cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.06.2015Справа №910/227/15-г
За позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ягідка 60»
до 1) Національної академії аграрних наук України
2) Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України
3) Державного підприємства «Дослідне господарство «Новосілки»
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача -
1) Голосіївська районна в місті Києві державна адміністрація
2) Сільськогосподарське публічне акціонерне товариство «Київська овочева фабрика»
про зобов`язання вчинити дії
Головуючий суддя: Демидов В.О.
Суддя: Отрош І.М.
Суддя: Смирнова Ю.М.
Представники сторін:
від позивача - не прибув,
від відповідача 1 - не прибув,
від відповідача 2 - не прибув,
від відповідача 3 - Семко В.Ю. (довіреність від 03.01.2015)
від третьої особи 1 - не прибув,
від третьої особи 2 - Сидорченко М.О. (довіреність від 23.09.2014)
в с т а н о в и в:
06.01.2015 позивач звернувся до господарського суду міста Києва із позовною заявою про зобов'язання відповідачів шляхом оформлення акту приймання-передачі передати позивачу житловий комплекс, що складається з житлової будівлі і нежитлових приміщень по вулиці Ягідній, 60, будинок №1 у Голосіївському районі міста Києва, який розташований на земельній ділянці площею 12,69 га, відведеній під обслуговування комплексу, із документами, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521.
Письмовим відзивом від 29.04.2015 № 97 на позовну заяву третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Голосіївська районна у місті Києві державної адміністрації, повідомила, що у вказаної третьої особи відсутні документи у підтвердження передачі права власності (або іншого права користування) на земельну ділянку площею 12,69 га, на якій розташований жилий будинок № 1 по вул. Ягідній, 60 у м. Києві. Вказаним відзивом на позовну заяву заявлене клопотання про розгляд справи на підставі наявних матеріалів за відсутності представника Голосіївської районної місті Києві державної адміністрації.
Письмовим відзивом від 02.02.2015 № 38 на позовну заяву другий відповідач проти позову заперечив, посилаючись на те, що спірний жилий будинок є державною власністю, а Постановами Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 та від 21.09.1998, а також іншими нормативними актами, не встановлено обов'язок державного органу, до сфери управління якого входить об'єкт державної власності, передати цей об'єкт на вимогу та на баланс організації, в даному випадку позивача, заснованій на приватній власності її членів. Крім того, другий відповідач зазначив, що утворення позивача відбулося з порушеннями чинного законодавства. ДП ДГ «Новосілки» як орган управління більшістю квартир жилого будинку, що перебувають у державній власності, не приймало участі у створенні позивача.
Письмовими поясненнями від 24.03.2015 № 14юр-84 та відзивом від 10.04.2015 № 14юр-93 на позовну заяву Національна академія аграрних наук України повідомила, що об'єкти майнового комплексу Академії належать їй на праві господарського відання і передаються науковим та іншим установам, підприємствам та організаціям, що перебувають у її віданні, на праві оперативного управління з урахуванням особливостей, встановлених законодавством та статутом Національної академії аграрних наук України. Спірний житловий будинок є державною власністю та належить Національній академії аграрних наук України на праві господарського відання і переданий ДП «Дослідницьке господарство «Новосілки», що перебуває у її віданні, на праві оперативного управління.
Представники 1 та 2 відповідачів, Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації у судове засідання не прибули, причини неявки суду не повідомили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином шляхом надсилання за їх належними юридичними адресами ухвали господарського суду.
Позивач в судове засідання не прибув, надіславши суду письмове клопотання від 29.05.2015 про відкладення розгляду справи на іншу дату внаслідок знаходження представника позивача у відрядженні для участі у судовому засіданні в іншій справі у статусі позивача.
При цьому позивачем не наведено обставин, які перешкоджали б участі у засіданні будь-якого іншого представника позивача, включаючи його керівника.
З урахуванням встановленого ст. 69 Господарського процесуального кодексу України строку розгляду даної справи, її фактичних обставин суд вважає за доцільне розглянути справу за відсутності представника позивача на підставі наявних у справі доказів.
Позивачем суду надане письмове клопотання, що надійшло до суду 26.05.2015, про призначення у справі судової будівельно-технічної експертизи з метою визначення порядку користування земельною ділянкою, на якій розташоване спірне нерухоме майно, встановлення фактичного порядку користування вказаною земельною ділянкою, визначення технічної можливості встановлення порядку користування земельною ділянкою, на якій розташоване спірне майно.
З урахуванням визначеного позивачем предмету спору , кола та характеру питань, запропонованих позивачем до вирішення експертній установі, фактичних обставин справи суд доходить висновку про необґрунтованість вказаного клопотання та необхідність відмови у його задоволенні, оскільки визначення порядку користування земельною ділянкою, на якій розташоване спірне майно, не є предметом спору у даній справі.
Дослідивши обставини справи, надані матеріали, вислухавши присутніх під час судового розгляду справи представників учасників судового процесу, суд встановив такі фактичні обставини.
Розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 1282 від 21.08.1997 «Про оформлення Інституту садівництва Української академії аграрних наук права користування земельними ділянками в урочищах Китаєво, Самбурки та Болгарське у Московському районі» оформлено Інституту садівництва Української академії аграрних наук право постійного користування земельними ділянками в урочищах Китаєво, Самбурки та Болгарське загальною площею 71,53 га.
Відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 14.10.1997 № 1628 оголошено природні території та об'єкти згідно з додатком, територіями і об'єктами природно-заповідного фонду місцевого значення.
Рішенням Київської міської ради від 28.12.2004 № 1140/2550 сільськогосподарському відкритому акціонерному товариству «Київська овочева фабрика» передано у довгострокову оренду на 15 років земельні ділянки загальною площею 59,06 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та експлуатації й обслуговування будівель і споруд за рахунок частини земель, право користування якими оформлено відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 21.08.97 року № 1282 «Про оформлення Інституту садівництва Української академії аграрних наук права користування земельними ділянками в урочищах Китаєво, Самбурки та Болгарське у Московському районі» та посвідчено державними актами на право постійного користування землею від 08.09.1997 № 79-4-00010, від 08.09.1997 № 79-4-00009, від 08.09.1997 № 79-4-00007, від 08.09.1997 № 79-4-00008, у тому числі: ділянки загальною площею 26,43 га (ділянка № 1 - площею 4,82 га, ділянка № 3 - площею 21,61 га) - в урочищі Китаєво; ділянку № 2 площею 9,50 га - в урочищі Болгарське; ділянку № 4 площею 23,13 га - в урочищі Самбурки.
Відповідно до п. 4 рішення Київської міської ради № 1140/2550 від 28.12.2004 Інституту садівництва Української академії аграрних наук припинено право користування земельними ділянками загальною площею 71, 45 га, право користування якими оформлено відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 21.08.1997 № 1282 «Про оформлення Інституту садівництва Української академії аграрних наук права користування земельними ділянками в урочищах Китаєво, Самбурки та Болгарське у Московському районі» (лист-згода від 01.12.2004 № 671), та повернуто до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) державні акти на право постійного користування землею від 08.09.1997 № 79-4-00010, від 08.09.1997 № 79-4-00009, від 08.09.1997 № 79-4-00007, від 08.09.1997 № 79-4-00008, земельні ділянки загальною площею 12,39 га віднесено до земель запасу житлової та громадської забудови.
За результатам аукціону, проведеного у м. Києві 10.03.2005 на товарній біржі «Центральна» (Протокол №2 проведення аукціону, звіт про проведення аукціону на товарній біржі «Центральна» від 10.03.2005) сільськогосподарським відкритим акціонерним товариством «Київська овочева фабрика» на підставі договору купівлі-продажу будівлі складу №10/03-2 від 18.03.2005 у Державного підприємства дослідного господарства «Новосілки» Інституту садівництва УААН в урочищі Самбурки Голосіївського району м. Києва по вул. Ягідна, 60 (літера «Е») було придбано у власність об'єкт нерухомого майна, а саме будівлю складу загальною площею 488,4 кв. м. 22.11.2005 Київським міським бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна зареєстровано право власності сільськогосподарського відкритого акціонерного товариства «Київська овочева фабрика» на вищенаведену будівлю складу площею 488,4 кв. м.
Рішеннями Київської міської ради від 29.11.2007 № 1323/4156, № 1321/4154, № 1325/4158, № 1322/4155, № 1324/4157 сільськогосподарському відкритому акціонерному товариству «Київська овочева фабрика» передано у довгострокову оренду на 15 років земельні ділянки в урочищах Китаєво, Самбурки, Болгарське загальною площею 58,29 га для будівництва та обслуговування об'єктів громадського та комерційного використання, торговельно-розважальних комплексів, офіційних центрів, об'єктів житлової забудови, паркінгу за рахунок земель, переданих відповідно до рішення Київради від 28.12.2004 №1140/2550.
На підставі рішення Київської міської ради № 1140/2550 від 28.12.2004, 03.07.2006 між Київською міською радою та Сільськогосподарським відкритим акціонерним товариством «Київська овочева фабрика» були укладені договори оренди земельних ділянок строком на 15 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та експлуатації й обслуговування будівель і споруд, зокрема, договір №79-6-00428 оренди земельної ділянки в урочище Самбурки у Голосіївському районі м. Києва площею 77350 кв. м. (кадастровий номер 8000000000:79:091:0011); договір №79-6-00431 оренди земельної ділянки в урочище Самбурки у Голосіївському районі м. Києва площею 149195 кв.м. (кадастровий номер 8000000000:79:091:0001).
Згода на припинення права постійного користування Інститутом садівництва УААН земельною ділянкою, на якій розташований спірний жилий будинок, надана постановою Президії Української академії аграрних наук від 20.05.2004 (протокол № 7).
Постановою Президії Національної академії аграрних наук України від 22.03.2012 (протокол № 3) прийняте рішення щодо безоплатної передачі об'єктів житлового фонду (у тому числі спірного житлового будинку № 1 по вул.. Ягідна, 60 у місті Києві) до комунальної власності територіальної громади міста Києва.
Рішення щодо прийняття спірного жилого будинку у власність територіальної громади міста Києва Київською міською радою не приймалося.
Відповідно до наявної у матеріалах справи довідки Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України від 12.03.2015 № 252 будинок № 1 за адресою: м. Київ, вул. Ягідна, 60, 1948 року забудови, балансова вартість 258760 грн. 81 коп., залишкова вартість 58454 грн. 87 коп., інвентарний номер № 587 знаходиться на балансі ДП «ДГ «Новосілки» та є державною власністю.
Листом від 16.03.2015 № 062/12/138-2763 Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надав відомості про те, що будинок № 1на вулиці Ягідній, 60 не належав і не належить у даній час до комунальної власності територіальної громади міста Києва.
Матеріали справи містять Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 07.02.2013, відповідно до якого до Єдиного державного реєстру внесені відомості про державну реєстрацію позивача (реєстраційний номер у ЄДР 10106987486), а також протокол № 2 від 31.07.2012 зборів співвласників багатоквартирного будинку по вул. Ягідна 60, будинок 1, у Голосіївському районі міста Києва. Відповідно до вказаного протоколу загальними зборами прийняті рішення щодо прийняття з управління Державного підприємства Дослідного господарства «Новосілки» Інституту садівництва Української академії аграрних наук житлового будинку № 1 по вул. Ягідній 60 у м. Києві, на баланс позивача, а також про створення комісії з передачі будинку на баланс позивача.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог та необхідність часткового задоволення позову з таких підстав .
Відповідно до ст. 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно ст. 43 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
На підставі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
За змістом ст. 1 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» поняття управління об'єктами державної власності охоплює правовідносини зі здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави, як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням та розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб; згідно зі ст. 2 вказаного Закону законодавство про управління об'єктами державної власності складається з вказаного Закону, Господарського кодексу України, Закону України "Про захист економічної конкуренції, інших законів України, якими можуть бути встановлені особливості управління окремими об'єктами державної власності або їх видами.
Відповідно до ч. 10 ст. 15 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» держава передає академіям у безстрокове, безоплатне користування без права зміни форми власності основні фонди, обігові кошти; особливості управління державним майном, яке закріплено за установами, організаціями та підприємствами, які перебувають у віданні Національної академії наук України та галузевих академій наук, визначено Законом України „Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу" від 07.02.2002, відповідно до положень якого майновий комплекс Національної академії наук України та майновий комплекс галузевих академій наук складають усі матеріальні та нематеріальні активи, що обліковуються на балансах Національної академії наук України та на балансах відповідних галузевих академій наук і організацій, віднесених до відання Національної академії наук України та галузевих академій наук, і які закріплені державою за Національною академією наук України та за галузевими академіями наук в безстрокове користування, або придбані за рахунок бюджетних коштів, а також коштів від фінансово-господарської діяльності та/або набуті іншим шляхом, не забороненим законом. Об'єкти майнового комплексу Національної академії наук України та об'єкти майнового комплексу галузевих академій наук належать відповідно Національній академії наук України та галузевим академіям наук на праві господарського відання і передаються ними організаціям, що віднесені до відання Національної академії наук України та до відання галузевих академій наук, на праві оперативного управління з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом; вилучення земельних ділянок Національної академії наук України та галузевих академій наук може здійснюватися лише за згодою Президії Національної академії наук України та президій галузевих академій наук відповідно до Земельного кодексу України.
Зі змісту зазначених законодавчих актів вбачається, що ними здійснюється регулювання правовідносин, пов'язаних саме з реалізацією функцій з управління об'єктами державної власності уповноважених на те осіб, розмежування відповідних функцій та визначення кола та видів об'єктів державної власності.
Спір у даній справі виник із правовідносин зі забезпечення експлуатації багатоквартирного житлового будинку, забезпечення реалізації прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 визначено, що балансоутримувачем будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд є власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Відповідно до ст. 385 Цивільного кодексу України власники квартир для забезпечення експлуатації багатоквартирного житлового будинку, користування квартирами та спільним майном житлового будинку можуть створювати об'єднання власників квартир (житла). Таке об'єднання може бути створено також власниками житлових будинків. Об'єднання власників квартир, житлових будинків є юридичною особою, яка створюється та діє відповідно до статуту та закону. Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку врегульовані положеннями Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку».
За змістом статті 1 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є юридичною особою, створеною власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. Об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень (частина 1 статті 6 Закону).
Ст. 4 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» передбачено, що об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об'єднання створюється як організація для здійснення функцій, визначених законом. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.
Згідно зі статтею 11 Закону об'єднання після набуття статусу юридичної особи може: прийняти на власний баланс весь житловий комплекс; за договором з попереднім власником залишити його балансоутримувачем усього житлового комплексу або його частини; укласти договір з будь-якою юридичною особою, статут якої передбачає можливість здійснення такої діяльності, про передачу їй на баланс усього житлового комплексу або його частини.
Відповідно до Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» вирішення питання про прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання, про залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача (за умови укладення з ним відповідного договору) та про передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи належить до компетенції загальних зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Пунктами 2 та 5 Порядку передбачено, що передача житлового комплексу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку відбувається разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) після прийняття загальними зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку відповідного рішення та у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання.
Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені актами цивільного законодавства, але за аналогією породжують цивільні права і обов'язки; підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема, договори та інші правочини, інші юридичні факти, акти цивільного законодавства. Цивільні обов'язки виконуються в межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства; особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов'язковим для неї.
Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» і зазначений Порядок пов'язують передачу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку житлових комплексів тільки з прийняттям об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку відповідного рішення про прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання (відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 27.04.2012 у справі № 3-23гс12). Отже, зі змісту зазначених вище норм законодавства вбачається можливість об'єднання співвласників багатоквартирного будинку прийняти на власний баланс весь житловий комплекс за умови прийняття про це рішення загальними зборами об'єднання, що породжує у попереднього балансоутримувача обов'язок передати зазначене майно з балансу на баланс у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Передача на баланс майна об'єднанню не спричиняє виникнення права власності на нього (частина 7 ст. 11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»), зміну існуючого правового режиму використання земельної ділянки.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3 Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521, вказаний Порядок регулює процедуру передачі житлового комплексу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, а також житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, з балансу колишнього балансоутримувача. Загальні збори об'єднання вирішують питання про: прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання; залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача (за умови укладення з ним відповідного договору); передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору. Для приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія.
Згідно з вказаним порядком процедура передачі житлового комплексу вимагає прийняття відповідного рішення загальними зборами об'єднання для чого утворюється відповідна комісія.
У разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу на баланс об'єднання утворюється комісія у складі представників попереднього балансоутримувача та об'єднання, а у разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, - у складі представників попереднього балансоутримувача, юридичної особи, на баланс якої передається майно, та об'єднання.
Комісію очолює представник приймаючої сторони.
Відповідно до протоколу № 2 від 31.07.2012 зборів співвласників багатоквартирного будинку по вул. Ягідна 60, будинок 1, у Голосіївському районі міста Києва загальними зборами прийняті рішення щодо прийняття з управління Державного підприємства Дослідного господарства «Новосілки» Інституту садівництва Української академії аграрних наук житлового будинку № 1 по вул. Ягідній 60 у м. Києві, на баланс позивача, а також про створення комісії з передачі будинку на баланс позивача.
Позивач неодноразово звертався до балансоутримувача спірного будинку з вимогою передати вказаний житловий будинок на баланс позивача, проте вказана вимога третім відповідачем, а також першим та другим відповідачами не виконана (лист Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації від 14.06.2013 № 100 - 4804 на адресу третього відповідача, лист ДП «ДГ «Новосілки» від 15.07.2013 № 216).
Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Статтею 16 Цивільного кодексу України встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способом захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, примусове виконання обов'язку в натурі.
З урахуванням викладеного позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у частині зобов'язання третього відповідача передати на баланс позивача шляхом оформлення акту приймання-передачі на баланс житлового будинку № 1 по вулиці Ягідній, 60 у Голосіївському районі міста Києва, із документами, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521.
Аналогічну правову позицію викладено у постановах Вищого господарського суду України від 21.08.2014 у справі № 917/2031/13, від 19.08.2014 у справі № 916/1643/13.
Щодо вимог позивача про передачу йому земельної ділянки, на якій розташований спірний житловий будинок суд зазначає, що вказана вимога не стосується поновлення порушених прав позивача, передбачених Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», з таких підстав.
Як встановлено судом, рішенням Київської міської ради від 28.12.2004 № 1140/2550 сільськогосподарському відкритому акціонерному товариству «Київська овочева фабрика» передано у довгострокову оренду на 15 років земельні ділянки загальною площею 59,06 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та експлуатації й обслуговування будівель і споруд за рахунок частини земель, право користування якими оформлено відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 21.08.1997 № 1282 «Про оформлення Інституту садівництва Української академії аграрних наук права користування земельними ділянками в урочищах Китаєво, Самбурки та Болгарське у Московському районі» та посвідчено державними актами на право постійного користування землею від 08.09.1997 № 79-4-00010, від 08.09.1997 № 79-4-00009, від 08.09.1997 № 79-4-00007, від 08.09.1997 № 79-4-00008, у тому числі ділянку № 4 площею 23,13 га в урочищі Самбурки, на якій розташоване спірне нерухоме майно.
Відповідно до п. 4 рішення Київської міської ради № 1140/2550 від 28.12.2004 Інституту садівництва Української академії аграрних наук припинено право користування земельними ділянками загальною площею 71, 45 га, право користування якими оформлено відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 21.08.1997 № 1282 «Про оформлення Інституту садівництва Української академії аграрних наук права користування земельними ділянками в урочищах Китаєво, Самбурки та Болгарське у Московському районі» (лист-згода від 01.12.2004 № 671), та повернуто до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) державні акти на право постійного користування землею від 08.09.1997 № 79-4-00010, від 08.09.1997 № 79-4-00009, від 08.09.1997 № 79-4-00007 , від 08.09.1997 № 79-4-00008, земельні ділянки загальною площею 12,39 га віднесено до земель запасу житлової та громадської забудови.
Таким чином, матеріалами справи, її фактичними обставинами спростовуються доводи позивача про наявність у відповідачів права користування земельною ділянкою, на якій розташовано житловий будинок № 1 по вулиці Ягідній, 60 у Голосіївському районі міста Києва, та, відповідно наявність у них обов'язку з передачі вказаної земельної ділянки у користування позивачеві згідно положень Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку».
Відповідно до ст. 12 Цивільного кодексу України особа здійснює свої права вільно на власний розсуд, проте, як визначено ст. 13 Цивільного кодексу України, цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.
Оскільки земельна ділянка, на якій знаходиться спірний житловий будинок, не знаходиться у користуванні або власності відповідачів у справі, позивачем не надано відомостей щодо чіткого визначення меж вказаної земельної ділянки, а лише на власний розсуд визначено її розмір - 12,69 га, суд доходить висновку про те, що позов в цій частині задоволенню не підлягає.
За таких обставин у задоволенні вимоги про передачу позивачеві земельної ділянки розміром 12, 69 га слід відмовити за необґрунтованістю.
При цьому судові витрати покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог на підставі положень ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 49, 82, 82-1, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
в и р і ш и в :
1. Позов до Державного підприємства «Дослідне господарство «Новосілки» задовольнити частково.
2. Зобов'язати Державне підприємство «Дослідне господарство «Новосілки» (Київська область, Києво-Святошинський район, с. Новосілки, вул. Озерна, буд. 20, код 32342995) передати на баланс Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ягідка 60» (м. Київ, вул. Ягідна, 60, буд. 1, код 38455226) шляхом оформлення акту приймання-передачі на баланс житлового будинку № 1 по вулиці Ягідній, 60 у Голосіївському районі міста Києва, із документами, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521.
3. В решті позову до Державного підприємства "Дослідне господарство "Новосілки" відмовити.
4. У позові до Національної академії аграрних наук України відмовити.
5. У позові до Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України відмовити.
6. Стягнути з Державного підприємства «Дослідне господарство «Новосілки» (Київська область, Києво-Святошинський район, с. Новосілки, вул. Озерна, буд. 20, код 32342995) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ягідка 60» (м. Київ, вул. Ягідна, 60, буд. 1, код 38455226) судовий збір у розмірі 203 грн. 00 коп., про що видати наказ.
В судовому засіданні 02.06.2015 оголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.
Дата складення та підписання повного рішення - 08.06.2015.
Головуючий суддя: Демидов В.О.
Суддя: Отрош І.М.
Суддя: Смирнова Ю.М.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2015 |
Оприлюднено | 12.06.2015 |
Номер документу | 44730643 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні