ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2015 р. м. Чернівці Справа № 824/2179/14-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лелюка О.П.,
за участю:
секретаря судового засідання Кіщук О.І.,
представника позивача Атаманюка А.І., представника відповідача Рудик А.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Продтранс» до управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області про визнання дій протиправними та скасування витягів,
В С Т А Н О В И В :
В поданому до суду адміністративному позові товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс» просить суд визнати протиправними дії управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області під час здійснення оцінки земельних ділянок, які оформлені витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року по невірному застосуванню локального коефіцієнта на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони та сукупного коефіцієнта Км3; визнати протиправними та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує про те, що оскаржувані ним витяги складені з порушенням приписів законодавства без врахування факторів, які мають важливе значення для здійснення належного розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, площами 0,1146 га та 0,5994 га, розташованих в м. Чернівці по вул. Заводській,37-А, що були надані Чернівецькою міською радою в оренду товариству з обмеженою відповідальністю «Продтранс» згідно договорів від 31 липня 2006 року.
Вважає, що відповідачем неправильно застосовані локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження земельних ділянок, що призвело до неправомірного розрахунку нормативної грошової оцінки цих земельних ділянок.
При цьому посилається на висновки оціночно-земельного експертного дослідження, проведеного Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, від 08 травня 2014 року №1008 та №1009, згідно з якими у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року при визначенні локального коефіцієнту впливу на місцезнаходження земельних ділянок не враховано те, що ці земельні ділянки не знаходяться в зоні пішохідної доступності до громадського центру; не знаходяться у зоні пішохідної доступності до національних, зоологічних та дендрологічних парків, парків паняток садово-паркового мистецтва, зелених зон та ін.; не знаходяться в прирейковій зоні; не знаходяться в межах території оздоровчого або рекреаційного призначення; земельна ділянка площею 0,5994 га примикає до вулиці без твердого покриття.
Відповідач, не погоджуючись із заявленими позовними вимогами, надав суду заперечення у письмовій формі. Посилаючись на правомірність своїх дій та безпідставність позовних вимог, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.
Зокрема, відповідачем вказувалось, що оскаржувані позивачем витяги розроблені з Технічної документації з грошової оцінки земель міста Чернівці, затвердженої рішенням Чернівецької міської ради від 12 лютого 2008 року №510, та виконаної згідно договору від 08 серпня 2007 року №1178-07-2007 Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Дніпромісто». При цьому така документація розроблена відповідно до положень Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Також зазначає, що управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області не виконувало розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надана в користуванню позивачу, а лише формувало витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку. До повноважень управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області не входить оцінка земельних ділянок.
Крім цього, вказує, що при формуванні оскаржуваних витягів враховувались локальні коефіцієнти, як для земельних ділянок, розташованих в зоні магістралей підвищеного місто формуючого значення, в зоні пішохідної доступності до зовнішнього пасажирського транспорту, зоні примикання до відводу залізниці по 1,10, і локальні коефіцієнти визначались на основі схем прояву локальних факторів оцінки (електронна програма).
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві.
Крім того, надав суду додаткові пояснення, викладені в листі від 02 липня 2014 року. Зокрема, посилався на лист Чернівецького міського комунального підрядного шляхо-експлуатаційного підприємства від 19 червня 2014 року №161; вказував про те, що земельна ділянка не примикає до відводу залізниці, не має під'їзної залізничної колії.
Також вказував про протиправність застосування відповідачем у витягах коефіцієнту індексації К(і) - 1,2541 та, у зв'язку із цим, заявляв про зміну підстав та предмету позову.
Проте судом не було прийнято такі посилання та відповідна заява на підставі статті 137 Кодексу адміністративного судочинства України.
Крім цього, в обґрунтування своїх вимог позивач посилався на висновок №2635/2636 оціночно-земельної експертизи від 31 березня 2015 року, проведеної Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз.
Просив суд позовні вимоги, що викладені у позовній заяві, задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні просив суд у задоволенні позову відмовити повністю з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов.
Поряд з цим додатково надав пояснення у зв'язку із проведенням Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз оціночно-земельної експертизи та зробленим висновком №2635/2636 від 31 березня 2015 року. Зазначив, що указаний висновок є хибним та не може бути розцінений як належний доказ по справі.
Заслухавши пояснення осіб, які з'явились в судове засідання, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що між товариством з обмеженою відповідальністю «Продтранс» та Чернівецькою міською радою 31 липня 2006 року укладено договори оренди земельної ділянки, зареєстровані в департаменті містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради за №2975 та № 2976 (далі - договір №2975 та договір №2976).
Згідно договору №2975 Чернівецька міська рада (Орендодавець) надала, а товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс» (Орендар) прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1146 га, розташовану в м. Чернівці по вул. Заводській,37-А.
Нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки згідно договору №2975 становить 178455,00 грн.
Земельну ділянку надано в оренду терміном до 01 вересня 2054 року для обслуговування адмінбудівлі.
Річна орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі 3122,96 грн. Розмір орендної плати індексується у відповідності із чинним законодавством України.
Згідно договору №2976 Чернівецька міська рада (Орендодавець) надала, а товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс» (Орендар) прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,5994 га, розташовану в м. Чернівці по вул. Заводській,37-А.
Нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки згідно договору №2976 становить 933386,00 грн.
Земельну ділянку надано в оренду терміном до 01 вересня 2054 року для обслуговування будівель виробничого призначення (виробництво олії та жирів).
Річна орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі 16334,26 грн. Розмір орендної плати індексується у відповідності із чинним законодавством України.
20 січня 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс» звернулось до управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області із заявами про виготовлення витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, площами 0,1146 га та 0,5994 га, розташованих в м. Чернівці по вул. Заводській,37-А.
23 січня 2014 року позивачу було надано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №47/02-1/9-14 відносно земельної ділянки площею 0,1146 га, розташованої в м. Чернівці по вул. Заводській,37-А, та №48/02-1/9-14 відносно земельної ділянки площею 0,5994 га, розташованої в м. Чернівці по вул. Заводській,37-А.
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №47/02-1/9-14 вартість нормативно грошової оцінки земельної ділянки склала 719757,00 грн, а згідно витягу №48/02-1/9-14 - 3764592,00 грн.
Не погоджуючись із висновками нормативно грошової оцінки земельних ділянок, який містяться у вказаних витягах, вважаючи їх протиправними, товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс» звернулось до суду з даним позовом.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пункту 289.1. статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно із статтею 1 Закону України «Про оцінку землі» від 11 грудня 2003 року №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Під рентним доходом розуміється дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки.
Статтею 15 Закону України «Про оцінку землі» передбачено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.
Підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.
Згідно статті 18 Закону України «Про оцінку землі» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Частинами першою та другою статті 20 Закону України «Про оцінку землі» визначено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до частин першої - третьої статті 23 Закону України «Про оцінку землі» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
В м. Чернівцях таким органом є управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області.
Крім цього, пунктами 1 та 2 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213, визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування грантів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території.
Вказаною постановою Уряду, крім затвердження Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, було доручено Державному комітетові по земельних ресурсах разом з Міністерством сільського господарства і продовольства, Державним комітетом у справах містобудування і архітектури, Українською академією аграрних наук у місячний термін затвердити Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
Такий порядок було затверджено наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Згідно з пунктами 1.2, 1.3 та 1.4. Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів цей порядок регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
Нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів, проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.
Відповідно до пунктів 3.1, 3.2, 3.3 Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.
Нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою Цн = В х Нп : Нк х Кф х Км, (8),
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6 %);
Нк - норма капіталізації (3 %);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);
Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Відповідно до пункту 3.6 цього Порядку коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3,
де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;
Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани їх земельно-господарського устрою, матеріали економічної оцінки їх територій.
Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.
З позовної заяви та наданих в судовому засіданні пояснень слідує, що позивач фактично не погоджується із збільшенням вартості нормативно грошової оцінки наданих в користування земельних ділянок, указаної у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №47/02-1/9-1 та №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року. При цьому вважає, що у вказаних витягах управлінням Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області неправильно було застосовані локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження земельних ділянок (Км3), що призвело до неправомірного розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Водночас, системний аналіз вказаних вище норм дає підстави для висновку про те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується міською радою. При цьому управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області, яке у даній справі є відповідачем, уповноважене видавати лише витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а не здійснювати розрахунок нормативно грошової оцінки земельних ділянок.
До повноважень управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області не входить оцінка земельних ділянок.
Тобто, в даному випадку, відповідач не виконував розрахунок нормативно грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться в користуванні позивача, а лише надав із електронної програми витяги №47/02-1/9-1 та №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку, яка затверджена рішенням Чернівецької міської ради від 12 лютого 2008 року №510 та розроблена Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «ДНІПРОМІСТ».
Як вбачається з обставин справи, при формуванні оскаржуваних витягів враховувались локальні коефіцієнти, як для земельних ділянок, розташованих в зоні магістралей підвищеного місто формуючого значення, в зоні пішохідної доступності до зовнішнього пасажирського транспорту, зоні примикання до відводу залізниці по 1,10 (сукупний коефіцієнт Км3 складає 1,3310). Локальні коефіцієнти визначались на основі схем прояву локальних факторів оцінки (електронна програма).
З огляду на викладене, суд вважає безпідставними позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Продтранс» про визнання протиправними дій управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області під час здійснення оцінки земельних ділянок, які оформлені витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23 січня 2014 року №47/02-1/9-14 та №48/02-1/9-14 по невірному застосуванню локального коефіцієнта на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони та сукупного коефіцієнта Км3 та про визнання протиправними і скасування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23 січня 2014 року №47/02-1/9-14 та №48/02-1/9-14.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно частини першої та другої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.
Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Згідно частини першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В ході розгляду даної справи відповідач довів, що при вчиненні оскаржуваних позивачем дій він діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Натомість доводи позивача в обґрунтування заявлених позовних вимог є безпідставними та необґрунтованими.
Зокрема, в обґрунтування своїх вимог позивач посилався на висновки оціночно-земельного експертного дослідження, проведеного Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, від 08 травня 2014 року №1008 та №1009, згідно з якими у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року при визначенні локального коефіцієнту впливу на місцезнаходження земельних ділянок не враховано те, що ці земельні ділянки не знаходяться в зоні пішохідної доступності до громадського центру; не знаходяться у зоні пішохідної доступності до національних, зоологічних та дендрологічних парків, парків паняток садово-паркового мистецтва, зелених зон та ін.; не знаходяться в прирейковій зоні; не знаходяться в межах території оздоровчого або рекреаційного призначення; земельна ділянка площею 0,5994 га примикає до вулиці без твердого покриття.
Також позивач посилався на висновок оціночно-земельної експертизи №2635/2636 від 31 березня 2015 року, проведеної Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, згідно якого: 1) при проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0013, загальною площею 5994 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а, управлінням Держкомзему у м.Чернівці Чернівецької області не вірно застосовані локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження ділянки, зазначені у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року в порівнянні з фактичним її розташуванням; 2) нормативно грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0013, загальною площею 5994 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а складає вартість - 2616381,00 грн; 3) при проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0012, загальною площею 1146 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а, управлінням Держкомзему у м.Чернівці Чернівецької області не вірно застосовані локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження ділянки, зазначені у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року в порівнянні з фактичним її розташуванням; 4) нормативно грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0012, загальною площею 1146 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а складає вартість - 540797,40 грн.
Частиною п'ятою статті 82 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що висновок експерта для суду не є обов'язковим, однак незгода суду з ним повинна бути вмотивована в постанові або ухвалі.
Згідно статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Суд критично оцінює вказані вище висновки Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз, оскільки, як вбачається з висновків оціночно-земельного експертного дослідження №1008 й №1009 від 08 травня 2014 року та висновку оціночно-земельної експертизи №2635/2636 від 31 березня 2015 року, такі прийняті без урахування Технічної документації з грошової оцінки земель міста Чернівці, затвердженої рішенням Чернівецької міської ради від 12 лютого 2008 року №510.
До того ж, з указаних висновків вбачається, що при їх складанні експертами було використано Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Держкомзему України, Держкоммістобудування України, Мінсільгосппроду України та Української академії аграрних наук від 27 листопада 1995 року №76/230/325/150, що був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 листопада 1995 року за №427/963.
Між тим, зазначений наказ втратив чинність згідно з наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Отже, при складанні вказаних висновків було використано нечинний підзаконний нормативно-правовий акт.
Безпідставними є і посилання позивача на лист Чернівецького міського комунального підрядного шляхо-експлуатаційного підприємства від 19 червня 2014 року №161, в якому зазначено, що на вул. Заводській, 37-А проїжджа частина дороги з покриттям із бруківки, а покриття тротуару із асфальтобетону, що відноситься до твердих видів покриття.
Указаний лист лише містить інформацію про дорожнє покриття вулиць міста Чернівці, в т.ч. щодо покриття на вул. Заводській, 37-А, й не свідчить про протиправність оскаржуваних товариством з обмеженою відповідальністю «Продтранс» дій відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення даного позову.
Керуючись статтями 160 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя О.П. Лелюк
Постанова у повному обсязі складена 19 травня 2015 року.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2015 |
Оприлюднено | 25.05.2015 |
Номер документу | 44263107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні