cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 травня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/7033/14
Категорія: 10.1 Головуючий в 1 інстанції: Балан Я. В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Градовського Ю.М., судді -Лук'янчук О.В. при секретарі -Дубині Т.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2015 року в адміністративній справі за позовом Садово-огороднього товариства «Хаджибей» до Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в Одеській області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області, про скасування рішень, визнання неправомірними та протиправними дій, -
В С Т А Н О В И В:
У грудні 2014 року садово-огороднє товариство «Хаджибей» (надалі - позивач, СОТ «Хаджибей») звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в Одеській області (надалі - відповідач, ОДПІ), в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі рішення №0018111701 від 05.12.2014 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 373,56 грн. та нарахування пені у розмірі 63,51 грн. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску;
- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі рішення №0018101703 від 05.12.2014 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 373,56 грн. та нарахування пені у розмірі 78,45 грн. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску;
- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі рішення №0019271703 від 26.12.2014 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 369,55 грн. та нарахування пені у розмірі 55,43 грн. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску;
- визнати неправомірними та протиправними дії податкових органів пов'язаних зі складанням акта перевірки №364/36-17-03 від 09.10.2014 року та подальшою реалізацією висновків акта;
- визнати неправомірними та протиправними дії податкових органів пов'язаних зі складанням акта перевірки №521/52-17-03 від 05.12.2014 року та подальшою реалізацією висновків акта.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, є протиправними та такими, що прийняті без наявності законних підстав, оскільки підприємством у період серпень 2014 року та вересень-жовтень 2014 року у повному обсязі сплачено нараховані суми єдиного соціального внеску, що підтверджується наявними у підприємства оригіналами платіжних документів. Також позивач вважає, що відповідач самостійно, без повідомлення платників податків відкрив додатковий рахунок для отримання соціального внеску, що призвело до неправомірного нарахування штрафних санкцій та пені за несвоєчасне перерахування сум єдиного соціального внеску. Крім того, у період з 4-го кварталу 2013 року по вересень 2014 року відповідачем самостійно перераховувались кошти з рахунку третьої особи на власний рахунок.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05.03.2015 року адміністративний позов було задоволено частково. Рішення ОДПІ №0018111701 від 05.12.2014 року, №0018101703 від 05.12.014 року, №0019271703 від 26.12.014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску - визнані протиправними та скасовані. В задоволенні інших позовних вимог - відмовлено.
Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, ОДПІ подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати спірну постанову суду та прийняти нову про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом норм матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається та встановлено судом першої інстанції, що СОТ «Хаджибей» зареєстровано як юридична особа та перебуває на обліку у ОДПІ як платник податків.
На підставі ст.9 розділу ІІ Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» посадовою особою ОДПІ проведено камеральну перевірку СОТ «Хаджибей» за 2014 року, про що було складено акт камеральної перевірки №367/36-17-03 від 09.10.2014 року.
Вказаним актом зафіксовано порушення позивачем вимог ч.8 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та пп.4.3 розділу ІV Наказу Міндоходів України №455 від 09.09.2013 року «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» в результаті несвоєчасної сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2014 року.
На підставі ст.9 розділу ІІ Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» посадовою особою ОДПІ проведено камеральну перевірку особової картки платника єдиного соціального внеску за кодом 71010000 СОТ «Хаджибей» за період вересень-жовтень 2014 року, про що було складено акт камеральної перевірки №521/52-17-03 від 05.12.2014 року.
Вказаним актом зафіксовано порушення позивачем вимог ч.8 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та пп. 4.3 розділу ІV Наказу Міндоходів України №455 від 09.09.2013 року «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» позивачем несвоєчасної сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2014 року та не сплачено суму єдиного внеску за жовтень 2014 року.
Рішенням ОДПІ №0018111701 від 05.12.2014 року, на підставі ч.10 та п.2 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, до СОТ «Хаджибей» застосовано штраф у розмірі 373,56 грн. (10% своєчасно не сплачених сум) та нарахована пеня у сумі 0,1% від суми недоїмки, що у гривневому еквіваленті складає 63,51 грн..
Рішенням ОДПІ №0018101703 від 05.12.2014 року, на підставі ч.10 та п.2 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, до СОТ «Хаджибей» застосовано штраф у розмірі 373,56 грн. (10% своєчасно не сплачених сум) та нарахована пеня у сумі 0,1% від суми недоїмки, що у гривневому еквіваленті складає 78,45 грн..
Рішенням ОДПІ №0019271703 від 26.12.2014 року, на підставі ч.10 та п.2 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, до СОТ «Хаджтбей» застосовано штраф у розмірі 369,55 грн. (10% своєчасно не сплачених сум) та нарахована пеня у сумі 0,1% від суми недоїмки, що у гривневому еквіваленті складає 55,43 грн..
Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що спірні рішення ОДПІ є протиправними, оскільки спростовуються наявними у позивача оригіналами платіжних документів, які підтверджують своєчасну сплату та нарахування сум єдиного соціального внеску.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Згідно п.2 ч.1 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Пунктом 1 ч.1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно п.1 ч.2 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до п.5 ст.7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того чи виплачені такі суми фактично після їх зарахування до сплати.
Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.
Таким чином, під час нарахування заробітної плати за відпрацьований місяць, платник єдиного внеску, не пізніше 20 числа наступного місяця повинен нарахувати єдиний внесок та сплатити у встановлені нормами чинного законодавства строки. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10% своєчасно несплачених сум, одночасно на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Наведене відповідає нормам Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства доходів і зборів України №455 від 09.09.2013 року.
Представником відповідача було зазначено, що з 01.10.2013 року функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування перейшли до органів Міністерства доходів і зборів в повному обсязі. Рахунки органів Міндоходів, відкриті в ГУ ДКСУ щодо сплати сум нарахованого єдиного внеску були розміщені на офіційному веб-порталі Міндоходів в розділі «Реєстри». Також, зазначену інформацію було розміщено у місцевій газеті «Вперед» та проведено семінар спільно з працівниками управління ПФУ в Роздільнянському районі Одеської області щодо змін в законодавстві стосовно адміністрування єдиного соціального внеску.
За результатами проведеної інвентаризації картки особового рахунку позивача було встановлено, що платником подавався звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного соціального внеску з вересня 2013 року до органів доходів і зборів, що на думку відповідача свідчить про ознайомленість платника зі змінами в законодавстві з приводу адміністрування єдиного соціального внеску.
В свою чергу позивач заявив, що згідно платіжного доручення №52 від 11.09.2014 року нараховані суми єдиного внеску за серпень були сплачені у повному обсязі. Також, згідно інших наданих платіжних доручень, суми єдиного внеску за вересень-жовтень 2014 року також сплачено своєчасно та у повному обсязі. Що підтверджується долученими позивачем до матеріалів справи доказами.
Згідно наданих позивачем письмових доказів вбачається, що за спірний період СОТ «Хаджибей» було своєчасно проведено сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підтверджується платіжними дорученнями: №52 від 11.09.2014 року на суму 4 274,79 грн., сплачених за серпень 2014 року; №58 від 07.10.2014 року на суму 2 907,40 грн. та №125241318 від 07.10.2014 року на суму 2907,40 грн. та №60 від 13.10.2014 року на суму 4274,79 грн.; №65 від 04.11.2014 року на суму 1242,83 грн. та №68 від 07.11.2014 року на суму 3072,04 грн. за вересень-жовтень 2014 року.
Вказані суми єдиного внеску були перераховані позивачем на користь УПФ України в Роздільнянському районі Одеської області за серпень 2014 року на рахунок №37192101001532, за вересень-жовтень 2014 року на рахунок №37196201001524.
Згідно листа УПФ України в Роздільнянському районі Одеської області №869/02 від 13.02.2015 року, між УПФ України в Роздільнянському районі Одеської області та УДКСУ в Роздільнянському районі до договору №5 від 04.01.2012 року «Про здійснення розрахунково-касового обслуговування» укладено додаткову угоду від 01.10.2013 року про внесення змін до вказаного договору, згідно якої, УДКСУ в Роздільнянському районі повинно перераховувати протягом операційного дня страхові кошти, зараховані на рахунки клієнта, відкриті за балансовим рахунком 3719 на відповідні рахунки територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, відкриті на балансі УДКСУ в Роздільнянському районі Одеської області за балансовим рахунком 3719.
Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи відповідача на підставі яких були прийняті рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені від 05.12.2014 року №0018111701 та №0018101703, №0019271703 від 26.12.2014 року спростовуються наданими до матеріалів справи платіжними дорученнями, а тому наведені рішення ОДПІ є протиправними та необґрунтованими.
В ході апеляційного провадження позивач додаткового долучив до справи лист Управління Державної казначейської служби України у Роздільнянському районі Одеської області №349 від 06.05.2015 року, які підтверджується факт своєчасної сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за спірні періоди.
Також колегія суддів погоджується висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволені позовних вимог про визнання неправомірними та протиправними дій податкового органу зі складання актів перевірок, виходячи з наступного.
Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Згідно ст.76 Податкового кодексу України, відповідно до якої камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Таким чином, у податкового органу наявні всі правові підстави для проведення камеральної перевірки.
Згідно п.86.2 ст.86 ПК України, за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Таким чином, оскільки податковий орган мав право провести камеральні перевірки позивача, та на думку перевіряючого в результаті їх проведення було встановлено порушення норм законодавства, перевіряючим було правомірно складено акти перевірок, які також відповідають формі затвердженій вищевказаним Наказом.
Виходячи з вищенаведеного, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, прийняв законне та обґрунтоване рішення про часткове задоволення позовних вимог, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.
За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.195, ст.196, п.1 ч.1 ст.198, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ч.5 ст.254 КАС України, апеляційний суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в Одеській області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 05 березня 2015 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Повний текст судового рішення виготовлений 28 травня 2015 року.
Головуючий суддя:К.В. Кравченко Суддя: Суддя: Ю.М. Градовський О.В. Лук'янчук
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2015 |
Оприлюднено | 02.06.2015 |
Номер документу | 44429905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні