ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 червня 2015 року Чернігів Справа № 825/202/15-а
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Поліщук Л.О.,
за участі секретаря Сірого І.О.,
за участі прокурора Коляди Ю.О.,
за участі представника позивача Сергієнка Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Заступника прокурора м. Чернігова в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
27.01.2015 Заступник прокурора м. Чернігова в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Центрального територіального департаменту НКЦПФР) звернувся до суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" і просить суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" (далі - ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454") штраф у розмірі 102000,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до постанови №1360-ЦД-1-Е від 10.09.2014 директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1342-ЦД-1-Е від 26.08.2014, за порушення ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" вимог п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 29.01.2014 №27-ЦД-1-Е (термін виконання до 07.05.2014) на відповідача накладено штраф у розмірі 102000, 00 грн. Відповідач в установлені законом строки в добровільному порядку штраф не сплатив.
Представник прокуратури та представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, наявним в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР винесено розпорядження №27-ЦД-1-Е від 29.01.2014, яким встановлено, що в порушення вимог п.5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", статут та внутрішні положення акціонерного товариства не приведено у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства" (а.с.10).
Вказаним розпорядженням ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" було зобов'язано в термін до 07.05.2014 усунути вказані порушення чинного законодавства про цінні папери та письмово поінформувати уповноважену особу Комісії про виконання розпорядження.
Уповноваженою особою Комісії - заступником директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР складено акт №1342-ЦД-1-Е від 26.08.2014 про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому зазначено, що станом на 26.08.2014 ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" не усунуто порушення вимог п.5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", що свідчить про не виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №27-ЦД-1-Е від 29.01.2014. Також встановлено, що дане порушення є повторним, про що свідчать постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №1243-ЦД-1-Е від 05.06.2013, №51-ЦД-1-Е від 29.01.2014 (а.с.12,44-48).
Постановою від 27.08.2014 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" (а.с.11).
10.09.2014 уповноваженою особою Комісії - директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1342-ЦД-1-Е від 26.08.2014, за порушення ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" вимог п.10 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження №27-ЦД-1-Е від 29.01.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 07.05.2014), винесено постанову №1360-ЦД-1-Е, якою на ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" накладено штраф у розмірі 102000, 00 грн. (а.с.7-9).
У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В ч. 1 ст. 5 Закону №448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон №448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до п.10 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладається штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно ст. 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідачем оскаржено постанову №1360-ЦД-1-Е від 10.09.2014 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в судовому порядку.
У зв'язку з повторним не прибуттям в судове засідання представника ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" ухвалою суду від 12.01.2015 позовну заяву товариства залишено без розгляду.
Не погоджуючись з вищезазначеною ухвалою суду, ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" було подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.03.2015 апеляційну скаргу ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" - залишено без задоволення . а ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.01.2015 - без змін (а.с.70-71).
Відповідачем повторно було оскаржено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів до Чернігівського окружного адміністративного суду.
У зв'язку з повторним не прибуттям в судове засідання представника ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" ухвалою суду від 19.03.2015 позовну заяву товариства залишено без розгляду (а.с.82).
Не погоджуючись з вищезазначеною ухвалою суду, ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" також було подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 28.05.2015 апеляційну скаргу ВАТ "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" - залишено без задоволення, а ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.03.2015 - без змін (а.с.98-100).
Представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні підтвердив, що на час розгляду справи постанова №1360-ЦД-1-Е від 10.09.2014 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів є дійсною та Центральним територіальним департаментом НКЦПФР не скасовувалась.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Заступника прокурора м. Чернігова в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" підлягають задоволенню оскільки є законними та обґрунтованими, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454" (вул. Щорса, 65, м. Чернігів, 14001, код ЄДРПОУ 03119730 ) в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106) штраф у розмірі 102000 (сто дві тисячі) грн. 00 коп.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя Л.О. Поліщук
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2015 |
Оприлюднено | 16.06.2015 |
Номер документу | 44792210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Поліщук Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні