cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18.05.15 Справа № 904/1749/15
За позовом Прокурора Криворізького району Дніпропетровської області, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область в інтересах державі в особі Криворізької районної державної адміністрації Дніпропетровської області, с.Вільне, Дніпропетровська область
до селянського (фермерського) господарства "МАЯК", с. Веселе, Дніпропетровська область
про зміну умов договору оренди земельної ділянки б/н від 01.06.2007
Суддя Соловйова А.Є.
Секретар судового засідання Капля К.І.
Представники:
Прокурор: Соколов Е.А., посвідчення № 029247 від 01.10.2014, довіреність №05/2-1168 вих-15 від 08.04.2015
від позивача: не з'явився
від відповідача: Залозний В.В., довіреність №2 від 08.04.2015
СУТЬ СПОРУ:
Прокурор Криворізького району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Криворізької районної державної адміністрації Дніпропетровської області (надалі - Позивач) звернувся до господарського суду із позовом до селянського (фермерського) господарства «МАЯК» (надалі - Відповідач), яким просить внести зміни до п.п.3, 6 договору оренди земельної ділянки від 01.06.2007, зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі від 06.07.2009 за №040912101016, укладеного між Криворізькою районною державною адміністрацією та СФГ «МАЯК», виклавши їх в наступній редакції:
«п.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 06.02.2015 становить 170 831,31 грн.»
«п.6. Річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 3,0% від нормативної грошової оцінки, що складає 5 124,94 грн. (п'ять тисяч сто двадцять чотири гривні 94 копійки), яка не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки, встановлюється і обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом».
Позовні вимоги мотивовані зміною розміру орендної плати за землю на законодавчому рівні, що є підставою для внесення відповідних змін до договору оренди земельної ділянки від 01.06.2007, від внесення яких селянське (фермерське) господарство «МАЯК» ухиляється.
Оскільки на даний час розмір нормативної грошової оцінки землі, від якого залежить розмір орендної плати, змінився, та відповідно до даних Управління Держземагенства у Криворізькому районі Дніпропетровської області становить 170 831,31 грн., Прокурор вважає за необхідне внести зміни до договору щодо нормативної оцінки земельної ділянки та розміру річної орендної плати.
Прокурор позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Позивач в судові засідання, призначені на 14.04.2015, 28.04.2015, 18.05.2015 не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Відповідач проти позову заперечив, просить залишити позовну заяву без розгляду з тих підстав, що Прокурор звернувся до суду з даним позовом в інтересах неналежного позивача. 09.04.2015 Відповідач надав заперечення проти позову, в обґрунтування яких посилається зокрема на встановлення п.п.288.5.1. ст.288 Податкового кодексу України залежності розміру орендної плати від розміру земельного податку, неправильність розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, недотримання досудового врегулювання спору.
В судових засіданнях 14.04.2015, 28.04.2015 розгляд справи відкладався на 28.04.2015, 18.05.2015 відповідно, згідно зі ст.77 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.04.2015 на підставі клопотання Відповідача та відповідно до ч.3 ст.69 Господарського процесуального кодексу України строк розгляду спору був продовжений до 19.05.2015.
У судовому засіданні 18.05.2015 оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення Прокурора, представника Відповідача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
01.06.2007 Криворізька районна державна адміністрація (Позивач, Орендодавець) та селянське (фермерське) господарство «МАЯК» (Відповідач, Орендар) уклали договір оренди земельної ділянки (надалі - Договір), відповідно до умов якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення загальною площею 6,7968 га, в т.ч. ріллі 6,7968 га, кадастровий номер 1221881200040010721, для розширення селянського (фермерського) господарства, яка знаходиться на території Веселівської сільської ради (п.п.1.1., 2 Договору).
Відповідно до п.5 Договору, договір укладено на 49 (сорок дев'ять) років.
Договір оренди зареєстровано у Криворізькому відділу Дніпропетровської регіональної філії Державне підприємство «Центр Державного земельного кадастру», про що у Книзі записів державної реєстрації 06.07.2009 вчинено запис №040912101016.
Пунктом 3 Договору встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 62 100 (шістдесят дві тисячі сто) гривень 00 коп.
Відповідно до п.6 Договору, орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі земельного податку за 1 га в рік, з урахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки землі згідно чинного законодавства України. Виплата орендної плати проводиться шляхом перерахування Орендарем на відповідний рахунок сільської (селищної) ради на території якої розташована відповідна земельна ділянка у повному розмірі до 01 грудня кожного поточного року. Орендна плата вноситься щомісячно. Орендар має право на дострокову виплату орендної плати згідно діючого законодавства України.
Пунктами 26, 27 Договору Сторони погодили, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
З 01.01.2011 набрав чинності Податковий кодекс України.
Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства (п. 288.1.).
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п.288.2.). Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п.п.288.3,288.4.).
Відповідно до п.288.5.1. ст.288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України застосовано в редакції Закону України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" від 27.03.2014).
Прокурор Криворізького району Дніпропетровської області вважає, що прийняття Податкового кодексу України, яким внесені зміни щодо розміру орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, є підставою для внесення змін до договору оренди землі від 01.06.2007, проти чого ухиляється Відповідач, що і є причиною спору.
Розглянувши позовні вимоги господарський суд вважає їх такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним, Податковим та Цивільними кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами (стаття 6 Цивільного кодексу України).
Відповідно до змісту статей 759 та 762 Цивільного кодексу України, законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди), і договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.
Згідно зі ст.632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою з 01.01.2011 регулюється виключно Податковим кодексом України.
Згідно із статтею 287 Податкового кодексу власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно з вимогами статті 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (п. 288.5.1. ст. 288 Податкового кодексу України)
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати: 12 відсотків нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.1-288.5.2 п.288.5. ст.288 Податкового кодексу України).
В п. 2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 року № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" зазначено, що судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору.
Відповідно до частини другої статті 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст. 652 Цивільного кодексу України).
Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість внесення змін до договору, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Станом на час розгляду справи відповідні зміни до спірного договору оренди землі не внесені.
Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів проводиться незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Згідно Витягу вих. №362/2/1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 06.02.2015, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: с. Веселе, яка знаходиться у користуванні селянського (фермерського) господарства «МАЯК» становить 170 831,31 грн. (а.с.21).
Розмір земельного податку становить: 6,7968 га (площа земельної ділянки) х 25 134,08 грн. (нормативно-грошова оцінка за 1 га ріллі станом на 01.01.2015) х 3% = 5 124,94 грн (а.с.22).
Враховуючи, що має місце зміна законодавства щодо визначення розміру орендної плати за користування землею, суд вважає правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про внесення змін до пункту 3 Договору оренди земельної ділянки щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 06.02.2015 в розмірі 170 831,31 грн., внесення змін в п.6 Договору в частині зміни розміру річної орендної плати за користування земельною ділянкою та встановлення її в розмірі 5 124,94 грн.
Частиною 3 статті 653 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Отже, позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Суд не погоджується з доводами відповідача, викладеними в запереченні, з огляду на наступне.
Що стосується доводів Відповідача про те, що Прокурор звернувся до суду з даним позовом в інтересах неналежного позивача:
Відповідач посилається на положення ст. 23 розділу IV Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII, відповідно до розділу XII прикінцевих положень якого - цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім пункту 5 розділу XII (крім підпунктів З, 5, 8, 9, 12, 20, 42, 49, 63, 67), розділу XIII цього Закону, які набирають чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Таким чином положення ст. 23 розділу IV Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 в частині зобов'язання прокурора попередньо до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень набирають чинності 25.04.2015 року
При пред'явленні позовної заяви прокурор Криворізького району правомірно застосував норми діючого Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 № 1789-ХІІ.
Отже, випадки представництва прокуратурою інтересів держави в судах визначені зокрема ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991, якою передбачено представництво прокуратурою у формі звернення до суду з заявами про захист прав органів місцевої влади, коли порушуються інтереси держави.
Підставою представництва в суді інтересів держави, відповідно до ч. 2 ст. 36-1 чинного Закону України «Про прокуратуру», є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.
Відповідно до резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999, прокурори, їх заступники мають право звертатись до суду з позовними заявами в інтересах держави. Оскільки «інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник в кожному конкретному випадку самостійно визначає в чому полягають чи можуть полягати порушення матеріальних чи інших інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.
Зазначеним рішенням визначено, що під поняттям «орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах» слід розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Згідно з п.2 ч.1 ст.21 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.
Відповідно до ст. 80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю є, зокрема, держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Статтею 84 Земельного кодексу України передбачено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Законом України від 06.09.2012 №5254-17 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» було внесено зміни до статті 122 Земельного кодексу України, які 01.01.2013 набрали чинності та відповідно до яких встановлюються повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування. Так, згідно з ч.4 ст.122 Земельного кодексу України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування для всіх потреб.
Відтак, внесення змін до договорів оренди землі сільськогосподарського призначення належить до компетенції Головного управління Держземагенства у Дніпропетровській області.
Слід зазначити, що оспорюваний договір оренди, укладений до 31.12.2012, де орендодавцем виступала Криворізька районна державна адміністрація і який на даний час діє, тому розпорядником земельної ділянки виступає Криворізька районна державна адміністрація.
Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених Земельним кодексом України. Таким чином, відсутність додаткової угоди по договору оренди земельної ділянки завдає шкоду державній власності, розпорядником якої згідно договору оренди земельної ділянки є Криворізька районна державна адміністрація.
Таким чином, прокурор Криворізького району виступаючи в інтересах Криворізької районної державної адміністрації Дніпропетровської області виступає в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Стосовно посилання Відповідача на встановлення п.п.288.5.1. ст.288 Податкового кодексу України залежності розміру орендної плати від розміру земельного податку слід зазначити наступне.
Відповідач у своєму запереченні проти позову посилається на пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України в редакції від 21.03.2014, відповідно до якого розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку.
На момент подачі позову та на даний час відповідно до пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України в редакції від 14.05.2015 розмір орендної плати залежить від нормативно грошової оцінки земельної ділянки, який не може бути меншим 3 відсотків.
Крім того, пп. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України в частині застосування ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю, не стосується орендної плати, яка в свою чергу не залежить від плати за землю.
Нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість внесення змін до договору, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Відповідно до інформаційного листа Вищого господарського суду України від 15.03.2011 №01-06/249 «Про постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами перегляду судових рішень господарських судів» за результатами перегляду судових рішень господарських судів у порядку, передбаченому розділом ХІІ-2 ГПК України, Верховним Судом України прийнято низку постанов, у яких викладено, зокрема таку правову позицію у спорах у сфері земельних відносин:
«Законодавча зміна граничного розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору (постанови від 06.12.2010 № 2-1/10068-2008; від 27.12.2010 № 27/15-10)».
Згідно зі ст. 21 Закону України «Про оренду землі» розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, стаття 288 якого встановила інший, ніж визначено у Договорі розмір орендної плати за землю.
Крім того, 01.04.2014 набрав чинності Закон України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» №1166-VII від 27.03.2014, якими внесено зміни до пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України щодо встановлення розміру орендної плати, річна сума платежу якої не може бути меншим 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
У зв'язку з викладеним, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною.
Таким чином, з моменту набрання чинності Податковим кодексом України, до договору оренди земельної ділянки від 01.06.2007 повинні були внесені зміни щодо розміру орендної плати у відповідності до норм законодавства.
Оскільки на даний час розмір нормативної оцінки земельної ділянки, від якого залежить розмір орендної плати, змінився, та відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянці вих. №362/2 від 06.02.2015, наданої Управлінням Держземагенства у Криворізькому району Дніпропетровської області становить 170 831,31 грн., доцільно одночасно з внесенням змін до Договору щодо розміру орендної плати внести, також, зміни щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Необхідно внести зміни до п. З договору оренди земельної ділянки, загальною площею 6,7968 га, від 01.06.2007, зареєстрованого 06.07.2009 в Книзі записів державної реєстрації договорів оренди за №040912101016, та викласти у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 06.02.2015 становить 170 831,31 грн.».
Враховуючи вимоги ст. 288 Податкового кодексу України, п. 6 вищевказаного договору оренди земельної ділянки має бути викладений у наступній редакції: «Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі у розмірі 3,0% від нормативної грошової оцінки, що складає 5124,94 грн. (п'ять тисяч сто двадцять чотири гривні дев'яносто чотири копійки), яка не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлюється і обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом. Виплата орендної плати проводиться шляхом перерахування Орендарем на рахунок Веселівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області у повному розмірі до 01 грудня кожного поточного року, Орендна плата вноситься щомісячно. Орендар має право на дострокову виплату орендної плати згідно діючого законодавства України».
Твердження Відповідача про неправильність розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки суд також вважає необґрунтованим, виходячи з наведеного нижче.
01.07.1995 була проведена нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь в Україні відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213.
За результатами її проведення отримані значення нормативної грошової оцінки 1 гектара угідь (ріллі та перелогів, багаторічних насаджень, природних сіножатей та пасовищ) в цілому по Україні, Автономній Республіці Крим і областях, адміністративних районах та сільськогосподарських підприємствах.
Рішенням виконавчого комітету Криворізької районної ради від 20.06.1995 №48 затверджено показники грошової оцінки 1 гектара сільськогосподарських угідь по господарствам Криворізького району Дніпропетровської області.
Так, відповідно до інформації управління Держземагенства у Криворізькому районі, станом на 01.07.1995 затверджені наступні показники нормативної грошової оцінки 1 га сільськогосподарських угідь по сільськогосподарському підприємству КСП «Южний» Веселівської сільської ради Криворізького району:
- 1 гектар ріллі - 3581,00 грн.;
- 1 гектар багаторічних насаджень - 7116,00 грн.;
- 1 гектар пасовищ - 829 грн.
Згідно листа Державного агентства земельних ресурсів України від 14.01.2015 № 6-28-0.22-215/2-15 коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.
Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 року станом на 1 січня 2015 становить 3,997.
Постановою постанов Кабінету Міністрів України №1185 від 31.10.2011 «Про внесення змін до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» передбачено, що для врахування змін у рентному доході, який створюється при виробництві зернових культур до показників нормативної грошової оцінки ріллі, проведеної станом на 1 липня 1995 року (з урахуванням індексації) застосовується коефіцієнт 1,756.
Отже, станом на 2015 рік нормативна грошова оцінка 1 га сільськогосподарських угідь Веселівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області становить:
1 гектар ріллі - 25 134,08 грн. (3581,00 грн. х 1,756);
1 гектар багаторічних насаджень - 28 442,65 грн. (7116,00 грн. х 3,997);
1 гектар пасовищ-3 313,51 грн. (829,00x3,997).
З огляду на викладене, нормативна грошова оцінка земельної ділянки СФГ «Маяк» площею 67968 кв.м. для розширення селянського (фермерського) господарства, що розташована на території Веселівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області складає 170 831,31 грн. (25134,08 грн. х 6,7968 га).
Розрахунок нормативної грошової оцінки, здійснений відповідачем, не враховує вимоги постанов Кабінету Міністрів України №1185 від 31.10.2011 «Про внесення змін до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», №213 від 23.03.1995 «Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» щодо застосування коефіцієнту 1,756 при розрахунку нормативної грошової оцінки.
Таким чином, розрахунок нормативної грошової оцінки, здійснений Відповідачем є законодавчо необґрунтованим.
Відповідно до частини 2 статті 44 Господарського процесуального кодексу України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Відповідно до п.2.2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру ставка судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.
Судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі (ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір").
Відповідно до статті 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" у 2015 році розмір мінімальної заробітної плати становить 1 218,00 грн.
Приймаючи рішення зі справи, провадження в якій порушено за заявою прокурора, господарський суд у разі повного або часткового задоволення позову (скарги) стягує судовий збір з відповідача (повністю або пропорційно задоволеним вимогам), якщо він не звільнений від сплати судового збору; у разі ж повної або часткової відмови в позові судовий збір стягується з визначеного прокурором позивача (так само повністю або пропорційно задоволеним вимогам), за винятком випадків, коли останнього звільнено від сплати судового збору, та коли позивачем у справі є сам прокурор. Стягнення відповідних сум судового збору здійснюється в доход державного бюджету України (пункт 4.6 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 №7 "Про деякі питання практики застосування розділу VІ Господарського процесуального кодексу України").
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у розмірі 1 218,00 грн. підлягає стягненню з Відповідача в дохід Державного бюджету України.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 1, 33, 35, 43, 44, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Внести зміни до п.п.3, 6 Договору оренди земельної ділянки від 01.06.2007, зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди земльі від 06.07.2009 за №040912101016, укладеного між Криворізькою районною державною адміністрацією Дніпропетровської області (53032, Дніпропетровська область, село Вільне, вул. Меліоративна, будинок 1А, код ЄДРПОУ 04052270) та селянським (фермерським) господарством «МАЯК» (53080, Дніпропетровська область, село Веселе, код ЄДРПОУ 30339687), виклавши їх в наступній редакції:
«п.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 06.02.2015 становить 170 831,31 грн.»
«п.6. Річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 3,0% від нормативної грошової оцінки, що складає 5 124,94 грн. (п'ять тисяч сто двадцять чотири гривні 94 копійки), яка не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки, встановлюється і обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом».
Стягнути з селянського (фермерського) господарства «МАЯК» (53080, Дніпропетровська область, село Веселе, код ЄДРПОУ 30339687) в дохід державного бюджету України (одержувач - Управління Державної Казначейської Служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська, ЄДРПОУ 37989269, банк одержувача - відділення банку ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31214206783005, КБКД 22030001, призначення платежу: судовий збір, код ЄДРПОУ суду 03499891) 1 218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень 00 копійок) судового збору.
Видати наказ.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржено протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено 25.05.2015.
Суддя А.Є. Соловйова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2015 |
Оприлюднено | 29.05.2015 |
Номер документу | 44373241 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кощеєв Ігор Михайлович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кощеєв Ігор Михайлович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Соловйова Анастасія Євгенівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Соловйова Анастасія Євгенівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Соловйова Анастасія Євгенівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Соловйова Анастасія Євгенівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Соловйова Анастасія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні