Головуючий у 1 інстанції - Троянова О.В.
Суддя-доповідач - Васильєва Ірина Анатоліївна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2015 року справа №805/797/15-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Васильєвої І.А., суддів Жаботинської С.В., Казначеєва Е.Г.,
за участі секретаря судового засідання Куленко О.Д.,
за участі представника позивача Карауш Ю.В. (на підставі довіреності)
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Жовтневої об'єднаної державної податкової інспекції міста Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2015 р. у справі № 805/797/15-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансово-промислова компанія "БІС ХОЛДИНГ" до Жовтневої об'єднаної державної податкової інспекції міста Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
02 березня 2015 року Товариство з обмеженою відповідністю "Фінансово-промислова компанія "БІС ХОЛДИНГ" (надалі - позивач, ТОВ «ФПК «БІС ХОЛДИНГ») звернулось до суду з адміністративним позовом до Жовтневої об'єднаної державної податкової інспекції м. Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області (надалі - відповідач, Жовтнева ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Д/о) в якому просило: визнати протиправними дії Жовтневої ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Донецькій області щодо корегування показників податкової звітності ТОВ «ФПК «БІС ХОЛДИНГ» в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на підставі акту № 215/05-81-22-02/37134786 від 23.02.2015 року про результати зустрічної звірки ТОВ «ФПК БІС ХОЛДИНГ» щодо взаємовідносин із контрагентами з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року; заборонити Жовтневій ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Донецькій області та іншим контролюючим органам Державної фіскальної служби використовувати і поширювати інформацію за актом № 215/05-81-22-02/37134786 від 23.02.2015 року, а також врахувати її при проведенні зустрічних звірок та інших перевірок за ланцюгами придбання та продажу товарів (робіт, послуг) контрагентів ТОВ «ФПК БІС ХОЛДИНГ» за грудень 2014 року; зобов'язати Жовтневу ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Донецькій області відновити в АІС «Поодатковий блок» «Підсистема автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності ТОВ «ФПК БІС ХОЛДИНГ», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року, а саме, відновити податкові зобов'язання в розмірі 127 533 004 грн., податковий кредит в розмірі 127 525 204 грн. (арк. справи 4-11).
Відповідно до уточнення до адміністративного позову від 11 березня 2015 року, позивач просив: визнати протиправними дії Жовтневої ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Донецькій області щодо корегування показників податкової звітності ТОВ «ФПК «БІС ХОЛДИНГ» в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на підставі акту № 215/05-81-22-02/37134786 від 23.02.2015 року про результати зустрічної звірки ТОВ «ФПК БІС ХОЛДИНГ» щодо взаємовідносин із контрагентами з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року та зобов'язати Жовтневу ОДПІ м. Маріуполя ГУ Міндоходів у Донецькій області відновити в АІС «Податковий блок» «Підсистема автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники податкової звітності ТОВ «ФПК БІС ХОЛДИНГ», що зазначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року, а саме, відновити податкові зобов'язання в розмірі 127 533 004 грн., податковий кредит в розмірі 127 525 204 грн. (арк.. справи 49-56)
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2015 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансово-промислова компанія «БІС-ХОЛДИНГ» задоволено в повному обсязі.
Визнано протиправними дії Жовтневої об'єднаної державної податкової інспекції м. Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області по коригуванню в АІС «Податковий блок» розділ «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів» показників, визначених Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансово-промислова компанія «БІС-ХОЛДИНГ» в декларації з податку на додану вартість за грудень 2014 року, на підставі акту зустрічної звірки від 23 лютого 2015 року № 215/215/05-81-22-02/37134786 .
Зобов'язано Жовтневу об'єднану державну податкову інспекцію м. Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області відновити в АІС «Податковий блок» в розділі «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів» показники, визначені Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансово-промислова компанія «БІС-ХОЛДИНГ» в декларації з податку на додану вартість за грудень 2014 року, уточнюючого розрахунку за грудень 2014 року з урахуванням додатків до декларації та до уточнюючого розрахунку, що були відкориговані на підставі акту зустрічної звірки від 23 лютого 2015 року № 215/215/05-81-22-02/37134786 (арк.. справи 169-174)
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій останній, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог товариству з обмеженою відповідальністю «БІС ХОЛДИНГ» відмовити.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач зазначає, що відповідно до ст.ст.71,72,74 Податкового Кодексу України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю і не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку, а отже відповідач не здійснював коригування даних в АІС «Податковий блок» підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показників податкової звітності позивача, що зазначені у податкових деклараціях з ПДВ за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року, а саме податкових зобов'язань в розмірі 127 533 004 грн. та податкового кредиту в розмірі 127 525 204 грн., як зазначено позивачем у позові, тому підстави для визнання протиправними дій та зобов'язання відповідача відповідні коригування даних позивача відсутні (арк.. справи 180-182).
В судове засідання представник апелянта на прибув, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Представник ТОВ «ФПК «БІС ХОЛДІНГ» в судовому засіданні заперечувала проти доводів апеляційної скарги, просила її залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.
Спірним питанням даного спору є правомірність (неправомірність) внесення податковим органом до автоматизованої системи АІС "Податковий блок" розділ "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів" інформації щодо показників податкового зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансово-промислова компанія "БІС-ХОЛДИНГ" за результатами проведеної зустрічної звірки.
Як встановлено судом першої, апеляційної інстанції та підтверджено матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансово-промислова компанія «БІС-ХОЛДИНГ» зареєстровано в якості юридичної особи з 24.06.2010 р., перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державної реєстраційної служби України за кодом ЄДРПОУ 37134786, перебуває на обліку у Жовтневій ОДПІ м. Маріуполя Донецької області 09.10.2009 року, зареєстроване в якості платника податку на додану вартість з 05.11.2014 року (арк. справи 20-40,78-80,85-105).
Позивачем на адресу відповідача надано декларацію з податку на додану вартість за грудень 2014 року від 20.01.2015 року № 9078613030, відповідно до якої в рядку 9 визначена загальна сума податкових зобов'язань в сумі 173977 грн., в рядку 17 визначена сума податкового кредиту в розмірі 166177 грн. (ар.спр.112-115).
26.01.2015 року позивачем на адресу відповідача надано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2014 р. за реєстраційним № 9004169351, відповідно до якої в рядку 9 визначена загальна сума уточненого показника податкових зобов'язань в сумі 127533004 грн., в рядку 17 визначена сума уточненого показника податкового кредиту в розмірі 127525204 грн. (арк.спр.116-119).
Листом № 2786/05-81-22-02-10-505 від 05 лютого 2015 року, відповідач, відповідно до п.п. 16.1.5 п. 16.1 ст.16, п.п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, п. 73.3 ст. 73, п.п 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України та у зв'язку із встановленням невідповідності, що містяться у наданій позивачем останній податковій звітності з ПДВ - уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до податкової декларації з ПДВ за грудень 2014 року (реєстраційний № 9004169351 від 26.01.2015 року), а саме, між даними, відображеними в уточнюючому розрахунку та даними в порядку 5 до уточнюючого розрахунку просив позивача надати інформацію та її документальне підтвердження щодо показників, задекларованих в податковому зобов'язанні та податковому кредиті вищевказаного уточнюючого розрахунку з контрагентом-постачальником ТОВ «ЮНІГРУП-ІНВЕСТ», оскільки, при проведенні аналізу податкової звітності зазначено контрагента було встановлено, що податкова звітність за листопад та грудень 2014 року ним не надавалась взагалі (арк.. справи 106).
Позивачем, листом № 01/02 від 11.02.15 було спрямовано оригінали первинних документів, стосовно показників задекларованих в податковій декларації з ПДВ за грудень 2014 року, в тому числі і по уточнюючому розрахунку, для проведення невиїзної документальної перевірки (арк.. справи 107).
Відповідно до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
На підставі службового посвідчення від 26.03.12 серії УДО №093184 заступником начальника відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту Жовтневої ОДПІ Головного управління Міндоходів у Донецькій області - Ксеніта Наталією Миколаївною, з 17.02.2015 року по 18.02.2015 року проведена зустрічна перевірка ТОВ «ФПК «БІС ХОЛДИНГ» щодо взаємовідносин із контрагентами з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ за 01.12.2014 року по 31.12.2014 року.
При проведенні зустрічної звірки ТОВ «ФПК «БІС ХОЛДІНГ» використану наявну у контролюючого органу інформацію про можливі порушення податкового законодавства, в тому числі дані інформаційних баз. Проведеним аналізом податкової декларації з ПДВ за грудень 2014 року, реєстраційний №9078613030 від 20.01.2015 року встановлено, що позивачем визначено та задекларовано податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 173 977 грн.
Згідно додатку №5 до декларації з ПДВ вся сума задекларованого податкового зобов'язання в обсязі 173 977 грн. в розділі І «Податкові зобов'язання» відображена в рядку «Інше», тобто встановити покупців не можливо.
Також позивачем задекларовано податковий кредит в сумі 166 177 грн.
Згідно додатку №5 до декларації з ПДВ вся сума задекларованого податкового кредиту в обсязі 166 177 грн. в розділі ІІ «Податковий кредит» відображена по одному контрагенту-постачальнику - ТОВ «ЮНІГРУПП-ІНВЕСТ».
Після надання позивачем в січні 2015 року уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до податкової декларації з ПДВ за грудень 2014 року, відповідачем, при аналізі наданого вищезазначеного розрахунку встановлено наступні розбіжності:
- в рядках 1,9 задекларовано податкові зобов'язання в сумі 12 753 300.
В додатку 5 до уточнюючого розрахунку в розділі І «Податкові зобов'язання» відображена сума 127 533 004 грн., розбіжність складає 114 779 704 грн.
- в рядках 10, 17 уточнюючого розрахунку задекларовано податковий кредит в сумі 12 752 520 грн.
В додатку № 5 до уточнюючого розрахунку в розділі II «Податковий кредит» відображена сума 127 525 204 грн., розбіжність складає 114 772 684 грн.
Аналізом додатку № 5 до уточнюючого розрахунку встановлено:
- вся сума задекларованого податкового зобов'язання в розділі І «Податкові зобов'язання» в обсязі 127 533 004 грн.» відображена в рядку «Інші», тобто встановити покупців не можливо.
При проведенні аналізу даних ЄРПН встановлено, що позивачем до ЄРПН не внесено жодної податкової накладної.
- вся сума задекларованого податкового кредиту в розділі II «Податковий кредит» в обсязі 127 525 204 грн. відображена по одному контрагенту-постачальнику - ТОВ «ЮНІГРУПП-ІНВЕСТ», період складання податкових накладних - листопад 2014.
При проведенні аналізу податкової звітності ТОВ «ЮНІГРУПП-ІНВЕСТ», встановлено, що податкова звітність за листопад та грудень 2014 року даним платником не надавалась взагалі.
Проведеним аналізом податкової звітності з ПДВ за грудень 2014 та наявної податкової інформації, встановлено факти формування податкових зобов'язань по не платникам ПДВ, що в подальшому надає можливість ТОВ «ФПК «БІС ХОЛДИНГ», шляхом подачі уточнюючих розрахунків прийняти участь у формуванні штучного податкового кредиту.
За результатами зазначеної перевірки, відповідачем, 23 лютого 2015 року складено Акт № 215/05-81-22-02/37134786, яким встановлено порушення пункту 44.1,44.2 статті 44, пункту 185.1 статті 185, п.193.1 статті 193 Податкового кодексу України в наслідок чого не підтверджено правомірність формування податкового кредиту та зобов'язання з податку на додану вартість за грудень 2014 року, а саме встановлено відсутність реального здійснення господарських операцій.
Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Порядок № 1232). Цей Порядок визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Пунктами 1,4 Порядку № 1232 встановлено, що зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків; зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань; з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
25.02.2015 року позивачу стало відомо, що відповідачем після складання відповідної податкової інформації було здійснене коригування показників податкової звітності в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» за грудень 2014 року, а саме, зменшено податкові зобов'язання позивача на 114 779 704 грн. та податковий кредит на 114 772 684 грн.
Позивач вважав дії відповідача щодо корегування показників податкової звітності в АІС «Податковий блок» «Підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» протиправними, а тому звернувся до суду.
Колегія суддів зазначає, що пунктом 61.1 статті 61 цього Кодексу визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 62.1.2 пункту 62.2 статті 62 ПК встановлено, що .податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби.
Відповідно до статті 71 ПК інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.
У пункті 74.1 статті 74 ПК зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Посилання апелянта, що ДПІ не здійснювало коригування даних в АІС «Податковий блок» підсистемі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» показників податкової звітності колегія суддів вважає безпідставним, оскільки проведення коригування з боку відповідача підтверджується роздруківкою з автоматизованої системи (арк.. справи 67-70)
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не доведено правомірність внесення до АІС "Податковий блок" коригування показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача та зазначає, що відповідачем не наведено жодних правових підстав щодо можливості коригування контролюючим органом показників податкового зобов'язання та податкового кредиту платника податків на підставі зустрічної звірки без прийняття податкового повідомлення-рішення.
Що стосується посилання відповідача на постанову Верховного суду України від 09 грудня 2014 року № 21-511а-14, в якій здійснено правовий висновок, що для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю і не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку, колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції, враховуючи, що в межах даної адміністративної справи суд визнає протиправними дії відповідача, судове рішення по даній адміністративній справі узгоджується із судовою практикою Верховного Суду України.
Таким чином, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до вимог ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а судового рішення без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Жовтневої об'єднаної державної податкової інспекції м.Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2015 р. у справі № 805/797/15-а - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 02 квітня 2015 р. у справі № 805/797/15-а - залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі.
У повному обсязі ухвала складена 14 травня 2015 року.
Головуючий суддя І.А. Васильєва
С.В. Жаботинська
Е.Г. Казаначеєв
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2015 |
Оприлюднено | 21.05.2015 |
Номер документу | 44213825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні