У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 134/194/15-а
Головуючий у 1-й інстанції: Зарічанський В.Г.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
02 липня 2015 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Мельник-Томенко Ж. М.
суддів: Ватаманюка Р.В. Сторчака В. Ю. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Александрової К.В.,
позивача - ОСОБА_2
представника відповідача - ОСОБА_3, законний представник
представник третьої особи - ОСОБА_4, законний представник
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Голубецької сільської ради Крижопільського району Вінницької області на постанову Крижопільського районного суду Вінницької області від 15 квітня 2015 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - відділ освіти Крижопільської районної державної адміністрації до Голубецької сільської ради Крижопільського району Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - комунальний заклад "Калина" про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
У лютому 2015 року ОСОБА_2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - відділ освіти Крижопільської районної державної адміністрації, звернулась до суду з позовом до Голубецької сільської ради Крижопільського району Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - комунальний заклад "Калина" про визнання протиправним та скасування рішення.
Постановою Крижопільського районного суду Вінницької області від 15.04.2015 року позов задоволено, визнано протиправним і скасовано рішення 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради № 770-32/2014 від 12 вересня 2014 року "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради, визнано протиправним і скасовано рішення 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради № 771-32/2014 від 12 вересня 2014 року "Про державну реєстрацію комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову про відмову в задоволенні позову. В обґрунтування апеляційної скарги скаржник вказав, що ОСОБА_2 не має права на оскарження рішень сільської ради, та зазначено, що Голубецькою сільською радою були вчинені всі необхідні дії, які були передбачені чинним законодавством для ліквідації ДНЗ «Ромашка».
Представник відповідача підтримав вимоги викладені в апеляційній скарзі та просив їх задовольнити.
Представник третьої особи, комунального закладу «Калина», підтримав вимоги викладені в апеляційній скарзі.
Позивач в судовому засіданні заперечувала проти задоволення апеляційної скарги, вказуючи на порушення сільською радою норм законодавства під час ліквідації ДНЗ «Ромашка» та створення комунального закладу «Калина».
Третя особа - відділ освіти Крижопільської районної державної адміністрації, в судове засідання не з'явились про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені завчасно та належним чином.
Враховуючи те, що відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи, суд апеляційної інстанції ухвалив здійснювати розгляд за відсутності третьої особи - відділ освіти Крижопільської районної державної адміністрації.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Як досліджено з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Рішенням № 770-32/2014 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради Крижопільського району від 12 вересня 2014 року ліквідовано дошкільний навчальний заклад "Ромашка" с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради.
Зазначене рішення прийнято відповідно до положень статей 104, 107 Цивільного кодексу України, ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", Типового положення "Про дошкільний навчальний заклад", Закону України "Про дошкільну освіту", протоколу зборів села Голубече від 30.08.2014 року, протоколу зборів трудового колективу дошкільного навчального закладу "Ромашка" с. Голубече від 03.09.2014 року та звернень до депутатів виборчого округу № 1 ОСОБА_5, виборчого округу № 9 ОСОБА_6 і сільського голови ОСОБА_7
Одночасно рішенням № 771-32/2014 32 сесія 6 скликання Голубецької сільської ради від 12 вересня 2014 року "Про державну реєстрацію комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу" створено, як юридичну особу, комунальний заклад "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу, затверджено Статут та штатний розпис і передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання спортивні та ігрові майданчики згідно акта приймання-передачі після отримання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради, а також уповноважено сільського голову ОСОБА_7 подати необхідні установчі документи для проведення державної реєстрації закладу.
09 жовтня 2014 року вчинено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації номер 1 155 102 0000 000837 комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу, ідентифікаційний код юридичної особи 39436230, місцезнаходження юридичної особи 24606, Вінницька область, Крижопільський район, село Голубече, вулиця Т. Марцин, будинок 1, та 13.10.2014 року видано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців із зазначенням керівником юридичної особи - ОСОБА_4.
Наказом начальника відділу освіти Крижопільської районної державної адміністрації від 14 жовтня 2014 року № 155-к/тр-к ОСОБА_4 призначено на посаду завідувача комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу з 14.10.2014 р. по 31.08.2015 р. на підставі заяви ОСОБА_4 і трудового договору від 14.10.2014 р.
Після запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про проведення державної реєстрації комунального закладу "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу, рішенням № 782-33/2014 33 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 28 листопада 2014 року «Про внесення змін до рішення 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 12.09.2014 року № 770-33/2014 "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради» внесено зміни до рішення 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 12.09.2014 року № 770-33/2014 "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради" і пункт 1 викладено в наступній редакції: «ліквідувати юридичну особу: дошкільний навчальний заклад "Ромашка" с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) адреса: вул. Т. Марцин, 2а Крижопільський район Вінницька область».
Задовольняючи позовні вимоги та скасовуючи оскаржувані рішення органу місцевого самоврядування суд першої інстанції зазначив, що під час прийняття оскаржуваних рішень сільською радою було порушено вимоги чинного законодавства щодо ліквідації ДНЗ та створення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу.
Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції враховуючи наступні обставини.
В апеляційній скарзі відповідач зазначає, про те, що позивач не має права на оскарження рішень органу місцевого самоврядування, однак суд апеляційної інстанції не погоджується з такими доводами, оскільки відповідно до частини першої статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Отже, частина перша статті 55 Конституції України містить загальну норму, яка означає право кожного звернутися до суду, якщо його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод. Зазначена норма зобов'язує суди приймати заяви до розгляду навіть у випадку відсутності в законі спеціального положення про судовий захист.
Відмова суду у прийнятті позовних та інших заяв чи скарг, які відповідають встановленим законом вимогам, є порушенням права на судовий захист, яке відповідно до статті 64 Конституції України не може бути обмежене.
Крім того, скаржник вказує, що працедавцем ОСОБА_2 є відділ освіти Крижопільської РДА, однак в даному випадку відповідач суперечить сам собі, оскільки рішенням Голубецької сільської ради №770-32/2014 від 12.09.2014 року було ліквідовано заклад у якому працювала позивач, а також сільським головою було видано розпорядження про вивільнення працівників ДНЗ «Ромашка» с. Голубече на підставі ст. 49-2 КЗпП України та попереджено працівників (в т.ч. і позивача) про наступне вивільнення на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП України.
Із матеріалів справи слідує, що позивач працювала завідувачем ДНЗ «Ромашка», ліквідація вказаного закладу вплинула на права та інтереси позивача, оскільки внаслідок ліквідації вона була звільнена з посади завідувача ДНЗ.
Таким чином, прийняті Голубецькою сільською радою оскаржувані рішення безпосередньо порушують права позивача, зокрема право на працю, оскільки Конституцією України громадянам гарантується захист від незаконного звільнення (ст. 43), а тому ОСОБА_2 має право на оскарження вищевказаних рішень.
Стосовно прийняття Голубецькою сільською радою рішення № 770-32/2014 від 12 вересня 2014 року "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про освіту» в Україні для управління освітою створюються система державних органів управління і органи громадського самоврядування. Органи управління освітою і громадського самоврядування діють у межах повноважень, визначених законодавством.
Згідно ст. 11 Закону України «Про освіту» до органів управління освітою в Україні належать, зокрема місцеві державні адміністрації і органи місцевого самоврядування, а також утворені місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування структурні підрозділи з питань освіти (місцеві органи управління освітою).
Статтею 14 Закону України «Про освіту» визначено, що місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування здійснюють державну політику в галузі освіти і в межах їх компетенції.
Місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування створюються відповідні органи управління освітою, діяльність яких спрямовується, зокрема, на контроль за дотриманням вимог щодо змісту, рівня і обсягу освіти, атестацію навчальних закладів, що є комунальною власністю.
Відповідно до ч.ч. 1 та 3 ст. 15 Закону України «Про освіту» державні стандарти освіти встановлюють вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки в Україні. Вони є основою оцінки освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня громадян незалежно від форм одержання освіти. Відповідність освітніх послуг державним стандартам і вимогам визначається засновником навчального закладу, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти, центральними органами виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади, місцевими органами управління освітою шляхом ліцензування, інспектування, атестації та акредитації навчальних закладів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про освіту» навчальні заклади створюються органами державної виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, у тому числі релігійними організаціями, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законодавством порядку, громадянами відповідно до потреби громадян у мові навчання, соціально-економічних, національних, культурно-освітніх потреб у них за наявності необхідної матеріально-технічної, науково-методичної бази, педагогічних кадрів. Навчальний заклад набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб (ч.1).
Потреба в навчальних закладах, заснованих на комунальній власності, визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Порядок створення, реорганізації і ліквідації навчальних закладів встановлюється Кабінетом Міністрів України (ч. 4).
Відповідно до пункту 3 абзаців другого та п'ятого Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305 відповідно до потреб громадян створюються дитячий садок - для дітей віком від трьох до шести (семи) років, де забезпечуються їх догляд, розвиток, виховання та навчання, ясла-садок комбінованого типу - для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, до складу якого можуть входити групи загального розвитку, спеціальні, санаторні, сімейні, прогулянкові, короткотривалого перебування у різних поєднаннях.
Водночас, ліквідація - це припинення юридичної особи без правонаступництва, тобто без переходу прав та обов'язків ліквідованого суб'єкта іншим юридичним особам. Згідно ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Згідно з нормами ст. 16 Закону України «Про дошкільну освіту» (чинного на час виникнення спірних правовідносин) створення, реорганізація і ліквідація дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форми власності здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Рішення про створення, реорганізацію або ліквідацію дошкільного навчального закладу (дитячого будинку) інтернатного типу для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу, приймаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
Засновник (власник) державного чи комунального дошкільного навчального закладу не має права безпідставно ліквідувати його, зменшувати в ньому площу території, кількість груп, а також здавати в оренду приміщення (будівлі).
Реорганізація або ліквідація діючих комунальних дошкільних навчальних закладів, а також дошкільних навчальних закладів, створених колишніми сільськогосподарськими колективними та державними господарствами, допускається лише за згодою територіальної громади (загальних зборів) села, селища, міста або на підставі результатів місцевого референдуму.
Відповідно до п.п. 8, 9, 10 Положення про порядок створення, реорганізації і ліквідації навчально-виховних закладів ліквідація навчально-виховних закладів провадиться засновниками або органами, за рішенням яких їх створено, в порядку, встановленому чинним законодавством.
Навчально-виховний заклад вважається реорганізованим чи ліквідованим з дня внесення відповідних змін до Державного реєстру навчально-виховних закладів України.
При реорганізації чи ліквідації навчально-виховного закладу його працівникам і особам, які навчаються в ньому, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.
Відтак, судом першої інстанції було встановлено, що мало місце зміна організаційно-правової форми і внутрішньої структури дошкільного навчального закладу "Ромашка" с. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150) і реорганізація його шляхом перетворення в комунальний заклад "Калина" територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу.
Судом першої інстанції також слушно зауважено, що в оскарженому рішенні відповідача не зазначено у зв'язку з якими підставами прийнято рішення про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" c. Голубече (код ЄДРПОУ 37338150), рішення щодо ліквідації та створення комунального закладу ясла-садок прийнято не компетентним органом, а також не доречними є посилання на ст.ст. 104, 107 ЦК України, які регулюють не ліквідацію, а припинення юридичної особи через реорганізацію, в тому числі шляхом перетворення.
Крім того, згідно із ст.43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Відповідно до п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України, трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадку, зокрема змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.
Згідно зі ст. 49-4 КЗпП України та ч.3 ст. 22 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", у разі, якщо роботодавець планує звільнення працівників з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв'язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємства, установи, організації, він повинен завчасно, не пізніше як за три місяці до намічуваних звільнень надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом'якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень.
Профспілки мають право вносити пропозиції органам державної влади, органам місцевого самоврядування, роботодавцям, їх об'єднанням про перенесення термінів, тимчасове припинення або скасування заходів, пов'язаних з вивільненням працівників, які є обов'язковими для розгляду.
Так, у порушення вищевикладеного, зазначена норма законодавства не була дотримана та первинним профспілковим організаціям не надано відповідної інформації про вивільнення працівників, які є їх членами, що позбавило можливості використати своє право на внесення пропозицій щодо вивільнення працівників.
Крім того, відповідно до Закону України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2014 року № 76 VІІ у Законі України "Про місцеве самоврядування в Україні" абзац другий пункту 30 частини І статті 26 викладено в редакції 6 Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради, а перший і другий абзаци частини 6 статті 16 Закону України "Про дошкільну освіту" замінено одним абзацом: Реорганізація і ліквідація дошкільних навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради.
За таких обставин Голубецькою сільською радою не було дотримано вимог законодавства під час прийняття рішення № 770- 32/2014 32 сесії 6 скликання Голубецької сільської ради від 12 вересня 2014 року "Про ліквідацію ДНЗ "Ромашка" с. Голубече шляхом утворення комунального закладу ясла-садок комбінованого типу "Калина" Голубецької сільської ради, тому вказане рішення є неправомірним.
Стосовно рішення Голубецької сільської ради №771-32/2014 від 12.09.2014 року «Про державну реєстрацію комунального закладу «Калина» територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу», яким вирішено створити комунальний заклад «Калина» територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу, затвердженого його статут та штатний розпис, передано в оперативне управління майно, уповноважено сільського голову подати необхідні установчі документи для проведення державної реєстрації в органах державної влади, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Відповідно до ч.ч. 2-3 ст. 16 Закону України «Про дошкільну освіту» державні дошкільні навчальні заклади створюються центральними органами виконавчої влади, комунальні дошкільні навчальні заклади - місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням санітарно-гігієнічних норм, правил і стандартів.
Рішення про створення, реорганізацію або ліквідацію дошкільного навчального закладу (дитячого будинку) інтернатного типу для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу, приймаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
В силу абз. 4 п. 4 Положення про порядок створення, реорганізації і ліквідації навчально-виховних закладів, рішення про створення навчально-виховних закладів, заснованих на комунальній власності, приймаються: інших типів навчально-виховних закладів - виконавчими комітетами міських (міст без районного поділу), районних у містах Рад народних депутатів або районними, районними міст Києва і Севастополя державними адміністраціями.
Частиною першою ст. 39 Закону України «Про дошкільну освіту» встановлено, що штатні розписи державних і комунальних дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування і типу встановлюються відповідним органом управління освітою на основі Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти і науки за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Таким чином, органом місцевого самоврядування порушено норми законодавства під час створення комунального закладу «Калина» територіальної громади Голубецької сільської ради ясла-садок комбінованого типу, а тому рішення Голубецької сільської ради №771-32/2014 від 12.09.2014 року є протиправним.
За таких обставин суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно скасовано оскаржувані рішення сільської ради, оскільки правомірність їх прийняття не доведена суб'єктом владних повноважень під час апеляційного розгляду справи.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для її скасування.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Голубецької сільської ради Крижопільського району Вінницької області залишити без задоволення, а постанову Крижопільського районного суду Вінницької області від 15 квітня 2015 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 09 липня 2015 року.
Головуючий Мельник-Томенко Ж. М.
Судді Ватаманюк Р.В.
ОСОБА_8
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2015 |
Оприлюднено | 15.07.2015 |
Номер документу | 46480113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Крижопільський районний суд Вінницької області
Зарічанський В. Г.
Адміністративне
Крижопільський районний суд Вінницької області
Зарічанський В. Г.
Адміністративне
Крижопільський районний суд Вінницької області
Зарічанський В. Г.
Адміністративне
Крижопільський районний суд Вінницької області
Зарічанський В. Г.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж. М.
Адміністративне
Крижопільський районний суд Вінницької області
Зарічанський В. Г.
Адміністративне
Крижопільський районний суд Вінницької області
Зарічанський В. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні