Постанова
від 26.05.2015 по справі 810/1830/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2015 року м.Київ 810/1830/15

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., за участю секретаря судового засідання Волощук Л.В.,

представників сторін:

від позивача - Кальба Т.В.,

від відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Приватного акціонерного товариства "Пересувна механізована колона - 6 Поліськсільбуд "

про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з позовом до Приватного акціонерного товариства "Пересувна механізована колона - 6 Поліськсільбуд" про стягнення адміністративно-господарських санкцій і пені у 17509,11 грн.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідач порушив вимоги статті 19 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" і не виконав встановленого нормативу по створенню робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, тому зобов'язаний сплатити до Фонду соціального захисту інвалідів передбачені законом адміністративно-господарські санкції та пеню. Оскільки суму адміністративно-господарських санкцій та пені відповідач добровільно не сплатив, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення сум вказаної заборгованості.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 05.05.2015 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду на 26.05.2015.

У судове засідання 26.05.2015 з'явився представник позивача.

Відповідач, належним чином повідомлений судом про дату, час та місце судового розгляду справи, що підтверджується даними наявного в матеріалах справи повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення № 0785300338310, явку уповноважених представників у судове засідання 26.05.2015 не забезпечив.

Від Приватного акціонерного товариства "Пересувна механізована колона - 6 Поліськсільбуд" до суду надійшло клопотання від 25.05.2015 № б/н, в якому відповідач просив суд відкласти розгляд справи у зв'язку із зайнятістю представника в іншому судовому процесі. Заперечень на адміністративний позов або будь яких інших заяв від відповідача до суду не надходило.

Суд, розглянувши клопотання відповідача, дійшов висновку про відсутність підстав для його задоволення, оскільки зазначені в даному клопотанні причини неявки представника відповідача не є поважними і не підтверджуються жодними доказами. Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до вимог статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України законним представником підприємства в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.

Приписами частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства встановлю, що в разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" (далі - Закон України від 21.03.1991 № 875-ХІІ) з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізується шляхом створення спеціального робочого місця, адаптацією основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

Статтею 18 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ встановлено обов'язок для підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При цьому, згідно зі статтею 20 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ, підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Згідно з частиною другою статті 20 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Як встановлено судом, Приватне акціонерне товариство "Пересувна механізована колона - 6 Поліськсільбуд" є юридичною особою та відповідно до статті 18 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ зобов'язане виділяти і створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів.

14.02.2015 відповідачем подано до Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт (за формою 10-ПІ) про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2014 рік, згідно з яким середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача за рік становила 103 особи, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 3 особи, а кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 3 особи.

Проте, суд звертає увагу, що у графі "кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" зазначеного звіту відповідач повинен був вказати 4 особи, оскільки 4 % від середньооблікової кількості 103 особи становить 4,12, що при округленні становить 4 особи. Таке округлення передбачено вимогами пункту 3 додатку до Інструкції зі статистики кількості працівників, яка затверджена Наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/117222.

Крім того, позивачем надано суду лист Бородянського районного центру зайнятості від 05.05.2015 № 337-01, в якому центр зайнятості повідомляє. що відповідач протягом 2014 року не подавав звіту за формою 3-ПН про вільні робочі місця.

У свою чергу, відповідач будь-яких доказів на спростування тверджень позивача або заперечень на позов суду не надав.

Відповідно до пунктів 2, 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрі України від 31.01.2007 № 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх реєстрації як юридичних осіб до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, а порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки національного банку України за кожний календарний день прострочення.

Згідно з розрахунком, наданим позивачем, за порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, а саме у зв'язку із тим, що на підприємстві необхідно було працевлаштувати у 2014 році 4 особи, яким встановлена інвалідність, а фактично відповідачем було працевлаштовано лише 3 особи, та з огляду на те, що підприємство звітність за формою 3-ПН до центру зайнятості не подавалась з відповідача підлягає стягненню на користь позивача адміністративно-господарські санкції в сумі 17284,47 грн. та пеня в сумі 224,64 грн. Всього 17509,11 грн.

На день судового розгляду заборгованість за адміністративно-господарськими санкціями і пенею відповідачем не сплачено.

За таких обставин, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 158 - 163, 167, 254, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Пересувна механізована колона - 6 Поліськсільбуд" (код ЄДРПОУ - 01354378) на користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції та пеню у сумі 17509 (сімнадцять тисяч п'ятсот дев'ять) грн. 11 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Панова Г. В.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 02 червня 2015 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2015
Оприлюднено04.06.2015
Номер документу44489201
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1830/15

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 11.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 26.05.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні