Рішення
від 12.05.2015 по справі 920/339/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12.05.2015 Справа № 920/339/15 Господарський суд Сумської області у складі судді Левченка П.І. при секретарі судового засідання Чепульській Ю.В. розглянув матеріали справи № 920/339/15

за позовом - Прокурора Сумського району в інтересах держави в особі позивача - Верхньосироватської сільської ради, с. Верхня Сироватка Сумського району Сумської області,

до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат «Маяк», с. Верхня Сироватка Сумського району Сумської області,

про зміну умов договору оренди землі,

за участю представників:

прокурора - Циганенка Б.М.,

позивача - Почкун К.Є.,

відповідача - Афанасієва Р.В.

Суть спору: прокурор у своїй позовній заяві просив суд змінити умови договору оренди земельної ділянки від 05.01.2009 року, зареєстрованого у Сумському районному реєстраційному відділі Сумської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» при Держкомземі України від 02.03.2009 року за № 040961300435, укладеного між Верхньосироватською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат «Маяк» щодо земельної ділянки площею 0,1679 га, кадастровий номер № 5924782900:01:005:0375, яка знаходиться в с. Верхня Сироватка Сумського району Сумської області, виклавши пункти договору в наступній редакції:

1. Пункт 5 договору викласти в наступній редакції:

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 189626,26 грн., починаючи з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким внесені зміни.».

2. Пункт 9 договору викласти в наступній редакції:

« 9. Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі у розмірі 5688,79 грн. (п'ять тисяч шістсот вісімдесят вісім гривень 79 копійок) за рік , що складає 3,0 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, починаючи з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким внесені зміни.».

30.03.2015 року прокурор подав до суду заяву № 70-1990вих15 від 27.03.2015 року, в які просить суд змінити умови договору оренди земельної ділянки від 05.01.2009 року, зареєстрованого у Сумському районному реєстраційному відділі Сумської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» при Держкомземі України від 02.03.2009 року за № 040961300435, укладеного між Верхньосироватською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат «Маяк» щодо земельної ділянки площею 0,1679 га, кадастровий номер № 5924782900:01:005:0375, яка знаходиться в с. Верхня Сироватка Сумського району Сумської області, виклавши пункти договору в наступній редакції:

1. Пункт 5 договору викласти в наступній редакції:

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 236839,74 грн., починаючи з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким внесені зміни.».

2. Пункт 9 договору викласти в наступній редакції:

« 9. Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі у розмірі 7105,19 грн. (сім тисяч сто п'ять гривень 19 копійок) за рік, що складає 3,0 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, починаючи з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким внесені зміни.».

Представник відповідача у запереченнях від 14.04.2015 року на позов просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що жодна з норм, наведених прокурором і позивачем в позовній заяві, не містять прямого припису про обов'язковість зміни умов договору в частині зміни розміру орендної плати в бік збільшення під час дії договору.

Прокурор подав до суду додаткові пояснення з урахуванням заперечень представника відповідача від 14.04.2015 року, в яких зазначає, що базою розрахунку є нормативна грошова оцінка землі, а її розмір змінився від часу укладення оспорюваного договору. На даний час повинна застосовуватися чинна нормативна гроша оцінка землі, тому вимоги прокурора та позивача про зміну умов договору повністю обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Крім того, від представника відповідача надійшли додаткові письмові заперечення від 17.04.2015 року та від 30.04.2015 року, де останній проти позову заперечує та просить суд відмовити в його задоволенні.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 2 статті 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді, у випадках, визначених законом.

Згідно статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 року № 3-рп/99, прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів чи в чому існує загроза інтересам держави, і ця заява є підставою для порушення справи в господарському суді.

Зі змісту статті 14 Конституції України вбачається, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Статтею 2 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд порушує справи за позовними заявами: підприємств та організацій, які звертаються до господарського суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів; державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України; прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави; Рахункової палати, яка звертається до господарського суду в інтересах держави в межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов до висновку про наявність законних підстав для звернення прокурора з даним позовом в господарський суд в інтересах держави в особі Верхньосироватської сільської ради.

05.01.2009 року між Верхньосироватською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат «Маяк» укладено договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення, що знаходиться на території Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області, який зареєстровано у Сумському районному реєстраційному відділі Сумської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» при Держкомземі України від 02.03.2009 року за № 040961300435.

Відповідно до пунктів 1, 2, 15 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1679 га, у тому числі під господарськими будівлями і договорами - 0,1679 га (кадастровий номер № 5924782900:01:005:0375), яка знаходиться в с. Верхня Сироватка Сумського району Сумської області, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

21.08.2009 року об'єкт оренди переданий орендодавцем (позивачем) орендарю (відповідачу), що підтверджується актом приймання-передачі від 21.08.2009 року (а.с. 13).

Нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки визначена у пункті 5 договору оренди і становить 39323,02 грн.

Пунктом 9 договору передбачено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 786,46 грн. за рік, що складає 2 % від нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 10 договору передбачено, що обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

Пунктом 11 договору визначено, що орендна плата вноситься орендарем (відповідачем) на розрахунковий рахунок Верхньосироватської сільської ради щомісячно рівними частинами до 30 числа звітного місяця.

Відповідно до пункту 13 договору, розмір орендної плати переглядається кожного року у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках, передбачених законом.

Рішенням 17 сесії 6 скликання Верхньосироватської сільської ради від 17.01.2012 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Верхньосироватської сільської ради (с. Верхня Сироватка, с. Залізняк, с. Новоселиця, с. Стінка, с. Захарівське) Сумського району Сумської області» затверджено нову нормативну грошову оцінку земель Верхньосироватської сільської ради.

Зазначене рішення 17 сесії 6 скликання Верхньосироватської сільської ради прийняте на виконання вимог частини другої статті 18 Закону України «Про оцінку земель», якою встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1679 га, кадастровий номер № 5924782900:01:005:0375, що знаходиться у с. Верхня Сироватка Сумського району Сумської області, нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки площею 0,1679 га станом на 25.02.2015 становить 236839,74 грн.

Згідно статей 288.5, 288.5.1 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки.

Тому розмір річної орендної плати за земельні ділянки має складати 7105,19 грн.

Судом встановлено, що відповідач продовжує користуватися земельною ділянкою відповідно до умов договору в редакції 2009 року.

Частиною восьмою статті 93 Земельного кодексу України визначено, що відносини пов'язані із орендою землі регулюються законом.

Згідно статті 18 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Статтею 2 Закону України «Про оренду землі» закріплено, що відносини пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Статтею 21 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до ст. 289.2 Податкового кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель сільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.

Частиною третьою статті 6 Цивільного кодексу України передбачено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Згідно з частиною першою статті 632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Пунктами 34, 35 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування», до виключної компетенції сільської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Постановою Кабінету Міністрів України № 220 від 03.03.2004 року затверджено типову форму договору оренди землі, пунктом 13 якої зазначено, що розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розміру земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами та в інших випадках передбачених законом.

Відповідно до статті 30 Закону України «Про оренду землі», зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди спір вирішується в судовому порядку.

Порядок зміни та розірвання господарських договорів врегульовано статтею 188 Господарського кодексом України, за приписами якої, сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

02.07.2014 року позивачем було направлено відповідачеві листом № 2-27/854 з пропозицією внести відповідні зміни до договору та укласти додаткову угоду у зв'язку із зміною нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, проте відповідач у листі № 210 від 21.08.2014 року надіслав позивачу свій проект додаткової угоди до договору з визначенням орендної плати з урахуванням нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, зазначеної у пункті 5 договору від 05.01.2009 року, яка була чинною до 01.02.2012 року. В подальшому у листуванні між позивачем і відповідачем сторони не досягли згоди щодо визначення належного розміру орендної плати у зв'язку з чим прокурор був змушений звернутись до суду за захистом порушеного права позивача.

Відповідно до статті 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Згідно з частиною першою статті 15 Закону України «Про оренду землі», однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Зміна розміру коефіцієнту індексації відбувається щорічно на підставі статті 289 Податкового кодексу України. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує політику у сфері земельних відносин щорічно інформує про індексацію нормативної грошової оцінки земель, де вказує індекси, що повинні застосовуватись при обчисленні розміру нормативної грошової оцінки земель на кожен поточний рік.

Складовими частинами розрахунку орендної плати (в тому числі при щорічній зміні) є розмір відсотку від нормативної грошової оцінки землі та сама нормативна грошова оцінка землі.

Отже, відповідно до умов договору, - орендна плата, яка залежить від розміру відсотку від нормативної грошової оцінки землі та самої нормативної грошової оцінки землі - підлягають щорічній зміні (перегляду) у зв'язку, зокрема, зі зміною (підвищенням) нормативної грошової оцінки землі, що є підвищенням ціни на землю (підвищення цін, як то визначено пунктом 13 договору є однією з підстав для перегляду розміру орендної плати).

Статтею 142 Конституції України закріплено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст.

Частиною третьою статті 6 Цивільного кодексу України передбачено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна ціни договору в процесі його виконання цілком допускається. Заборонена лише зміна ціни договору, який повністю виконано.

Відповідно до статті 30 Закону України «Про оренду землі», зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

Згідно статті 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це.

Частиною четвертою статті 188 Господарського кодексу України встановлено, що у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Також, згідно статті 11 Господарського процесуального кодексу України у разі недосягнення згоди щодо зміни договору заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.

Згідно статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Пунктом 34 договору оренди земельної ділянки від 05.01.2009 року визначено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору, спір розв'язується у судовому порядку.

Згідно з приписами статті 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування, в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Таким чином, в разі прийняття відповідним органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за земельні ділянки та затвердження нових коефіцієнтів, які застосовуються в розрахунку орендної плати за земельні ділянки, ці обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Судом встановлено, що розмір орендної плати за землю законодавчо був змінений, про що орендар був повідомлений належним чином, але ухилявся від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренди землі.

Рішення Верхньосироватської сільської ради від 17.01.2012 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Верхньосироватської сільської ради» є діючим, не скасоване та не оскаржене в судовому порядку.

Крім того, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки (підвищення ціни земельної ділянки) є підставою для перегляду розміру орендної плати, згідно пункту 13 договору.

Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 03.12.2013 р. № 3-34гс13.

Відповідно до статті 32 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статей 33, 34 названого Кодексу, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються учасниками судового процесу. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Статтею 43 цього ж Кодексу визначено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Таким чином, суд дійшов до висновку про те, що зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати по договору. Позивач належним чином надіслав відповідачу пропозицію про зміну умов договору оренди, а відповідач безпідставно ухиляється від внесення змін до Договору, а отже позовні вимоги є правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Представником відповідача в письмових запереченнях від 30.04.2015 року заявлене клопотання про залишення позову без розгляду, у зв'язку з тим, що прокурором не підтверджено займану посаду, не подано доказів на підтвердження повноважень на подачу позову, не вказано які саме функції держави виконує визначений прокурором орган - Верхньосироватська сільська рада, не зазначено конкретно який матеріальний чи інший державний інтерес захищає прокурор цим позовом, оскільки останній вважає, що подача цього позову прокурором і захист інтересів позивача не є захистом державних інтересів.

Пунктом 1 частини першої статті 81 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд залишає позов без розгляду, якщо позовну заяву підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Суд дійшов до висновку про те, що у даному випадку підстави для залишення позову без розгляду згідно пункту 1 частини першої статті 81 Господарського процесуального кодексу України відсутні.

Згідно статті 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача в доход державного бюджету підлягає стягненню судовий збір у сумі 1218,00 грн.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 288, 290 Податкового кодексу України, статтями 6, 632, 651 Цивільного кодексу України, статтями 21, 30 Закону України «Про оренду землі», статтею 36 Закону України «Про прокуратуру», статтями 32-34, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Змінити з дня набрання судовим рішенням у даній справі законної сили умови договору оренди земельної ділянки від 05.01.2009 року, зареєстрованого у Сумському районному реєстраційному відділі Сумської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» при Держкомземі України від 02.03.2009 року за № 040961300435, укладеного між Верхньосироватською сільською радою (42351, Сумська область, Сумський район, с. Верхня Сироватка, пл. ім. Гагаріна, 2, ідентифікаційний код 04391374) та Товариством з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат «Маяк» (42351, Сумська область, Сумський район, с. Верхня Сироватка, вул. Макаренка, 36, ідентифікаційний код 33362373) щодо земельної ділянки площею 0,1679 га, кадастровий номер № 5924782900:01:005:0375, яка знаходиться в с. Верхня Сироватка Сумського району Сумської області, виклавши пункти договору в наступній редакції:

Пункт 5 договору викласти в наступній редакції:

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 236839,74 грн., починаючи з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким внесені зміни.».

Пункт 9 договору викласти в наступній редакції:

« 9. Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі у розмірі 7105,19 грн. (сім тисяч сто п'ять гривень 19 копійок) за рік, що складає 3,0 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, починаючи з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким внесені зміни.».

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат «Маяк» (42351, Сумська область, Сумський район, с. Верхня Сироватка, вул. Макаренка, 36, ідентифікаційний код 33362373) в доход державного бюджету м. Суми (рахунок 31218206783002, МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593, отримувач УДКС у м. Суми (м. Суми), 22030001) судовий збір в сумі 1218,00 грн.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 14.05.2015 року.

Суддя П.І. Левченко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення12.05.2015
Оприлюднено19.05.2015
Номер документу44151341
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/339/15

Ухвала від 23.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 22.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Ільїн О.В.

Рішення від 12.05.2015

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко Павло Іванович

Ухвала від 27.04.2015

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко Павло Іванович

Ухвала від 16.04.2015

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко Павло Іванович

Ухвала від 23.03.2015

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко Павло Іванович

Ухвала від 02.03.2015

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко Павло Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні