Справа № 815/1482/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2015 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування Постанови №24-ПУ-1-Е від 05.02.2015р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправною та скасувати Постанову Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №24-ПУ-1-Е від 05.02.2015р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» виконано вимоги пункт 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, та у термін до 22.03.2014р. усунуто порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 23.04.2013р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку), а саме: подано до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій.
Відповідач - Південно-Українське територіальне управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України, з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових поясненнях на адміністративний позов (від 17.03.2015р. вхід.№6578/15), наголошуючи, зокрема, на правомірності винесення оскаржуваної постанови №24-ПУ-1-Е від 05.02.2015р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, оскільки Товариством з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд», як правонаступником відкритого акціонерного товариства «Виробниче управління «Дунайводбуд», не виконано пункт 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, та не усунуто, у встановлений Рішенням термін, порушення, а саме - до 22.03.2014р. не подано до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій, та відповідно протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово не повідомлено Комісію про усунення порушення.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 28.04.2015р., відповідно до приписів ст.53 КАС України, до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку України.
Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку України, з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових поясненнях на адміністративний позов (від 25.05.2015р. вхід.№12802/15), наголошуючи, зокрема, на тому, що 13 березня 2014року до Комісії надійшов пакет документів на скасування реєстрації випуску акцій ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд». Однак, у зв'язку із невідповідністю наданих документів вимогам чинного законодавства та нормативних актів Комісії, Рішенням Комісії №420 від 01 квітня 2014року позивачеві було відмовлено в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд», про що Уповноваженою особою Комісії видано Розпорядження №44-КФ-В від 01.04.2014року. До того ж, третя особа стверджує, що надані ТОВ «Виробниче управління «Дунайводбуд» на скасування реєстрації випуску акцій ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд» документи не відповідали вимогам чинного законодавства та вимогам Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737. Також, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку України зазначає. що відповідно до Рішення від 22.01.2014р. №98 позивач мав не лише подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій, але і протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення. Отже, якщо позивач направив до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій, але за наслідком розгляду пакету документів йому було відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, то Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. № 98 є невиконаним.
Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд», відповідача - Південно-Українського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України, та третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України, до суду надійшли клопотання (від 04.06.2015р. вхід.№13771/15, вхід.№13770/15, вхід.№13769/15, відповідно) про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.122 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 22.01.2014р. відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", керуючись статтею 108 Цивільного кодексу України, на підставі листів Одеського та Південного територіальних управлінь Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у зв'язку з виявленням в діях товариств, які є правонаступниками акціонерних товариств, порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998р. №222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999р. за №180/3473), з метою захисту інтересів держави та інвесторів у цінні папери Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято Рішення №98 «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів», яким, серед іншого, вирішено зобов'язати Товариства відповідно до додатку 1 до цього рішення у строк до 22 березня 2014року усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
Відповідно до наявного у матеріалах справи Додатку №1 до Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22.01.2014р. №98, до переліку Товариств, в діях яких виявлено порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998р. №222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999р. за №180/3473), у тому числі, включено ТОВ «Дунайводбуд».
Судом з'ясовано, що 27.05.2014р. уповноваженою особою Комісії - Ровинським Юрієм Олександровичем, начальником Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на підставі Рішення НКЦПФР від 11.09.2012р. №1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» (правонаступник ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд»), винесено Постанову №220-ПУ-1-Е про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Дунайводбуд».
Зокрема, в означеній Постанові Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 27.05.2014р. №220-ПУ-1-Е про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд», як правонаступником відкритого акціонерного товариства «Виробниче управління «Дунайводбуд», не виконано пункт 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, яким передбачено: - в термін до 22.03.2014р. усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 23.04.2013р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
11.06.2014р. уповноваженою особою Комісії - Саприкіним Юрієм Вікторовичем, начальником відділу контрольно-правової роботи Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на підставі Рішення НКЦПФР від 11.09.2012р. №1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» (правонаступник ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд») складено Акт №225-ПУ-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, у якому встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» (правонаступник ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд»), не виконано пункт 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, яким передбачено, зокрема, у термін до 22.03.2014р. усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 23.04.2013р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013р. за №822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
На підставі вказаного Акта від 11.06.2014р. №225-ПУ-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято Постанову від 12.06.2014р. №207-ПУ-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд зазначеної справи на 26.06.2014р.
Відповідно до вимог пункту 9 розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737, у разі отримання реєструвальним органом інформації про акціонерне товариство, що припинилося шляхом перетворення, але реєстрація випуску акцій якого не була скасована в установленому порядку, реєструвальний орган протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати надходження відповідної інформації здійснює зупинення обігу акцій шляхом оформлення відповідного розпорядження.
Судом з'ясовано, що 26.06.2014р. Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено Постанову №35-ПУ-1-Е про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, якою зупинено провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд», у зв'язку з необхідністю отримання відповідних висновків.
Також, з матеріалів справи вбачається, що 24.11.2014р. Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на адресу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку був надісланий Лист №02/30/583, за підписом начальника управління Ровинського Ю.О., з проханням надати роз'яснення, у тому числі, стосовно того чи вважається виконаним Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 товариствами, які у строк до 22.03.2014р. направили (або подали) до Комісії (Центрального апарату Комісії або територіального управління) документи для скасування реєстрації випуску акцій згідно Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98, але, за наслідком розгляду пакету документів, Комісією було відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій правонаступників акціонерних товариств.
За результатами розгляду вищеозначеного звернення Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 24.11.2014р. №02/30/583, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на адресу заявника надіслано Лист-відповідь від 29.12.2014р. №16/01/25084/НК, за підписом члена Комісії Назарчук М., у якому адресата повідомлено, що виконанням Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 про усунення порушень законодавства про цінні папери, на думку Комісії, є подання товариством пакету документів, відповідно до Порядку, у термін встановлений цим рішенням, та прийняття реєструвальним органом рішення про скасування реєстрації випуску акцій відповідно до законодавства. У зв'язку з чим, у випадку якщо товариство у строк до 22.03.2014р. направило (або подало) до Комісії (Центрального апарату Комісії або територіального управління) документи для скасування реєстрації випуску акцій відповідно до зазначеного рішення Комісії, але за наслідками розгляду пакету документів йому було відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, то Рішення №98 є невиконаним.
Судом встановлено, що з урахуванням отриманого Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Листа Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку від 29.12.2014р. №16/01/25084/НК, уповноваженою особою Комісії - Ровинським Юрієм Олександровичем, на підставі Рішення НКЦПФР від 11.09.2012р. №1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» (правонаступник ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд») винесено Постанову від 29.01.2015р. №04-ПУ-1-Е про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, якою відновлено провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів у відношення ТОВ «Дунайводбуд», у зв'язку із з'ясуванням обставин, які спричинили зупинення провадження по справі.
05.02.2015р. уповноваженою особою Комісії - Ровинським Юрієм Олександровичем, на підставі Рішення НКЦПФР від 11.09.2012р. №1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» (правонаступник ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд») винесено Постанову №24-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за невиконання пункту 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, до ТОВ «Дунайводбуд» застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що в гривневому еквіваленті становить 17000грн.
Не погодившись із означеною Постановою Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 05.02.2015р. №24-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про її скасування.
Так, на думку суду, оскаржувана позивачем Постанова Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 05.02.2015р. №24-ПУ-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, винесена відповідачем правомірно, та з урахуванням положень чинного законодавства, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, з урахуванням вимог Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737, директором ТОВ «Дунайводбуд» Дерменжи К.К. 03.03.2014р. до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було подано пакет документів для скасування реєстрації випуску акцій, про що свідчить наявний у матеріалах справи Лист №6 від 03.03.2014р.
За результатами розгляду, наданих ТОВ «Дунайводбуд» для скасування реєстрації випуску акцій документів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» винесено Рішення №420 від 01.04.2014р. «Щодо відмови у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд», яким відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд».
Також, 01.04.2014р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено Розпорядження №44-КФ-В, яким відмовлено ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд» у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначено Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, Зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012р. за №1855/22167 (зі змінами та доповненнями), відповідно до Розділом IV уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до приписів ч.2 ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Згідно розділу VIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій уповноважена особа приймає рішення про застосування санкції протягом тридцяти робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення.
Відповідно до п.2 Розділу XVIII вказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996р. №448/96-ВР (зі змінами та доповненнями), відповідно до ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів, у тому числі, здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.
Згідно статті 5 зазначеного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Пунктами 10, 14 статті 8 вказаного Закону передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, серед іншого, має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Механізм вчинення дій з метою скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва (тимчасового свідоцтва) про реєстрацію випуску акцій, визначено Порядком скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 травня 2013р. за №822/23354 (зі змінами та доповненнями), відповідно до абзацу 2 пункту 2 розділу 1 якого, у разі зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випуску акцій та у разі відмови у зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випуску акцій оформлюються відповідні розпорядження.
Відповідно до п.п.«а, в» п.5 означеного Порядку відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випуску акцій складається у разі: невідповідності поданих документів вимогам цього Порядку; порушення встановленого законодавством порядку припинення акціонерного товариства.
Таким чином, як встановлено судом та зазначено вище, за результатами розгляду, наданих ТОВ «Дунайводбуд» для скасування реєстрації випуску акцій документів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд» з підстав невідповідності наданих документів вимогам чинного законодавства.
При цьому, судом відхиляються та не приймаються до уваги посилання представника позивача - ТОВ «Дунайводбуд» на те, що пунктом 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, передбачено лише подати в термін до 22.03.2014р. документи для скасування реєстрації випуску акцій, оскільки п.1 означеного рішення зобов'язано Товариство у строк до 22 березня 2014року подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.
Водночас, судом встановлено, та підтверджується наявними у справі документами, що за наслідками розгляду поданих до Комісії документів для скасування реєстрації випуску акцій, ТОВ «Дунайводбуд» було відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, що, на думку суду, не є належним виконанням пункту 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98.
Натомість, суд вважає за доцільне наголосити, що належним виконанням для ТОВ «Дунайводбуд» пункту 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, є подання ТОВ «Дунайводбуд» до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку пакету документів, виключно в межах вимог Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013р. №737, та прийняття Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за наслідками їх розгляду відповідного рішення щодо скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Виробниче управління «Дунайводбуд».
Відтак, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що оскаржувану позивачем - ТОВ «Дунайводбуд» Постанову від №24-ПУ-1-Е від 05.02.2015р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено правомірно, та в межах приписів чинного законодавства, оскільки ТОВ «Дунайводбуд» було відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, а тому Товариством не виконано пункт 1 Рішення НКЦПФР від 22.01.2014р. №98 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, та не усунуто, у встановлений Рішенням термін - до 22.03.2014р., порушення, а саме не подано до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій, та відповідно протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово не повідомлено Комісію про усунення порушення.
Вищевикладене спростовує твердження позивача, наведені у позовній заяві.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.ч.1,4 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч.ч.1,3 ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відтак, беручи до уваги наведене, та оцінюючи надані сторонами по справі письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування Постанови №24-ПУ-1-Е від 05.02.2015р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, не обґрунтовані, документально не підтверджені, не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, отже задоволенню не підлягають.
У зв'язку з тим, що у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю, витрати по сплаті судового збору у сумі 182,70грн. покладаються на позивача, відповідно до положень ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, 94, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування Постанови №24-ПУ-1-Е від 05.02.2015р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, відмовити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунайводбуд» (65078, м.Одеса, вул.Гайдара,13, код ЄДРПОУ 01035791) на користь державного бюджету України (отримувач коштів УК у м.Одесі/Київський район, код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача - ГУДКСУ в Одеській області, розрахунковий рахунок №31212206784005, МФО 828011, код класифікації доходів бюджету 22030001) судовий збір у сумі 1644(одна тисяча шістсот сорок чотири)грн. 30коп.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому положеннями ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2015 |
Оприлюднено | 11.06.2015 |
Номер документу | 44703161 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні