Справа № 638/2974/15-а
номер провадження 2 - А/638/160/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 травня 2015 року Дзержинський районний суд м. Харкова у складі:
головуючого судді Штих Т.В.
за участю секретаря Кондратюк І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Громадської організації « Країна для людей» до Голови Роганської селищної ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Громадська організація «Країна для людей» звернулася до суду з адміністративним позовом до Голови Роганської селищної ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 про визнання протиправною відмову в задоволенні запиту про надання публічної інформації та зобов'язання надати відповідь на запит.
Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що 10.02.2015 року він звернувся з запитом до Відповідача в якому просив повідомити інформацію про діяльність Роганської селищної ради Харківського району Харківської області, однак Відповідач всупереч встановленому законом порядку відповіді не надав та зажадав від Позивача додаткові документи та інформацію надання яких не передбачено Законом України «Про доступ до публічної інформації».
В судове засідання з'явився представник Позивача, який підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.
Відповідач, повідомлений належним чином про час та місце розгляду справи, заперечення проти адміністративного позову не надав, в судові засідання особисто не з'явився, явку свого повноважного представника не забезпечив.
До суду надійшло клопотання від представника Відповідача, в якому представник просив відкласти розгляд справи у зв'язку з зайнятістю в інших процесах в задоволенні якого суд відмовляє, оскільки судове засідання по справі неодноразово відкладалося у зв'язку з неявкою Відповідача, Відповідач не позбавлений можливості особисто приймати участь в судовому засіданні або забезпечити явку іншого повноважного представника.
Суд, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, заслухавши представника Позивача, прийшов до висновку про необхідність задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що 10.02.2015 року Позивач звернувся до Відповідача з запитом №01/02-15 в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», в якому просив повідомити інформацію щодо діяльності Роганської селищної ради Харківського району Харківської області, а саме: «1.Надати засвідчену копію протоколу пленарного засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області (п. 15.3 ст. 15 Регламенту селищної ради); 2. Надати засвідчену копію табелю реєстрації депутатів на пленарне засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області із власноручними підписами зареєстрованих (присутніх) депутатів (ст. 17 Регламенту селищної ради); 3. Повідомити повне прізвище, ім'я та по-батькові і найменування посади посадової особи селищної ради, відповідальної за ведення табелю реєстрації депутатів на пленарному засіданні ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області; 4. Надати засвідчену копію порядку денного пленарного засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області (ст. 31 Регламенту селищної ради); 5. Повідомити персональний склад лічильної комісії пленарного засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області із зазначенням повного прізвища, ім'я та по-батькові кожного члена лічильної комісії (п. 15.1. ст. 15 Регламенту селищної ради)».
20.02.2015 року Відповідач надісла на адресу Позивача лист №02-25-189, в якому відмовив в задоволенні запиту на доступ до публічної інформації посилаючись на те, що до запиту не було додано підтвердження щодо громадської організації, а також не вказано з якою метою та для якого цільового використання необхідна вказана в запиті інформація, що унеможливлює розгляд звернення по суті.
Стаття 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» зазначає, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно з ч.2 ст.5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до ст.12 Закону України «Про доступ до публічної інформації» суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є запитувачі інформації (фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень) та розпорядники інформації (серед яких і суб'єкти владних повноважень).
Розпорядники інформації зобов'язані надавати достовірну, точну та повну інформацію (п.6 ч.1 ст.14 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).
Стаття 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» зазначає, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Письмовий запит подається в довільній формі. Запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Частина 1 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» зазначає, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Стаття 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачає, що розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 Закону. У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: 1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 2) дату відмови; 3) мотивовану підставу відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити відмову в задоволенні запиту на інформацію.
Згідно зі ст.4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні здійснюється, зокрема, на принципах законності та гласності.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що Відповідача відмовив в задоволенні запиту Позивача з підстав, що не передбачені законом, з порушенням встановленого законом строку розгляду та відповіді на запит про надання публічної інформації.
Відповідач також порушив імперативну норму Закону України «Про доступ до публічної інформації», яка забороняє запитувати мету та цільове використання запитуваної інформації.
У листі від 20.02.2015 року №02-25-189 Відповідач не мотивував відмову в наданні відповіді на запит про надання публічної інформації та не роз'яснив порядок оскарження свого рішення, що є порушенням Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Крім того, Відповідач всупереч ст.2 ст.71 КАС України не довів правомірності своєї відмови в задоволенні запиту Позивача належними та допустимими доказами.
За таких обставин, суд вважає, що вимоги Позивача є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Справу розглянуто в межах заявлених Позивачем позовних вимог з урахуванням обраного способу захисту права та законних інтересів.
Враховуючи викладене, на підставі ст.19 Конституції України, ст.ст.1, 3, 5, 12, 14, 19, 20, 22, 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації», керуючись ст.ст.14, 69-72, 159, 162 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Громадської організації «Країна для людей» до Голови Роганської селищної ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 задовольнити повністю.
· Визнати відмову Голови Роганської селищної ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 в задоволенні запиту про надання публічної інформації №01/02-15 від 10.02.2015 року Громадської організації «Країна для людей» протиправною.
· Зобов'язати Голову Роганської селищної ради Харківського району Харківської області ОСОБА_1 надати Громадській організації «КРАЇНА ДЛЯ ЛЮДЕЙ» (61022, м. Харків, вул. Сумська, 39; Код ЄДРПОУ 37460999) відповідь на запит про надання публічної інформації №01/02-15 від 10.02.2015 року в установлений Законом України «Про доступ до публічної інформації» строк, а саме: «1.Надати засвідчену копію протоколу пленарного засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області (п. 15.3 ст. 15 Регламенту селищної ради); 2. Надати засвідчену копію табелю реєстрації депутатів на пленарне засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області із власноручними підписами зареєстрованих (присутніх) депутатів (ст. 17 Регламенту селищної ради); 3. Повідомити повне прізвище, ім'я та по-батькові і найменування посади посадової особи селищної ради, відповідальної за ведення табелю реєстрації депутатів на пленарному засіданні ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області; 4. Надати засвідчену копію порядку денного пленарного засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області (ст. 31 Регламенту селищної ради); 5. Повідомити персональний склад лічильної комісії пленарного засідання ХХХІІІ сесії VІ скликання Роганської селищної ради Харківського району Харківської області із зазначенням повного прізвища, ім'я та по-батькові кожного члена лічильної комісії (п. 15.1. ст. 15 Регламенту селищної ради)».
Постанова Дзержинського районного суду м. Харкова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Дзержинський районний суд м. Харкова протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя Штих Т.В.
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2015 |
Оприлюднено | 28.05.2015 |
Номер документу | 44368653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Штих Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні