копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2015 р. Справа № 804/5951/14
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Горбалінського В.В.
при секретарі судового засідання - Решетнік А.М.
за участю:
представника позивача - Корольова Д.О.
представника відповідача - Василенко О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Проект-Ш» до державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення , -
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Проект-Ш» до державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області від 04.09.2013 року № 0000052202 на суму 703 063,25 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська на підставі висновків, викладених у акті перевірки від 19.07.2013 року № 110/22-6/35112645, прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000052202 від 04.09.2013 року, яким підприємству збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 703 063,25 грн. Позивач з зазначеним рішенням не погоджується, вважає його безпідставним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, оскільки здійснював господарську діяльність у відповідності до вимог податкового законодавства. Окрім того, викладені у акті перевірки обставини, які стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, є хибними та такими, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував. До матеріалів справи долучено письмові заперечення проти позову, в яких зазначено, що в ході проведеної перевірки виявлено факт заниження позивачем податку на додану вартість в розмірі 581 994,90 грн. за рахунок здійснення господарських операцій з ПП «Транс-Атлантика Сервіс», ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс», ТОВ «АМБ Інвест», які не спрямовані на реальне настання наслідків. Оскільки факт порушення вимог податкового законодавства відображено в акті перевірки, відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Суд, заслухавши пояснення представників стороні та дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, зазначає наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Проект-Ш» зареєстроване як юридична особа та перебуває на податковому обліку в державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області .
19.07.2013 року працівниками ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області складено Акт № 110/22-6/35112645 «Про результати проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Проект-Ш» (код за ЄДРПОУ 35112645), щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства по взаємовідносинам з ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (код за ЄДРПОУ 32694389) за період з 01.02.2012 року по 31.08.2012 року, ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс» (код за ЄДРПОУ 33857907) за період з 01.01.2011 року по 28.02.2011 року та ТОВ «АМБ Інвест» (код за ЄДРПОУ 34563256) за період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року».
Згідно висновків вказаного акту перевіркою встановлено порушення ТОВ «Проект-Ш»:
1. п.п. 4.5.3 п.4.5 ст. 4, п.п. 7.3.1 п.7.3 ст. 7, п.п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», п.185.1 ст. 185, п.п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України ТОВ «Проект-Ш» - встановлено заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті в бюджет всього у сумі 581 994,9 грн., в т.ч. по періодах:
- грудень 2010 року на суму 10 263,41 грн.;
- січень 2011 року на суму 82 534,27 грн.;
- лютий 2011 року на суму 15 191,1 грн.;
- лютий 2012 року на суму 19 051,29 грн.;
- березень 2012 року на суму 106 658,29 грн.;
- квітень 2012 року на суму 49 723,29 грн.;
- травень 2012 року на суму 97 116,56 грн.;
- червень 2012 року на суму 64 499,98 грн.;
- липень 2012 року на суму 89 606,12 грн.;
- серпень 2012 року на суму 47 349,61 грн.;
2. п.5.3.9 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», п.п. 138.1.1 п.138.1, п.138.2 ст. 138, п.п. 139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України занижено податок на прибуток всього на суму 622 918,8 грн., а саме по періодах:
4 квартал 2010 року на суму 12 829,26 грн.;
1 квартал 2011 року на суму 112 384,2 грн.;
1 квартал 2012 року на суму 131 995,1 грн.;
2 квартал 2012 року на суму 221 906,8 грн.;
3 квартал 2012 року на суму 143 803,5 грн.;
22.08.2013 року позивачем подано до ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська заперечення на акт перевірки від 19.07.2013 року № 110/22-6/35112645.
На підставі вищевказаних висновків відповідачем 04.09.2013 року прийнято податкові повідомлення-рішення, зокрема за № 0000052202 про збільшення грошових зобов'язань з податку на додану вартість в розмірі 703 063,25 грн. в т.ч. за основним платежем в розмірі 581 995 грн. та за штрафними санкціями - 121 068,25 грн. Правомірність прийняття даного рішення є предметом розгляду даної справ.
Вказане рішення було оскаржене позивачем до ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, скарга від 02.12.2013 року з відміткою податкового органу про отримання від 04.12.2013 року.
У зв'язку з розглядом скарг позивача на податкові повідомлення-рішення, прийняті на підставі акту перевірки від 19.07.2013 року № 110/22-6/35112645, державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська проведено перевірку, за результатами якої 29.01.2014 року складено акт № 137/20-01/35112645 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Проект-Ш» (код за ЄДРПОУ 35112645) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (код за ЄДРПОУ 32694389) за період з 01.02.2012 року по 31.08.2012 року, ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс» (код за ЄДРПОУ 33857907) за період з 01.01.2011 року по 28.02.2011 року та ТОВ «АМБ Інвест» (код за ЄДРПОУ 34563256) за період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року».
Відповідно до висновків вказаного акту перевіркою ТОВ «Проект-Ш» встановлено відсутність факту реального здійснення господарських операцій з контрагентами ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (код за ЄДРПОУ 32694389) за період з 01.02.2012 року по 31.08.2012 року, ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс» (код за ЄДРПОУ 33857907) за період з 01.01.2011 року по 28.02.2011 року, ТОВ «АМБ Інвест» (код за ЄДРПОУ 34563256) за період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року, у зв'язку з чим встановлено порушення:
1. п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п.7.4, п.п. 7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», а також в порушення абз. «а», «б» п.185.1 ст. 185, абз. «а» п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України занижено податок на додану вартість на загальну суму 581 995 грн., у т.ч.: по декларації за грудень 2010 року на суму 10 263 грн., по декларації за січень 2011 року на суму 82 534 грн., по декларації за лютий 2011 року на суму 15 191 грн., по декларації за лютий 2012 року на суму 19 052 грн., по декларації за березень 2012 року на суму 106 658 грн., по декларації за квітень 2012 року на суму 23 660 грн., по декларації за травень 2012 року на суму 84 181 грн., по декларації за червень 2012 року на суму 83 500 грн., по декларації за липень 2012 року на суму 91 106 грн., по декларації за серпень 2012 року на суму 65 850 грн.
2. п.3.1 ст. 3, п.п. 4.1.6 п.4.1 ст. 4, п.п. 5.2.1 п.5.2 ст. 5, п.п. 5.3.9 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а також в порушення п.п. 14.1.27, п.п. 135.5.4 п.135.5 ст. 135, ст. 138, ст. 139, ст. 140, ст. 142, ст. 143 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток всього на суму 702969 грн., у тому числі за IV квартал 2010 року на суму 12829 грн., за І квартал 2011 року на суму 190980 грн., за І квартал 2012 року на суму 131996 грн., за ІІ квартал 2012 року на суму 200908 грн., за ІІІ квартал 2012 року на суму 166256 грн.
Рішенням від 03.02.2014 року № 627/10/04-36-10-08-09 позивача повідомлено про залишення без змін податкового повідомлення-рішення від 04.09.2013 року № 0000052202 про збільшення грошових зобов'язань з податку на додану вартість в розмірі 703 063,25 грн., а скарги без задоволення.
24.02.2014 року позивачем подана скаргу до Міністерства доходів і зборів України та рішенням від 10.04.2014 року № 6432/6/99-99-10-01-15 її залишено без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Вирішуючи правомірність визначеного податковим органом ТОВ «Проект-Ш» грошового зобов'язання з податку на додану вартість, а також з метою встановлення факту здійснення господарської операції, правомірності формування податкового кредиту для цілей визначення об'єкта оподаткування суд зазначає, що йому належить з'ясувати, зокрема, такі обставини, як: рух активів у процесі здійснення господарської операції, установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.
Вказана позиція також викладена в Листах Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 № 742/11/13-11 та від 01.11.2011 року №1936/11/13-11.
Зокрема, у листі Вищого адміністративного суду України від 2 червня 2011 року № 742/11/13-11 «Щодо однакового застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України» проаналізовано відповідні законодавчі норми та наголошено на тому, що для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції, тобто достовірні первинні документи. Також у листі визначено приблизний перелік обставин, які можуть указувати на відсутність відповідної господарської операції.
Відповідно до зазначеного Листа, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі, якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів. Навіть наявність у покупця належно оформлених документів, необхідних для віднесення певних сум до податкового кредиту, зокрема виданих продавцями податкових накладних, не є безумовною підставою формування податкового кредиту, якщо реальність здійснених господарських операцій ставиться під сумнів.
З акту перевірки та матеріалів справи вбачається, що фактичною підставою для винесення оспорюванного рішення стали наступні обставини.
В ході проведеної перевірки податковим органом з посиланням на отриману податкову інформацію у вигляді актів перевірки від інших ДПІ зроблено висновок, що господарські операції між ТОВ «Проект-Ш» та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» у період з 01.02.2012 року по 31.08.2012 року, ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс» у період з 01.01.2011 року по 28.02.2011 року, ТОВ «АМБ Інвест» у період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року на підставі укладених договорів, відображених у актах перевірки, не містять реального характеру, встановлено відсутність поставок товарів, виконання робіт та укладання угод з метою настання реальних наслідків, що й стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
З метою підтвердження або спростування висновків податкового органу про нереальність здійснення господарських операцій між позивачем та вказаними контрагентами суд не обмежується виключно формальним застосуванням приписів Податкового кодексу України, а віддає перевагу встановленню фактичних обставин та достовірності поданих доказів над їх формальною наявністю та відповідністю за зовнішніми ознаками вимогам нормативних актів.
Досліджуючи господарські операції, по яким позивачем сформовано спірну суму податкового кредиту з податку на додану вартість, судом встановлено наступне.
30.11.2010 року між позивачем (замовник) та ТОВ «АМБ Інвест» (виконавець) укладено договір № 3011/10-1 за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати утеплення форкамер на об'єкті за адресою: м. Дніпропетровськ, «Мінора».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за грудень 2010 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2010 року, підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 29.12.2010 року № 29121 на загальну суму 40 815,53 грн. в т.ч. ПДВ - 6 802,59 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
30.11.2010 року між позивачем (замовник) та ТОВ «АМБ Інвест» (виконавець) укладено договір № 3011/10-2, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по устрою захисного покриття клінкерної плитки на фасаді будівлі за адресою: м. Запоріжжя, вул. Медична, 4.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за грудень 2010 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2010 року, підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 29.12.2010 року № 29122 на загальну суму 8 603,86 грн. в т.ч. ПДВ - 1 433,98 грн.
30.11.2010 року між позивачем (замовник) та ТОВ «АМБ Інвест» (виконавець) укладено договір № 3011/10-3, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати утеплення будівлі на об'єкті за адресою: м. Дніпропетровськ, ТВК «Славянський ринок».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за грудень 2010 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2010 року, підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 29.12.2010 року № 29123 на загальну суму 12 161,10 грн. в т.ч. ПДВ - 2 026,85 грн.
30.12.2010 року між позивачем (замовник) та ТОВ НВФ «Юса-Інтерстройсервіс» (виконавець) укладено договір № 3002, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати утеплення технічних поверхів на об'єкті за адресою: м. Дніпропетровськ, «Мінора».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2011 року, за лютий 2011 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2011 року за лютий 2011 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 31.01.2011 року № 29123 на загальну суму 56 995,38 грн. в т.ч. ПДВ - 9 499,23 грн., податкова накладна № 277 від 28.02.2011 року на загальну суму 3 540,31 грн. в т.ч. ПДВ - 590,05 грн., податкова накладна № 278 від 28.02.2011 року на загальну суму 5 606,27 грн., в т.ч. ПДВ - 934,38 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
30.12.2010 року між позивачем (замовник) та ТОВ НВФ «Юса-Інтерстройсервіс» (виконавець) укладено договір № 3001, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати утеплення будівель на об'єкті за адресою: м. Дніпропетровськ, ж/к «Амстердам».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2011 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2011 року, підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 30.01.2011 року № 30011 на загальну суму 22 806 грн. в т.ч. ПДВ - 3 801 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
14.01.2011 року між позивачем (замовник) та ТОВ НВФ «Юса-Інтерстройсервіс» (виконавець) укладено договір № 1401, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати будівельно-монтажі роботи на об'єкті за адресою: «Свято-Покровський» храм за адресою с. Орловщина, вул. Куйбишева,1-а.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2011 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року, підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 07.02.2011 року № 07021 на загальну суму 82 000 грн. в т.ч. ПДВ - 13 666,67 грн., податкова накладна № 129 від 10.06.2011 року на загальну суму 4,40 грн. в т.ч. ПДВ - 0,73 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
05.01.2011 року між позивачем (замовник) та ТОВ НВФ «Юса-Інтерстройсервіс» (виконавець) укладено договір № 0501, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати утеплення та декоративно облицювальні роботи на фасадах будівель на об'єкті за адресою: м. Ялта, офісно-готельний комплекс.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2011 року, акти № 1 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2011 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), видаткова накладна № 156 від 31.01.2011 року, видаткова накладна (повернення) № ВП-0000002 від 01.03.2011 року, довіреність № 15 від 01.03.2011 року, податкова накладна від 31.01.2011 року № 310110 на загальну суму 415 404,24 грн. в т.ч. ПДВ - 69 234,04 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
31.01.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 3101, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати комплекс робіт по благоустрію цементно-пісщаної стяжки на об'єкті «Курпати» за адресою: АРК, м. Ялта, Алупкінське шосе, 12-в.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 28.02.2012 року № 679 на загальну суму 40 000 грн. в т.ч. ПДВ - 6 666,67 грн., податкова накладна № 675 від 12.03.2012 року на загальну суму 30 000 грн. в т.ч. ПДВ - 5 000 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
12.03.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 1203/1, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по реконструкції житлового будинку (оздоблення внутрішніх стін і стелі та сходових маршів і технічного поверху гіпсовою штукатуркою Кнауф МП75) за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Мечникова, 5.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2012 року, за серпень 2012 року, акти № 1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2012 року, за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна від 27.06.2012 року № 1717 на загальну суму 48 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 000 грн., податкова накладна № 675 від 12.03.2012 року на загальну суму 30 000 грн. в т.ч. ПДВ - 5 000 грн., податкова накладна № 1283 від 28.08.2012 року на загальну суму 13 827,72 грн. в т.ч. ПДВ - 2 304,62 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
12.07.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 1207/12, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався зробити своїми силами, засобами і зі своїх матеріалів у встановлено договором терміни в межах договірної ціни виконати наступні види робіт: монтаж обрешітки з оцинкованих профілів - 770 м.кв.; виготовленні і монтаж касет з негорючого композитного матеріалу товщиною 4 мм - 770 м.кв. Адміністративно-побутовий корпус на майданчику ВАТ «НПТЗ», розташований за адресою: Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Трубників, 56.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1095 від 25.07.2012 року на загальну суму 17 480,85 грн. в т.ч. ПДВ - 2 913,48 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
19.07.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 1907/12, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався зробити своїми силами, засобами і зі своїх матеріалів у встановлено договором терміни в межах договірної ціни виконати наступні види робіт: укладання утеплювача; монтаж під покрівельної плівки; монтаж покрівельного зовнішнього профнастилу; монтаж профілювальних елементів.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунок про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1169 від 27.07.2012 року на загальну суму 27 753,69 грн. в т.ч. ПДВ - 4 625,61 грн., податкова накладна № 646 від 14.08.2012 року на загальну суму 18 656,26 грн. в т.ч. ПДВ - 3 109,38 грн., податкова накладна № 1388 від 30.08.2012 року на загальну суму 6 699,38 грн., в т.ч. ПДВ - 1 116,56 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
16.03.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 1603, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по утепленню та оздобленню фасаду будинку зовнішньою теплоізоляційно-оздоблюваною системою BAUMIT за адресою: м. Запоріжжя, вул. Медична, будинок №2 житлового комплексу «Бородино».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2012 року, акти приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2012 року, відомості ресурсів затрат замовника, податкова накладна № 1676 від 27.04.2012 року на загальну суму 4 604,64 грн. в т.ч. ПДВ - 767,44 грн., податкова накладна № 1677 від 27.04.2012 року на загальну суму 35 255,52 грн. в т.ч. ПДВ - 5 875,92 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
21.05.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 210512, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по влаштуванню підстави підлог з цементно-піщаного розчину М-150 в розмірі 2000 м. кв. товщиною 55 мм, на об'єкті: «Курортний готельний комплекс (реконструкція будівель кафе «Пельменна» і кафе-бару «Прибій» з посиленням берегоукріплювальних споруд)» за адресою: м. Ялта, Приморський парк,1, 15.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за жовтень 2012 року, акт №1, № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 676 від 22.05.2012 року на загальну суму 72 500 грн. в т.ч. ПДВ - 12 083,33 грн., податкова накладна № 681 від 22.05.2012 року на загальну суму 30 000 грн. в т.ч. ПДВ - 5 000 грн., податкова накладна № 680 від 29.05.2012 року на загальну суму 55 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 166,67 грн., податкова накладна № 1249 від 27.06.2012 року на загальну суму 58 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 666,67 грн. виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
27.04.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 2704, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати утеплення та оздоблення фасаду зі своїх матеріалів та виробів в 2-х поверхових будинках, прохідній та госп/блоці в с. Дніпрове Дніпропетровської обл., на вул. Береговій,19, 23.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 520 від 17.05.2012 року на загальну суму 56 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 333,33 грн., податкова накладна № 1136 від 25.06.2012 року на загальну суму 67 000 грн. в т.ч. ПДВ - 11 166,67 грн. податкова накладна № 882 від 20.07.2012 року на загальну суму 38 900 грн. в т.ч. ПДВ - 6 483,33 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
01.03.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 0103, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався зробити своїми силами, засобами і зі своїх матеріалів роботи по обшивці ліфтових проемок на об'єкті «Реконструкція офісу під офісно-готельний комплекс», розташованому за адресою: м. Ялта, парк ім. Гагаріна.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за березень 2012 року, акт №1,№2 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2012 року, кошторисний розрахунок № П-929, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1304 від 20.03.2012 року на загальну суму 55 785,33 грн. в т.ч. ПДВ - 9 297,56 грн., податкова накладна № 1861 від 28.03.2012 року на загальну суму 55 785,33 грн. в т.ч. ПДВ - 9 297,56 грн. виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
03.05.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 030512, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по утепленню та оздобленню фасаду спального корпусу № 2, утоплення цоколя спального корпуса № 2 на об'єкті культурно-туристичного комплексу «Чайка» за адресою: Луганська обл., м. Кремена, вул. Санаторна, 26.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2012 року, акти №1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1247 від 27.06.2012 року на загальну суму 47 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 833,33 грн., податкова накладна № 1719 від 27.06.2012 року на загальну суму 30 000 грн. в т.ч. ПДВ - 5 000 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
27.03.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 2703 за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по утепленню та оздобленню фасаду за адресою: м. Ялта, вул. Маршака, 2.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2012 року, за серпень 2012, , акти №1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2012 року, за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1830 від 27.03.2012 року на загальну суму 47 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 833,33 грн., податкова накладна № 1831 від 27.03.2012 року на загальну суму 58 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 666,67 грн., податкова накладна № 1832 від 27.03.2012 року на загальну суму 45 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 500 грн., податкова накладна № 1958 від 30.03.2012 року на загальну суму 45 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 500 грн., податкова накладна № 476 від 09.04.2012 року на загальну суму 35 000 грн. в т.ч. ПДВ - 5 833,33 грн., податкова накладна № 477 від 09.04.2012 року на загальну суму 45 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 500 грн., податкова накладна № 100 від 04.05.2012 року на загальну суму 50 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 333,33 грн., податкова накладна №881 від 28.05.2012 року на загальну суму 2 200 грн. в т.ч. 366,67 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
07.08.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 0708/12, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по оздобленню матеріалами Бауміт фасаду будівлі комерційного призначення за адресою: м. Дніпропетровськ, пр-кт Карла Маркса, 55.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 930 від 20.08.2012 року на загальну суму 26 419,31 грн. в т.ч. ПДВ - 4 403,22 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
12.03.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 1203/1, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по реконструкції житлового будинку (оздоблення внутрішніх стін і стелі та сходових маршів і технічного поверху гіпсовою штукатуркою Кнауф МП75) за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Мечникова, 5.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2012 року, акти приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1679 від 27.04.2012 року на загальну суму 6 383,52 грн. в т.ч. ПДВ - 1 063,92 грн., податкова накладна № 1680 від 27.04.2012 року на загальну суму 3 085,68 грн. в т.ч. ПДВ - 514,28 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
06.08.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 060812, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по оздобленню штукатуркою Кнауф МП75 Клініки сімейної медицини за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Горького, 16.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акти № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1284 від 28.08.2012 року на загальну суму 11 748,26 грн. в т.ч. ПДВ - 1 958,04 грн., податкова накладна № 1285 від 28.08.2012 року на загальну суму 3 880,06 грн. в т.ч. ПДВ - 646,68 грн.
12.05.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 1205/1, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по утепленню та оздобленню фасаду будинку зовнішньою теплоізоляційно-оздоблюваною системою BAUMIT за адресою: м. Запоріжжя, вул. Медична, будинок №6 житлового комплексу «Бородино».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1717 від 27.06.2012 року на загальну суму 48 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 000 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
05.05.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 0505/12, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати ремонтно-будівельні роботи за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Калініна, 98 - офіс.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1248 від 27.06.2012 року на загальну суму 45 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 500 грн., податкова накладна № 883 від 20.07.2012 року на загальну суму 41 500 грн. в т.ч. ПДВ - 6 916,67 грн., податкова накладна № 988 від 23.07.2012 року на загальну суму 84 000 грн. в т.ч. ПДВ - 14 000 грн., податкова накладна № 1170 від 27.07.2012 року на загальну суму 60 000 грн. в т.ч. ПДВ - 10 000 грн., податкова накладна № 1469 від 31.07.2012 року на загальну суму 49 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 166,67 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
30.03.2012 року між позивачем (генеральний підрядник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (субпідрядник) укладено договір підряду № 3003, за умовами якого субпідрядник зобов'язується виконати будівельні роботи: облицювання фасаду будівлі РЄК та АБК з ДП композитними матеріалами, цоколь - керамогранитом; загально будівельні оздоблювальні роботи РЄК та АБК з ДП на об'єкті: Ботієвська вітрова електростанція потужністю 200 МВт на території Приазовського району Запорізької області.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано податкову накладну № 784 від 13.04.2012 року на загальну суму 150 000 грн. в т.ч. ПДВ - 25 000 грн., податкову накладну № 1046 від 31.05.2012 року на загальну суму 39 000 грн. в т.ч. ПДВ - 6 500 грн., податкову накладну № 1047 від 31.05.2012 року на загальну суму 48 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 000 грн., податкову накладну № 1049 від 31.05.2012 року на загальну суму 54 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 000 грн., податкову накладну № 1048 від 31.05.2012 року на загальну суму 58 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 666,67 грн., податкову накладну № 881 від 20.07.2012 року на загальну суму 50 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 333,33 грн., податкову накладну № 1168 від 27.07.2012 року на загальну суму 44 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 333,33 грн., податкову накладну № 1470 від 31.07.2012 року на загальну суму 51 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 500 грн., податкову накладну № 929 від 20.08.2012 року на загальну суму 45 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 500 грн., податкову накладну № 1282 від 28.08.2012 року на загальну суму 50 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 333,33 грн., податкова накладна № 1286 від 28.08.2012 року на загальну суму 50 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 333,33 грн., податкову накладну № 1457 від 31.08.2012 року на загальну суму 50 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 333,33 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
20.03.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 2003, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по утепленню та оздобленню фасаду будинку зовнішньою теплоізоляційно-оздоблюваною системою BAUMIT за адресою: м. Запоріжжя, вул. Медична, будинок №6 житлового комплексу «Бородино».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за березень, серпень 2012 року, акти № 1 приймання виконаних будівельних робіт за березень, серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1745 від 26.03.2012 року на загальну суму 38 200 грн. в т.ч. ПДВ -6 366,67 грн., податкова накладна № 1746 від 26.03.2012 року на загальну суму 55 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 166,67 грн., податкова накладна № 1747 від 26.03.2012 року на загальну суму 56 800 грн. в т.ч. ПДВ - 9 466,67 грн., податкова накладна № 1957 від 30.03.2012 року на загальну суму 40 000 грн. в т.ч. ПДВ - 6 666,67 грн., податкова накладна № 401 від 14.05.2012 року на загальну суму 70 000 грн. в т.ч. ПДВ - 11 666,67 грн., податкова накладна № 402 від 14.05.2012 року на загальну суму 13 000 грн. в т.ч. ПДВ -2 166,67 грн., податкова накладна № 884 від 20.07.2012 року на загальну 54 002,41 грн. в т.ч. ПДВ - 9 000,40 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
07.05.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 0705, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи по реконструкції будинку КЗ «ДОДКЛ» Регіональний перинатальний центр (виконання теплоізоляції стін системою Бауміт та оздоблення внутрішніх стін та сходових маршів і технічного поверху гіпсовою штукатуркою Кнауф МП75) за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Космічна,13.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за серпень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1045 від 31.05.2012 року на загальну суму 35 000 грн. в т.ч. ПДВ - 5 833,33 грн., податкова накладна № 19 від 01.06.2012 року на загальну суму 50 000 грн. в т.ч. ПДВ - 8 333,33 грн., податкова накладна № 572 від 13.07.2012 року на загальну суму 20 000 грн. в т.ч. ПДВ - 3 333,33 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
02.02.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 0202-1, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи: по утепленню та оздобленню фасаду благодійного культурно-релігійному центру зовнішньою теплоізоляйійно-оздоблювальною системою BAUMIT за адресою: м. Гадяч, вул. Червона Гірка; по влаштуванню основи підлоги чорновим шаром товщиною до 80 мм (гран шлакоцементна суміш із застосування пластифікатора) за адресою: м. Гадяч, вул. Червона Гірка.
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за лютий 2012 року, акти № 1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 652 від 27.02.2012 року на загальну суму 28 437,12 в т.ч. ПДВ - 4 739,52 грн., податкова накладна № 705 від 29.02.2012 року на загальну суму 45 870,67 грн. в т.ч. ПДВ - 7 645,11 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
06.03.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 0603, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи: пристрій гідрозахисного шару забору з подальшим нанесенням фінішної штукатурки за адресою: м. Донецьк, пр. Миру,14-а, «Гостиничный комплекс «Виктория».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за квітень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1678 від 27.04.2012 року на загальну суму 19 010,40 грн. в т.ч. ПДВ - 3 168,40 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
06.02.2012 року між позивачем (замовник) та ПП «Транс-Атлантика Сервіс» (виконавець) укладено договір № 0602-1, за умовами якого виконавець за дорученням замовника зобов'язувався виконати роботи: пристрій гідрозахисного шару забору з подальшим нанесенням фінішної штукатурки за адресою: м. Донецьк, пр. Миру,14-а, «Гостиничный комплекс «Виктория».
На підтвердження факту виконання вказаних робіт позивачем надано рахунки про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2012 року, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2012 року, підсумкові відомості ресурсів (витрати по факту), податкова накладна № 1510 від 22.03.2012 року на загальну суму 55 000 грн. в т.ч. ПДВ - 9 166,67 грн., податкова накладна № 1718 від 27.06.2012 року на загальну суму 42 000 грн. в т.ч. ПДВ - 7 000 грн., виписки з банківських рахунків на підтвердження оплати виконаних робіт.
Суми податку на додану вартість за вищевказаними податковими накладними включено до сум податкового кредиту відповідного періоду.
Як вбачається з акут перевірки податковим органом з посиланням на наявність податкової інформації у вигляді: Акту ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська від 21.12.2012 року №7204/224/3269/32694389 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки фінансово-господарської діяльності з питань дотримання вимог податкового законодавства ПП «Транс-Атлантіка Сервіс» під час здійснення господарських відносин з ТОВ «Кафепродакшн» за січень 2011 року, ТОВ «Хімагросервіс» за листопад 2011 року, ПП «СВ Гермес» за березень 2011 року, ТОВ «Пасіфік» за вересень 2011 року, ТОВ «Олімп» за вересень 2011 року, ТОВ «Інфотерм» за червень 2011 року, БПП «Сура» за вересень 2011 року, ПВП «Форест» за червень 2011 року»; Акту Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 05.04.2011 року № 1135/23-3/34563256 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки фінансово-господарської діяльності з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України ТОВ «АМБ Інвест»; Акту Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 29.10.2012 року «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки фінансово-господарської діяльності з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс» зроблено висновок про укладання нікчемних правочинів між позивачем та вищевказаними контрагентами.
Посилання відповідача на акти перевірок контрагентів, складених посадовими особами податкових органів за місцем їх реєстрації, як на доказ нікчемності угод, суд до уваги не приймає, оскільки вказаними актами жодним чином не спростовується факт здійснення господарських операцій між позивачем та вказаними контрагентами.
При дослідженні факту здійснення господарської операції оцінюватися повинні, перш за все, відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Згідно пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Факт вчинення позивачем певних господарських операцій та правомірність подальшого відображення (проведення) їх у бухгалтерському та податковому обліку підтверджується первинними документами платника податків.
Згідно статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатись зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Правовідносини щодо визначення платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету, відшкодування надмірності його сплати регулювалися Законом України «Про податок на додану вартість» (надалі - Закон), що був чинним на час виникнення спірних правовідносин. Як визначено в п. 1.7 ст. 1 Закону, податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом. Порядок обчислення і сплати податку на додану вартість визначається правовими нормами статті 7 Закону.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість», до об'єктів оподаткування віднесено, зокрема, операції платників податку з продажу товарів (робіт, послуг) на митній території України, в тому числі операції з оплати вартості послуг за договорами оренди (лізингу) та операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення кредиторської заборгованості заставодавця.
З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України.
Порядок формування податкового кредиту визначений статтею 198 Податкового кодексу України. Вказаною статтею встановлено наступне.
Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення, зокрема, операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг ( пункт 198.1.).
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2.).
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3.).
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу (пункт 198.6.).
При цьому податковим органом не було зазначено ані в актах перевірки ані в запереченнях на позовну заяву у зв'язку із чим податковий орган дійшов висновку про завищення позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість, по яким операціям вказані порушення допущенні, які документи були дослідженні під час перевірки, за результатами аналізу яких були зроблені відповідні висновки.
Тобто з акту перевірки неможливо дійти висновку про будь-яке порушення позивачем вимог податкового законодавств при формуванні податкового обліку.
Наявні в матеріалах справи первинні документи, в силу Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» є первинними документами, та мають всі необхідні встановлені законом обов'язкові реквізити.
Докази того, що вказані накладні, розрахункові (платіжні) документи не мають юридичної сили або визнані в установленому порядку недійсними - відсутні.
Окремо суд зазначає, що в адміністративній справі № 804/7185/14 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Проект-Ш» до державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області судом досліджувались господарські операції позивача з контрагентами ПП «Транс-Атлантика Сервіс», ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс», ТОВ «АМБ Інвест».
Відповідно до постанови від 18.09.2014 року у вказаній справі, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.05.2015 року встановлено, що позивачем наданні первинні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій. На час укладання та виконання спірних угод сторони були у належному порядку зареєстровані платниками ПДВ та зареєстровані в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців. Також податковим органом не доведено належними та допустимими доказами, що укладення договорів не відповідало дійсним намірам сторін щодо набуття цивільних прав і обов'язків та те, що договори укладено без мети настання реальних наслідків, судових рішень щодо визнання угод недійсними до суду не надано, вироків суду також, отже доводи податкового органу ґрунтуються лише на припущеннях, що не є підставою для визнання угод недійсними.
Частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Отже, з огляду на вказане, висновок відповідача про не підтвердження операцій між позивачем та ПП «Транс-Атлантика Сервіс», ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс», ТОВ «АМБ Інвест», а також про відсутність реального здійснення господарських операцій є безпідставним і необґрунтованим.
Судом встановлено, що придбані у ПП «Транс-Атлантика Сервіс», ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс», ТОВ «АМБ Інвест» роботи/послуги використовувались позивачем у власній господарській діяльності, що підтверджується матеріалами справи.
Податковим органом не надано суду доказів щодо наявності дефектів у правовому статусі контрагентів позивача, порушення порядку складання первинних бухгалтерських документів, які підтверджуються факт здійснення господарських операцій, а висновки про неможливість здійснення господарських операції позивача з його контрагентами ґрунтується виключно на доводах викладених у актах перевірки інших податкових органів стосовно ПП «Транс-Атлантика Сервіс», ТОВ «Юса-Інтерстройсервіс», ТОВ «АМБ Інвест», які піддані сумніву в ході судового розгляд справи.
Вказані обставини судом не можуть вважатись як такі, що належним чином підтверджують правомірність висновків податкового органу про заниження позивачем податку на додану вартість.
Таким чином, суд зазначає, що відповідач безпідставно дійшов до висновку про заниження позивачем податку на додану вартість в на суму 581 994,9 грн.
Вказане призвело до неправомірного збільшення позивачеві суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість.
З урахуванням вищевикладеного суд вважає податкове повідомлення-рішення від 04.09.2013 року № 0000052202 на суму 703 063,25 грн. протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
За змістом частин 4, 5 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів. Суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги позивача є обґрунтованими, а тому позовна заява підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Проект-Ш» до державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.09.2013 року № 0000052202 на суму 703063,25 грн.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Текст постанови у повному обсязі виготовлений 02.06.2015 року.
Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 02.06.2015 року Суддя З оригіналом згідно Помічник судді В.В. Горбалінський В.В. Горбалінський А.О. Кошля
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2015 |
Оприлюднено | 09.06.2015 |
Номер документу | 44545114 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні