Постанова
від 14.05.2015 по справі 815/5082/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 травня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/5082/14

Категорія: 3.7.2 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю. В. Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді -Яковлева Ю.В. судді -Вербицької Н.В. судді -Коваля М.П. при секретарі -Богдановій С.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю «Харчування» та Кілійської районної державної адміністрації на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Харчування» до Кілійської районної державної адміністрації в особі конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Кілія-авто» про визнання протиправними та скасування рішень та розпорядження, визнання недійсним договорів та зобов'язання вчинити певні дії,

встановила:

Позивач - ТОВ «Харчування» звернувся до суду з адміністративним позовом до Кілійської районної державної адміністрації в особі конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі в якому (з урахуванням уточнення (т.1 а.с. 184-191) просив:

- визнати протиправним та скасувати Рішення конкурсного комітету Кілійської районної державної адміністрації з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, оформленого протоколом №1 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі від 16 липня 2014року, в частині недопущення ТОВ «Харчування» до участі у конкурсі, що відбувся 16 липня 2014 року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611;

- визнати протиправним та скасувати Рішення конкурсного комітету Кілійської районної державної адміністрації з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, оформленого протоколом №1 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі від 16 липня 2014року, в частині визнання переможцем конкурсу, що відбувся 16 липня 2014року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Кілія-авто";

- визнати протиправним та скасувати п.1 розпорядження Кілійської районної державної адміністрації №297 від 04.08.2014року "Про введення в дію рішення конкурсного комітету про визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі";

- визнати недійсними договори про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №20 від 18.08.2014р. (маршрут "Кілія АС - Вилкове АС" ч/з Ліски"), №21 від 18.08.2014р. (маршрут "Кілія АС - Трудове"), №22 від 18.08.2014р. (маршрут "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр"), №23 від 18.08.2014р. (маршрут "Старі Трояни - Кілія АС"), укладені між Кілійською районною державною адміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю "КІЛІЯ-АВТО";

- зобов'язати Кілійську районну державну адміністраціїю організувати новий конкурс, об'єктами якого виставити автобусні маршрути загального користування: "Кілія АС - Вилкове АС" ч/з Ліски - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС" ч/з Фурманівку, Червоний Яр - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611,

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Кілійською районною державною адміністрацією в Одеській області під час формування персонального складу конкурсного комітету було порушено вимоги п.23 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМ України від 03.12.2008 року №1081, зокрема, було включено до складу конкурсного комітету представників громадських формувань, діяльність яких жодним чином не пов'язана з автомобільним транспортом. Також, позивач зазначив, що ним вчасно було подано до конкурсного комітету вичерпний перелік документів, встановлений п.29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМ України від 03.12.2008 року №1081. На думку позивача, члени конкурсного комітету Кілійської районної державної адміністрації в Одеській області не наділені повноваженнями вимагати інші документи, не зазначені в п.29 вищеозначеного Порядку. Позивач також зазначив, що Товариство не має ані медичного працівника, котрий може здійснювати передрейсовий та післярейсовий медичні огляди, ані посади такого медичного працівника, у зв'язку з чим в Анкетах до заяв про участь у конкурсі ТОВ "Харчування" здійснено посилання на договір №11 від 03.11.2014 року про надання послуг, за яким ТОВ "Харчування" надаються послуги з передрейсового та післярейсового медичних оглядів. До того ж, на думку ТОВ "Харчування", конкурсний комітет Кілійської районної державної адміністрації з визначення перевізників в Кілійському районі міг не допустити Товариство до участі в конкурсі лише у разі надходження від компетентних органів інформації про те, що ТОВ "Харчування" не забезпечує проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв, зокрема, щозмінного передрейсового медичного огляду для водіїв транспортних засобів перевізника, або ж якщо водії Товариства не пройшли попередній, періодичний та позачерговий медичні огляди в закладах охорони здоров'я.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував.

Представник третьої особи проти задоволення позову заперечував.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року адміністративний позов ТОВ «Харчування» було задоволено частково. Було визнано протиправним та скасовано рішення конкурсного комітету Кілійської районної державної адміністрації з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, оформленого протоколом №1 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі від 16 липня 2014року, в частині недопущення товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРЧУВАННЯ" до участі у конкурсі, що відбувся 16 липня 2014року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611.

Було визнано протиправним та скасовано п.1 розпорядження Кілійської районної державної адміністрації №297 від 04.08.2014року "Про введення в дію рішення конкурсного комітету про визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі" в частині недопущення Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАРЧУВАННЯ" до участі у конкурсі, що відбувся 16 липня 2014року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611.

Було зобов'язано Кілійську районну державну адміністрацію організувати новий конкурс, об'єктами якого виставити автобусні маршрути загального користування: "Кілія АС - Вилкове АС" ч/з Ліски - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС" ч/з Фурманівку, Червоний Яр - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611.

У задоволенні решти позовних вимог було відмовлено.

В апеляційній скарзі товариства з обмеженою відповідальністю «Харчування», з посиланням на порушення судом 1-ої інстанції норм матеріального права, ставиться питання щодо скасування оскаржуваної постанови та прийняття нової про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

В апеляційній скарзі Кілійської районної державної адміністрації, з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, ставиться питання щодо скасування оскаржуваної постанови та прийняття нової про відмову у задоволені позовних вимог в повному обсязі.

Заслухавши доповідача, доводи апеляційних скарг, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах апеляційних скарг колегія суддів вважає, що апеляційна скарга Кілійської РДА не підлягає задоволенню, а апеляційна скарга ТОВ «Харчування» підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом 1-ї інстанції встановлено, що 21.02.2012 року Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України ТОВ "Харчування" було видано Ліцензію серії АВ №610876, у якій видом господарської діяльності зазначено - надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом, дозволений вид робіт - внутрішні перевезення пасажирів автобусами, строк дії ліцензії - необмежений (т.1 а.с. 72).

07.04.2014 року відповідно до ст.20 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст.7 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пункту 16 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМ України від 3 грудня 2008 року №1081, з метою визначення робочого органу з підготовки матеріалів для проведення конкурсу з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області було прийнято Розпорядження №138 "Про затвердження умов проведення конкурсу з визначення підприємства (організації), що здійснює функції робочого органу", яким затверджено умови проведення конкурсу з визначення підприємства (організації), що здійснює функції робочого органу (т.1 а.с. 19, т.2 а.с. 6-18).

07.04.2014 року відповідно до статті 20 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статей 7, 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пунктів 4, 10, 12, 40, 60 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081, з метою забезпечення прозорості проведення конкурсів на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, обмеження монополізму на ринку пасажирських перевезень та забезпечення необхідного рівня та якості пасажирських перевезень, а також та безпеки дорожнього руху, Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області прийнято Розпорядження №139 "Про організацію проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в чілійському районі", яким затверджено Умови конкурсу та перелік об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в Кілійському районі Одеської області (т.1 а.с. 20, т.2 а.с. 14-22).

19.05.2014 року згідно з положеннями статей 20, 39 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статі 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пункту 16 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008року №1081, з метою визначення підприємства (організації), що здійснює функції робочого органу, Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області було винесено Розпорядження "Про утворення комітету з визначення підприємства (організації), що здійснює функції робочого органу" №183, яким утворено комітет з визначення підприємства (організації), що здійснює функції робочого органу, та затверджено його склад, до якого увійшли Перший заступник голови Кілійської районної державної адміністрації - голова конкурсного комітету, Головний спеціаліст регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Кілійської районної державної адміністрації - секретар комітету, члени конкурсного комітету: начальник відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури районної державної адміністрації, начальник управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, завідувач юридичним сектором апарату районної державної адміністрації (т.2 а.с. 23-24).

03.06.2014 року відповідно до статті 20 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статі 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пунктів 22, 23, 24 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081, Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області було прийнято Розпорядження №209 "Про створення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі", яким утворено конкурсний комітет з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі та затверджено його склад, до якого увійшли: перший заступник голови Кілійської районної державної адміністрації - голова конкурсного комітету, начальник відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Кілійської районної державної адміністрації - заступник голови конкурсного комітету, головний спеціаліст регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Кілійської районної державної адміністрації - секретар комітету. Члени конкурсного комітету: начальник ВДАІ Кілійського РВ ГУМВС України в Одеській області (за згодою), представник Управління Укртрансінспекції в Одеській області (за згодою), завідувач юридичним сектором Кілійської районної державної адміністрації Одеської області, представник Кілійського спортивно-технічного клубу товариства сприяння обороні України (ДОСААФ) (за згодою), представник районної спілки інвалідів (за згодою), Голова районної Спілки Червоного Хреста(за згодою), представник спілки ветеранів Афганістану і воїнів інтернаціоналістів Кілійського району Одеської області(за згодою), представник районної ради організації ветеранів (за згодою) (т.1 а.с. 46-47, 153, 153 об.т.2 а.с. 25-26).

У зв'язку з цим 06.06.2014 року на офіційному веб-сайті Кілійської районної державної адміністрації Одеської області було розміщено інформацію щодо оголошення конкурсу з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування в Кілійському районі Одеської області, зокрема, на маршрутах "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611, а також розміщено Умови проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в Кілійському районі(т.1 а.с. 21-25).

Судом 1-ї інстанції встановлено, що з урахуванням наведеного, та керуючись вимогами Закону України "Про автомобільний транспорт" та оголошення відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, та розвитку інфраструктури Кілійської районної державної адміністрації, ТОВ "Харчування" до Кілійської районної державної адміністрації Одеської області були подані заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування: "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски", "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр", "Кілія АС - Трудове", "Старі Трояни - Кілія АС", а також Анкети до заяв про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Наше время" від 06.06.201 року №44(2059).

16.07.2014 року відбулося засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі Одеської області, на якому, за результатами розгляду наданих документів, у тому числі ТОВ "Харчування" для участі в конкурсі з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування в Кілійському районі Одеської області, зокрема, на маршрутах "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611, було прийнято рішення про недопущення до участі перевізника-претендента ТОВ "Харчування", у зв'язку з поданням неналежним чином оформлених документів, чи не в повному обсязі, а також таких, що містять недостовірну інформацію, та не відповідають вимогам ст.34 Закону України "Про автомобільний транспорт" в частині забезпечення проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв, Про що свідчить наявний у матеріалах справи Протокол від 16.07.2014 року №1 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі Одеської області (т.1 а.с. 48-49).

Також цим же рішенням конкурсного комітету було визначено переможцем вищевказаного конкурсу, що відбувся 16 липня 2014 року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): 1) Кілія АС -Вилково АС» ч/з Ліски - код за реєстром 610; 2) «Новоселівка - Кілія АС» ч/з Фурманівку, Червоний Яр - код за реєстром 1071; 3) «Кілія АС - Трудове» - код за реєстром 613; 4) «Старі Трояни - Кілія АС» - код за реєстром 611 - Товариство з обмеженою відповідальністю «Кілія - Авто» (т.2 а.с. 28-33).

04.08.2014 року відповідно до статей 6, 20, 39 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статі 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пунктів 51, 53 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008року №1081, з метою організації перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області було прийнято Розпорядження №297 "Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі", яким введено в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі (Протокол №1 від 16.07.2014р.), та доручено відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури райдержадміністрації (Скопкін С.І.) здійснити заходи щодо підготовки проектів договорів про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування для подачі їх на розгляд і підпис голові районної державної адміністрації, з наступним переможцем конкурсу: ТОВ "Кілія-авто" на маршрутах "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" в режимі роботи "звичайний" - строком на 1 рік, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" в режимі роботи "звичайний" - строком на 1 рік, "Кілія АС - Трудове" в режимі роботи "звичайний" - строком на 1 рік, "Старі Трояни - Кілія АС" в режимі роботи "звичайний" - строком на 1 рік (т.1 а.с. 62, т.2 а.с. 27).

ТОВ "Харчування" до відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури райдержадміністрації, було подано повний пакет документів (з дотриманням вимог, передбачених п.29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування) для участі в конкурсі з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі Одеської області, на об'єктах конкурсу (маршрутах): "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611 (т.1 а.с. 72-105).

ТОВ "Харчування" щодо кожного об'єкта конкурсу до Кілійської районної державної адміністрації Одеської області було подано заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування: "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски", "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр", "Кілія АС - Трудове", "Старі Трояни - Кілія АС".

До означених заяв ТОВ "Харчування" також були додані Анкети до заяв про участь у конкурсі (за формою наведеною у Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081), оголошеному в газеті "Наше время" від 06.06.2014 року №44(2059), у п.5 яких було зазначено, що середньооблікова кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку, складає 39 осіб, у тому числі 25 водіїв.

Згідно з п.п.6,7 означених Анкет кількість працівників, що працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів складає 3 особи. Кількість працівників, що працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (не зазначено жодного працівника), при цьому, здійснено посилання на договір №11 від 03.11.2014р. про надання послуг.Відповідно до п.15.6 Умов проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в Кілійському районі, котрі було викладено на офіційному веб-сайті Кілійської районної державної адміністрації Одеської області, документи на участь у конкурсі подаються у 2-х конвертах. Склад документів у відповідних конвертах встановлений Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081. Документи для участі у конкурсі пронумеровуються, прошиваються, підписуються уповноваженою особою перевізника-претендента, скріплюються печаткою з позначенням кількості сторінок цифрами та словами. Засідання конкурсного комітету відбудеться 06.07.2014р. в приміщенні Кілійської районної державної адміністрації Одеської області. Реєстрація представників претендентів - 06.07.2014р. з 10:00год. до 10:45год. Початок роботи конкурсного комітету о 11:00год. Документи на участь у конкурсі приймаються до 26.06.2014р. включно, за адресою:68300, м.Кілія, вул.Леніна,44, каб. №19 - Відділ регіонального розвитку, містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури райдержадміністрації.

Відповідно до пункту 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні); перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою "з місцем водія/без місця водія"), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації); перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність; анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку; копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали.

Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор.

Згідно з п.30 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081, документи для участі в конкурсі пронумеровуються, прошиваються, підписуються уповноваженою особою перевізника-претендента та скріплюються печаткою з позначенням кількості сторінок цифрами і словами. Документи для участі в конкурсі подаються перевізником-претендентом у двох закритих конвертах (пакетах). Конверт (пакет) з позначкою "N 1", який містить документи для участі в конкурсі, відкривається наступного дня після закінчення строку їх прийняття. Конверт (пакет) з позначкою "№ 2", який містить документи з інформацією про те, на який об'єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, відкривається під час засідання конкурсного комітету. У разі подання перевізником-претендентом документів для участі в кількох конкурсах, що проводяться на одному засіданні, ним робиться однакова відмітка на конвертах № 1 і 2, які стосуються одного і того ж конкурсу, що дасть змогу визначити приналежність їх одне одному. Кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.

Згідно з п.32 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Відповідно до наявних в справі матеріалів вбачається, що підставою для не допуску ТОВ "Харчування" до участі в конкурсі з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі Одеської області, на об'єктах конкурсу (маршрутах): "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611, слугував складений комісією, у складі голови - в.о. начальника ВДАЇ Ізмаїльського МВ майора міліції ОСОБА_8, членів комісії - начальника служби автомобільного транспорту управління економіки Ізмаїльського міськвиконкому ОСОБА_9, директора ТОВ "Харчування" ОСОБА_10, Акт відкриття автогосподарства, затверджений 20.05.2013 року заступником начальника відділу авто-технічної інспекції УДАЇ ГУМВС України в Одеській області, у якому встановлено, що ТОВ "Харчування", яка знаходиться за адресою: м.Ізмаїл, вул.Болградська/Пушкіна,72/41, має територію для зберігання, ремонту, технічного обслуговування і проведення перед рейсового медичного огляду за адресою м.Ізмаїл, Аеродромне шосе,10. Відповідальними за технічний стан транспорту є ОСОБА_11 (механік), за проведення перед рейсового медогляду ОСОБА_12, тоді як згідно штатного розпису ТОВ "Харчування" на підприємстві відсутні працівники, що працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (т.1 а.с. 73, 80, т.2 а.с. 145-146).

Відповідно до штатного розпису ТОВ "Харчування" на 2014 рік, погодженого головою профкому ОСОБА_13 та затвердженого директором ОСОБА_10, ТОВ "Харчування" має наступні посади: директор, заступник директора з пасажирських перевезень, провідний спеціаліст з організації виробництва, секретар-референт, головний бухгалтер, бухгалтер (2 особи), електрик, менеджер з постачання, тесляр, слюсар-сантехнік, водій автотранспортних засобів (27 осіб), робітник. Загальна кількість працівників складає 39 осіб. Отже, у штатному розписі ТОВ "Харчування" відсутня посада медичного працівника, який може здійснювати передрейсовий та післярейсовий медичні огляди (т.1 а.с. 80).

01.01.2014 року між ТОВ "Харчування" (Замовник) та СПК "Вікторія" (Виконавець) було укладено Договір №02/14 про надання автопідприємством послуг підприємству, відповідно до п.1.1 якого Виконавець надає послуги по забезпеченню Замовника медичним контролем та інструктажем водіїв ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, а також стоянки, щоденного контролю технічного стану, технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів Замовника - Ікарус 256 держ. № НОМЕР_1, Фольксваген ЛТ 35 держ. № НОМЕР_2, ОСОБА_17 611 Д держ. № НОМЕР_3, ОСОБА_17 609 Д держ № НОМЕР_4 (т.1 а.с. 74, т.2 а.с. 150).

Також, 03.01.2014 року між СПК "Вікторія" (Виконавець) та ТОВ "Харчування" (Замовник) укладено Договір №11 про надання послуг, відповідно до п.1.1 якого Виконавець надає послуги по забезпеченню Замовника медичним контролем водіїв, стоянкою і зберіганням автобусів за адресою: с.Фурсанівка, вул.Кірова,1 - Ікарус 256 держ. № НОМЕР_1, Фольксваген ЛТ 35 держ. № НОМЕР_2, ОСОБА_17 611 Д держ. № НОМЕР_3, ОСОБА_17 609 Д держ № НОМЕР_4, ПАЗ 4234, держ. № НОМЕР_5, ПАЗ 3206 держ. № НОМЕР_6. Згідно з п.2.1 означеного Договору до обов'язків Виконавця відноситься здійснювання щоденного медичного огляду водіїв замовника перед виїздом на лінію. Не допускання до керування водіїв замовника, які не пройшли в установлений термін медичний огляд, або перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння, чи в хворобливому стані, що знижує їх реакцію і увагу, та забезпечити стоянку та зберігання автобусів замовника. Зокрема, передрейсовий та післярейсовий медичні огляди на СПК "Вікторія" здійснює ОСОБА_18, яка відповідно до наявного у матеріалах справи Свідоцтва про право на проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів від 04.02.2013р. №16132008, виданого Міністерством охорони здоров'я України, зі строком дії по листопад 2015 року, має право на проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (т.1 а.с. 75, т.2 а.с. 151).

10.01.2014 року між ТОВ "Харчування" (Замовник) та ПП "Ізмаїлавтоінвест" (Виконавець) був укладений Договір №10 про надання автопідприємством послуг автопідприємству, відповідно до п.1.1 якого Виконавець надає послуги по забезпеченню Замовника медичним контролем та інструктажем водіїв: ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_6, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35 (т.1 а.с. 70, т.2 а.с. 169).

Відповідно до наявних у матеріалах справи Додаткових угод до договору №10 від 10.01.2014 року про надання автопідприємством послуг автопідприємству, зокрема, №1 від 09.04.2014 року, №2 від 22.04.2014 року, №3 від 02.06.2014 року, №4 від 05.06.2014 року, №5 від 11.07.2014 року, укладених між ТОВ "Харчування" (Замовник) та ПП "Ізмаїлавтоінвест" (Виконавець), ПП "Ізмаїлавтоінвест" зобов'язалось надавати послуги по забезпеченню Замовника медичним контролем та інструктажем водіїв: ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_20, ОСОБА_41, ОСОБА_42, №6 від 28.07.2014р. ОСОБА_43 (т.1 а.с. 77-78, т.2 а.с. 170-175).

Згідно з Наказами ПП "Ізмаїлавтоінвест" від 01.09.2008 року №14 та від 23.04.2012 року №8, на ПП "Ізмаїлавтоінвест" працюють ОСОБА_44, та ОСОБА_45, які є медичними працівниками з випуску водіїв на лінію, котрі здійснюють перед рейсовий медичний огляд. Відповідно до наявного у матеріалах справи Штатного розпису ПП "Ізмаїлавтоінвест" на ІV квартал 2014р., затвердженого директором ПП "Ізмаїлавтоінвест" ОСОБА_46, на ПП "Ізмаїлавтоінвест" працює 2 медичних працівника з випуску водіїв на лінію (т.2 а.с. 177-178).

З викладеного вбачається, що водії ТОВ "Харчування" проходили передрейсовий та післярейсовий медичний огляд на СПК "Вікторія" та ПП "Ізмаїлавтоінвест", що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями відповідних Журналів щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду 1-ї інстанції, що оскільки ТОВ "Харчування" були подані усі необхідні, визначені пунктом 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081, документи, проте позивачу було безпідставно відмовлено в допуску до участі у конкурсі відповідно до підпунктів 1,3 пункту 12 означеного Порядку, що у свою чергу призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача, оскільки під час вирішення питання щодо допуску до участі у конкурсі, конкурсний комітет поставив перевізників-претендентів у нерівне становище, порушивши рівність умов по реалізації останніми права на участь у конкурсі, надавши перевагу іншому претенденту - ТОВ "Кілія-авто".

Рішенням конкурсного комітету Кілійської районної державної адміністрації з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, оформленого протоколом №1 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі від 16 липня 2014року, Товариство з обмеженою відповідальністю "Кілія-авто" визнано переможцем конкурсу, що відбувся 16 липня 2014року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): "Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски" - код за реєстром 610, "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр" - код за реєстром 1071, "Кілія АС - Трудове" - код за реєстром 613, "Старі Трояни - Кілія АС" - код за реєстром 611, у зв'язку з чим між вказаним Товариством та Кілійською районною державною адміністрацією були укладені Договори про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, зокрема, №20 від 18.08.2014р. (маршрут "Кілія АС - Вилкове АС" ч/з Ліски"), №21 від 18.08.2014р. (маршрут "Кілія АС - Трудове"), №22 від 18.08.2014 року (маршрут "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр"), №23 від 18.08.2014 року (маршрут "Старі Трояни - Кілія АС") (т.1 а.с. 247-249, т.2 а.с.28-33).

При цьому колегія суддів не погоджується з висновком суду 1-ї інстанції про визнання протиправним та скасування п.1 Розпорядження Кілійської РДА №297 від 04.08.2014 року «Про введення в дію рішення конкурсного комітету про визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі» лише в частині недопущення ТОВ «Харчування» до участі у конкурсі, що відбувся 16 липня 2014 року. На думку колегії суддів визнанню протиправним та скасуванню підлягає весь п.1 зазначеного розпорядження про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі (протокол №1 від 16.07.2014 року).

Також колегія суддів вважає, що визнанню протиправним та скасуванню підлягає вищезазначене рішення конкурсного комітету Кілійської РДА з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, оформленого протоколом №1 від 16 липня 2014 року в частині визнання переможцем конкурсу - ТОВ «Кілія-Авто», оскільки матеріалами справи доведена протиправність недопущення до участі у вказаному вище конкурсі позивача.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України «Про автомобільний транспорт».

Відповідно до ст. 43, 44 вказаного Закону визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Такої ж позиції притримується Вищий адміністративний суд України у своїй постанові від 28 листопада 2013 року у справі №К/800/47043/13.

Відповідно до п.42 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081, у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України "Про автомобільний транспорт".

Відповідно до п.14 ч.1 ст. 3 КАС України адміністративні договори - дво- або багатостороння угода, зміст якої складають права та обов'язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб'єкта владних повноважень, який є однією із сторін угоди.

Укладені між ТОВ "Кілія-авто" та Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області Договори про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №20 від 18.08.2014р. (маршрут "Кілія АС - Вилкове АС" ч/з Ліски"), №21 від 18.08.2014 року (маршрут "Кілія АС - Трудове"), №22 від 18.08.2014 року (маршрут "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр"), №23 від 18.08.2014 року (маршрут "Старі Трояни - Кілія АС"), є адміністративними, оскільки вони вчинені між суб'єктом владних повноважень та юридичною особою - переможцем конкурсу з організації пасажирських перевезень, чинність яких поширюється лише на осіб, яких вони стосуються, а дії суб'єкта владних повноважень, пов'язані з реалізацією владних функцій під час проведення перевірок з питань дотримання діючого законодавства у транспортній сфері (т.1 а.с. 250-265).

Відповідно до п. 29 Постанови КМ України від 18 лютого 1997 року №176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» перевезення пасажирів за приміськими та міжміськими маршрутами у межах території однієї області (внутрішньо обласні маршрути) здійснюється на підставі договору про організацію перевезень, укладеного відповідно до законодавства.

Колегія суддів не погоджується з висновком суду 1-ї інстанції стосовно відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання недійсними договорів укладених між ТОВ "Кілія-авто" та Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області, спірних Договорів про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №20 від 18.08.2014р. (маршрут "Кілія АС - Вилкове АС" ч/з Ліски"), №21 від 18.08.2014 року (маршрут "Кілія АС - Трудове"), №22 від 18.08.2014 року (маршрут "Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр"), №23 від 18.08.2014 року (маршрут "Старі Трояни - Кілія АС").

У зв'язку з тим, що колегія суддів визнає протиправними та такими, що підлягають скасуванню вищезазначене Рішення конкурсної комісії та п.1 Розпорядження Кілійської РДА №297 від 04.08.2014 року «Про введення в дію рішення конкурсного комітету про визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі», а тому й договори про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №20 від 18.08.2014 року (маршрут «Кілія АС - Вилкове АС» ч/з Ліски»), №21 від 18.08.2014 року (маршрут «Кілія АС - Трудове»), №22 від 18.08.2014 року (маршрут «Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр»), №23 від 18.08.2014 року (маршрут «Старі Трояни - Кілія АС»), укладені між Кілійською районною державною адміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю «КІЛІЯ-АВТО», укладені на підставі вказаного розпорядження договори підлягають визнанню нечинними.

Разом з тим колегія суддів одночасно вважає за необхідне вирішити питання про забезпечення перевезення пасажирів на вищевказаних маршрутах до визначення переможця нового конкурсу шляхом зобов'язання Кілійської РДА тимчасово призначити такого перевізника.

Згідно п.п. 6 пункту 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою КМ України від 03 грудня 2008 року №1081, у разі зупинення судом рішення конкурсного комітету організатор (орган виконавчої влади, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс) має право призначити тимчасово на строк дії відповідної ухвали суду автомобільного перевізника для виконання перевезень, передбачених об'єктом конкурсу.

Пунктом 4 ч. 2 с. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинним адміністративних договорів.

Згідно ч.2 ст.11 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для нового захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Відповідно до ч.1 ст. 196 КАС України апеляційний розгляд здійснюється колегією суддів у складі трьох суддів за правилами розгляду справи судом першої інстанції з урахуванням особливостей, встановлених цією главою.

У зв'язку з вищевикладеним колегія суддів вважає за необхідне зобов'язати Кілійську районну державну адміністрацію призначити тимчасово, на строк до визначення нового переможця конкурсу, перевізника для виконання перевезень, передбачених об'єктами конкурсу.

З огляду на викладене колегія суддів вважає, що висновки суду 1-ї інстанції не відповідають обставинам справи, а також судом були порушені норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Частиною 1 ст. 94 КАС України передбачено, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати здійснені позивачем якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (т.1 а.с. 14-15, 101, т.3 а.с. 6), присуджуються йому відповідно до задоволених вимог.

Керуючись ч. 1 ст. 195, ст. 196, п.3 ч.1 ст.198, п.3 і п.4 ст. 202, ч.2 ст. 205 КАС України, колегія суддів -

постановила:

Апеляційну скаргу Кілійської районної державної адміністрації - залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Харчування» - задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Харчування» до Кілійської районної державної адміністрації в особі конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Кілія-авто» про визнання протиправними та скасування рішень та розпорядження, визнання недійсним договорів та зобов'язання вчинити певні дії - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Харчування» - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення конкурсного комітету Кілійської районної державної адміністрації з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, оформленого протоколом №1 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі від 16 липня 2014 року, в частині недопущення ТОВ «Харчування» до участі у конкурсі, що відбувся 16 липня 2014 року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): «Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски» - код за реєстром 610, «Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр» - код за реєстром 1071, «Кілія АС - Трудове» - код за реєстром 613, «Старі Трояни - Кілія АС» - код за реєстром 611.

Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету Кілійської районної державної адміністрації з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі, оформленого протоколом №1 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі від 16 липня 2014 року, в частині визнання переможцем конкурсу, що відбувся 16 липня 2014року, на об'єктах конкурсу (маршрутах): «Кілія АС - Вилкове АС ч/з Ліски» - код за реєстром 610, «Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр» - код за реєстром 1071, «Кілія АС - Трудове» - код за реєстром 613, «Старі Трояни - Кілія АС» - код за реєстром 611 - Товариство з обмеженою відповідальністю «Кілія-авто».

Визнати протиправним та скасувати п.1 розпорядження Кілійської районної державної адміністрації №297 від 04.08.2014року "Про введення в дію рішення конкурсного комітету про визначення автомобільних перевізників в Кілійському районі".

Визнати нечиними договори про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №20 від 18.08.2014 року (маршрут «Кілія АС - Вилкове АС» ч/з Ліски»), №21 від 18.08.2014 року (маршрут «Кілія АС - Трудове»), №22 від 18.08.2014 року (маршрут «Новоселівка - Кілія АС ч/з Фурманівку, Червоний Яр»), №23 від 18.08.2014 року (маршрут «Старі Трояни - Кілія АС»), укладені між Кілійською районною державною адміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю «КІЛІЯ-АВТО».

Зобов'язати Кілійську районну державну адміністрацію організувати новий конкурс, об'єктами якого виставити автобусні маршрути загального користування: «Кілія АС - Вилкове АС» ч/з Ліски - код за реєстром 610, «Новоселівка - Кілія АС» ч/з Фурманівку, Червоний Яр - код за реєстром 1071, «Кілія АС - Трудове» - код за реєстром 613, «Старі Трояни - Кілія АС» - код за реєстром 611.

Зобов'язати Кілійську районну державну адміністрацію призначити тимчасово, на строк до визначення нового переможця конкурсу, перевізника для виконання перевезень, передбачених об'єктами конкурсу.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Харчування» (68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Болградська/Пушкінська, 72/41, код ЄДРПОУ 20926627) судові витрати у сумі 4109 (чотири тисячі сто дев'ять) гривень 62 копійки.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, однак може бути оскаржена в касаційному порядку у відповідності до положень діючого законодавства до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: /підпис/Ю.В. Яковлев Суддя: /підпис/Н.В. Вербицька Суддя: /підпис/М.П. Коваль

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2015
Оприлюднено20.05.2015
Номер документу44214479
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5082/14

Ухвала від 15.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Постанова від 14.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 05.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Постанова від 24.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 19.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні