Постанова
від 09.04.2015 по справі п/811/382/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 25006, м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 40 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 квітня 2015 року справа № П/811/382/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Жука Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомПрокурора м. Олександрії Кіровоградської області який діє в інтересах держави, уповноваженим органом якої є Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку доВідкритого акціонерного товариства Олександрійський комбінат хлібопродуктів простягнення штрафних санкцій в сумі 5100,00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор м. Олександрії Кіровоградської області який діє в інтересах держави, уповноваженим органом якої є Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства Олександрійський комбінат хлібопродуктів про стягнення штрафних санкцій в сумі 5100,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем вчинене порушення вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пп.4 п.4 розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 в частині не розкриття шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії річної інформації емітента цінних паперів за 2013 рік, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Ухвалою суду від 11.02.2015 року у справі було відкрито провадження та призначено її до судового розгляду.

Відповідно до ухвали від 09.04.2015 року подальший розгляд справи проведено у прядку письмового провадження.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів громадян або держави в судах у випадках визначених законом.

Згідно зі ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою для представництва у суді інтересів держави є наявність порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вичиняються у відносинах між ними або з державою. При цьому представництво інтересів держави здійснюється шляхом звернення прокурора до суду з заявою (позовом) в інтересах органу уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Ст. 60 КАС України визначено, що у випадках встановлених законом, прокурор може звернутися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство Олександрійський комбінат хлібопродуктів зареєстроване як юридична особа та у відповідності до ч. 2 ст. 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" є емітентом.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку створена на підставі Указу Президента України від 12.06.1995 року № 46/95 для забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо цінних паперів та функціонування фондового ринку в Україні.

Статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" емітент зобов'язаний подавати регулярну інформацію до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно ч.4 цієї статті річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, емітент надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 5 зазначеного Закону передбачено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.

У відповідності до ч. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з пп.4 п.4 розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- розміщення на сторінці в мережі Інтернет - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Емітенти цінних паперів до моменту подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на сторінці в мережі Інтернет.

Судом встановлено, що відповідачем не подано до територіального управління Комісії регулярну інформацію за 2013 рік, не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі Комісії та не опубліковано в офіційному друкованому виданні, чим порушено вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та вимоги пп.4 п.4 розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів .

По факту зазначеного правопорушення та наявності вини юридичної особи, позивачем складено:

- постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 08.08.2014 року (а.с.13, 20, 27);

- акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 26.08.2014 року (а.с.12, 19, 26).

Вказані акти, разом з постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 01.09.2014 року, відповідно до реєстрів рекомендованих листів направлено на адресу Відкритого акціонерного товариства Олександрійський комбінат хлібопродуктів рекомендованою кореспонденцією (а.с.11, 18, 25).

На підставі перелічених вище актів начальником Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Відкритого акціонерного товариства Олександрійський комбінат хлібопродуктів прийнято постанови пор накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.09.2014 року, а саме:

- за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі 1700,00 гривень (а.с.8).

- за не опублікування інформації в одному з офіційних друкованих видань у розмірі 1700,00 гривень (а.с.15);

- за неподання до територіального управління інформації про емітента за 2013 рік не пізніше 01 червня року, наступного за звітним у розмірі 1700,00 гривень (а.с.22);

Загальна сума штрафних санкцій, накладених на відповідача за правопорушення на ринку цінних паперів, становить 5 100,00 гривень.

Згідно реєстрів рекомендованих листів копії постанов від 15.09.2014 року були направлені ВАТ Олександрійський комбінат хлібопродуктів (а.с.9, 16, 23).

Судом встановлено, що відповідачем не було прийнято міри щодо оскарження зазначених постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, отже дані постанови є чинними та такими, що відповідають вимогам законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідачем не надано суду доказів сплати штрафів в загальній сумі 5100,00 гривень.

Крім того відповідачем не спростовано факт допущення ним вищезазначених порушень.

Згідно ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що прийняті позивачем постанови є правомірними, а загальна сума застосованої санкції у вигляді штрафу в розмірі 5100,00 гривень підлягає стягненню з відповідача.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Олександрійський комбінат хлібопродуктів (код ЄДРПОУ 00954745) в дохід Державного бюджету України на рахунок відділення ДКУ за місцем знаходження платника по коду бюджетної класифікації 21081100, символ звітності банку 106, МФО - 823016, ЄДРПОУ 37944584, ГУ ДКСУ у Кіровоградській області на р/р 31111106700006 штрафні санкції у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.В. Жук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2015
Оприлюднено26.05.2015
Номер документу44287779
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/382/15

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Постанова від 09.04.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 11.02.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні