Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
19 травня 2015 р. № 820/3202/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Зінченка А.В.,
при секретарі - Алавердян Е.А.
за участі представників сторін:
позивача - Межирицького А.О.
відповідача - Коваленко М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Технологія» до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «Технологія», звернувся до суду з адміністративним позовом до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000042212 від 31.01.2015 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму - 466490,00 грн., з яких за основним платежем - 373192,00грн., за штрафними (фінансовими санкціями) 93298,00грн.
Позивач вважає рішення відповідача неправомірним, необґрунтованим, безпідставним через порушення відповідачем строків, а саме1095 днів, встановлених законодавством для винесення податкового повідомлення - рішення, а тому просить задовольнити позов в повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, позов просив задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та просив в задоволенні позовних вимог відмовити.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Технологія» взято на податковий облік 11.02.1993 року за №500, і станом на даний час перебуває на обліку в Західній об'єднаній державній податковій інспекції м.Харкова Головного Управління Міндоходів у Харківській області.
На підставі наказу від 25.11.2014 р. № 2632 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Технологія» (код ЄДРПОУ 21238651), виданого в.о. начальником Західної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області Хайхан С.В., головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту Сєрік Є.В., згідно пп. 20.1.4, п.20.1, ст..20 ст.75, п.п. 78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, проведена документальна позапланова невиїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Технологія» (код ЄДРПОУ 21238651), з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з ТОВ ВО «Еко» (код ЄДРПОУ 23150133) за період грудень 2011 року, та їх подальшої реалізації або використання у господарській діяльності підприємства.
За результатами вказаної перевірки ДПІ складено акт від 18.12.2014 року № 4453/20-33-22-01-07/21238651, яким зафіксовані наступні порушення: п.198.2, п.198.3; п.198.6 ст.198, п. З ст. 5 та п. 1 ст. 7 Господарського Кодексу ,п 2 ст. З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зі змінами та доповненнями, п. 1.2, п. 2.7 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», п. 3.1, п. 4.1, п. 8 розділу III, п. 3.1 розділу V Наказу ДПА України від 25.01.11 № 41 «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» по ТОВ «Технологія» за грудень 2011р. встановлено заниження ПДВ в сумі 373192 грн., за рахунок завищення сум податкового кредиту по взаємовідносинам з ТОВ ВО «Еко» (код ЄДРПОУ 23150133).
На підставі вказаного акту перевірки 31.01.2015 року ДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення №0000042212 від 31.01.2015 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму - 466490,00грн., з яких за основним платежем - 373192,00грн., за штрафними (фінансовими санкціями) 93298,00грн.
Суд вказує, що згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спосіб дій органів державної податкової служби України при реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань визначений Податковим кодексом України.
Відповідно до приписів ст. 2.1 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Суд зазначає, що п. 102.1 ст. 102 ПК України визначено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно до акту перевірки, підприємству було донараховане додаткове грошове зобов'язання з податку на додану вартість за порушення допущені в грудні 2011 року.
Згідно з п. 202.1 ст. 202 ПК України звітним (податковим) періодом для податку на додану вартість є один календарний місяць.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно з п. 49.9 ст. 49 ПК України За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою; у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.
Відповідно до пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного г (податкового) місяця.
Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Технологія» була подана засобами електронного зв'язку податкова декларація з податку на додану вартість за грудень 2011 року 19.01.2012р., тобто в строки встановлені ПК України.
Як встановлено судом, уточнюючих розрахунків до податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року підприємством не подавалось. Сума податку на додану вартість від операцій з придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ ВО «Еко» (ІПН 231501320299) в розмірі 373192 грн. було віднесено до складу податкового кредиту грудня 2011 року і це знайшло своє відображення в Додатку 5 до Податкової декларації з ПДВ за грудень 2011р. (строка 5 Розділу II).
За таких обставин, з огляду на положення п. 102.1 ст. 102 ПК України, контролюючий орган мав право самостійно визначити суму грошових зобов'язань за податковий період - грудень 2011 року, до 20 січня 2015р.
Суд вказує, що відповідно до пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування додатком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Згідно з п. 58.1 ст. 58 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
Отже, саме в податковому повідомленні-рішенні визначається сума грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання за заниження суми податкового зобов'язання з ГІДВ, що мало місце в грудні 2011 року, було прийнято відповідачем 31 січня 2015р., тобто після спливу 1095 днів передбачених ПК України для такого визначення.
Суд вказує, що відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
З врахуванням вищевикладеного, повно і всебічно з'ясувавши обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, оцінюючи наявні в справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні на предмет належності, допустимості та достовірності кожного доказу окремо, а також достатності та взаємного зв'язку доказів у їх сукупності, як того вимагає процесуальне законодавство, проаналізувавши норми матеріального права, які належить застосувати до спірних правовідносини, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 6-14, 71, 94, 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Технологія» до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Західної об'єднаної державної податкової інспекції м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області від 31.01.2015 року №0000042212.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Технологія» (код21238651) сплачений судовий збір в розмірі 487 (чотириста вісімдесят сім) грн. 20 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Постанову у повному обсязі складено 20 травня 2015 року.
Суддя А.В. Зінченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2015 |
Оприлюднено | 25.05.2015 |
Номер документу | 44262863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні