УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2015 р.Справа № 820/19448/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Філатова Ю.М.
Суддів: Водолажської Н.С. , Калиновського В.А.
за участю секретаря судового засідання Тітової А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Харківської митниці Міндоходів на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 25.03.2015р. по справі № 820/19448/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАРТЕКС-КМ"
до Харківської митниці Міндоходів
про скасування рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "СТАРТЕКС-КМ", звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, Харківської митниці Міндоходів, та просив скасувати рішення "Про коригування митної вартості товарів" Харківської митниці Міндоходів від 08.10.2014 року №807000003/2014/001616/2; скасувати картку відмови Харківської митниці Міндоходів в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 807100000/2014/00838 від 03.10.2014 року.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 25.03.2015р. по справі №820/19448/14 вимоги позивача були задоволені.
Скасовано рішення "Про коригування митної вартості товарів" Харківської митниці Міндоходів від 08.10.2014 року №807000003/2014/001616/2.
Скасована картку відмови Харківської митниці Міндоходів в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 807100000/2014/00838 від 03.10.2014 року.
Не погоджуючись з постановою Харківського окружного адміністративного суду від 25.03.2015р. по справі №820/19448/14 відповідач подав апеляційну скаргу, просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити, вважає, що судом першої інстанції порушені норми права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю - доповідача та представників сторін колегія судів встановила, що між Товариством обмеженою відповідальністю "СТАРТЕКС-КМ" та SHAOXING PAWUKE TEXTILE CO., LTD) (СHINA), Китай був укладений контракт № SPD 14002 від 17.03.2014 року, за яким постачальник передає у власність ТОВ "СТАРТЕКС-КМ" тканину полієстерову щільністю (55г/м2) та тканину полієстерову щільністю (75г/м2), відповідно до комерційного рахунку-фактури та пакувального листа. За рахунком-фактурою по контракту постачальник визначив ціну за тканину полієстерову щільністю (55г/м2) - 0,41 долара США за погонний метр, та за тканину полієстерову щільністю (75г/м2) - 0,54 долара США за погонний метр.
До митної декларації в Харківську митницю Міндоходів для оформлення даного товару у вільний обіг по території України, були прикладені всі необхідні документи для митного оформлення, а саме: контракт № SPD 14002 від 17.03.2014, комерційний рахунок-фактуру № SPD 14004 від 07 серпня 2014, пакувальний лист б\н від 07 серпня 2014, сертифікат якості на тканину полієстерову щільністю 55 г\м2, сертифікат якості на тканину полієстерову щільністю 75 г\м2, морська накладна на товар № NDAG4QS00, сертифікат походження товару AQSIQ 140667662, транспортна СМК № 7338, китайська експортна декларація на товар, прайс-лист від виробника, калькуляція на товар, підтвердження сплати за товар, висновок Державного підприємства "Державний Інформаційно-Аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків" щодо цінової експертизи на імпортну поставку тканини полієстерової.
Митна вартість даного товару визначалась декларантом відповідно до ст. 58 Митного кодексу України за основним методом - за ціною договору щодо товарів, що імпортуються (вартість операції). Позивачем була подана митна декларація (ВМД) № 807100000/2014 - 3732 на партію вищевказаного товару за ціною договору, в якій визначив митну вартість товару за основним методом у розмірі 227083,79 грн.
08.10.2014 року Харківська митниця Міндоходів відділ митних платежів виніс рішення №807000003/2014/001616/2 від 08.10.2014року про коригування митної вартості товарів. У даному рішенні вказується: "Обставини прийняття Рішення та джерела інформації, що використовувалися митним органом для визначення митної вартості.
У відповідності до вимог пункту 5 статті 55 та пункту 4 статті 57 Митного кодексу України проведена процедура консультації між митним органом та декларантом з метою обміну наявної у кожного з них інформацією та обґрунтованого вибору методу визначення митної вартості на підставі інформації, яка наявна в митному органі (результати проведеної консультації наведено у електронному повідомленні декларанту). Обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано на підставі вимог ст.ст.; 54.55,58 Митного кодексу України: 1) невідповідність обраного декларантом методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 Митного кодексу України, в зв'язку з виявленими і непідтвердженими розбіжностями в документах, в зв'язку з тим, що використані декларантом відомості не підтверджені в повній мірі документально, а також у зв'язку з ненаданням декларантом додаткових документів, передбачених пунктом 3 статті 53 Митного кодексу України; 2) не надана декларантом (відсутня) інформація щодо угод на ідентичні товари; 3) не надана декларантом (відсутня) інформація щодо угод на подібні товари; 4) не надана декларантом (відсутня у розпорядженні митного органу) інформація щодо ідентичних чи подібних товарів, які продаються на митній території України у незмінному стані; - відсутні дані щодо витрат на виплату комісійних винагород, звичайних надбавок на прибуток та загальних витрат у зв'язку з продажем на митній території України: - відсутні дані щодо витрат понесених в Україні на навантаження, вивантаження, транспортування, страхування; 5) не надана декларантом (відсутня у розпорядженні митного органу) інформація та документи, які мали вплив на процес формування ціни товару:- на матеріал та витрат, понесених виробником в зв'язку з виробництвом товарів; - витрат на завантаження, і вивантаження, страхування, транспортування до місця перетинання митного кордону України:- прибутку, що одержує експортер у результаті поставки в Україну.
Джерелом інформації для даного Рішення по товару є наявна у митного органу цінова інформація за фактами митних оформлень ідентичних та подібних товарів ЄАІС: МД № 500060001/2014/32639 від 26.09.14. При прийнятті даного Рішення застосовані методичні рекомендації щодо роботи посадових осіб митних органів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, - затверджені наказом Держмитслужби України під 13.07.12 № 362.
Коригування митної вартості здійснено за другорядним методом (резервним) у з відповідності до статті 64 Митного кодексу України.
Розрахунок митної вартості: тов. №1: 5.00 дол. США за кг. Вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених пунктом 3 статті 53 Митного кодексу України, за умови надання яких митна вартість може бути визнана митним :станом (наведено у електронному повідомленні декларанту)"
Таким чином на підставі рішення "Про коригування митної вартості товарів" Харківської митниці Міндоходів ціна товару за контрактом зростає з 3,43 долара США за кг. до 5,00 долара США за кг.
ТОВ "СТАРТЕКС-КМ" отримало дозвіл на випуск у вільний обіг товару - тканину полієстерову щільністю 55 г/м2, та 75 г/м2 загальною вагою 25585 кг під гарантійні зобов'язання про сплату до державного бюджету обов'язкових платежів, згідно з митною вартістю, визначеною Харківською обласною митницею у рішенні від 08.10.2014 року за №807000003/2014/001616/2.
Колегія суддів вважає, що підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні виходячи з наступного.
Згідно із частинами 1, 2 статті 53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.
Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п'ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об'єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
Відповідно до частини 3 статті 53 Кодексу, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов'язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов'язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов'язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.
Зазначені вимоги чинного законодавства позивачем при переміщенні зазначених товарів через митний кордон України виконані в повному обсязі.
Частиною 4 статті 53 МК України визначено, що у разі якщо орган доходів і зборів має обґрунтовані підстави вважати, що існуючий взаємозв'язок між продавцем і покупцем вплинув на заявлену декларантом митну вартість, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів, крім документів, зазначених у частинах другій та третій цієї статті, подає (за наявності) такі документи: 1) виписку з бухгалтерських та банківських документів покупця, що стосуються відчуження оцінюваних товарів, ідентичних та/або подібних (аналогічних) товарів на території України; 2) довідкову інформацію щодо вартості у країні-експортері товарів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним товарам; 3) розрахунок ціни (калькуляцію).
Згідно з частиною 1 статті 54 Кодексу, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Відповідно до частини 1 статті 55 МК України, рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.
У статті 57 Митного кодексу України, вказано, що: 1. Визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.
Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод за ціною договору (вартість операції).
Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.
Слід зазначити, що комерційний рахунок-фактура містить ціну за кожну позицію товару, а також у ньому вказана ціна щодо витрат на завантаження і вивантаження, транспортування до місця перетинання митного кордону України даного товару.
Від виробника SHAOXING PAWUKE TEXTILE CO., LTD) (СHINA), Китай до Харківської митниці Міндоходів також було надано калькуляцію на тканину полієстерову щільністю 55г/м2, та тканину полієстерову 75г/м2.
Китайська експортна декларація на товар, в якій вказані ціни від виробника тканини полієстерові такі ж самі, як і в комерційному рахунку-фактурі (тканина полієстерова щільністю (55г/м2) - 0,41 долар США за погонний метр, та тканина полієстерова щільністю (75г/м2) - 0,54 долара США за погонний метр).
Висновок Державного підприємства "Державний Інформаційно- Аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків" щодо цінової експертизи на імпортну поставку тканини полієстерової, підтверджує ціну на товар (тканина полієстерова щільністю (55г/м2) - 0,41 долар США за погонний метр, та тканина полієстерова щільністю (75г/м2) - 0,54 долара США за погонний метр).
Крім цого до Харківської митниці Міндоходів було надано дві декларації з ідентичним товаром від того ж виробника SHAOXING PAWUKE TEXTILE CO., LTD) (СHINA), Китай, оформлені ВМД № 807100002/2014/002446 від 12.09.2014 року, ВМД № 807100002/2014/002447 від 12.09.2014 року.
Посилання митного органу в Рішенні на джерело інформації, яке було використане для його винесення відносно до вказаного вище товару, - це наявна у митного органу цінова інформація за фактами митних оформлень ідентичних та подібних товарів Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби України (ЄАІС): МД № 500060001/2014/32639 від 26.09.14. Ця Єдина автоматизована інформаційна система є неповною, оскільки самі по собі відомості згаданої системи не містять жодних параметрів, об'єктивно необхідних для судження про схожість, подібність, аналогічність чи ідентичність товарів.
Таким чином, виходячи з вищенаведеного, Харківська митниця Міндоходів необґрунтовано спираючись на другорядний метод (резервний) згідно до статті 64 Митного кодексу України винесла рішення "Про коригування митної вартості товарів", та надала картку відмови Державної митної служби України Харківської митниці Міндоходів в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 807100000/2014/00838 від 03.10.2014 року.
Відповідно до частини 2 статті 58 МК України, метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов'язковою при її обчисленні.
Тобто, орган доходів і зборів має повноваження витребувати додаткові документи для перевірки правильності визначення митної вартості товару, однак, такі повноваження мають бути реалізовані лише за наявності обґрунтованих підстав для сумніву в правильності митної оцінки товару, що переміщується через митний кордон України.
Правильність визначення позивачем митної вартості товару за ціною договору, а також об'єктивна можливість застосування першого методу не були спростовані відповідачем. Крім того, застосувавши замість визначеного позивачем основного методу другорядний резервний метод визначення митної вартості товару, відповідач не надав доказів неможливості застосування наступних після основного методів визначення митної вартості товарів.
Витребування митним органом переліку документів, без зазначення обставин, які ці документи повинні підтвердити, є необґрунтованим.
На підставі викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Харківської митниці Міндоходів залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 25.03.2015р. по справі № 820/19448/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Філатов Ю.М. Судді (підпис) (підпис) Водолажська Н.С. Калиновський В.А. Повний текст ухвали виготовлений 29.05.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2015 |
Оприлюднено | 03.06.2015 |
Номер документу | 44447445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Філатов Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні