Ухвала
від 14.05.2015 по справі 826/15363/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/15363/14 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В. Суддя-доповідач: Бабенко К.А

У Х В А Л А

Іменем України

14 травня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Степанюка А.Г., Шурка О.І., секретаря Чепурко Н.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Вітера Україна" на Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 березня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вітера Україна" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р", -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 березня 2015 року в задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись із зазначеними судовим рішенням, Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення, яким його позовні вимоги задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників Сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.

Відповідачем проведено планову виїзну перевірку Позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2012 року по 31.12.2014 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2012 року по 31.12.2014 року, за результатами якої складено відповідний Акт від 29 квітня 2014 року №374/26-55-22-07/34575942 (далі - Акт), копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.8-38).

Перевіркою встановлено порушення Позивачем вимог пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, в результаті чого ним занижено на 283080,00 грн. суми податку на прибуток, у тому числі за: ІІ квартал 2012 року - на 166740,00 грн., ІІІ квартал 2012 року - на 116340,00 грн.; пп. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України, в результаті чого ним занижено на 935007,00 грн. суми податку на додану вартість, у тому числі за: липень 2012 року - на 387890,00 грн., серпень 2012 року - на 35504,00 грн., вересень 2012 року - на 225964,00 грн., жовтень 2012 року - на 285649,00 грн.; пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168, пп. «а» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України в частині правильності утримання та своєчасності перерахування 1532,00 грн. суми податку на доходи фізичних осіб, у тому числі за: 2012 рік - 432,00 грн., 2013 рік - 1100,00 грн.

На підставі зазначених порушень, Відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 20 травня 2014 року №66926552207, копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с.56), яким збільшено на 353850,00 грн. суми грошового зобов'язання з податку на прибуток, у тому числі на 283080,00 грн. за основним платежем та на 70770,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Позивач скористався правом адміністративного оскарження, за результатами якого Рішенням Державної фіскальної служби України «Про результати розгляду скарги» від 29.08.2014 року (вих. №2485/6/99-99-10-01-15), копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.62-64), Скаргу Позивача залишено без задоволення, а податкове повідомлення - рішення від 20.05.2014 року №66926552207 - без змін.

Між Позивачем, як Довірителем, та Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2, як Агентом, укладено Договір про надання послуг від 03 квітня 2012 року , копія якого також наявна в матеріалах справи (а.с.66-68), та відповідно до пп. 1.1. п.1. якого Агент надає послуги Довірителю, що підлягають в сприянні укладанні договорів (купівлі-продажу, поставки тощо) з метою ефективної реалізації спеціальних мікродобрив (надалі - Товару) на визначених ринках, у запланованих обсягах і в намічені терміни, споживачам усіх організаційно - правових форм.

Підпунктом 2.3. п. 2. зазначеного Договору передбачено, що здавання послуг Агентом та приймання їх результатів Довірителем оформлюються Актом здавання - приймання наданих послуг, який підписується повноважними представниками Сторін не пізніше трьох банківських днів після надання Агентом звіту про надані послуги.

А як вбачається з пп. 3.1. п. 3. цього ж Договору, Довіритель оплачує Агенту таку винагороду в розмірі від 1% до 12% від загальної вартості реалізованого Довірителем Товару без ПДВ за сприянням Агента: Сума винагороди без ПДВ.

Крім того, між Позивачем, як Довірителем, та Фізичними особами - підприємцями ОСОБА_3, ОСОБА_4, як Агентами, укладено аналогічні Договори про надання послуг від 01 квітня 2012 року та від 03 квітня 2012 року відповідно, копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с.77-79, 84-86).

На підтвердження виконання умов зазначених Договорів, Позивачем надано: Звіт про послуги агента за періоди: з 03.04.12 по 30.06.12; з 01.06.12 по 30.09.12; з 01.04.12 по 30.06.12; з 01.07.12 по 30.09.12; з 03.04.12 по 30.06.12; з 01.07.12 по 30.09.12, копії яких наявні в матеріалах справи (а.с.69-71, 72-74, 82, 83, 87, 88-89); Акти передачі-отримання наданих послуг №1/2012 від 30 червня 2012 року; №2/2012 від 30 вересня 2012 року; №1/2012 від 30 червня 2012 року; №2/2012 від 30 вересня 2012 року; №1/2012 від 30 червня 2012 року; №2/2012 від 30 вересня 2012 року, копії яких також наявні в матеріалах справи (а.с.75,76, 80, 81, 90, 100).

Як вбачається з Акта, в ІС «Податковий блок» наявна інформація, що Позивачем реалізовано Товар контрагентам-покупцям (ТОВ «Спектр-Агро» (код за ЄДРПОУ 36348550), ТОВ «Флора» (код за ЄДРПОУ 25223362), ПП «Агротек» (код за ЄДРПОУ 30270039), ТОВ «Грано» (код за ЄДРПОУ 36445766), ПП «Агроуспіх» (код за ЄДРПОУ 35964855), ТОВ «Украгроком» (код за ЄДРПОУ 30530159)) протягом 2011 року , тобто до моменту укладення Договорів про надання послуг з ФОП ОСОБА_3, ФОП ОСОБА_2, ФОП ОСОБА_4 (а.с. 15). Крім того, умовами договорів на поставку Товарів, укладених між Позивачем та ТОВ «Спектр-Агро» (код за ЄДРПОУ 36348550), ТОВ «Флора» (код за ЄДРПОУ 25223362), ПП «Агротек» (код за ЄДРПОУ 30270039), ТОВ «Грано» (код за ЄДРПОУ 36445766), ПП «Агроуспіх» (код за ЄДРПОУ 35964855), ТОВ «Украгроком» (код за ЄДРПОУ 30530159) не передбачено використання послуг Агентів (а.с.16).

Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено вимоги до оформлення податкових накладних.

Згідно зі ст. 1, частини першої ст. 3 та частинами першою, другою ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення; метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства; підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій; первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи; первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, в чинній на час здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентами редакції, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом ІІ цього Кодексу.

А ст. 198 Податкового кодексу України визначено при здійсненні яких операцій виникає право на віднесення сум податку до податкового кредиту, його визначення, складові та випадки, коли суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено в Листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 року №742/11/13-11, з метою встановлення факту здійснення господарських операцій, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість має бути підтверджено рух активів у процесі здійснення господарських операцій, при цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарських операцій: договори, акти виконаних робіт тощо; фізичні, технічні та технологічні можливості певної особи до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарських операцій, як-от: наявність відповідних ліцензій та інших дозвільних документів, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності; встановлено зв'язок між фактом придбання товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку .

Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених , але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Тобто, обов'язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операцій є фактична наявність у платника податків первинних документів, фізичних, технічних та технологічних можливостей для здійснення відповідної операції та зв'язку між фактом придбання товару (послуги) і подальшою господарською діяльністю .

Оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції мають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовано дані податкового обліку.

Будь-які докази на підтвердження реальності здійснення Позивачем із його контрагентами господарських операцій, крім формально складених документів, в матеріалах справи відсутні.

Згідно з частиною другою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, вимоги якої Відповідачем виконано .

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Вітера Україна" залишити без задоволення, а Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 березня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Ухвалу складено у повному обсязі 21.05.2015 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Степанюк А.Г.

Шурко О.І.

.

Головуючий суддя Бабенко К.А

Судді: Степанюк А.Г.

Шурко О.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2015
Оприлюднено29.05.2015
Номер документу44375503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15363/14

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 17.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 10.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні