Ухвала
від 03.08.2016 по справі 815/7033/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 серпня 2016 року м. Київ К/800/27171/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого Рецебуринського Ю.Й.,

Суддів Ємельянової В.І.,

Швеця В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Садово-огороднього товариства «Хаджибей» (далі - СОТ «Хаджибей») до Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області, третя особа - Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області, про визнання дій неправомірними та скасування рішень,

за касаційною скаргою Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (правонаступник Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області, далі - Роздільнянська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області) на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 5 березня 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2015 року,

В С Т А Н О В И Л А:

У грудні 2014 року СОТ «Хаджибей» звернулося до суду з адміністративним позовом, в подальшому уточненим, про: визнання протиправними та скасування рішень Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області №0018111701 від 5 грудня 2014 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 373 грн 56 коп. та нарахування пені у розмірі 63 грн 51 коп. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску, №0018101703 від 5 грудня 2014 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 373 грн 56 коп. та нарахування пені у розмірі 78 грн 45 коп. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску, №0019271703 від 26 грудня 2014 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 369 грн 55 коп. та нарахування пені у розмірі 55 грн 43 коп. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску; визнання неправомірними та протиправними дій відповідача, пов'язаних зі складанням актів перевірки №364/36-17-03 від 9 жовтня 2014 року, №521/52-17-03 від 5 грудня 2014 року та подальшою реалізацією висновків актів.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 5 березня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2015 року, позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано рішення Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області №0018111701, №0018101703 від 5 грудня 2014 року, №0019271703 від 26 грудня 2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску. В задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

У касаційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, просить скасувати ухвалені ними судові рішення та прийняти нове судове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

З'ясувавши обставини справи, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права згідно статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновків про відмову у задоволенні касаційної скарги з огляду на наступне.

Судами встановлено, що СОТ «Хаджибей» зареєстровано як юридична особа та перебуває на обліку у Роздільнянській ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області як платник податків.

9 жовтня 2014 року відповідачем проведено камеральну перевірку СОТ «Хаджибей» за 2014 року, про що було складено акт камеральної перевірки №367/36-17-03, яким зафіксовано несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2014 року.

5 грудня 2014 року посадовою особою ОДПІ проведено камеральну перевірку особової картки платника єдиного соціального внеску за кодом 71010000 СОТ «Хаджибей» за період вересень-жовтень 2014 року, про що було складено акт камеральної перевірки №521/52-17-03, яким зафіксовано несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2014 року та не сплачено суму єдиного внеску за жовтень 2014 року.

Рішенням відповідача №0018111701 від 5 грудня 2014 року, на підставі частини 10 та пункту 2 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, до СОТ «Хаджибей» застосовано штраф у розмірі 373 грн 56 коп. (10% своєчасно не сплачених сум) та нарахована пеня у сумі 0,1% від суми недоїмки, що у гривневому еквіваленті складає 63 грн 51 коп.

Рішенням Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області №0018101703 від 5 грудня 2014 року, на підставі частини 10 та пункту 2 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, до СОТ «Хаджибей» застосовано штраф у розмірі 373 грн 56 коп. (10% своєчасно не сплачених сум) та нарахована пеня у сумі 0,1% від суми недоїмки, що у гривневому еквіваленті складає 78 грн 45 коп.

Рішенням відповідача №0019271703 від 26 грудня 2014 року на підставі частини 10 та пункту 2 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, до СОТ «Хаджтбей» застосовано штраф у розмірі 369 грн 55 коп. (10% своєчасно не сплачених сум) та нарахована пеня у сумі 0,1% від суми недоїмки, що у гривневому еквіваленті складає 55 грн 43 коп.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що спірні рішення є протиправними, оскільки спростовуються наявними у позивача оригіналами платіжних документів, які підтверджують своєчасну сплату та нарахування сум єдиного соціального внеску.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Пунктом 5 статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того чи виплачені такі суми фактично після їх зарахування до сплати.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Таким чином, під час нарахування заробітної плати за відпрацьований місяць, платник єдиного внеску, не пізніше 20 числа наступного місяця повинен нарахувати єдиний внесок та сплатити у встановлені нормами чинного законодавства строки. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10% своєчасно несплачених сум, одночасно на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Як встановлено судами, з 1 жовтня 2013 року функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування перейшли до органів Міністерства доходів і зборів в повному обсязі.

За результатами проведеної інвентаризації картки особового рахунку позивача було встановлено, що платником подавався звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного соціального внеску з вересня 2013 року до органів доходів і зборів, що на думку відповідача свідчить про ознайомленість платника зі змінами в законодавстві з приводу адміністрування єдиного соціального внеску.

Згідно з наданими позивачем письмовими доказами, за спірний період СОТ «Хаджибей» було своєчасно проведено сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підтверджується платіжними дорученнями: №52 від 11.09.2014 року на суму 4 274,79 грн, сплачених за серпень 2014 року; №58 від 07.10.2014 року на суму 2 907,40 грн та №125241318 від 07.10.2014 року на суму 2907,40 грн та №60 від 13.10.2014 року на суму 4274,79 грн; №65 від 04.11.2014 року на суму 1242,83 грн та №68 від 07.11.2014 року на суму 3072,04 грн за вересень-жовтень 2014 року.

Вказані суми єдиного внеску були перераховані позивачем на користь УПФ України в Роздільнянському районі Одеської області за серпень 2014 року на рахунок №37192101001532, за вересень-жовтень 2014 року на рахунок №37196201001524.

Згідно з листом УПФ України в Роздільнянському районі Одеської області №869/02 від 13.02.2015 року, між УПФ України в Роздільнянському районі Одеської області та УДКСУ в Роздільнянському районі до договору №5 від 04.01.2012 року «Про здійснення розрахунково-касового обслуговування» укладено додаткову угоду від 01.10.2013 року про внесення змін до вказаного договору, згідно якої, УДКСУ в Роздільнянському районі повинно перераховувати протягом операційного дня страхові кошти, зараховані на рахунки клієнта, відкриті за балансовим рахунком 3719 на відповідні рахунки територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, відкриті на балансі УДКСУ в Роздільнянському районі Одеської області за балансовим рахунком 3719.

Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи відповідача на підставі яких були прийняті оскаржувані рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені спростовуються наданими до матеріалів справи платіжними дорученнями, а тому наведені рішення є протиправними та необґрунтованими.

Також колегія суддів погоджується з висновками судів щодо відмови у задоволені позовних вимог про визнання неправомірними та протиправними дій податкового органу зі складання актів перевірок, оскільки податковий орган мав право провести камеральні перевірки позивача, та на думку перевіряючого в результаті їх проведення було встановлено порушення норм законодавства, перевіряючим було правомірно складено акти перевірок, які також відповідають затвердженій формі.

Суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права, тому підстав до їх скасування чи зміни немає.

Керуючись статтями 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 5 березня 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута у порядку і з підстав, передбачених статтями 235-237 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий Ю.Й. Рецебуринський

Судді В.І. Ємельянова

В.В. Швець

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення03.08.2016
Оприлюднено08.08.2016
Номер документу59489624
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7033/14

Ухвала від 03.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 28.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 05.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Постанова від 10.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні