КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/19686/14 Головуючий у 1-й інстанції: Гарник К.Ю.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 червня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Бужак Н. П.
Суддів Костюк Л.О., Троян Н.М.
За участю секретаря Савін І.В.
розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24березня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві про скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві, Державної реєстраційної служби України в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві про скасування рішення № 50\19 від 26 серпня 2014 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Лагуна Тренд» податковий номер 35392876, поновлення права ТОВ «Лагуна Тренд» як платника ПДВ з дати попередньої реєстрації ТОВ «Лагуна Тренд» платником ПДВ (з початку дії свідоцтва платника ПДВ) та визнання запису № 10741440016026817 від 21 серпня 2014 року в реєстровій справі 1 074 026817 35 незаконним.
Відповідно до постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 березня 2015 року позовні вимоги задоволено частково. Скасовано запис державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві № 10741440016026817 від 21 серпня 2014 року про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» (код ЄДРПОУ 35392876) та визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві № 50\19 від 26 серпня 2014 року, яким анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» (код ЄДРПОУ 35392876). В решті вимог відмовлено.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги залишити без задоволення .
Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши осіб, що з»явились в судове засідання, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» (код ЄДРПОУ 35392876) зареєстровано як юридична особа 10 вересня 2007 року, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві.
Згідно свідоцтва № 100140881 Товариство з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» (код ЄДРПОУ 35392876) зареєстровано як платник податку на додану вартість.
Рішенням Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві від 26 серпня 2014 року № 50/18, на підставі підпункту «ж» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України та запису державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві від 21 серпня 2014 року, анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» (код ЄДРПОУ 35392876).
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо часткового задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Відповідно до абзацу першого частини одинадцятої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно з абзацом другим частини дванадцятої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки
Частина чотирнадцята статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлює, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Аналіз наведених правових норм в їх сукупності вказує, що внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, у тому числі у зв'язку з поверненням державному реєстратору поштового відправлення, можливе у випадку неподання юридичною особою реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення.
У свою чергу державний реєстратор не наділений правом встановлювати строк подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу у повідомленні щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Як вбачається з матеріалів реєстраційної справи, 09 липня 2014 року до Державного реєстратора надійшло повідомлення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у місті Києві про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням стосовно ТОВ «Лагуна Тренд» від 27 червня 2014 року № 1499/9/26-59-18-05-20.
11 липня 2014 року державним реєстратором складено повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу протягом місяця, яке направлено позивачу та отримано останнім, відповідно до реєстру згрупованих листів 18ОПП та повідомлення про вручення поштового відправлення, 17 липня 2014 року.
21 серпня 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд» (код ЄДРПОУ 35392876) надано відомості про підтвердження юридичної особи.
Крім того, 21 серпня 2014 року державним реєстратором внесено запис єдиного державного реєстру інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ «Лагуна Тренд».
Таким чином, Державний реєстратор вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про відсутність ТОВ «Лагуна Тренд» за місцезнаходженням після закінчення місячного строку, передбаченого для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, що не відповідає приписам частини чотирнадцятої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", проте у день підтвердження позивачем відомостей про юридичну особу.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивачем порушено місячний строк підтвердження відомостей про юридичну особу, проте станом на момент внесення спірного запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, позивачем у встановленому порядку підтверджено відомості про юридичну особу.
Відповідно до норм чинного законодавства, запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вноситься в разі не підтвердження юридичною особою відомостей. В даному випадку, матеріали реєстраційної справи свідчать позивач протягом 2014 року, а саме 24 червня 2014 року, 28 травня 2014 року, 11 вересня 2014 року, 21 серпня 2014 року, 07 жовтня 2014 року, підтверджував відомості про юридичну особу
З огляду на викладене, позов в частині скасування запису № 10741440016026817 від 21 серпня 2014 року "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою" є обґрунтований і підлягає задоволенню.
Крім того, колегія суддів зазначає, що підставою для внесення Державним реєстратором запису про відсутність ТОВ «Лагуна Тренд» за адресою місцезнаходження було направлене податковим органом на адресу реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи позивача за його місцезнаходженням №1499/9/26-59-18-05-20 від 27.06.2014 року за формою № 18-ОПП, для проведення заходів відповідно до ч. 8 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Судом апеляційної інстанції встановлено, що податковим органом не було вжито всіх необхідних заходів для встановлення місцезнаходження ТОВ «Лагуна Тренд», що призвело до передчасного та безпідставного направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність позивача за місцезнаходженням.
Відповідно до п. 3.1 розділу III Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого Наказом ДПА України № 336 від 17.05.2010 року, щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням та місцезнаходження якого не з'ясовано, структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи:
- шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання);
- за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
Пунктом 3.2 зазначеного Положення визначено, що у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє його до підрозділу податкової міліції.
Відповідно до п. 4.2 розділу ІУ Положення №336 підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою і у разі дійсного незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення - орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті.
Пунктами 4.3 - 4.5 та 4.8 зазначеного Положення встановлено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків. За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків. За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
Тобто, процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками органів ДПС за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.
Проте, як вбачається із матеріалів справи, доказів щодо вжиття податковим органом всіх необхідних заходів для встановлення місцезнаходження позивача податковий орган не надав.
Також, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві № 50\19 від 26 серпня 2014 року, яким анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Лагуна Тренд», з огляду на наступне.
Зміст рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві № 50\19 від 26 серпня 2014 року свідчить, що анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Лагуна Тренд» здійснено на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Оскільки судом скасовано зазначений запис № 10741440016026817 від 21 серпня 2014 року "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою", суд приходить до висновку, що в межах спірних правовідносин підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, визначені підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, були відсутні.
Будь-яких інших доказів на підтвердження обставин, які б свідчили про наявність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, відповідачем до суду не надано.
Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 13 листопада 2013 року у справі № 826/320/13-а.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду є законною і обґрунтованою, ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для її скасування не має.
Викладені в апеляційній скарзі апелянтом доводи, висновків суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до ст. 198,200 КАС України, суд апеляційної інстанції має право за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційні скарги підлягають залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 160,197,198,200,205,206,212,254 КАС України, колегія суддів,
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 березня 2015 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: Бужак Н.П.
судді: Костюк Л.О.
Троян Н.М.
Повний текст виготовлено: 03 червня 2015 року.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Троян Н.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2015 |
Оприлюднено | 08.06.2015 |
Номер документу | 44548123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бужак Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні