Постанова
від 28.05.2015 по справі 816/1574/15
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2015 року м. ПолтаваСправа № 816/1574/15

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколенка Ф.Ф.,

за участю:

секретаря судового засідання - Шулик Н.І.,

представника позивача - Крамаренко О.П.,

представників відповідача - Сороколат О.П., Сиротенко О.О., Белькус С.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Фірма Квант-плюс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

14 травня 2015 року Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Фірма Квант-плюс" (далі - відповідач, ПП "Фірма Квант-Плюс") про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 44 404,44 грн та пені в розмірі 1 198,80 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що відповідачем в 2014 році не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів установлений статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" на 1 робоче місце, в зв'язку з чим він повинен був до 16 квітня 2015 року самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 44 404,44 грн. Оскільки зазначену суму відповідачем не сплачено, то на підставі частини другої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" на суму заборгованості було нараховано пеню в розмірі 1 198,80 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги, просила їх задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні просили відмовити у задоволенні позову, у письмових запереченнях посилалися на те, що ПП "Фірма "Квант-плюс" 16.04.2015 сплатила адміністративно-господарські санкції в розмірі 44 404,44 грн на рахунок позивача, однак до цього часу обслуговуючий банк ПАТ "Фінанси та кредит" платіжне доручення не виконав, перерахування коштів не здійснив. Зазначали також, що не погоджуються з нарахованою пенею в сумі 1 198,80 грн, оскільки оплата санкцій проведена відповідачем 16.04.2015 і пеня має бути нарахована на 1 день прострочення та складати 44,40 грн.

Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частиною третьою статті 18 України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року № 875 (далі - Закон № 875) передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 19 Закону № 875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Відповідно до копії поданого відповідачем до Полтавського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік форми № 10-ПІ від 23.02.2015 (а.с. 4), згідно якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві в цей період становила 45 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, - 2 осіб, кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 2 особи. При цьому згідно списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві в 2014 році (зв. бік а.с. 4) ОСОБА_5 третьої групи інвалідності, довідка МСЕК № 002405, прийнятий на роботу згідно наказу № 19-к від 23.02.2011 відпрацював на підприємстві 12 повних місяців на посаді головного інженера проекту та ОСОБА_6 другої групи інвалідності, довідка МСЕК № 0059271, прийнята на роботу згідно наказу № 213-к від 01.12.2014 відпрацювала на підприємстві 1 повний місяць на посаді прибиральниці службових приміщень.

13.03.2015 позивач на адресу ПП "Фірма "Квант-плюс" направив лист № 03.1-08/426 (а.с. 14), за змістом якого зазначив про неправильність розрахування середньооблікової кількості штатних працівників-інвалідів у 2014 році та запропонував надіслати на адресу облуправління Фонду звіт за формою 10-ПІ з виправленими показниками та сплатити адміністративно-господарську санкція в сумі 44 404,44 грн за 1 незайняте інвалідом робоче місце в 2014 році.

Згідно статті 20 Закону № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Листом за вих № 48 від 23.04.2015 (а.с. 15) ПП "Фірма "Квант-плюс" повідомило позивача про сплату 16.04.2015 за допомогою програмно-технічного комплексу "Клієнт-банк" Банку "Фінанси та кредит" сум адміністративно-господарських санкцій в розмірі 44 404,44 грн на рахунок позивача та надання банку платіжного доручення № 285 на перерахування зазначених коштів. Також зазначили, що станом на 23.04.2015 дане платіжне доручення досі не виконано банком і не повернуто підприємству із зазначенням причини невиконання. Крім того відповідачем надіслало звіт за формою № 10-ПІ з виправленими показниками.

Як зазначив в судовому засіданні представник позивача станом на 12.05.2015 відповідачем спірні кошти сплачено не було, та враховуючи те, що норматив для працевлаштування інвалідів для ПП "Фірма "Квант-плюс" складає 2 особи, фактично на підприємстві 1 робоче місце, що призначалося для забезпечення працевлаштування інваліда зайнято не було. Дані факти позивач розцінив як невиконання нормативу та нарахував відповідачу адміністративно-господарські санкції в сумі 44 404,44 грн, а через їх несвоєчасну сплату нарахував 1 198,80 грн пені за період прострочення з 16.04.2015 по 12.05.2015 включно.

В спростування несплати адміністративно-господарських санкцій, відповідач зазначив протилежне, надав як доказ сплати належних сум - копію платіжного доручення № 285 від 16.04.2015 (а.с. 17) з відміткою "одержано банком" 16.04.2015 та зазначив, що до цього часу обслуговуючий банк ПАТ "Фінанси та кредит" платіжне доручення не виконав, перерахування коштів на рахунок позивача не здійснив, платіжне доручення без виконання банком також не повернув. При цьому залишок коштів на рахунку ПП "Фірма "Квант-плюс" станом на 16.04.2015 складала 129 496,26 грн згідно довідки від 22.05.2015 № 9-3116/65 (а.с. 18).

Відповідно до статті 8 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 05.04.2001 року № 2346-III банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження. У разі надходження розрахункового документа клієнта до обслуговуючого банку після закінчення операційного часу банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в цьому розрахунковому документі, не пізніше наступного робочого дня.

При цьому, положенням пункту 22.4 статті 22 Закону № 2346-III передбачено, що під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.

З огляду на вищезазначені положення Закону, суд приходить до висновку, що обов'язок оплати відповідачем суми адміністративно-господарських санкцій пов'язаний з моментом подання в банк платіжного доручення на перерахування відповідних сум, а у разі несвоєчасного надходження на рахунки Фонду соціального захисту інвалідів грошових коштів не з вини підприємства, останній звільняється від відповідальності за несвоєчасне перерахування або перерахування не в повному обсязі таких адміністративно-господарських санкцій.

Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 44 404,44 грн не підлягають задоволенню.

Разом з тим, оскільки платіжне доручення № 285 доставлено позивачем до банку 16.04.2015, і до цього часу не виконано, то суд приходить до висновку, що відповідач здійснив всі належні заходи для сплати грошового зобов'язання, а порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій має місце лише на 1 день, у зв'язку з чим пеня обраховується наступним чином:

(44 404,44 грн * 0,10%) х 1 дн = 44,40 грн , де

44 404,44 грн - середньорічна заробітна плата штатного працівника,

0,10% - одноденний розмір пені (30,00% - ставка НБУ * 120% річних облікової ставки НБУ / 100 % / 365 - кількість днів у поточному році),

1 дн - день прострочення сплати відповідачем.

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення пені в розмірі 1 198,80 грн підлягають задоволенню лише в частині стягнення пені в розмірі 44,40 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Фірма Квант-плюс" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити частково.

Стягнути з Приватного підприємства "Фірма Квант-плюс" (39623, Полтавська область, м. Кременчук, вул. Московська, 6, код ЄДРПОУ 35778995, р/р 26008008746501 в АТ "Банк "Фінанси та Кредит", МФО 300131) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Полтава, вул. Зигіна, 1; одержувач: УДКС України в м. Кременчук, код 37965850, р/р 31212230700008 в ГУДКС України в Полтавській області, МФО 831019) пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 44 (сорок чотири) гривні 40 (сорок) копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови в повному обсязі.

Повний текст постанови складено 29 травня 2015 року.

Суддя Ф.Ф. Соколенко

Дата ухвалення рішення28.05.2015
Оприлюднено03.06.2015
Номер документу44442683
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1574/15

Ухвала від 03.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Постанова від 28.05.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні