Постанова
від 13.05.2015 по справі 818/1345/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія:

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2015 р. справа №818/1345/15

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю "Гаразд Фінанси" про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач) звернулась до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Гаразд Фінанси" (надалі - відповідач, ТОВ "Гаразд Фінанси") про стягнення штрафу в розмірі 17000 грн. Свої вимоги мотивує тим, що за порушення відповідачем законодавства у сфері фінансових послуг до ТОВ "Гаразд Фінанси" застосовано штрафні санкції в загальній сумі 17000 грн. В добровільному порядку відповідачем сума боргу не сплачена. Тому позивач просить стягнути з відповідача штраф в розмірі 17000 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.20). Крім того, в письмовій заяві, що надійшла до суду, позовні вимоги підтримує в повному обсязі, справу просить розглядати без його участі (а.с.23-24).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, доказів сплати боргу не надав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином за місцем реєстрації, проте поштове відправлення не вручене адресату та повернуто до суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.с.15, 22). Про причину неявки, всупереч ч.2 ст. 40 КАС України, суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.

Суд, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було проведено перевірку відповідача, за результатом якої складений акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 06.10.2014р. №129/16/03-ФК (а.с.11).

На підставі вказаного акту, позивачем винесена постанова від 27.10.2014р. №129/16/03/01-ФК про застосування до ТОВ "Гаразд Фінанси" штрафної санкції у загальному розмірі 17000 грн. за неподання аудиторського висновку за 2013 рік та неподання звітних даних за січень-серпень, 1 та 2 квартали 2014 року (а.с.12).

Листами від 07.10.2014 року №8022/16-8 та від 29.10.2014 року №8564/16-8 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг направила на адресу ТОВ "Гаразд Фінанси" акт про правопорушення та постанову про накладення штрафу (а.с.13-14).

Проте вказані листи повернулися на адресу позивача з відміткою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться" (а.с.14, зворотній бік).

Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить зі слідуючого.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Статтею 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідачем не подані звітні дані у строки, встановлені Нацкомфінпослуг, а саме: звітність за січень - серпень 2014 року, за 1 квартал та 2 квартал 2014 року, а також неподаний аудиторський висновок у 2013 року, чим порушені вимоги пункту «а» пункту 2.1, пункту «а» пункту 2.4 розділу 2 Порядку подання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами га нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надання послуг з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 №27, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.04.2004р. № 431/9030 (далі-Порядок), а також вимоги пункту 13 розділу 3 Порядку щодо неподання аудиторського висновку.

Статтею 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно п.3 ч.1 ст.40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону у якості заходу впливу.

Частиною 2 зазначеної статті встановлено, що порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено застосування національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг), до яких належить і відповідач, штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

При цьому, згідно ч.3 ст.41 зазначеного Закону, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Відповідачем не надано доказів оскарження вищезазначеної постанови та доказів сплати штрафних санкцій.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з ТОВ "Гаразд Фінанси" штраф у сумі 17000 грн.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю "Гаразд Фінанси" про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Гаразд Фінанси" (41100, Сумська область, м. Шостка, вул.6-ї Гвардійської дивізії, 2, кв. 29, код ЄДРПОУ 33448366) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф в розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяч грн.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.О. Бондар

З оригіналом згідно:

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2015
Оприлюднено19.05.2015
Номер документу44153433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1345/15

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Постанова від 13.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 21.04.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні