Постанова
від 09.06.2015 по справі 229/1122/15-а
ДРУЖКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а/229/25/2015

ЄУН 229/1122/15-а

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2015 року Дружківський міський суд Донецької області у складі:

головуючої судді

Рагозіної С.О.,

за участю секретаря судового засідання Пантелєєвої Є.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Дружківка Донецької області адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в місті Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області про визнання дій неправомірними і зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

06 квітня 2015 року позивач ОСОБА_2 звернулася до суду з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області (далі УПФ України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області) про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії. В позові ОСОБА_2 вказала, що з 05 травня 2011 року по 31 грудня 2011 року вона працювала медичним статистиком в Очеретинській міській лікарні. Як їй стало відомо, в індивідуальній відомості про застраховану особу (форма ОК-5) за цей період відсутні дані про нарахування і виплату їй заробітної плати, і, відповідно, цей період не зарахований до загального трудового стажу для нарахування пенсії. Це сталося через те, що в обліковій відомості був неправильно вказаний ідентифікаційний номер ОСОБА_2, у зв'язку з чим відсутні дані про сплачені нею страхові внески за цей період. Як вказує позивач, вона неодноразово зверталася в усному порядку до УПФ України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області для вирішення цієї проблеми, але відповідач відмовив їй в усному порядку і порекомендував звернутися до суду. ОСОБА_2 просить визнати такі дії відповідача неправомірними та зобов'язати його зарахувати період її роботи з 05 травня по 31 грудня 2011 року до загального трудового стажу.

В судове засідання позивач ОСОБА_2 не з'явилася, надала до суду заяву, в якій просить справу розглянути без її участі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи сповіщений шляхом направлення судової повістки на офіційну електрону адресу: r69@dn.pfu.gov.ua. 30 квітня 2015 року від відповідача надійшов лист за підписом начальника УПФ України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області, в якому він просить справу розглянути без присутності представника відповідача. Позовні вимоги не визнає і просить у задоволенні позову відмовити, оскільки позивач ОСОБА_2 не перебуває на обліку в УПФ України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області як отримувач пенсійних виплат. Факт попереднього звернення позивача до УПФ України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області підтвердити не мають можливості, у зв'язку з тим, що документація, архіви, пенсійні справи, комп'ютерна техніка та ін. знаходяться в захопленому приміщенні в м. Ясинувата.

Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Відповідно до фотокопії трудової книжки, виданої на ім'я ОСОБА_2, вона з 05 травня по 31 грудня 2011 року працювала на посаді медстатистика в Очеретинській міській лікарні відділу охорони здоров'я Ясинуватської районної державної адміністрації (далі відділ охорони здоров'я ЯРДА) (а.с.17-18).

Відповідно до індивідуальної відомості про застраховану особу (форма ОК-5) стаж ОСОБА_2 за період з 05 травня по 31 грудня 2011 року не зарахований для нарахування їй пенсії (а.с.19).

У початковому звіті відділу охорони здоров'я ЯРДА, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 33660942, за травень 2011 року (таблиця 5 «Трудові відносини застрахованих осіб») зазначено, що ОСОБА_3 перебувала у трудових відносинах з відділом охорони здоров'я ЯРДА з 05 травня 2011 року, і номер облікової картки застрахованої особи ОСОБА_3 по ДРФО ДПА вказаний наступний: НОМЕР_1 (а.с.22).

У початковому звіті відділу охорони здоров'я ЯРДА, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 33660942, за травень 2011 року (додаток 4 таблиця 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованим особам») зазначено, що ОСОБА_2 була нарахована заробітна плата як застрахованій особі за травень 2011 року у сумі 832,99 грн., з якої був сплачений єдиний внесок у розмірі 29,99 грн. У відомості номер облікової картки ОСОБА_2 вказаний наступний: НОМЕР_1 (а.с.38).

Відповідно ж до фотокопії картки платника податків, виданої на ім'я ОСОБА_3, її реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків вказаний як: НОМЕР_2 (а.с.16).

З пояснювальної записки бухгалтера по нарахуванню заробітної плати КУ «Центр первинної медико-санітарної допомоги Ясинуватського району» ОСОБА_4 суд встановив, що розбіжність у номерах облікової картки платника податків виникла через помилку, яку допустив бухгалтер по нарахуванню заробітної плати, який працював у 2011 році у відділі охорони здоров'я ЯРДА. Виправити цю помилку на даний час неможливо у зв'язку з ліквідацією організації (а.с.49).

З докладної записки голови ліквідаційної комісії юридичної особи - відділу охорони здоров'я ЯРДА ОСОБА_5 було встановлено, що в ході перевірки юридичної особи - відділу охорони здоров'я ЯРДА у зв'язку з її ліквідацією була виявлена помилка у звітах відділу охорони здоров'я ЯРДА про нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (форма ОК-5), а саме: у вказаних звітах за період з травня по грудень 2011 року неправильно вказаний ідентифікаційний номер ОСОБА_2 (в 2011 році вона займала посаду медичного статистика відділу охорони здоров'я ЯРДА). Внаслідок цієї помилки період роботи ОСОБА_2 з 05 травня по 31 грудня 2011 року не зарахований до страхового стажу для нарахування пенсії. Вирішення цього питання в управлінні Пенсійного фонду неможливо через передачу цих функцій податковій інспекції, яка також не може виправити цю помилку через відсутність доступу до баз даних за минулий період (а.с.61-62).

Право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг визначене статтею 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-IV зі змінами та доповненнями (далі Закону України №1058- IV). Відповідно до частини 1 цієї статті право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані інвалідами в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом.

Стаття 1 Закону України №1058- IV встановлює, що застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Відповідно до статті 14 Закону України №1058- IV страхувальниками відповідно до цього Закону є:

1) роботодавці:

підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Відповідно до статті 21 Закону України №1058- IV для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять, зокрема, від роботодавців. У частині другій цієї статті Закону України №1058- IV зазначено, що на кожну застраховану особу відкривається персональна облікова картка, в якій використовується реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті).

Частина 6 статті 21 Закону України №1058- IV зазначає, що відомості про осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5-10, 12-15, 18 статті 11 цього Закону, подаються до територіального органу Пенсійного фонду страхувальниками-роботодавцями, відповідними підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують цим особам заробітну плату, грошове забезпечення (заробіток), допомогу.

Відповідно до статті 22 Закону України №1058- IV відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються виконавчими органами Пенсійного фонду для підтвердження участі застрахованої особи в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Стаття 24 Закону України №1058- IV встановлює, що страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Виходячи з аналізу законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, суд приходить до висновку, що територіальні органи Пенсійного фонду використовують для обчислення страхового стажу застрахованої особи інформацію, надану страхувальником, тобто роботодавцем. Відповідальність за достовірність наданої інформації територіальні органи Пенсійного фонду не несуть. Саме страхувальник відповідальний за надання достовірної інформації про застраховану особу.

Таким чином, суд вважає, що в діях УПФ України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області при обчисленні страхового стажу ОСОБА_2 відсутні будь-які порушення законодавства, оскільки для обчислення стажу використовується інформація, надана роботодавцем. Саме роботодавець - відділ охорони здоров'я ЯРДА надав до УПФ України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області інформацію відносно ОСОБА_2, яка містить помилку у реєстраційному номері облікової картки платника податків.

У листі Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 08 червня 2015 року №3356/10 вказано, що для зарахування періоду роботи ОСОБА_2 з 05 травня по 31 грудня 2015 року у Очеретинській міській лікарні відділу охорони здоров'я ЯРДА до загального трудового стажу для нарахування пенсії страхувальнику необхідно подати відкориговану інформацію Додатку 4 (таблиця 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованим особам») з виправленим реєстраційним номер облікової картки платника податків ОСОБА_2(а.с.80).

Водночас, суд встановив, що відповідно до повідомлення реєстраційної служби Ясинуватського міськрайонного управління юстиції Донецької області, 05 лютого 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №12801110008000846 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відділ охорони здоров'я районної державної адміністрації, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 33660942. Тобто, подати відкориговану інформацію Додатку 4 (таблиця 6 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованим особам») неможливо, оскільки юридичну особу - відділ охорони здоров'я ЯРДА ліквідовано.

Таким чином, право ОСОБА_2 на зарахування періоду її роботи з 05 травня по 31 грудня 2015 року у Очеретинській міській лікарні відділу охорони здоров'я ЯРДА до загального трудового стажу не може бути захищено інакше, аніж в судовому порядку, оскільки відсутня можливість зробити страхувальником необхідні для цього дії через його ліквідацію.

Відповідно до стаття 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно ж до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Суд встановив, що фактично за період роботи ОСОБА_2 з 05 травня по 31 грудня 2015 року у Очеретинській міській лікарні відділу охорони здоров'я ЯРДА їй нараховувалася заробітна плата, що підтверджується «Відомостями сум для зарахування на поточні/карткові рахунки» (а.с. 23-37), і відповідно, з цієї заробітної плати стягувався і сплачувався єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, але за іншим, відмінним від її, реєстраційним номером облікової картки платника податків (а.с.21, 38). Причиною не зарахування цього періоду до загального трудового стажу позивача була помилка, яка була допущена страхувальником, і яка не може бути виправлена на теперішній час.

Як зазначив в ухвалах 21-350а13, 21-430а11, 21-125а13, 21-97а13 Верховний суд України, отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати. Тобто, позивач ОСОБА_2 має право на зарахування періоду з 05 травня по 31 грудня 2015 року до загального трудового стажу, оскільки фактично з її заробітної плати були нараховані та сплачені обов'язкові збори та внески.

Виходячи з цього, суд з метою дотримання та захисту прав позивача на пенсійне забезпечення, вважає за необхідне зобов'язати територіальний орган Пенсійного фонду України зарахувати період роботи ОСОБА_2 з 05 травня по 31 грудня 2015 року у Очеретинській міській лікарні відділу охорони здоров'я ЯРДА на посаді медичного статистика до загального трудового стажу з врахуванням отриманої нею заробітної плати за цим місцем роботи.

В задоволенні решти позову суд вважає за необхідне відмовити.

Керуючись ст. ст. 6-12, 71, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

позовні вимоги ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в місті Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області про визнання дій неправомірними і зобов'язання вчинити дії задовольнити частково.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в м. Ясинувата та Ясинуватському районі Донецької області зарахувати ОСОБА_2 до загального трудового стажу період її роботи з 05 травня по 31 грудня 2015 року на посаді медичного статистика у Очеретинській міській лікарні відділу охорони здоров'я Ясинуватської районної державної адміністрації з врахуванням отриманої нею заробітної плати за цим місцем роботи.

В задоволенні решти позову відмовити.

Копію постанови надіслати особам які беруть участь у справі протягом трьох днів з моменту підписання постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після розгляду справи Донецьким апеляційним адміністративним судом.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Донецького апеляційного адміністративного суду через Дружківський міський суд протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя: С. О. Рагозіна

СудДружківський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення09.06.2015
Оприлюднено16.06.2015
Номер документу44786432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —229/1122/15-а

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Рагозіна С. О.

Постанова від 09.06.2015

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Рагозіна С. О.

Ухвала від 23.04.2015

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Рагозіна С. О.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Рагозіна С. О.

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Рагозіна С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні