КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/3480/15 Головуючий у 1-й інстанції: Погрібніченко І.М. Суддя-доповідач: Борисюк Л.П.
У Х В А Л А
Іменем України
09 червня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді суддів за участю секретаряБорисюк Л.П., Ключковича В.Ю., Собківа Я.М. Приходько К.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Київської міської митниці ДФС на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 квітня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МБТ ТРЕЙД» до Київської міської митниці ДФС, Головного управління державної казначейської служби України в м. Києві про визнання протиправною бездіяльності, стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
В березні 2015 року ТОВ «МБТ ТРЕЙД» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва із позовом до Київської міської митниці ДФС, Головного управління державної казначейської служби України в м. Києві в якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Київської міської митниці Міндоходів (правонаступник Київська міська митниця ДФС) щодо не розгляду заяви ТОВ «МБТ ТРЕЙД» від 31 жовтня 2014 року № 165 про повернення надміру сплаченої суми різниці між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів: податок на додану вартість та мито, в розмірі 53 797,77 грн. у встановленому законом порядку;
- стягнути з Державного бюджету України через Головне управління державної казначейської служби України в місті Києві (місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул. Терещенківська, 11а, ідентифікаційний код 37993783) на користь ТОВ «МБТ ТРЕЙД» (місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 25-б, оф. 524, ідентифікаційний код 37974116) 53 797,77 грн. надмірно сплачену суми різниці між сумою митних платежів, обчислену згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів: податок на додану вартість та мито.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 квітня 2015 року позов задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Київської міської митниці ДФС щодо не розгляду заяви ТОВ «МБТ ТРЕЙД» від 31 жовтня 2014 року № 165 про повернення надміру сплаченої суми різниці між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів: податок на додану вартість та мито, в розмірі 53 797,77 грн. у встановленому законом порядку.
Зобов'язано Київську міську митницю ДФС, відповідно до п. 7 Порядку взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України та Міністерства фінансів України № 882/1188 від 30 грудня 2013 року, підготувати висновок про повернення позивачу надмірно сплачених митних платежів на загальну суму 53 797,77 грн. та направити його разом з іншими передбаченими законодавством документами ГУ ДКС України у м. Києві.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Відповідач - Київська міська митниця ДФС, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернулася з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Про причини своєї неявки суд не повідомили.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «МБТ ТРЕЙД» з метою здійснення митного оформлення ввезеного на територію України товару подало до Київської міжрегіональної митниці наступні митні декларації: від 10 червня 2013 року №100250000/2013/058594, від 12 червня 2013 року №100250000/2013/059260, від 12 червня 2013 року №100250000/2013/059251, від 12 червня 2013 року №100250000/2013/059254, від 14 червня 2013 року №100250000/2013/060310, від 14 червня 2013 року №100250000/2013/060147, від 17 червня 2013 року №100250000/2013/060446, від 18 червня 2013 року №100250000/2013/060613, зокрема на такі товари: 1) машинки (тример) для підстригання волосся нові, побутові, з вмонтованим електродвигуном, що працюють від напруги 220В. мод. 39Z015 - 10шт., торговельна марка: «Zelmer Market Sp.z.o.o. на заводі Zhejiang Paiter Electric Co., Ltd» (код товару 8510200000); 2) прилади електронагрівальні, побутові, нові, сушарка для овочів та фруктів мод. 36z011 - 11 шт., торговельна марка: «Zelmer», виробник: «Zelmer Market Sp.z.o.o. на заводі Zaklady Sprzetu Precyzyjnego «NIEWIADOW» S.A.» (код товару 8516797000); 3) сушарки для овочів та фруктів електричні, побутові, нові, потужністю 300Вт, мод. 36z011 - 1496 шт., торговельна марка: «Zelmer», країна виробництва Pl, виробник: «Zelmer Market Sp.z.o.o. на заводі Zaklady Sprzetu Precyzyjnego «NIEWIADOW» S.A.» (код товару 8516797000); 4) мікрохвильові печі з грилем побутові, нові, що працюють від напруги 220В.,об'єм 20 л., потужністю 800 Вт., мод. 29z020 - 150 шт., мод. 29z021 - 100 шт., мод. 29z022 - 100 шт., мод. 29z023 - 100 шт., торговельна марка: «Zelmer», країна виробництва CN, виробник: «Zelmer Market Sp.z.o.o. на заводі Guangdong Galanz Microwave Oven and ElectricalAppliances Manufacturing Co., Ltd» (код товару 8516500000); 5) пилососи з умонтованим електродвигуном побутові, нові, що працюють від акумуляторів, ручні автомобільні з функцією сухого прибирання без мішкові з циклонним фільтром, мод. 01z015 - 144 шт., торговельна марка: «Zelmer», країна виробництва CN, виробник: «Zelmer Market Sp.z.o.o. на заводі Zhuhai Kelitong Electronic Co., Ltd» (код товару 8508110000).
В деклараціях митної вартості позивач визначив митну вартість товару за ціною договору (перший метод) на рівні:
- машинки (тример) (код товару 8510200000) - 2,93 доларів США за одну одиницю товару;
- сушарки для овочів та фруктів електричні (код товару 8516797000) - 12,5 доларів США за одну одиницю товару;
- мікрохвильові печі з грилем побутові (код товару 8516500000) - 46,5 доларів США за одну одиницю товару;
- пилососи з умонтованим електродвигуном побутові (код товару 8508110000) - 8,15 доларів США за одну одиницю товару.
У зв'язку з тим, що митна вартість товарів не може бути визначена за ціною договору щодо товарів, які імпортуються (вартість операції), оскільки документи, що подані декларантом для підтвердження заявленої митної вартості, не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, Київською міжрегіональною митницею прийнято наступні рішення про коригування митної вартості товарів: від 16 липня 2013 року №100250000/2013/600386/2; від 16 липня 2013 року №100250000/2013/600387/2; від 22 липня 2013 року №100250000/2013/600427/1; від 12 липня 2013 року №100250000/2013/600362/2; від 19 липня 2013 року №100250000/2013/600405/2; від 23 липня 2013 року №100250000/2013/600432/2; від 23 липня 2013 року №100250000/2013/600430/2; від 23 липня 2013 року №100250000/2013/600431/2; від 25 липня 2013 року №100250000/2013/600448/2, згідно яких проведено коригування митної вартості імпортованих товарів за резервним методом визначення митної вартості та визначено митну вартість товару на рівні:
- машинки (тример) (код товару 8510200000) - 3,5 доларів США за одну одиницю товару;
- сушарки для овочів та фруктів електричні (код товару 8516797000) - 16,36 доларів США за одну одиницю товару;
- мікрохвильові печі з грилем побутові (код товару 8516500000) - 49,44 доларів США за одну одиницю товару;
- пилососи з умонтованим електродвигуном побутові (код товару 8508110000) - 13,92 доларів США за одну одиницю товару.
Задекларовані товари були випущені у вільний обіг під гарантійні зобов'язання, шляхом сплати позивачем до Державного бюджету України 53 797,77 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 17 лютого 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 квітня 2014 року по справі № 826/60/14, адміністративний позов ТОВ «МБТ ТРЕЙД» задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано рішення про коригування митної вартості товарів від 16 липня 2013 року №100250000/2013/600386/2 та №100250000/2013/600387/2, від 22 липня 2013 року №100250000/2013/600427/1, 12 липня 2013 року №100250000/2013/600362/2, 19 липня 2013 року №100250000/2013/600405/2, від 23 липня 2013 року №100250000/2013/600432/2, №100250000/2013/600430/2 та №100250000/2013/600431/2, від 25 липня 2013 року №100250000/2013/600448/2.
31 жовтня 2014 року позивач звернувся до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів із заявою № 165 про повернення з Державного бюджету України надмірно сплачених митних платежів, за результатами розгляду якої відповідач 1 листом від 28 листопада 2014 року за № 13136/1/26-70-52-04 відмовив у її задоволені.
ТОВ «МБТ ТРЕЙД», не погоджуюсь з вказаним рішенням, звернулося до Державної фіскальної служби України зі скаргою (вих. № 171) в якій просив скасувати рішення відповідача 1 у формі листа від 28 листопада 2014 року за № 13136/1/26-70-52-04 та зобов'язати останнього здійснити процедуру повернення митних платежів в порядку, визначеному розділом ІІІ наказу Державної митної служби України «Про затвердження Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженим наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року № 618.
За результатами розгляду вказаного звернення, Державна фіскальна служба України листом від 26 січня 2015 року № 1440/6/99-99-25-02-03-15 повідомила позивача, що рішення відповідача 1 у формі листа від 28 листопада 2014 року за № 13136/1/26-70-52-04 не суперечить законодавству України.
Вважаючи дії щодо відмови в поверненні надмірно сплачених коштів протиправними, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги в частині, суд першої інстанції виходив з того, що митним органом не вжито жодних передбачених чинним законодавством дій щодо підготовки відповідного висновку, а лише надано письмову відмову про відсутність підстав для повернення коштів з Державного бюджету України.
З таким висновком суду колегія суддів погоджується, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.ч. 1-4 ст. 301 Митного кодексу України, повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України. У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів митний орган не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів. Якщо надмірна сплата сум митних платежів сталася внаслідок помилки з боку посадових осіб митного органу, повернення надміру сплачених сум митних платежів здійснюється у першочерговому порядку.
Приписи п.п. 43.1-43.5 ст. 43 Податкового кодексу України визначають, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків. Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.
У відповідності до, зокрема, статті 43 ПК України наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 року № 618 затверджено Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами (далі - Порядок № 618).
Зі змісту пункту 1 розділу ІІІ Порядку № 618 випливає, що для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.
Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.
У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів.
Пунктами 2-4 розділу ІІІ Порядку № 618 передбачено заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.
Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.
Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007 року № 611/147 (який втратив чинність на підставі наказу Мінфіну України та Міндоходів України від 30.12.2013 року № 882/1188 ) , керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.
Згідно п. 6 розділу ІІІ Порядку № 618 передбачено, що керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує Висновок про повернення, Реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів). Пакет документів на повернення коштів передається до Загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.
Відповідно до п. 7 розділу ІІІ Порядку № 618 висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.
Пунктом 11 розділу ІІІ Порядку № 618 передбачено, що за відсутності підстав для повернення коштів у встановленому порядку готується та надсилається заявнику письмова обґрунтована відповідь.
Разом з тим, відповідачем у листі від 28 листопада 2014 року за № 13136/1/26-70-52-04 не було висловлено зауважень щодо строку, документів чи заявленої позивачем суми, яка підлягала поверненню. Водночас, такої підстави для відмови у поверненні надмірно сплачених коштів, як не вирішення питання про повернення коштів у ході розгляду справи про скасування рішення про коригування митної вартості товарів, чинним законодавством не передбачено.
Взаємовідносини територіальних органів Міністерства доходів і зборів України (далі - органи Міндоходів) з місцевими фінансовими органами та територіальними органами Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань з метою належного виконання положень статей 43, 102 Податкового кодексу України, частини другої статті 45 та частини другої статті 78 Бюджетного кодексу України регламентуються затвердженим наказом Міндоходів України та Мінфіну України від 30.12.2013 року № 882/1188 Порядком взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань (далі - Порядок № 882/1188).
Відповідно до п. 5 вказаного Порядку повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом Міндоходів на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Згідно п. 7 Порядку № 882/1188, орган Міндоходів на підставі даних особових рахунків платників готує висновок за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Контроль за прийняттям/передаванням висновків органи Міндоходів, місцеві фінансові органи, органи Казначейства проводять шляхом проставляння на відповідних примірниках Реєстрів відміток про надходження документів до установи у порядку, визначеному Типовою інструкцією з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 року № 1242.
За платежами, належними державному бюджету, орган Міндоходів у строк не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви передає висновки згідно з Реєстром висновків за платежами, належними державному бюджету, для виконання відповідному органу Казначейства.
Місцевий фінансовий орган у строк не пізніше ніж протягом двох робочих днів здійснює погодження отриманих висновків шляхом засвідчення підписом керівника місцевого фінансового органу, засвідченим печаткою, та повертає їх згідно з Реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу Міндоходів.
Орган Міндоходів не пізніше наступного робочого дня від дати отримання висновку, погодженого місцевим фінансовим органом, передає його згідно з Реєстром висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, відповідному органу Казначейства.
Приписи п. 10 Порядку № 882/1188 визначають, що на підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку.
Згідно ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.
Системний аналіз наведених норм, з урахуванням обов'язкових для застосування правових позицій Верховного Суду України, викладених в постановах від 15.04.2014 року у справі № 21-21а14 та від 12.11.2014 року у справі №21-201а14, дає підстави для висновку, що у разі незгоди з рішенням чи дією митних органів з питань: перевірки достовірності документів, що підтверджують країну походження товару, який переміщується на митну територію України; визначення, призначення, заявлення, з'ясування достовірності, коригування та/чи інших дій щодо митної вартості; митного контролю і митного оформлення, декларант (суб'єкт господарювання, підприємство) може піддати ці дії чи рішення судовому контролю. Якщо суд визнає рішення і дії митних органів із зазначених питань протиправними, зобов'яже вчинити певні дії відповідно до вимог митного законодавства і коли у рішенні суду буде констатована неправильність чи хибність рішень чи дій митних органів, які зумовили (призвели, потягли) помилкову та/або надмірну сплату сум митних платежів, ці платежі повертаються декларанту в порядку і на умовах, встановлених у статті 301 Митного кодексу України, статті 43 Податкового кодексу України та статті 45 Бюджетного кодексу України, з дотриманням процедури, врегульованої Порядком повернення коштів та Порядком взаємодії, на підставі його заяви та у місячний термін з дня прийняття висновку митним органом, що здійснював оформлення митної декларації, про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи. Цей порядок не передбачає повернення помилково та/або надміру сплачених обов'язкових платежів у спосіб судового стягнення безпосередньо (водночас) і з здійсненням судового контролю над рішеннями, діями чи бездіяльністю митних органів з питань, пов'язаних з розмитненням і справлянням митних платежів.
Тобто, покладаючи обов'язок на відповідача скласти та надати висновок ГУ ДКС України у м. Києві про повернення ТОВ «МБТ ТРЕЙД» надміру сплачених платежів всього в сумі 53 797,77 грн. шляхом перерахування даних коштів на відповідний розрахункових рахунок ТОВ «МБТ ТРЕЙД», суд першої інстанції діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, не втручаючись при чому у дискреційні повноваження митного органу.
Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Київської міської митниці ДФС на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 квітня 2015 року - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 квітня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя суддя суддя Л.П. Борисюк В.Ю. Ключкович Я.М. Собків
Повний текст ухвали складено та підписано - 12.06.2015
Головуючий суддя Борисюк Л.П.
Судді: Ключкович В.Ю.
Собків Я.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2015 |
Оприлюднено | 16.06.2015 |
Номер документу | 44812803 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Борисюк Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні