ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 лютого 2015 р. Справа № 804/77/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турлакової Н. В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ :
ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовними вимогами про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №92/1503/НОМЕР_1 від 01.07.2014р.
В обґрунтування адміністративного позову, позивач зазначає, що він не порушував вимоги п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України, оскільки зазначена норма податкового законодавства на нього не розповсюджується, а відповідно до п.п.54.3.3 п.54.3 ст.53, п.286.5 ст.286 Податкового кодексу України, відповідальною особою за нарахування сум податку з плати за землю ОСОБА_2 являється Криворізька південна ОДПІ, проте вказані вимоги відповідачем не виконані, у зв'язку з чим позивач вважає, що оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Від відповідача надійшло заперечення в яких він посилається на те, що ФОП ОСОБА_2 є платником орендної плати за землю у Центрально-Міському районі, проте в порушення п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України позивачем не подано до Криворізької південної ОДПІ податкову звітність по платі за землю на 2014 рік, у зв'язку з чим, за результатами камеральної перевірки позивачу нараховані штрафні (фінансові) санкції. Винесене податкове повідомлення-рішення є правомірними.
Представник позивача проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечувала.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, згідно письмових заперечень просив розглянути справу без участі представника, в порядку письмового провадження.
Ухвалою суду від 18.02.2015р. відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України справу призначено до розгляду у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Згідно Реєстраційних даних, копія яких наявна в матеріалах справи, ОСОБА_2 зареєстрований, як фізична особа-підприємець 21.05.2002р. та перебуває на обліку в Криворізькій південній ОДПІ з 15.01.2009р.
Судом встановлено, між Криворізькою міською радою та суб'єктом підприємницької діяльності-фізичною особою ОСОБА_2 укладено два договори оренди земельних ділянок, копії яких наявні в матеріалах справи: від 18.03.2008 року, який зареєстрований ДП «Центр державного земельного кадастру» 14.04.2008 року №040810800267, для розміщення тренажерної зали з допоміжними приміщеннями кафе та гаража площею 0,297га по вул.Балхашській, 3, 5, 5а (кадастровий номер 1211000000:08:360:0002); від 18.03.2008 року, який зареєстрований ДП «Центр державного земельного кадастру» 14.04.2008 року №040810800264, для розміщення вбудованого приміщення стоматологічної клініки площею 0,0365га на пр.Карла Маркса, 20 (кадастровий номер 1211000000:08:354:0004). Договори укладено на 5 років.
Пунктом 14 розділу «Орендна плата» вищезазначених договорів визначено, що «Орендар» (крім громадян) самостійно обчислює суму орендної плати щороку за станом на 01 січня і до 01 лютого поточного року подає відповідному органу державної податкової служби міста податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Умови повернення земельної ділянки, інші права та обов'язки сторін договору оренди, зміна умов договору і припинення його дії зазначені у пунктах 18-24, 30-34, 36-41 договорів оренди від 14.04.2008 року №040810800264, №040810800267, укладених між Криворізькою міською радою та суб'єктом підприємницької діяльності-фізичною особою ОСОБА_2
Згідно пп.19, 21 Договору №040810800267 повернення земельної ділянки здійснюється за актом приймання-передачі (повернення). Неповернення земельної ділянки за актом приймання-передачі (повернення) не звільняє «Орендаря» від сплати орендної плати за фактичне користування земельною ділянкою. Нарахування орендної плати припиняється з дати оформлення акта приймання-передачі (повернення) земельної ділянки.
Відповідно до п.21 Договору №040810800264 неповернення земельної ділянки не звільняє «Орендаря» від сплати орендної плати за фактичне користування земельною ділянкою.
Рішенням Криворізької міської ради від 30.10.2013 року №2286 «Про поновлення договорів оренди земельних ділянок та внесення змін до раніше укладених договорів оренди» ФОП ОСОБА_2 подовжено термін дії вищевказаних договорів оренди на 5 років.
01 липня 2014р. Криворізькою південною ОДПІ проведено камеральну перевірку податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 за 2014 рік, за результатами якої складено акт №92/1503/НОМЕР_1 від 01.07.2014 року. Перевіркою встановлені порушення ФОП ОСОБА_2 п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України, неподання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2014 рік, граничний строк подання - 20.02.2014р.
На підставі вказаного Акта перевірки, Криворізькою південною ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0001281503 від 25.07.2014р. про застосування штрафу за неподання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) у сумі 170грн.
Рішенням Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області №7705/10/04-36-10-08-09 від 28.10.2014р., копія якого наявна в матеріалах справи, скасовано податкове повідомлення-рішення Криворізької південної ОДПІ №0001281503 від 25.07.2014р. про застосування штрафу за неподання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) у сумі 170грн. та зобов'язано Криворізьку південну ОДПІ за наслідками розгляду скарги винести податкове повідомлення-рішення про застосування штрафу за неподання податкової декларації по орендній платі з фізичних осіб (13050500) за 2014 рік відповідно до чинного законодавства.
Криворізькою південною ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0003381503 від 12.11.2014р. про застосування штрафу за неподання податкової декларації по орендній платі з фізичних осіб (13050500) у сумі 170грн., копія якого наявна в матеріалах справи.
Також судом досліджені надані позивачем докази, а саме: план розташування земельних ділянок; акт встановлення меж; акт відновлення меж; витяг про нормативу оцінку; розрахунок розміру орендної плати.
Статтею 21 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України.
Згідно пп.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата
Відповідно до пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності
Згідно пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
В силу пп.54.3.1 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Відповідно до ст.206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним.
Згідно із ст.269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Статтею 270 Податкового кодексу України визначено, що об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
За нормою ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, або за результатами аукціону.
Відповідно до п.1 ст. 128 Господарського кодексу України, громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи, відповідно до статті 58 цього Кодексу.
Згідно п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі, така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктами 288.2, 288.3 ст.288 Податкового кодексу України, передбачено, що платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Згідно з п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України у разі, коли сума грошового зобов'язання платника податків, контроль за дотриманням якого, покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст. 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
У п.54.5 ст.54 Податкового кодексу України зазначено, що якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте, несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно Реєстраційних даних, копія яких наявна в матеріалах справи, ОСОБА_2 зареєстрований, як фізична особа-підприємець 21.05.2002р. та перебуває на обліку в Криворізькій південній ОДПІ з 15.01.2009р.
Судом встановлено, та позивачем не заперечується що між Криворізькою міською радою та суб'єктом підприємницької діяльності-фізичною особою ОСОБА_2 укладено два договори оренди земельних ділянок, копії яких наявні в матеріалах справи. Також п.14 розділу «Орендна плата» вищезазначених договорів визначено, що «Орендар» (крім громадян) самостійно обчислює суму орендної плати щороку за станом на 01 січня і до 01 лютого поточного року подає відповідному органу державної податкової служби міста податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Рішенням Криворізької міської ради від 30.10.2013 року №2286 «Про поновлення договорів оренди земельних ділянок та внесення змін до раніше укладених договорів оренди» ФОП ОСОБА_2 подовжено термін дії вищевказаних договорів оренди на 5 років.
Таким чином, ОСОБА_2 є фізичною особою-підприємцем з 21.05.2002р., вищевказані договори укладалися з ОСОБА_2, як із суб'єктом підприємницької діяльності-фізичною особою, у зв'язку з чим, останній користується правами та має обов'язки платника податків фізичної особи-підприємця.
Камеральною перевіркою встановлені порушення ФОП ОСОБА_2 п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України, неподання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2014 рік, граничний строк подання - 20.02.2014р., за результатами якої складено акт №92/1503/НОМЕР_1 від 01.07.2014 року.
Аналізуючи вищевказані норми діючого законодавства та враховуючи фактичні обставини справи, суд приходить до висновку, що ФОП ОСОБА_2, який є платником орендної плати за землю, в порушення п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України не подано до Криворізької південної ОДПІ податкову декларацію по орендній платі за землю з фізичних осіб на 2014р., у зв'язку з чим, на підставі ст.120 ПКУ, відповідачем правомірно застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 170грн.
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що відповідач при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, правомірність своїх дій ним доведена.
На підставі наведеного, суд приходить до висновку в необхідності відмови в задоволенні поданого адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2015 |
Оприлюднено | 09.06.2015 |
Номер документу | 44544978 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні