 ДБН 360-92** «Містобудування. Планування та забудова міських та сільських поселень.

Судом враховано, що рішення Харківського районного суду від 13.12.2013 року у справі № 2034/13714/2012, яким було скасовано державну реєстрацію права власності СТ «Єлизавета» на земельні ділянки, розташовані за адресою: АДРЕСА_1, що утворились після розділу земельної ділянки, кадастровий НОМЕР_1, площею 1,5250 га., а саме: на земельну ділянку загальною площею 0,0519 га, кадастровий номер: НОМЕР_2 (державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_3), земельну ділянку загальною площею 1,4540 га, кадастровий номер НОМЕР_8 (державний акт на право власності на земельну ділянку серія НОМЕР_5), земельну ділянку загальною площею 0,0191 га, кадастровий номер НОМЕР_6 (державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_7), залишене без змін ухвалою апеляційного суду Харківської області від 18.02.2014 року, було скасовано ухвалою ВСС України від 29.10.2014 року, а справу було направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Судом встановлено, що Позивач є власником земельної ділянки, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, площею 1,525 га, кадастровий номер НОМЕР_9, що підтверджується довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, оригінал якої надано до суду ( а.с. 139).

Третя особа: Споживче товариство «Єлизавета» наділена правом звернутися до Реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області для проведення державної реєстрації права власності та отримати свідоцтво на реконструйований об'єкт нерухомого майна, що не було встановлено під час розгляду справи.

Згідно з ч. 1 ст. 316 ЦК України, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб, при цьому власнику належать право володіння, користування та розпоряджання своїм майном (ч.1 ст. 317 ЦК України). Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд та має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Також судом встановлено, що подача 19.11.2013 року до Інспекції спірної декларації про готовність об'єкта до експлуатації, що була зареєстрована 28.11.2013 р. № ХК 143133290967 на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 24.10.2013 року, відбулась під час дії заборони СТ «Єлизавета» вчиняти щодо зазначених земельних ділянок будь-які дії, пов'язані з будівництвом на них будь-яких об'єктів, реконструкцією майна, розташованого на цих земельних ділянках, їх ремонтом, прибудовами, демонтажем, та інші дії, які можуть призвести до забудови даних земельних ділянок та/або зміни їх цільового призначення та інших їх характеристик, відповідно до ухвали суду від 08.10.2014 року про забезпечення позову по справі № 2034/13714/2012.

Згідно п. 29 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461, у разі виявлення Інспекцією недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню Інспекцією. Дана норма прямо поєднана з приписами ч.2 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Інспекція скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного наказу та виключає запис про її реєстрацію з єдиного реєстру протягом п'яти робочих днів з дня виявлення факту подання недостовірних даних, наведених у декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом.

Отже, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено подання замовником СТ «Єлизавета» недостовірних даних, у спірній декларації, що є підставою для її скасування, а тому суд вважає необґрунтованими посилання представника відповідача на ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» як підстави проведення реконструкції без урахування інформації щодо наявності права власності чи користування земельною ділянкою декларанта.

Частиною 7 ст. 319 ЦК України передбачено, що діяльність власника може бути обмежена чи припинена або власника може бути зобов'язано допустити до користування його майном інших осіб лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Наявність таких обставин під час судового розгляду не встановлена.

Статтею 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

За таких обставин вбачається, що не відповідає нормам чинного законодавства реєстрація Інспекцією ДАБК у Харківській області декларації від 28.11.2013р. № ХК 143133290967 про готовність об'єкта до експлуатації - реконструйованої третьою особою: СТ «ЄЛИЗАВЕТА» нежитлової будівлі - павільйону-кафе «Смак» під магазин по вул. Савченко, 22М в м. Мерефа Харківського району Харківської області, а тому, для відновлення порушеного права позивача, підлягає визнанню протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

На підставі викладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160-163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "РИНОК АС" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області, Департаменту Державної Архітектурно-будівельної інспекції України у Харківській області, треті особи: Споживче товариство "ЄЛИЗАВЕТА", Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції Харківської області про визнання протиправною та скасування реєстрації декларації - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати реєстрацію Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області декларації від 28.11.2013 р. № ХК 143133290967, про готовність об'єкта до експлуатації - реконструйованої третьою особою: СТ "ЄЛИЗАВЕТА" нежитлової будівлі - павільйону-кафе "Смак" під магазин за адресою: вул. Савченко, 22 М, м. Мерефа Харківського району Харківської області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 13.05.2015 року.

Головуючий суддя: Сагайдак В.В.

Судді: Бездітко Д.В.

Полях Н.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2015
Оприлюднено18.05.2015
Номер документу44121808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1620/15

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 10.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Постанова від 08.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 08.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 08.05.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні