Рішення
від 12.05.2015 по справі 922/986/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" травня 2015 р.Справа № 922/986/15

Господарський суд Харківської області у складі:

головуючий суддя Жельне С.Ч.

судді: Лаврова Л.С. , Яризько В.О.

при секретарі судового засідання Федорова Т.О.

розглянувши справу

за позовом Прокурора Близнюківського району Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Держземагенства у Харківській області, м. Харків до 1. Близнюківської райдержадміністрації, смт. Близнюки , 2. Фермерського господарства "Борзіков", с. Алісівка , 3. Реєстраційної служби Близнюківського РУЮ Харківської області, м. Близнюки про треті особи визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації, повернення земельної ділянки третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна інспекція сільського господарства в Харківській області, м. Харків за участю представників:

від органу прокуратури - Хряк О.О.

від позивача - не з'явився;

від першого відповідача - не з'явився;

від другого відповідача - Гордєєв В.І.;

від третього відповідача - не з'явився;

від третьої особи - не з'явився.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Близнюківського району Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Держземагентства у Харківській області (позивач) звернувся до господарського суду з позовом до Близнюківської районної державної адміністрації (перший відповідач) та Фермерського господарства "Борзіков" (другий відповідач), Реєстраційної служби Близнюківського районного управління юстиції Харківської області, м. Близнюки (третій відповідач), в якому просить суд:

- визнати незаконним та скасувати розпорядження Близнюківської районної державної адміністрації № 05 від 03.01.2012 р. "Про надання дозволу голові новоствореного ФГ "Борзіков" Борзікову В.О. на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства";

- визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Близнюківської районної державної адміністрації № 419 від 06.04.2012 р. "Про внесення змін до розпорядження голови Близнюківскої районної державної адміністрації від 03.01.2012р. № 05 в частині заміни площі та категорії земель";

- визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Близнюківської районної державної адміністрації № 1031 від 03.09.2012 р. та № 1290 від 06.11.2012 р. "Про затвердження проектів землеустрою та надання в оренду ФГ "Борзіков" земельних ділянок, що знаходяться за межами населених пунктів Алісівської сільської ради, площею 51,2203 га та 68,3797 га відповідно, для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення (запасу) - рілля, на території Алісівської сільської ради на 49 років;

- визнати недійсними укладені між Близнюківської районною державною адміністрацією та ФГ "Борзіков" договори оренди земельних ділянок від 14.11.2012 р.;

- скасувати рішення від 27.11.2012р. за № 632068034002078 від 13.11.2012 р. за № 632068034002051 про державну реєстрацію вищевказаних договорів оренди, вчинені у Державному реєстрі земель відділом Держкомзему у Близнюківському районі;

- зобов'язати ФГ "Борзіков" повернути державі в особі Головного управління Дерземагентства у Харківській області земельні ділянки площею 51,2203 га (кадастровий номер 6320680300:04:000:0772) та 68,3797 га (кадастровий номер 6320680300:01:000:0378) відповідно, вартістю, згідно нормативної грошової оцінки - 1110887,70 грн. та 1483048,08 грн. відповідно, розташовані на території Алісівської сільської ради Близнюківського району.

Ухвалою господарського суду від 19.02.2015р. прийнято вказану позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її до розгляду у судовому засіданні на 11.03.2015р. о 10:30 год. Залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державну інспекцію сільського господарства у Харківській області.

Ухвалою господарського суду від 11.03.2015р. розгляд справи відкладався на 30.03.2015 року об 11:00 год.

Ухвалою господарського суду від 27.03.2015 року для розгляду справи призначено судову колегію.

Розпорядженням заступника голови господарського суду від 27.03.2015 року призначено склад колегії для розгляду справи № 922/986/15: головуючий суддя Аюпова Р.М., судді Жельне С.Ч., Лаврова Л.С.

У судовому засіданні 30.03.2015 року оголошувалась перерва до 02.04.2015 року до 14:20 год.

На підставі розпорядження керівника апарату господарського суду Харківської області від 01.04.2015 року призначено повторний автоматичний розподіл справи № 922/986/14, у зв'язку із самовідводом судді Аюпової Р.М.

Автоматизованою системою документообігу господарського суду Харківської області справу № 922/986/14 призначено для розгляду колегії суддів у складі: головуючий суддя - Жельне С.Ч., судді - Лаврова Л.С. та Яризько В.О.

Ухвалою суду від 02.04.2015 року розгляд справи відкладався на 22.04.2015 року о 14:20 год.

Ухвалою суду від 22.04.2015 року розгляд справи відкладався на 12.05.2015 року о 14:00 год.

Представник органу прокуратури у призначеному судовому засіданні 12.05.2015 року підтримав заявлений позов та просив суд його задовольнити.

Присутній в судовому засіданні представник 2-го відповідача (Фермерського господарства "Борзіков") проти задоволення позовних вимог заперечив, з підстав викладених у наданому до суду 12.05.2015 року відзиві на позовну заяву (вх.№ 8510).

Представник 1-го відповідача (Близнюківська районна державна адміністрація) в призначене судове засідання не з'явився, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином та своєчасно, втім, 12.05.2015 року надав до суду клопотання (вх. № 18520) про розгляд справи за відсутності його представника.

Державна інспекція сільського господарства в Харківській області правом на участь свого представника у судовому засіданні не скористалась, надавши при цьому до суду 07.05.2015 року клопотання (вх. № 18075) про розгляд справи за його відсутності.

Розглянувши клопотання Близнюківської районної державної адміністрації та Державної інспекції сільського господарства в Харківській області та беручи до уваги диспозитивність права сторони на участь у судовому засіданні, суд вважає за можливе задовольнити вказані клопотання про проведення судового засідання без участі представника 1-го відповідача та 3-ої особи.

Беручи до уваги, що відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доказування і подання доказів покладено на сторони, а також з огляду на те, сторони були попередженні про розгляд справи за наявними матеріалами у разі їх нез'явлення в засідання суду, суд згідно за статтею 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення присутніх представників сторін, повністю, всесторонньо, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, оцінивши надані сторонами докази та надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог учасників судового процесу, користуючись принципом об'єктивної істини, принципами добросовісності, розумності та справедливості суд, виходить з наступного.

24.05.2011 року фізичною особою Борзіковим Володимиром Олексійовичем в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за №1 449 102 0000 000382 зареєстровано та створено фермерське господарство "Борзіков" (2-ий відповідач).

Розпорядженням районної державної адміністрації від 03.01.2012 року № 05 "Про надання дозволу голові новоствореного фермерського господарства "Борзіков" Борзікову В.О. на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства" було надано дозвіл голові новоствореного ФГ "Борзіков" Борзікову Володимиру Олексійовичу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 143,6 га із земель сільськогосподарського призначення (землі запасу), розташованих за межами населених пунктів Алісівської сільської ради для ведення фермерського господарства. Підставою для прийняття зазначеного розпорядження стали заява гр.Борзікова В.О., рішення конкурсної комісії Близнюківської районної державної адміністрації від 01 лютого 2011 року по відбору бажаючих створити фермерське господарство, графічні матеріали та статут фермерського господарства "Борзіков".

Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 06.04.2012 року №419 "Про внесення змін до розпорядження голови Близнюківської районної державної адміністрації від 03 січня 2012 року №05 в частині заміни площі та категорії земель", відповідно ст.ст. 6,41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та протоколу №12 від 02 квітня 2012 року постійно діючої районної комісії з питань земельних відносин при Близнюківській районній державній адміністрації було надано дозвіл голові ФГ "Борзіков" Борзікову Володимиру Олексійовичу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду орієнтовною площею 68,3797 га із земель сільськогосподарського призначення (землі резервного фонду) та орієнтовною площею 51,2203 га (землі запасу), розташованих за межами населених пунктів Алісівської сільської ради для ведення фермерського господарства.

Розпорядженням Близнюківської районної державної адміністрації від 03.09.2012 року № 1031 було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою передачі в оренду фермерському господарству "Борзіков" для ведення фермерського господарства на території Алісівської сільської ради Близнюківського району Харківської області площею 51,2203 га.

Розпорядженням Близнюківської районної державної адміністрації від 06.11.2012 року № 1290 було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою передачі в оренду фермерському господарству "Борзіков" для ведення фермерського господарства на території Алісівської сільської ради Близнюківського району Харківської області площею 68,3797 га.

Так, 14.11.2012 року між Фермерським господарством "Борзіков" (2-им відповідачем) та Близнюківською районною державною адміністрацією (1-им відповідачем) був укладений договір оренди землі, відповідно до умов якого, 2-му відповідачу надано в користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Алісівської сільської ради, загальною площею 68,3797 га, строком на 49 років. (том 1, арк.с. 31-32)

Крім того, 14.11.2012 року між Фермерським господарством "Борзіков" (2-им відповідачем) та Близнюківською районною державною адміністрацією (1-им відповідачем) був укладений договір оренди землі, відповідно до умов якого, 2-му відповідачу надано в користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Алісівської сільської ради, загальною площею 51,2203 га, строком на 49 років. (том 1, арк.с. 44-46)

Вказані вище договори оренди землі, були зареєстровані у встановленому законом порядку у відділі Держкомзему у Близнюківському районі Харківської області, про що в Державному реєстрі земель вчинені відповідні записи.

Заявлені прокурором вимоги обґрунтовані зокрема тим, що спірні земельні ділянки площею 51,2203 га та 68,3797 га були передані в користування ФГ "Борзіков" неправомірно та з порушенням приписів ч.7 ст.7 Закону України "Про фермерське господарство", оскільки вказані земельні ділянки не являються єдиним масивом та знаходяться одна від одної на певній відстані.

Крім того, прокурор також зауважує на тому, що головою ФГ "Борзіков" у своїх заявах до районної державної адміністрації про надання в оренду земельних спірних земельних ділянок не було зазначено дані щодо кількості членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність; не обґрунтовано розмірів земельних ділянок з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, не наведено доказів наявності сільськогосподарської техніки та інших засобів для обробітку землі, не обґрунтовано необхідність отримання таких великих площ земельних ділянок та не зазначено при цьому самі перспективи діяльності фермерського господарства. Крім того, до вказаних заяв не були додані документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі, що є порушенням ч. 1 ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство".

На підставі вищевикладених обставин прокурор констатує факт того, що оскаржувані розпорядження є незаконними та підлягають скасуванню, а спірні договори оренди землі - визнанню недійсними.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають з дій осіб, що передбачений актами цивільного законодавства, а також з дій осіб, що не передбачені цими актами але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки; цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства; у випадках встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів в т.ч. можуть бути визнання правочину недійсним; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб (ст.16 ЦК України).

Кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються в т.ч. шляхом визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом (ст.20 ГК України).

Відповідно до п. 2.4 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 року № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" з позовами про визнання недійсними правочинів щодо земельних ділянок мають право звертатися сторони цих правочинів (договорів), а також інші зацікавлені особи, зокрема, особи, що мають право на придбання земельної ділянки, яка є предметом спірного договору. При цьому інтерес такої особи стосовно придбання у власність земельної ділянки має бути законним, не суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам, а також відповідати критеріям охоронюваного законом інтересу, офіційне тлумачення якого надане в резолютивній частині Рішення Конституційного Суду України від 01.12.2004 N 18-рп/2004 (справа N 1-10/2004).

Так, згідно ст. 13 Конституції України, ст. 373 Цивільного кодексу України, ст. 1 Земельного кодексу України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією (ст. 14 Конституції України).

Згідно ст. 2 Земельного кодексу України, земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

У державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, державних органів приватизації відповідно до закону (ст. 84 ЗК України).

Відповідно до статей 142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування належить, зокрема, земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.

Згідно п.7 ч.1 ст.13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля відноситься до відома місцевих державних адміністрацій. Згідно п.2 ч.1 ст. 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.

Відповідно ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції, яка діяла станом на момент винесення першим відповідачем спірних розпоряджень та укладення відповідачами спірних договорів оренди землі) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

У свою чергу, частиною 1 ст.1 Закону України "Про фермерське господарство" передбачено, що фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону. Відносини, пов'язані із створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України.

Нормами ст.12 Закону України "Про фермерське господарство" та ст. 31 Земельного кодексу України встановлено, що землі фермерського господарства можуть складатися, зокрема, із земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди.

Так, п.1 ст.7 Закону України "Про фермерське господарство" визначено, що для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.

У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Відповідно до ч. 7. ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство" Земельні ділянки надаються громадянам для ведення фермерського господарства єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури.

Як вбачається з матеріалів справи, 11.08.2011 року до Близнюківської районної державної адміністрації надійшли заяви від фізичної особи Борзікова Володимира Олексійовича посвідчені в установленому порядку, з проханням виділити йому виділити йому для ведення сільськогосподарського виробництва державні землі сільськогосподарського призначення в кількості до 50,1 га. та 69,5 га, розташованих за межами населених пунктів Алісівської сільської ради Близнюківського району Харківської області.

Таким чином, заявником у поданих ним заявах із дотриманням вимог ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство" були зазначені бажане місце і розмір земельних ділянок, вказані мета і орієнтовні розміри земельних ділянок.

Крім того, до вказаних заяв Борзіковим Володимиром Олександровичем також були додані документи, що підтверджують в нього досвід роботи у сільському господарстві.

Вищевказані заяви та додані до неї документи були розглянуті на засіданні конкурсної комісії по відбору бажаючих створити фермерське господарство у Близнюківському районі, за результатами розгляду якої було рекомендовано реєстрацію фермерського господарства, очолюваного Борзіковим Володимиром Олександровичем (Витяг з протоколу Комісії № 2, а.с. 155).

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку про те, що Борзіковим Володимиром Олександровичем, при зверненні з відповідними заявами на отримання у користування спірних земельних ділянок, були дотримані приписи та вимоги визначені ч. 1 ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство".

Суд вважає безпідставними доводи прокурора щодо відсутності у першого відповідача права на пердання в оренду земельних ділянок, які не є цілим масивом оскільки Законом "Про фермерське господарство" та Земельним кодексом України не заборонено надавати в користування для ведення фермерського господарства різні земельні ділянки.

Стосовно посилань прокурора на відсутність у Борзікова Володимира Олександровича сільськогосподарської техніки та інших засобів для обробітку землі, то суд зазначає, що Законом не передбачено подання до заяви доказів наявності сільськогосподарської техніки та інших засобів для обробітку землі.

В той же час, наявність такого устаткування підтверджується наданими другим відповідачем до матеріалів справи документами (а.с. 150).

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходиться до висновку що у Близнюківської районної державної адміністрації були всі законні підстави для прийняття оскаржуваних розпоряджень та передачі другому відповідачеві в користування спірних земельних ділянок.

З урахуванням наведеного та у відповідності до положень ст. 4-3 та ст. 33 ГПК України (судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності; сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами; кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень) суд приходить до висновку про недоведення прокурором факту невідповідності спірних розпоряджень Барвінківської РДА та договорів оренди землі законодавству та факту ущемлення цими актами прав та законних інтересів суб'єктів господарювання.

За таких обставин суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги прокурора не ґрунтуються на нормах чинного законодавства України, а відтак задоволенню не підлягають.

Приходячи до висновку про необхідність відмови прокурору у позові суд також враховує, що прокурором не доведена й друга з необхідних у відповідності до ст.16 ЦК України, ст.20 ГК України умов визнання рішень органів державної влади та договорів недійсними - факт ущемлення цими рішеннями та договорами прав суб'єктів господарювання. Ані прокурор, ані представник позивача не виявилися спроможними навести суду жодної відмінності котра виникла в даному в чиїх -небудь правах чи обов'язках внаслідок того, що спірні земельні ділянки були надані в користування не особисто голові фермерського господарства, як фізичній особі, а створеному ним самим фермерського господарству, як юридичній особі.

Взагалі, ані прокурором, ані позивачем не надано жодного доказу на підтвердження того, що спірні розпорядження першого відповідача та укладені відповідачами договори порушують права чи охоронювані законом інтереси позивача у справі Головного управління Держземагенства у Харківській області. Твердження прокурора про можливість існування суб'єктів господарювання, котрих спірними актами позбавили можливості орендувати ці землі носять бездоказовий абстрактний характер і не можуть бути прийняті до уваги, адже рішення суду не може ґрунтуватися на припущеннях (п.4 Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012 № 6 "Про судове рішення").

Згідно п. 2 роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 26.01.2000 року № 02-5/35 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.

Відмова в задоволенні позовних вимог про визнання недійсними та скасування спірних розпоряджень голови Близнюківської районної державної адміністрації означає відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання недійсними договорів оренди землі від 14.11.2012р., укладених на підставі цих розпоряджень, адже інших підстав недійсності цих договорів, крім незаконності розпоряджень, ані прокурором, ані позивачем не наведено. Те саме стосується і позовних вимог про скасування державної реєстрації договорів і позовних вимог про повернення земельних ділянок позивачеві. В частині повернення земельних ділянок на користь Головного управління Держземагенства у Харківській області слід відмовити ще й тому, що прокурором та позивачем не доведено, що ці ділянки раніше перебували у власності чи користуванні позивача та/або були передані ним другому відповідачеві.

Відповідно ст. 49 ГПК України судові витрати у даній справі покладаються на прокурора. Втім, враховуючи звільнення прокурора від сплати судового збору, пунктом 11 ч.1 ст.5 Закону України "Про судовий збір" судовий збір наразі не стягується.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 1, 4, 12, 22, 33-34, 38, 43, 47-49, 75, ст. 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити

Повне рішення складено 18.05.2015 р.

Головуючий суддя Суддя Суддя С.Ч. Жельне Л.С. Лаврова В.О. Яризько

справа № 922/986/15

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення12.05.2015
Оприлюднено26.05.2015
Номер документу44292071
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/986/15

Постанова від 05.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Добролюбова Т.В.

Ухвала від 19.10.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Добролюбова Т.В.

Постанова від 01.07.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Черленяк М.І.

Ухвала від 02.04.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 27.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 11.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 05.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Черленяк М.І.

Рішення від 12.05.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 22.04.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 30.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні