Постанова
від 13.07.2009 по справі 2-а-3207/09
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КОПІЯ Справа № 2-а-3207/09/1170

КОПІЯ                                   Справа №

2-а-3207/09/1170  

                                Категорія 6.14

 

 

 

КІРОВОГРАДСЬКИЙ  ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 

13

липня 2009 року     Кіровоградський

окружний адміністративний суд

 

у

складі: головуючого - судді Ясенової Т.І.

при

секретарі - Оводенко І.О.

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду

в м.Кіровограді справу за адміністративним позовом прокурора Ленінського району

м.Кіровограда, в інтересах держави, в особі Кіровоградського територіального

управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого

акціонерного товариства „Кіровоградський ливарний завод” про стягнення штрафних

санкцій,-

 

ВСТАНОВИВ:

 

Прокурор звернувся до суду з адміністративним позовом, в

інтересах держави в особі Кіровоградського територіального управління Державної

комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просить стягнути з ВАТ

„Кіровоградський ливарний завод” штрафні санкції в розмірі 1700 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на

те, що                                ВАТ

„Кіровоградський ливарний завод”, в порушено ст.40 Закону України „Про цінні

папери та фондовий ринок”, не подано до Державної комісії з цінних паперів та

фондового ринку регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2007

рік.                       В зв'язку з

чим, 04.12.2008р. начальником Кіровоградського територіального управління

Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову

№166-КІ про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних

паперів в розмірі 1700 грн.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача

підтримали позовні вимоги в повному обсязі із зазначених підстав.

Представник відповідача в судове засідання, не з'явився,

подавши до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Зважаючи на викладене, а також на те, що в справі є

достатні матеріали, які свідчать про права та взаємовідносини сторін, суд

визнав можливим розгляд справи у відсутності представника відповідача.  

Суд, вислухавши доводи прокурора, представника позивача,

дослідивши письмові докази, вважає, що адміністративний позов підлягає

задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Прокурор звернувся до адміністративного суду в порядку

ст.60 КАС України, відповідно до якої прокурор здійснює в суді представництво

інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та

іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії

адміністративного процесу.

Згідно п.2 ст.121 Конституції України, прокуратура

забезпечує представництво держави в суді із зазначенням органу, уповноваженого

державою здійснювати відповідні функції у спірних   відносинах.

Відповідно до ст.36-1 Закону України „Про прокуратуру”

від  05.11.1991р.                   №1789-XII представництво

прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні

прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист

у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Формами представництва, зокрема, є звернення до суду з позовами або заявами про

захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб,

коли порушуються інтереси держави, участь у розгляді судами справ.

З матеріалів справи вбачається, що підставою звернення

прокурора Ленінського району м.Кіровограда з позовом стало порушення інтересів

держави, в особі Кіровоградського територіального управління Державної комісії

з цінних паперів та фондового ринку, які полягають в недоотриманні коштів

відповідним бюджетом.

Відповідно до ст.5 Закону України „Про державне

регулювання ринку цінних паперів в України” від 30.10.1996 року №448/96-ВР

(далі за текстом - Закон №448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів

здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно акту про правопорушення на

ринку цінних паперів №160-КІ                        від 27.11.2008р.

відповідачем не виконано розпорядження Кіровоградського територіального управління

Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень

законодавства про цінні папери від 23.09.2009р. №54-КІ, а саме, не надано до

Кіровоградського територіального управління Державної комісії з цінних паперів

та фондового ринку регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за              2007 рік, що порушує вимоги  ст.40 Закону України „Про цінні папери та

фондовий ринок” від 23.02.2006р. №3480-IV (далі за текстом - Закон №3480-IV),

п.1 та п.5 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами

цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та

фондового ринку №1591                                      від

19.12.2006р. (а.с. 8).

За результатами даного акту

начальником Кіровоградського територіального управління Державної комісії з

цінних паперів та фондового ринку, на підставі                       ст.11 Закону  №448/96-ВР винесено постанову про накладення

санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №166-КІ від 04.12.2008р., якою

до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 100

неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн. (а.с.12).

Зазначена постанова була направлена

відповідачу, про що свідчить копія списку згрупованих рекомендованих

відправлень і фіскального чеку (а.с.10, 11).

Згідно ч. 2 ст. 11 Закону №448/96-ВР рішення Державної

комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути

оскаржено в суді. Проте, доказів оскарження постанови сторонами не надано.

Статтями 1, 5, 6 Закону №448/96-ВР

встановлено, що здійснення комплексних заходів щодо упорядкування, контролю,

наглядом за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і

порушенням у цій сфері покладено на Державну комісію з цінних паперів та

фондового ринку та її територіальні органи. Останні діють на основі

затвердженого Комісією Положення. Положення про Кіровоградське територіальне

управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку затверджено

рішенням Голови державної комісії №585 від 14.10.2005 року.

Відповідно до ст.40 Закону №3480-IV, п.п.1, 5 глави 7

розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів,

затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

від 19.12.2006р. №1591 (далі за текстом - Положення №1591) , товариство

зобов'язанне оприлюднювати річну інформацію про емітента у строк не пізніше 30

квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з

офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України

або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у

загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів

та фондового ринку про ринок цінних паперів. Примірник офіційного друкованого

видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент)

згідно з своїм місцезнаходженням надсилає до територіального органу Державної

комісії з цінних паперів та фондового ринку не пізніше 1 червня року,

наступного за звітним.

Відповідно до ст.ст. 8, 9 Закону

№448/96-ВР Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, в особі своїх

уповноважених осіб має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та

інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників,

аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних

паперів.

Згідно п.7 ч.1 ст.11 Закону

№448/96-ВР та п.1.3 розділу XXVII Правил розгляду справ про правопорушення на

ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної

комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.06.2007р. №1369 (далі за

текстом - Правила №1369), за ненадання, несвоєчасне надання або надання

завідомо недостовірної інформації застосовується штрафна санкція у розмірі до

1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до розділу XXVIІI Правил

№1369 відповідачем не перераховано на рахунок Державного бюджету суму штрафу,

протягом 15 днів з моменту отримання ним відповідної постанови. Документів, які

б підтверджує сплату штрафу відповідачем суду не надано.

Згідно ст.16 Закону №448/96-ВР та п.5

розділу XXVIІI Правил №1369 у разі несплати штрафу юридичною особою, штраф

стягується в судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідачем не подано до Державної

комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну річну інформацію емітента

цінних паперів за 2007 рік, суд дійшов висновку, що постанова №166-КІ від

04.12.2008р. про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку

цінних паперів, якою до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення

штрафу у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає

1700 грн. прийнято Кіровоградським територіальним управлінням Державної комісії

з цінних паперів та фондового ринку в межах компетенції, у встановленому

законом порядку та відповідає виявленим порушенням.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку що

нарахування суми штрафних санкцій та їх розмір є обґрунтованими, позовні вимоги

підлягають задоволенню.

Відповідно до Декрету КМУ „Про державне мито” від

21.03.1991р. №7-93 Кіровоградське територіальне управління Державної комісії з

цінних паперів та фондового ринку звільняється від сплати державного мита.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких

позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична

особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.    

Зважаючи на викладене, судові витрати підлягають

компенсації за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись  ст.ст.

86,  94, 

159-163, 167 КАС України, суд, -      

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Адміністративний

позов задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства

„Кіровоградський ливарний завод” (25491 м. Кіровоград, вул. Ливарна 1, код

ЄДРПОУ 00238210, р/р № 260003860 в         

                  ОД „Райфайзен

банк Аваль” МФО 323538) на користь держави на балансовий рахунок

№31112106700002 „Надходження до загального фонду Державного бюджету”, код

бюджетної класифікації 21081100 „Адміністративні штрафи та інші санкції”,

символ 101, одержувач УДК у М.Кіровограді, код одержувача 24145329, банк

одержувача ГУДК у Кіровоградській області МФО 823016, штрафні санкції в розмірі

1700 (одна тисяча  сімсот) грн.

Судові

витрати компенсувати за рахунок Державного бюджету України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського

апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний

адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а

в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -

з дня складення в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання

після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

       

Повний текст постанови виготовлено та підписано  - 17.07.2009р.

 

 

Суддя - підпис.    

 

З оригіналом згідно:

 

 

Суддя                                                                    

Т.І. Ясенова

 

 

 

Дата ухвалення рішення13.07.2009
Оприлюднено26.08.2009
Номер документу4424519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3207/09

Ухвала від 16.03.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Ведмедь Н. І.

Постанова від 23.12.2009

Адміністративне

Ленінський районний суд міста Севастополя

Левадко Світлана Іллівна

Постанова від 04.12.2009

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Куракова Вікторія Валентинівна

Постанова від 03.09.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярош Світлана Володимирівна

Постанова від 10.12.2009

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Шевченко Сергій Володимирович

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Петровський районний суд м.Донецька

Казначеєв Е.Г.

Постанова від 17.12.2009

Адміністративне

Петровський районний суд м.Донецька

Казначеєв Е.Г.

Постанова від 13.11.2009

Адміністративне

Глухівський міськрайонний суд Сумської області

Чабак Ірина Олександрівна

Ухвала від 23.12.2009

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Тімонова Валентина Миколаївна

Ухвала від 15.12.2009

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Тімонова Валентина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні