КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/1096/15 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В.
Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого - судді Літвіної Н.М.
Суддів Коротких А.Ю.
Хрімлі О.Г.
при секретарі Соловіцькій І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 березня 2015 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного управління Державного агентства земельних ресурсів у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу, зобов»язання вчинити дії ,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Держземагентства у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу, зобов»язання вчинити дії.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 березня 2015 року у задоволенні адміністративного позову - відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач - ОСОБА_3, звернулася з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 17 листопада 2014 року позивач звернулася до Головного управління Держземагентства у м. Києві з заявою про надання їй відомостей з Державного земельного кадастру (за формою згідно з додатком № 42 до Порядку ведення Державного земельного кадастру та надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що розташована в Деснянському районі м. Києва (хутір Биківня) і зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах.
До заяви позивачем було додано повідомлення; заяву про надання відомостей з Державного земельного кадастру (за формою згідно додатку № 42 до Порядку ведення Державного земельного кадастру); копію документа, що посвідчує особу (паспорт); графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки; клопотання про отримання довідки з державної статистичної звітності; графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Листом № 31-26-0.21-7243/2-14 від 16 грудня 2014 року відповідачем повідомлено позивача про необхідність подання документу, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру. Крім того, суб'єкт владних повноважень звернув увагу позивача на те, що в поданій позивачем заяві не зазначено кадастрового номеру земельної ділянки, щодо якої необхідно надати витяг.
З приводу надання довідки форми 6-зем відповідач, посилаючись на інформаційну картку адміністративної послуги, затверджену наказом Головного управління Держземагенства у м. Києві № 2/0/13-14 від 03 липня 2014 року повідомив позивача про необхідність надання наступних документів: копію паспорта та ідентифікаційного коду заявника; копію документа, що підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженої заявником особи); копію паспорта та ідентифікаційного номеру (у разі подання заяви уповноваженою особою); копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (за наявності) або копії рішень уповноважених органів про передачу земельної ділянки у власність/користування (у випадку, якщо земельна ділянка передана до 2013 року); копію дозволу на розроблення проекту землеустрою; графічні матеріали на яких зазначено місце розташування земельної ділянки.
Вважаючи таку відповідь необґрунтованою, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з адміністративним позовом до суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами адміністративних послуг» N 835 від 01 серпня 2011 року затверджено, зокрема, перелік адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами на безоплатній основі.
Пунктом 3 Переліку передбачено, що надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Згідно до ч. 3 ст. 50 Закону України «Про землеустрій» - проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, зокрема, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.
Частиною 1 ст. 8 Закону України «Про адміністративні послуги» передбачено, що суб'єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб'єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону - інформаційна картка адміністративної послуги містить інформацію про:
1) суб'єкта надання адміністративної послуги та/або центр надання адміністративних послуг (найменування, місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та веб-сайту);
2) перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби - інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги;
3) платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати (адміністративного збору) за платну адміністративну послугу;
4) строк надання адміністративної послуги;
5) результат надання адміністративної послуги;
6) можливі способи отримання відповіді (результату);
7) акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.
Наказом «Про затвердження Примірних Інформаційних та Технологічних карток адміністративних послуг, які надаються територіальними органами Держземагентства України» N 133 від 29 березня 2013 року затверджено Примірну інформаційну картку адміністративної послуги - надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем).
Відповідно до п. 9 вказаної інформаційної картки, вичерпний перелік документів, необхідних для отримання даної адміністративної послуги, а також вимоги до них не визначений.
Пунктом 10 Інформаційної картки зазначено, що порядок та спосіб подання документів, необхідних для отримання адміністративної послуги не встановлено.
З огляду на викладене, вимоги державного органу про надання додаткових документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, в той час як перелік та порядок і спосіб їх подання не визначений, є незаконними.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів прийшла до висновку, що позивачем надано необхідні документи, передбачені Законом України «Про адміністративні послуги» (заява, клопотання, документ, що посвідчує особу), необхідні для отримання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.
Крім того, позивач просила надати саме довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), а не відомості з Державного земельного кадастру, надання яких передбачено додатком № 1 «розмір плати за надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами платних адміністративних послуг», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 01 серпня 2011 року, в той час, як надання довідки (за даними форми 6-зем) визначається у відповідності до положення додатку № 3 «Переліку адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами на безоплатній основі» даного, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 01 серпня 2011 року.
З приводу доводів апелянта, що позивач не є суб'єктом звернення, а тому не має права на отримання інформації за даними довідки форми 6-зем, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до примірної технологічної картки адміністративної послуги з надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) Державний кадастровий реєстратор, зокрема, виконує формування довідки з Державного земельного кадастру за визначеною формою.
В той же час Державний земельний кадастр містить інформацію про облік та якості земель, а відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України «Про Державний земельний кадастр» облік кількості земель відображає дані, що характеризують земельні ділянки за площею, складом земельних угідь відповідно до затвердженої класифікації, розподілом земель за власниками (користувачами).
Згідно до ч. 8 ст. 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» - право на отримання засвідчених копій документів Державного земельного кадастру та витягів з них мають:
щодо документації, на підставі якої внесені відомості до Поземельної книги на земельну ділянку, - особи, яким належить речове право на цю земельну ділянку;
щодо інших документів (крім документів, що містять державну таємницю) - фізичні та юридичні особи.
З урахуванням наведеного апелянт має право на отримання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), надання якої передбачено Переліком адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами на безоплатній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України N 835 від 01 серпня 2011 року, що спростовує відповідні доводи відповідача.
Отже, колегія суддів приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову, оскільки позовна вимога про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держземагенства у м. Києві № 2/0/13-14 від 03 липня 2014 року задоволенню не підлягає, адже даний наказ втратив чинність згідно наказу Головного управління Держземагенства у м. Києві № 30/0/13-14 від 19 грудня 2012 року. Тобто, спірний наказ є таким, що не порушує охоронюваних законом прав позивача, що, в свою чергу, виключає можливість судового реагування в рамках даних правовідносин.
Не заслуговують на увагу й доводи апелянта про зобов»язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення, оскільки відповідно до ст. 267 КАС України це є правом, а не обов»язком суду.
Вказана позиція узгоджується з практикою Вищого адміністративного суду України (справа К/800/58420/14 від 09 квітня 2015 року).
Виходячи із вимог ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. ст. 198, 202 КАС України - підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення, зокрема, є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 202, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 - задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 березня 2015 року - скасувати та винести нову.
Адміністративний позов ОСОБА_3 до Головного управління Державного агентства земельних ресурсів у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу, зобов»язання вчинити дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Держземагентства у м. Києві, оформлене листом № 31-26-0.21-7243/2-14 від 16 грудня 2014 року.
Зобов'язати Головне управління Держземагентства у м. Києві (ідентифікаційний код 38516867) на підставі поданої заяви видати ОСОБА_3 довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах.
В іншій частині позовних вимог відмовити
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Літвіна Н.М.
Судді Коротких А.Ю.
Хрімлі О.Г.
Повний текст постанови виготовлений 02 червня 2015 року.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Хрімлі О.Г.
Коротких А. Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2015 |
Оприлюднено | 04.06.2015 |
Номер документу | 44492241 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні