Постанова
від 15.04.2015 по справі 134/194/15-а
КРИЖОПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Крижопільський районний суд Вінницької області

2-а/134/16/2015

Справа № 134/194/15-а

ПОСТАНОВА

Іменем України

"15" квітня 2015 р. Крижопільський районний суд

Вінницької області

в складі: головуючого-судді: Зарічанський В. Г.

з участю секретаря:Балух О. В.

позивача:ОСОБА_2

представника позивача:Когутенка П.В.

та представника відповідача: Коваля О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Крижопіль адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Голубецької сільської ради, треті особи: Відділ освіти Крижопільської районної державної адміністрації, Комунальний заклад "Калина" про визнання протиправним рішення та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

Своїм позовом до суду позивач просила визнати протиправними рішення 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради № 770-32/2014 від 12 вересня 2014 року "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради та рішення 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради № 771-32/2014 від 12 вересня 2014 року "Про державну реєстрацію комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що вважає зазначені рішення незаконними та такими, що підлягають скасуванню через те, що сільська рада в порушення вимог чинного законодавства ліквідувала ДНЗ "Ромашка" с. Голубече, оскільки відповідно до ст. 18 ЗУ "Про освіту" та ч. 5 ст. 63 цього ж Закону, місцевим органам влади забороняється ліквідувати, зупиняти діяльність без поважних причин або використовувати не за призначенням дошкільні заклади, а також здійснювати приватизацію чи перепрофілювання закладів освіти, що фінансується з бюджету.

В судовому засіданні позивач та його представник позов підтримали, просили позовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, та просив відмовити у задоволенні позовної заяви ОСОБА_2 мотивуючи тим, що ліквідація ДНЗ "Ромашка" проводиться відповідно до діючого законодавства, що підтверджується наданими в судове засідання письмовими документами.

Вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню зі слідуючих підстав.

Рішенням № 770-32/2014 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради Крижопільського району від 12 вересня 2014 року ліквідовано дошкільний навчальний заклад "Ромашка" с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради. Зазначене рішення обґрунтовано положеннями статей 104 (Припинення юридичної особи), 107 (Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення) Цивільного кодексу України, статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", Типового положення "Про дошкільний навчальний заклад", Закону України "Про дошкільну освіту", протоколу зборів сера Голубече від 30.08.2014 року, протоколу зборів трудового колективу дошкільного навчального закладу "Ромашка" с. Голубече від 03.09.2014 року та звернень до депутатів виборчого округу № 1 Котюжанської В.О., виборчого округу № 9 Каїти В.М. і сільського голови Коваля О.В.

Одночасно рішенням № 771-32/2014 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради від 12 вересня 2014 року "Про державну реєстрацію комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу" створено, як юридичну особу, комунальний заклад "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла- садок комбінованого типу, затверджено Статут та штатний розпис і передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання спортивні та ігрові майданчики згідно акта приймання-передачі після отримання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради, а також уповноважено сільського голову Коваля О.В. подати необхідні установчі документи для проведення державної реєстрації закладу.

09 жовтня 2014 року вчинено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації номер 1 155 102 0000 000837 комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу, ідентифікаційний код юридичної особи 39436230, місцезнаходження юридичної особи 24606, Вінницька область, Крижопільський район, село Голубече, вулиця Т. Марцин, будинок 1, а 13.10.2014 року 17:03:25 видано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців із зазначенням керівником юридичної особи - ОСОБА_7.

Наказом начальника відділу освіти Крижопільської районної державної адміністрації від 14 жовтня 2014 року № 155-к/тр-к ОСОБА_7 призначено на посаду завідувача комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу з 14.10.2014 р. по 31.08.2015 р. на підставі заяви ОСОБА_7 і трудового договору від 14.10.2014 р.

Відповідно до пункту 3 абзаців другого та п'ятого Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305 (із змінами станом на 22.01.2014) відповідно до потреб громадян створюються дитячий садок - для дітей віком від трьох до шести (семи) років, де забезпечуються їх догляд, розвиток, виховання та навчання, ясла-садок комбінованого типу - для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, до складу якого можуть входити групи загального розвитку, спеціальні, санаторні, сімейні, прогулянкові, короткотривалого перебування у різних поєднаннях.

Таким чином, в судовому засіданні було встановлено, що мала місце зміна організаційно-правової форми і внутрішньої структури дошкільного навчального закладу "Ромашка" с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) і реорганізація його шляхом перетворення в комунальний заклад "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу.

Після запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу, вчиненого державним реєстратором 09.10.2014 року номер 1 155 102 0000 000837, рішенням № 782-33/2014 33 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 28 листопада 2014 року Про внесення змін до рішення 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 12.09.2014 року № 770-33/2014 "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради" внесено зміни до рішення 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 12.09.2014 року № 770-33/2014 "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради" і пункт 1 викладено в наступній редакції: ліквідувати юридичну особу: дошкільний навчальний заклад "Ромашка" с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) адреса: вул. Т. Марцин, 2а Крижопільський район Вінницька область.

Ліквідація з юридичної точки зору - це припинення юридичної особи без правонаступництва, тобто без переходу прав та обов'язків ліквідованого суб'єкта іншим юридичним особам. Згідно ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами. В оскарженому рішенні відповідача не зазначено у зв'язку з якими підставами прийнято рішення про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" c. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150), а також є посилання на ст.ст. 104, 107 ЦК України, які регулюють не ліквідацію, а припинення юридичної особи через реорганізацію, в тому числі шляхом перетворення.

Відповідно до ст. 16 ч. 1 і ч. 2 Закону України "Про дошкільну освіту" створення, реорганізація і ліквідація дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а комунальні дошкільні навчальні заклади створюються місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Пунктами 4, 7, 10 Положення про порядок створення, реорганізації і ліквідації навчально-виховних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 р. № 228 рішення про створення навчально-виховних закладів, заснованих на комунальній власності, приймаються: інших типів навчально-виховних закладів - виконавчими комітетами міських (міст без районного поділу), районних у містах рад або районними державними адміністраціями. Реорганізація таких закладів здійснюється відповідно до порядку, визначеного цим Положенням щодо створення відповідних навчально-виховних закладів. При реорганізації чи ліквідації навчально-виховного закладу працівникам гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти. Частиною 3 статті 36 КЗпП України у разі реорганізації юридичної особи дія трудового договору працівника продовжується і його припинення можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників.

Таким чином, оскаржене рішення № 770- 32/2014 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 12 вересня 2014 року в обох його редакціях не відповідає зазначеним вище вимогам нормативно-правових актів за своїм змістом, є протиправним і підлягає скасуванню.

Не відповідає вимогам наведених вище законів і рішення 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради № 771-32/2014 від 12 вересня 2014 року Про державну реєстрацію комунального закладу "Калина" територіальної громади Горубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу. В зазначеному рішенні немає посилання на конкретні передбачених ст. 26 повноваження сесії сільської ради щодо створення комунального закладу "Калина". Адже обов'язок доказування правомірності свого рішення покладається на суб'єкта владних повноважень, якщо він, як відповідач, заперечує адміністративний позов (ст. 71 КАС України).

Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76 VІІ у Законі України "Про місцеве самоврядування в Україні" абзац другий пункту 30 частини І статті 26 викладено в редакції 6 Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради, а перший і другий абзаци частини 6 статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" замінено одним абзацом: Реорганізація і ліквідація дошкільних навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради. В процесі розгляду справи позивачеві надавалася можливість провести сесію сільської ради переглянути свої рішення і привести їх у відповідність із зазначеними змінами до названих законів. З огляду на викладене задоволення позовних вимог забезпечить законне вирішення питань дошкільної освіти територіальної громади с. Голубече.

При вирішенні питання про розподіл судових витрат, пов'язаних із сплатою судового збору, а також заявлених позивачем на суму 500 гривень для оплати правової допомоги адвоката Когутенка П.В., який діє на підставі угоди № 19-02/15 від 19 лютого 2015 року, суд має керуватися положеннями ст. ст. 90, 94 КАС України та ст. 1 Закону України "Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних та адміністративних справах" від 20.12.2011 року, якою встановлено, що розмір компенсації витрат на правову допомогу у адміністративних справах, в яких компенсація виплачується сторону, на користь якої ухвалено судове рішення, суб'єктом владних повноважень, не може перевищувати 40 відсотків встановленої законом мінімальної заробітної плати у місячному розмірі за годину участі особи (станом на 2015 рік відповідно до ст. 8 Закону України "Про державний бюджет України на 2015 рік" - 487 гривень 20 коп.), яка надавала правову допомогу в судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді. Із квитанції від 14 квітня 2015 року слідує, що позивач сплатив адвокату 500 гривень. Якщо здійснити розрахунок судових витрат, що підлягають стягненню із відповідача на користь позивача, вони є обґрунтованими в частині участі в судових засіданнях 02.04 2015 р., 15.04.2015 р., що підтверджується технічним записом та журналом судових засідань, що адвокат брав участь в судових засіданнях та надавав правову допомогу позивачеві.

З урахуванням наведеного, суд має підстави для стягненні із відповідача на користь позивача 500 гривень судових витрат, пов'язаних із наданням правової допомоги, задовольнивши повністю позов.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 71, 86, 159-163, 254 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати рішення 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради № 770-32/2014 від 12 вересня 2014 року "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради.

Визнати протиправним і скасувати рішення 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради № 771-32/2014 від 12 вересня 2014 року "Про державну реєстрацію комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу.

Стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати, а саме: 73 гривні 08 копійок сплаченого судового збору та 500 гривень витрат за надання правової допомоги.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови до Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Суддя:

СудКрижопільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення15.04.2015
Оприлюднено18.05.2015
Номер документу44146562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —134/194/15-а

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Зарічанський В. Г.

Постанова від 15.04.2015

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Зарічанський В. Г.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Зарічанський В. Г.

Ухвала від 24.07.2015

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Зарічанський В. Г.

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 08.05.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Постанова від 15.04.2015

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Зарічанський В. Г.

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Зарічанський В. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні