Постанова
від 28.07.2009 по справі 6/120/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/120/09

  

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

"28" липня 2009 р. 14:00

Справа №  6/120/09

за позовомПриватного підприємства Фірми «Процес Йде» м. Миколаїв

до відповідачаДПІ у Ленінському р-ні м. Миколаєва

про визнання протиправним і скасування податкових повідомлень –рішень.

Судді                                                                                                       Ткаченко  О.В.

                                                                                                                                                                                                                            

Секретар                                                                                                    Засядівко О.О.

Суть спору:    За наслідками проведення позапланової перевірки підприємства за період з 01.10.2009р.по 30.09.2008р.(акт №205/35-00/33250984 від 28.01. 09р.) податковою службою 11.02.2009р. були прийняті податкові - повідомлення рішення - №0000013500/0, яким визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток –усього 110917грн., і №0000023500/0, яким визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість –усього 166229грн.

          Підприємство, не погодившись з рішеннями, звернулося до суду з позовом(з урахуванням доповнень) про визнання їх протиправними і скасування, посилаючись на те, що перевірка проводилась без рішення суду; акт перевірки  складений через 5 днів після проведення перевірки, тобто  з порушенням строку, передбаченого п.4, п.6 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності»№877 від 05.04.2007р.; перевірку проведено без наявності підстав, передбачених в Направленні на перевірку.

          Відповідач позов не визнав, вказавши, що перевірка проведена правомірно –на підставі рішення керівника податкової служби, у відповідності до ч.8 ст.11 Закону «Про державну податкову службу в Україні»№509; відповідно до частини другої статті  2  Закону №877 в  редакції Закону N 107-VI від 28.12.2007 дія Закону не поширюється на діяльність податкової служби; перевірку проведено за наявності обставин, передбачених п.3,5 ст.11-1 Закону №509, оскільки на Лист податкової служби від 01.10.08р. №2751/10/35-002 відповідь не була надана протягом десяти днів.

          Господарський суд, розглянувши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з такого.

          В Направлення №24/23-300, на підставі якого здійснювалась перевірка, строк її проведення зазначено з 19.01.2009р. до 23.01.20009р. Акт перевірки складено 28.01.2009р.

          Відповідно до п.4, п.6 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» №877 від 05.04.2007р., посвідчення(направлення) на перевірку є чинним лише протягом зазначеного у ньому строку.

          За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа державного органу нагляду у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт в останній день перевірки та підписує його в господарюючого суб'єкта перевірки чи робить відмітку про відмову від підпису.

          Отже Направлення на перевірку в період  з 23.01.2009р.по 28.01.2009р. було нечинним.

          Посилання відповідача на те, що вимоги Закону №877 не розповсюдження на перевірки податкової служби суд відхиляє, оскільки частину другу статті 2 в редакції Закону N 107-VI від 28.12.2007 визнано неконституційною, згідно з Рішенням Конституційного Суду  N  10-рп/2008  від 22.05.2008р.

          Відповідно до ч.8 ст.11 Закону «Про державну податкову службу в Україні»№509  позапланова перевірка може здійснюватись лише на підставі рішення суду.

          Таким чином, проведення відповідачем перевірки без такого  рішення, є порушенням вимог Закону №509, незалежно від наявності рішення керівника податкового органу про проведення перевірки.

          Згідно зі ст.11-1 Закону №509 позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:

          3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;

          5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;

          В Листі(письмовому запиті) від 01.10.08р. №2751/10/35-002 податкова служба просить дати пояснення та їх документальне підтвердження –копії договорів, банківських документів, реєстрів податкових накладних і податкових декларацій щодо підприємств ПП «Кротос-Транзит 3000»та ПП «Окса-Тур», посилаючись на те, що позивач  мав правові відносини з цими підприємствами.

          В заключній частині Листа зазначається, що Лист є запитом у відповідності з п.3 ст.11-1 Закону №509.

          Проте  зазначений Лист не може бути запитом у відповідності до п.3 ст.11 Закону №509, оскільки у ньому не вказано,  в яких саме  деклараціях і які саме виявлені недостовірні дані.

          Також Лист не може бути запитом по п.5  ст.11, оскільки в ньому не зазначено, які саме відомості, отримані податковою службою від ПП «Кротос-Транзит 3000»та ПП «Окса-Тур»потребують перевірки, і не надано доказів отримання будь-яких відомостей від зазначених підприємств.

          Отже у відповідача не було підстав для проведення перевірки з підстав, передбачених п.3,5 ст.11-1 Закону №509

          Відповідно до ч.3 ст.70 КАС України докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.

          Таким чином, оскільки обставини порушень законодавства( внаслідок яких прийняті оскаржувані рішення), податковий орган підтверджує таким доказом як акт перевірки, і саме цей доказ одержано з порушенням законодавства, рішення не можуть вважатися правомірними і підлягають скасуванню.

          

Керуючись ст.ст. 161-163 КАС України,

господарський суд

П О С Т А Н О В И В  :

          Позов задовольнити повністю.

          Визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Ленінському р-ні м.Миколаєва №0000013500/0 і №0000023500/0 від 11.02.2009р.

Постанова може бути оскаржена в порядку, передбаченому ст.186 КАС України.                                                   

       

Суддя О.В.Ткаченко

 

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення28.07.2009
Оприлюднено26.08.2009
Номер документу4430334
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/120/09

Ухвала від 08.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 28.07.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 13.07.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 22.07.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 02.07.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 08.05.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 15.05.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 21.04.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 31.03.2009

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Місюра Л.С.

Ухвала від 02.03.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні