cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2015 року м. Київ К/800/16462/14
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Калашнікової О.В. Васильченко Н.В. Леонтович К.Г. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "Одеська автобаза "Дунайводбуд" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2013 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 11 лютого 2014 року у справі за позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю "Одеська автобаза "Дунайводбуд" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 51 000 грн., -
в с т а н о в и л а:
Заступник прокурора Малиновського району м. Одеси звернувся в суд з позовом в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю "Одеська автобаза "Дунайводбуд" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 51 000 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, у зв'язку з чим позивачем винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. Позивачем зазначено, що вказані постанови відповідачем не оскаржені у встановленому законом порядку та визначені в них суми штрафних санкцій в загальному розмірі 51 000 грн. не сплачені.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2013 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 11 лютого 2014 року, позовні вимоги задоволено, стягнуто з відповідача 51 000 грн. штрафних санкцій.
Не погоджуючись з оскаржуваними судовими рішеннями, ТОВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, у якій просить їх скасувати та відмовити у позові.
Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, 15.09.1997 року виконавчим комітетом Одеської міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи - ВАТ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" (код ЄДРПОУ 01034805).
29 грудня 2010 року до ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - ВАТ "Одеська автобаза "Дунайводбуд", в результаті реорганізації в ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" (код ЄДРПОУ 01034805),
В подальшому, 05.02.2013 року до ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи, в результаті реорганізації в ТОВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" (код ЄДРПОУ 01034805).
22 жовтня 2012 року уповноваженою особою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" в порушення законодавства про цінні папери не розкрило річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом опублікування її в офіційному друкованому виданні не пізніше 30 квітня року наступного за звітним, що є порушенням вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року №1591, у зв'язку з чим винесено розпорядження №416-ОД-1-Е від 22.10.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери.
В пункті 1 розпорядження №416-ОД-1-Е від 22.10.2012 року зазначено про необхідність ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" в термін до 06.12.2012 року розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом опублікування її в офіційному друкованому виданні та в термін до 10.12.2012 року повідомити Одеське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання пункту 1 цього розпорядження з копіями підтверджуючих документів.
08 лютого 2013 року уповноваженою особою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено, що товариство не виконало розпорядження №416-ОД-1-Е від 22.10.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери, у зв'язку з чим прийнято постанову №140-ОД-1-Е від 08.02.2013 року про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
25 лютого 2013 року було складено акт №128-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено, що ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" не виконало розпорядження №416-ОД-1-Е від 22.10.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери.
14 березня 2013 року за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, на підставі пункту 8 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 року, винесено постанову №120-ОД-1-Е, відповідно до якої до ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" застосовано штрафну санкцію в розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17 000 грн. за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №416-ОД-1-Е від 22.10. 2012 року.
Крім цього, розпорядженням Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №417-ОД-1-Е від 22.10.2012 року ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" зобов'язано у термін до 06.12.2012 року надати річну інформацію про емітента за 2011 рік.
Зазначене розпорядження винесено у зв'язку з тим, що уповноваженою особою управління встановлено, що відповідачем в порушення вимог законодавства не розкрито річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
08 лютого 2013 року позивачем встановлено, що ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" не виконало розпорядження №417-ОД-1-Е від 22.10.2012 року, у зв'язку з чим прийнято постанову №141-ОД-1-Е від 08.02.2013 року про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
14 березня 2013 року за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, винесено постанову №121-ОД-1-Е від 14.03.2013 року, відповідно до якої до ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" застосовано штрафну санкцію в розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17 000 грн.
Також, розпорядженням №418-ОД-1-Е від 22.10.2012 року ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" зобов'язано у термін до 06.12.2012 року надати до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2011 рік.
08 лютого 2013 року уповноваженою особою управління прийнято постанову №139-ОД-1-Е про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
14 березня 2013 року за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, винесено постанову №119-ОД-1-Е від 14.03.2013 року, відповідно до якої до ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" застосовано штрафну санкцію в розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17 000 грн. за невиконання розпорядження №418-ОД-1-Е від 22.10.2012 року.
Зазначені вище постанови про застосування штрафних санкцій отримані відповідачем та не оскаржені ним у встановленому законом порядку.
Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що відповідачем не надано доказів виконання розпоряджень, а відтак постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів прийняті у відповідності до вимог чинного законодавства, а визначені в них фінансові санкції підлягають перерахуванню в дохід державного бюджету України.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 8 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 року, визначено, що за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.
Аналіз наведених норм дає підстави стверджувати, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може застосовувати до юридичних осіб фінансові санкції саме за невиконання або несвоєчасне виконання розпоряджень комісії.
З огляду на наведене, судами попередніх інстанцій правомірно не взято до уваги та посилання відповідача про те, що позивач вже звертався до адміністративного суду з адміністративними позовами до ТОВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" про стягнення штрафних санкцій за не розкриття річної інформації за 2011 рік, тобто з тих самих підстав (справи № 815/2715/13-а, № 815/2713/13-а), та ці позови були розглянуті судом.
Зокрема, як зазначено судами попередніх інстанцій, зі змісту постанов Одеського окружного адміністративного суду від 27.05.2013 року по справі № 815/2713/13-а за адміністративним позовом заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" про стягнення суми штрафних санкцій у загальному розмірі 1700, 00 грн. та від 21.05.2013 року по справі № 815/2715/13-а за адміністративним позовом заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" про стягнення штрафних санкцій у сумі 1700, 00 грн. вбачається, що ці штрафні санкції застосовані за порушення вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року №1591, тобто, за не розкриття інформації про емітента, а штрафні санкції, які позивач просить стягнути з відповідача в даному адміністративному позові, застосовані за порушення відповідачем пункту 8 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", тобто за не виконання розпоряджень комісії.
Таким чином, підстави для застосування санкцій у вказаних справах є різними, а відтак твердження відповідача про застосування до нього санкцій за одне і те саме правопорушення є необґрунтованим.
Що стосується правомірності застосування санкцій в даному адміністративному спорі колегія суддів зазначає наступне.
В касаційній скарзі ТОВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" зазначає, що не повинно було виконувати розпорядження комісії, оскільки на момент їх винесення ВАТ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" вже було припинено шляхом перетворення в ТДВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд", як в свою чергу не повинно надавати інформацію до комісії, оскільки не є емітентом акцій. Також відповідачем зазначено, що комісією протиправно застосвано санкції за невиконання розпоряджень, оскільки відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 року, комісія не могла порушувати справу за правопорушення на ринку цінних паперів до особи, яку припинено.
Дійсно, відповідно до пункту 2 Розділу ІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 року, справу про правопорушення не може бути порушено, а порушена справа підлягає закриттю у випадку внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, щодо якої порушено справу про правопорушення, або визнання її банкрутом.
Разом з тим, відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Статтею 108 Цивільного кодексу України визначено, що перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
Системний аналіз наведених норм дає підстави стверджувати, що у випадку припинення юридичної особи шляхом перетворення (зміни її організаційно-правової форми), до нової особи переходять усі права та обов'язки попередньої юридичної особи, в тому числі ті обов'язки, які не були виконані на момент проведення перетворення.
Також слід зазначити, що відповідно до частини другої глави 1 Розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року №1591, обов'язок здійснювати розкриття особливої інформації, передбаченої цим Положенням, припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів в порядку, встановленому комісією.
Як встановлено Одеським апеляційним адміністративним судом 19.03.2014 року під час розгляду справи № 815/2715/13-а за позовом заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-українського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до ТОВ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" про стягнення штрафних санкцій у сумі 1700 грн., ВАТ "Одеська автобаза "Дунайводбуд" не здійснило скасування реєстрації випуску акцій та не анулювало свідоцтво, порушило порядок припинення акціонерного товариства та порядок реєстрації його правонаступників, тому залишається емітентом цінних паперів з обов'язком розкриття річної інформації шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у строк, передбачений Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок".
З огляду на наведене, враховуючи, що за особою зберігається обов'язок здійснювати розкриття особливої інформації до дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів в порядку, встановленому комісією, відтак, колегія суддів приходить до висновку, що до вказаної дати в будь-якому випадку зберігається право комісії застосовувати санкції до особи за не розкриття такої інформації, або не виконання розпорядження про необхідність її розкриття.
Доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись статтями 220, 222, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Одеська автобаза "Дунайводбуд" залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2013 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 11 лютого 2014 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-240 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: (підписи)
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2015 |
Оприлюднено | 08.06.2015 |
Номер документу | 44649058 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Калашнікова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні