cpg1251
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Дорошенко Н.О.
Суддя-доповідач:Котік Т.С.
ПОСТАНОВА
іменем України
"08" червня 2015 р. Справа № 817/195/15
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Котік Т.С.
суддів: Зарудяної Л.О.
Кузьменко Л.В.,
при секретарі Єрикаловій О.О. ,
за участю представників сторін
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Державного підприємства спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" та Млинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненські області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "10" березня 2015 р. у справі за позовом Державного підприємства спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" до Млинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ,
ВСТАНОВИВ:
У січні 2015 року Державне підприємство спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" звернулось до суду з вказаним позовом та з урахуванням зменшення позовних вимог просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0008311700 від 19.08.2014 в частині збільшення суми грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 96 028,93 грн.
В обгрунтування вимог позову, підприємство посилалося на порушення відповідачем норм податкового законодавства, оскільки в спірних правовідносинах мало місце несвоєчасне перерахування платником податків до бюджету нарахованих сум податку на доходи фізичних осіб, а тому штрафна (фінансова) санкція має бути застосована саме за несплату узгодженої суми грошових зобов'язань, у строк, визначений Податковим кодексом України.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 10 березня 2015 року позов задоволено частково .
Податкове повідомлення-рішення від 19.08.2014 № 0008311700 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб визнано протиправним та скасовано в частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 5795,73 грн.
В решті позову відмовлено.
Присуджено на користь позивача Державне підприємство спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 12,53 грн.
Стягнуто з позивача Державне підприємство спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" (код ЄДРПОУ 33020626) недоплачений судовий збір в розмірі 1881,83 грн.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції як Державне підприємство спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" так і Млинівська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області направили до суду апеляційні скарзи.
В апеляційній скарзі Державне підприємство спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" , посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду в частині відмови у задоволенні позову та прийняти нову - про задоволення позову в частині збільшення суми грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 96 028,93 грн. Зокрема, апелянт посилається на те, що висновки суду першої інстанції не узгоджуються з приписами податкового законодавства, що регулюють спірні відносини.
В апеляційній скарзі Млинівська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати постанову суду в частині задоволення позову та прийняти нову - про відмову у задоволенні позову. Зокрема, апелянт посилається на те, що податковим органом правомірно застосовано штрафні санкції, передбачені ст.127 ПК України, оскільки підприємством порушено строки перерахування податку на доходи фізичних осіб.
Розглянувши справу, перевіривши законність та обгрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга Державного підприємства спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" підлягає задоволенню, в той час як підстави для задоволення апеляційної скарги Млинівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області відсутні.
З матеріалів справи вбачається, що Державне підприємство спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" зареєстроване 21.10.2004, код ЄДРПОУ 330206262, перебуває на обліку як платник податків в Млинівській ОДПІ з 24.11.2004 (а.с.29-31).
За результатами позапланової виїзної документальної перевірки Державного підприємства спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп", код ЄДРПОУ 33020626, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2013, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2013, контролюючим органом складено акт № 76/23/33020626 від 05.08.2014 (а.с.100-119), відповідно до висновків якого перевіркою встановлено порушення позивачем:
пп.168.1.5 п.168.1 ст.168, абз. "а" п.171.2 ст.171., абз. "а" п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України №2755-VI із змінами та доповненнями, ДП СЛАП "Млинівський держспецлісгосп" несвоєчасно подано платіжні доручення на перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету: за січень 2011 року (граничний термін сплати лютий 2011 року, фактично сплачено в квітні-червні 2011 року), за лютий 2011 року (граничний термін сплати березень 2011 року, фактично сплачено в червні 2011 року), за березень 2011 року (граничний термін сплати квітень 2011 року, фактично сплачено в червні-серпні 2011 року), за квітень 2011 року (граничний термін сплати травень 2011 року, фактично сплачено в серпні-вересні 2011 року), за травень 2011 року (граничний термін сплати червень 2011 року, фактично сплачено в вересні 2011 року), за червень 2011 року (граничний термін сплати липень 2011 року, фактично сплачено в вересні-жовтні 2011 року), за липень 2011 року (граничний термін сплати серпень 2011 року, фактично сплачено в жовтні 2011 року), за серпень 2011 року (граничний термін сплати вересень 2011 року, фактично сплачено в жовтні-грудні 2011 року), за вересень 2011 року (граничний термін сплати жовтень 2011 року, фактично сплачено в грудні 2011 року, січні 2012 року), за жовтень 2011 року (граничний термін сплати листопад 2011 року, фактично сплачено в січні-березні 2012 року), за листопад 2011 року (граничний термін сплати грудень 2011 року, фактично сплачено в березні-квітні 2012 року), за грудень 2011 року (граничний термін сплати січень 2012 року, фактично сплачено в квітні, червні 2012 року), за січень 2012 року (граничний термін сплати лютий 2012 року, фактично сплачено в червні 2012 року), за лютий 2012 року (граничний термін сплати березень 2012 року, фактично сплачено в червні, липні, вересні 2012 року), за березень 2012 року (граничний термін сплати квітень 2012 року, фактично сплачено в вересні-жовтні 2012 року), за квітень 2012 року (граничний термін сплати травень 2012 року, фактично сплачено в жовтні-грудні 2012 року), за травень 2012 року (граничний термін сплати червень 2012 року, фактично сплачено в грудні 2012 року - лютому 2013 року), за червень 2012 року (граничний термін сплати липень 2012 року, фактично сплачено в лютому-квітні 2013 року), за липень 2012 року (граничний термін сплати серпень 2012 року, фактично сплачено в квітні-травні 2013 року), за серпень 2012 року (граничний термін сплати вересень 2012 року, фактично сплачено в травні-липні 2013 року), за вересень 2012 року (граничний термін сплати жовтень 2012 року, фактично сплачено в липні-серпні 2013 року), за жовтень 2012 року (граничний термін сплати листопад 2012 року, фактично сплачено в серпні 2013 року), за листопад 2012 року (граничний термін сплати грудень 2012 року, фактично сплачено в серпні 2013 року), за грудень 2012 року (граничний термін сплати січень 2013 року, фактично сплачено в серпні-жовтні 2013 року), за січень 2013 року (граничний термін сплати лютий 2013 року, фактично сплачено в жовтні-грудні 2013 року), за лютий 2013 року (граничний термін сплати березень 2013 року, фактично сплачено в грудні 2013 року), за березень 2013 року (граничний термін сплати квітень 2013 року, фактично сплачено в грудні 2013 року), за період квітень 2013 року по листопад 2013 року податок не перераховувався;
пп.14.1.180 п.14.1 ст.14, пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, пп.168.1.1, п.168.1.2, пп.168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України, абз."а" п.171.2 ст.171, аб.з "а" п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, утриманий та не перерахований податок на доходи фізичних осіб по термінах сплати, що настали станом на 01.01.2014 становить 31282,12 грн., в тому числі за квітень 2013р. - 3580,25 грн., за травень 2012р. - 5379,56 грн., за червень 2012р. - 3416,96 грн., за липень 2013р. - 3510,58 грн., за серпень 2013р. - 3437,57 грн., за вересень 2013р. - 4181,86 грн., за жовтень 2013р. - 3682,90 грн., за листопад 2013р. - 4092,44 грн.
19 серпня 2014 року Млинівською ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області на підставі акту перевірки №76/23/33020626 від 05.08.2014 та згідно з пп.54.3.5 п.54.3 ст.54, п.58.1 ст.58, п.127.1 ст.127 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення № 0008311700 , яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на доходи фізичних осіб" на загальну суму 135121,58 грн., в тому числі за основним платежем на 31282,12 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на 103849,46 грн. (а.с.6).
За результатами адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення, скаргу платника податків залишено без розгляду (а.с.32-36).
Суд першої інстанції перевіряючи спірне податкове повідомлення рішення в частині вимог, що оскаржуються (на суму 96 028,93 штрафних (фінансових) санкцій), на відповідність вимогам частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України дійшов висновків, що його прийнято протиправно в частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 5 795,73 грн. В іншій частині, суд дійшов висновків, що податковий орган діяв правомірно, відповідно до вимог ст.127 ПК України.
Проте, колегія суддів апеляційного суду не може погодитися з вказаними висновками, виходячи з наступного.
Зі змісту акту перевірки вбачається, що податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за формою 1ДФ позивачем за перевірений період подавалися своєчасно. Перевіркою не встановлено заниження чи завищення податкового зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб (а.с.113, стор. 26 акту).
За період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року згідно самостійно поданих податкових розрахунків форми № 1ДФ відповідачем не заперечується, що сума утриманого податку на доходи фізичних осіб визначена відповідно до Податкового Кодексу України та становить 152506,94грн. Фактично за перевіряємий період перераховано до бюджету 118198,67грн. податку на доходи фізичних осіб, залишок утриманого податку на доходи фізичних осіб станом на 01.01.2014 року становить Кт. 34308,27грн. Невідповідності перерахованих до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб з даними обліку Млинівської ОДПІ (форма № 15) перевіркою не виявлено.
Станом на 01.01.2014р. залишок утриманого податку на доходи фізичних осіб становить Кт. 34308,27грн., з них нарахований податок за грудень 2013р. в сумі 3026,15грн.-термін перерахування січень 2014р. Отже, утриманий та не перерахований податок на доходи фізичних осіб по термінах сплати, що настали станом на 01.01.2014р. становить 31282,12грн. в т.ч. за квітень 2013р. - 3580,25грн., за травень 2013р. - 5379,56грн., за червень 2013р. - 3416,96грн., за липень 2013р. - 3510,58грн., за серпень 2013р. - 3437,57грн., за вересень 2013р. - 4181,86грн., за жовтень 2013р. - 3682,90грн., за листопад 2013р. -4092,44грн.
З огляду на вищезазначене, позивач підтвердив фактичне подання податкових розрахунків форми 1ДФ за період, що перевірявся, несвоєчасну та не в повному обсязі сплату задекларованих сум податкового зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб впродовж вказаного періоду, наявність заборгованості з обумовленого податку, що не заперечується і контролюючим органом. Отже, суми податку з доходів фізичних осіб, що визначені позивачем у поданих до податкового органу податкових розрахунках форми 1ДФ, є узгодженими та підлягали сплаті до бюджету у строки, встановлені для місячного податкового періоду.
Враховуючи, що позивачем несвоєчасно та не в повному обсязі перераховані до бюджету суми податку на доходи фізичних осіб відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, колегія суддів приходить до висновку, що останні мають статус податкового боргу, щодо погашення якого платнику податків підлягала до надіслання податкова вимога.
Так, відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з п.54.2 ст.54 Податкового кодексу України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Відповідно до пп.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пп.168.1.2 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Відповідно до пп.168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
Таким чином, суми податку з доходів фізичних осіб, що визначені Державним підприємством спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" у поданих до податкового органу податкових розрахунках форми 1ДФ, є узгодженими та підлягали сплаті до бюджету у строки, встановлені для місячного податкового періоду.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п.п.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до п.п.14.1.157 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення є письмовим повідомленням контролюючого органу (рішенням) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Враховуючи узгодженість податкових зобов'язань позивача у зв'язку підтвердженим перевіркою своєчасним поданням податкових розрахунків форми 1ДФ за період, що перевірявся, несвоєчасно та не в повному обсязі перераховані до бюджету суми податку на доходи фізичних осіб відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України мають статус податкового боргу, а тому підстави для застосування приписів ст. 127 ПК України відсутні.
Пунктом 127.1 ст.127 Податкового Кодексу України встановлено, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.
Згідно абзацу восьмого п. 127.1 ст.127 Податкового кодексу України, передбачені вказаним пунктом штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого п. 169.4 ст.169 Податкового кодексу України, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами цього Кодексу.
Отже, штрафна санкція передбачена п. 127.1 ст.127 Податкового кодексу України застосовується до платника податку (податкового агента) у випадку, коли сума ПДФО не перераховується взагалі, або перераховується лише частково. При цьому, неперерахування такого податку спричинена помилками у визначенні суми ПДФО, і не пов'язане із несвоєчасністю перерахування такого податку.
Згідно абзацу восьмого п. 127.1 ст.127 Податкового кодексу України визначено, що "передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого пунктом 169.4 статті 169 цього Кодексу, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами цього Кодексу".
При цьому, у п. 127.1 ст.127 Податкового кодексу України немає посилань на застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату ПДФО, натомість йдеться по несплату ПДФО, як факт несплати податку у обсягах, встановлених податковим законодавством України.
Проте, суд першої інстанції не звернув уваги на те, що позивачем нараховано та утримано податок з доходів фізичних осіб, що не заперечується і контролюючим органом під час перевірки та розгляду справи. В свою чергу, несвоєчасне та не в повному обсязі перераховані до бюджету суми податку на доходи фізичних осіб мають статус податкового боргу, щодо погашення якого платнику податків підлягала до надіслання податкова вимога.
Проте, доказів на підтвердження того, що така вимога направлялася податковим органом не надано та не встановлено судом.
Отже, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції дійшов помилкових висновків, посилаючись на те, що контролюючим органом правомірно визначено позивачу штрафні (фінансові) санкції, передбачені ст.127 КАС України, а тому судове рішення підлягає скасуванню з ухваленням нового - про задоволення позову щодо збільшення податку на доходи фізичних осіб в частині визначення штрафних (фінансових) санкцій на суму 96 028,93 грн.
Доводи апеляційної скарги Млинівської ОДПІ не спростовують обставин встановлених під час розгляду справи, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судові витрати понесені позивачем при зверненні до суду першої інстанції та при зверненні до суду апеляційної інстанції підлягають відшкодуванню, відповідно до ст.94 КАС України
При пред'явленні адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір в розмірі 207,70 грн. та 913,50 грн. при подачі апеляційної скарги.
Таким чином, судові витрати (судовий збір) в розмірі 1121,20грн. присуджуються на користь позивача (207,70+913,50).
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, , 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Млинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненські області залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу Державного підприємства спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" задовольнити.
Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "10" березня 2015 р. скасувати та прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 19 серпня 2014 року №0008311700 про збільшення суми грошового зобов"язання по податку на доходи фізичних осіб в частині штрафних (фінансових) санкцій в сумі 96 028,93 грн.
Присудити на користь позивача Державного підприємства спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1121,20 грн.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Т.С. Котік
судді: Л.О. Зарудяна
Л.В. Кузьменко
Повний текст cудового рішення виготовлено "08" червня 2015 р.
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу Державне підприємство спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Млинівський держспецлісгосп" вул.Поліщука,18,смт.Млинів,Рівненська область,35100
3- відповідачу Млинівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненські області вул.Ватутіна,1,смт.Млинів,Рівненська область,35100
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2015 |
Оприлюднено | 12.06.2015 |
Номер документу | 44746837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Котік Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні