Ухвала
від 05.12.2011 по справі 2а-3128/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"05" грудня 2011 р. Справа № 2a-3128/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

секретаря судового засідання Мельничука Є.С.,

за участю представників сторін:

позивача -ОСОБА_1,

відповідача -ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду заяву управління державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області про роз'яснення судового рішення від 01 листопада 2011 року в адміністративній справі №2а-3128/11/0970 за позовом приватного підприємства «Правова основа»до управління державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області про зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

23.11.2011 року управління державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області звернулося із заявою про роз'яснення судового рішення -постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2011 року в адміністративній справі №2а-3128/11/0970 за позовом приватного підприємства «Правова основа»до управління державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області про зобов'язання вчинити певні дії.

Заява про роз'яснення судового рішення мотивована тим, що відповідно до бази даних автоматизованої інформаційно-пошукової системи ДАІ «Пошук», на транспортні засоби, які суд зобов'язав перереєструвати за ПП «Правова основа»слідчим слідчого відділу податкової міліції ДПА в Івано-Франківській області накладений арешт у зв'язку з розслідуванням кримінальної справи, що свідчить про необхідність вирішення процесуальних питань щодо деталізації дій, які має вчинити відповідач з метою виконання вказаної постанови адміністративного суду.

Представник заявника -управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області, відповідача у даній адміністративній справі, в судовому засіданні заяву про роз'яснення судового рішення підтримав з підстав, зазначених у ній.

Представник позивача в судовому засіданні не заперечував щодо задоволення заяви про роз'яснення судового рішення.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали даної адміністративної справи, судом установлено наступне.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.11.2011 року задоволено повністю позов приватного підприємства «Правова основа»до управління державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області та зобов'язано відповідача перереєструвати у встановленому законом порядку з товариства з обмеженою відповідальність «Енерго Шлях Буд»на приватне підприємство «Правова основа»право власності на транспортні засоби: автобензонасос ТНР 125/37 R4 543, марки Mersedes-Benz Actros, реєстраційний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію серії АТС №040627, шасі №WDB9301631L277413; самоскид-С, модель МАЗ-555102-223, реєстраційний номер НОМЕР_2, 2006 року випуску, свідоцтво про реєстрацію серії РСА №682070, шасі №Y3M55510260009978.

Рішення суду першої інстанції набрало законної сили 18.11.2010 року.

Відповідно до статті 170 КАС України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.

В мотивувальній частині зазначеного судового рішення судом наведено обґрунтування прийняття саме такого рішення з посиланням на законодавство України.

Зокрема, зазначено, що відповідно до рішення господарського суду Івано-Франківської області від 31.05.2011 року в справі №5010/540/2011-16/22, яке набрало чинності, позивач набув права власності на транспортні засоби, зокрема серед інших, на: автобензонасос ТНР 125/37 R4 543, марки Mersedes-Benz Actros, реєстраційний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію серії АТС №040627, шасі №WDB9301631L277413; самоскид-С, модель МАЗ-555102-223, реєстраційний номер НОМЕР_2, 2006 року випуску, свідоцтво про реєстрацію серії РСА №682070, шасі №Y3M55510260009978.

На виконання вказаного рішення суду позивач звернувся до відповідача з листом від 01.07.2011 року з вимогою перереєструвати право власності на вказане майно з ТОВ «Енерго Шлях Буд»на ПП «Правова основа». Однак, державтоінспекція відмовила в реєстрації транспортних засобів за позивачем без зазначення причини.

Відповідно до статті 13 Конституції України держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання.

Згідно статті 328 Цивільного кодексу України (надалі -ЦК України) право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Нормами статті 329 ЦК України встановлені підстави набуття права власності юридичною особою публічного права.

Зокрема, юридична особа публічного права набуває право власності на

майно, передане їй у власність, та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом.

Відповідно до статті 386 ЦК України держава забезпечує рівний захист прав усіх суб'єктів права власності.

Власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права власності іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.

Процедура єдиної на території України державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлена постановою Кабінету Міністрів України «Про Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів»від 7 вересня 1998 року №1388 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 р. №1371 (надалі -Порядок).

Цей Порядок є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов'язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.

Відповідно до пункту 3 Порядку державна реєстрація транспортних засобів проводиться підрозділами Державтоінспекції з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів передбачає реєстрацію, накопичення, узагальнення, зберігання і передачу інформації про такі засоби та відомостей про їх власників, які вносяться до Єдиного державного реєстру Державтоінспекції.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру Державтоінспекції та надання інформації з нього затверджується МВС.

Згідно пункту 6 Порядку транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в реєстраційно-екзаменаційних підрозділах Державтоінспекції (далі - підрозділи Державтоінспекції). Транспортні засоби, що належать декільком фізичним або юридичним особам (співвласникам), за їх письмовою заявою реєструються за однією з таких осіб. У разі відсутності одного із співвласників державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі його письмової заяви.

Пунктом 8 передбачено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, оцінку їх вартості (проводиться спеціалістом, що пройшов необхідну підготовку в порядку, встановленому МВС, Мін'юстом, Мінпромполітики, Держмитслужбою та Фондом державного майна, і має відповідні документи), відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є, серед іншого, копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин.

Згідно пункту 15 вказаного Порядку під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби, крім випадків вибракування їх у цілому, підлягають огляду та дослідженню з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для реєстрації документах, визначення їх справжності та проведення перевірки за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, встановлення відповідності конструкції і технічного стану транспортних засобів обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України. Огляд проводиться уповноваженими працівниками підрозділів Державтоінспекції за місцем реєстрації транспортних засобів, а дослідження - фахівцями експертної служби МВС або іншими спеціалістами, що мають свідоцтво про право проведення відповідного виду експертних досліджень і внесені до Реєстру атестованих судових експертів. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, уповноважений працівник підрозділу Державтоінспекції робить відповідну відмітку або складає акт технічного огляду. До зазначених документів додається відповідний висновок фахівця.

Відповідно до пункту 21 Порядку транспортні засоби юридичних осіб реєструються за місцезнаходженням таких осіб. Якщо стоянка транспортних засобів розташована за місцезнаходженням філій або представництв юридичних осіб, такі транспортні засоби реєструються за місцем їх стоянки.

У свідоцтві про реєстрацію (технічному паспорті) зазначається юридична особа, якій належать транспортні засоби, місцезнаходження такої особи та стоянки.

Таким чином, зважаючи на викладені вище встановлені в судовому засіданні обставини, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність зобов'язання управління Державної автомобільної інспекції управління Міністерства внутрішніх справ України в Івано-Франківській області перереєструвати у встановленому законом порядку з товариства з обмеженою відповідальність «Енерго Шлях Буд»на приватне підприємство «Правова основа»право власності на транспортні засоби: автобензонасос ТНР 125/37 R4 543, марки Mersedes-Benz Actros, реєстраційний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію серії АТС №040627, шасі №WDB9301631L277413; самоскид-С, модель МАЗ-555102-223, реєстраційний номер НОМЕР_2, 2006 року випуску, свідоцтво про реєстрацію серії РСА №682070, шасі №Y3M55510260009978.

Зобов'язавши управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області перереєструвати транспортні засоби, право власності на котрі набуті позивачем на підставі рішення господарського суду Івано-Франківської області від 31.05.2011 року в справі №5010/540/2011-16/22, яке набрало чинності, суд вважав, що відповідач повинен діяти відповідно до вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року №1388 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 р. №1371.

При цьому, суд звертає увагу відповідача, що згідно пункту 8 Порядку, державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортних засобів, оцінку їх вартості, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є, серед іншого, копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин.

Відповідно пункту 40 Порядку, зняття з обліку транспортних засобів проводиться після їх огляду в підрозділах Державтоінспекції на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного виконавця або рішення суду.

Разом з тим, пунктом 41 Порядку встановлено, що забороняється зняття з обліку транспортних засобів, стосовно яких є ухвала суду про накладення арешту або заборону зняття з обліку чи постанова слідчого або державного виконавця про накладення арешту, а також транспортних засобів, що є речовими доказами у кримінальній справі і приєднані до неї постановою особи, яка проводить дізнання, слідчого, прокурора або ухвалою суду.

У зв'язку з цим, суд зазначає, що питання правомірності накладення арешту на вказані вище транспортні засоби відповідно до постанови слідчого з особливо важливих справ слідчого відділу податкової міліції ДПА в Івано-Франківській області від 04.03.2011 року в кримінальній справі №326302 у судовому засіданні в ході розгляду адміністративної справи №2а-3128/11/0970 по суті не вирішувалося, оскільки, воно підлягає вирішенню в порядку кримінально-процесуального законодавства.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-160, 165, 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Роз'яснити постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2011 року в адміністративній справі №2а-3128/11/0970 за позовом приватного підприємства «Правова основа»до управління державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області про зобов'язання вчинити певні дії зазначивши, що зобов'язуючи управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Івано-Франківській області перереєструвати транспортні засоби, право власності на які набуті позивачем на підставі рішення господарського суду Івано-Франківської області від 31.05.2011 року в справі №5010/540/2011-16/22, яке набрало чинності, суд вважав, що відповідач повинен діяти відповідно до вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року №1388 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 р. №1371.

Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ ОСОБА_3

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2011
Оприлюднено16.06.2015
Номер документу44789026
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3128/11/0970

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 01.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 03.10.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Глушко І.В.

Постанова від 01.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні