Ухвала
від 04.06.2015 по справі 805/10657/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 червня 2015 року м. Київ К/800/3906/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Суддів:Черпіцької Л.Т. Розваляєвої Т.С. Маслія В.І.

провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2013 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2013 року у справі № 805/10657/13-а за позовом Кредитної спілки «Добробут» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про скасування розпорядження та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

У липні 2013 року Кредитна спілка «Добробут» звернулась з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про скасування розпорядження від 02.07.2013 року № 2047 та зобов'язання розглянути заяву про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи.

В обґрунтування позову КС «Добробут» зазначено, що оскаржуване рішення фактично на невизначений час позбавляє позивача права здійснювати передбачену законодавством діяльність, оскільки документом, що підтверджує статус фінансової установи є свідоцтво. Тим часом, переоформлене свідоцтво не видається Спілці з вигаданих підстав. Свідоцтво, яке фактично втратило чинність, знаходиться у відповідача, який не має наміру його повертати.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2013 року, позов задоволено. Скасовано розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 02.07.2013 року № 2047. Зобов'язано Національну комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг розглянути заяву Кредитної спілки «Добробут» про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи.

Не погоджуючись з вказаними судовими рішеннями, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась з касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на те, що при прийнятті зазначених судових рішень було порушено норми матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що у зв'язку зі зміною місцезнаходження Кредитна спілка «Добробут» звернулась до відповідача із заявою про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи.

Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 02.07.2013 року № 2047 залишено без розгляду заяву Кредитної спілки «Добробут» про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи у зв'язку з тим, що документи оформлені з порушенням вимог законодавства, а саме: заява та всі документи, що додаються до заяви подані не пронумерованими, не прошнурованими та не засвідчені печаткою кредитної спілки, що є порушенням вимог п. 4 розділу ІV Положення № 41.

Указом Президента України від 23 листопада 2011 року N 1070/2011 затверджено, Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Відповідно до підпунктів 8, 9 пункту 4 Положення встановлено, що Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань здійснює реєстрацію фінансових установ та саморегулівних організацій учасників ринків фінансових послуг; веде Державний реєстр фінансових установ; у визначених нею випадках реєстри осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги; Єдиний реєстр бюро кредитних історій; Єдиний державний реєстр страховиків (перестраховиків); Державний реєстр страхових та перестрахових брокерів, видає свідоцтва про включення зазначених брокерів до такого реєстру; Реєстр саморегулівних організацій учасників ринків фінансових послуг; Реєстр аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, та визначає порядок його ведення.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції здійснює реєстрацію та веде Державний реєстр фінансових установ, а у визначених ним випадках - реєстри осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги.

Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 року N 41 затверджено Положення про Державний реєстр фінансових установ, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 02.02.2007 за N 92/13359 (далі - Положення N 41).

Дія цього Положення поширюється на всіх юридичних осіб (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування в частині їхньої діяльності на фондовому ринку, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державного казначейства України та державних цільових фондів) незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які відповідно до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" надають одну чи декілька фінансових послуг, державне регулювання діяльності з надання яких належить до компетенції Держфінпослуг (пункт 2 Положення N 41).

Відповідно до пунктів 4-7 розділу VІ Положення N 41, заява про внесення інформації до Реєстру та всі документи, що додаються до неї, належать до категорії документів довгострокового зберігання і повинні подаватися у швидкозшивачі, з внутрішнім описом із зазначенням кількості аркушів документа. Заява та всі документи, що додаються до заяви, повинні бути пронумеровані, прошнуровані та засвідчені печаткою.

Заяву разом з усіма необхідними документами заявник надсилає поштою або подає через уповноважену особу до Держфінпослуг разом з описом.

Заявник несе відповідальність згідно із законодавством за достовірність інформації, указаної в заяві та документах, передбачених пунктом 1 цього розділу, а також в їхніх електронних копіях.

Заява залишається без розгляду, якщо: заява підписана особою, яка не має на це повноважень; документи оформлені з порушенням вимог законодавства; документи подані не в повному обсязі.

У відповідності до пункту 9 розділу VІ Положення N 41, після усунення причин, що були підставою для прийняття Держфінпослуг рішення про залишення заяви без розгляду, заявник може повторно подати нову заяву та документи, що додаються до неї. Заява розглядається у порядку, встановленому цим Положенням.

Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 22.06.2004 року N 1099 затверджено Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 07.07.2004 року за N 847/9446 (далі - Положення N 1099).

Пунктом 2 розділу І Положення N 1099 передбачено, що набуття кредитною спілкою статусу фінансової установи, переоформлення та видача дубліката свідоцтва про реєстрацію фінансової установи (далі - Свідоцтво), виключення інформації про кредитну спілку з Реєстру та анулювання Свідоцтва, а також учинення інших реєстраційних дій здійснюються відповідно до Положення про Державний реєстр фінансових установ з урахуванням особливостей, установлених цим Положенням.

Колегія суддів вважає вірними висновки судів про недоведеність відповідачем як суб'єктом владних повноважень правомірності спірного розпорядження. Дотримання позивачем вимог Положень N 41 щодо оформлення документів при подачі заяви про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи встановлено судами та підтверджено матеріалами справи.

З огляду на наявність підстав для скасування спірного розпорядження та необхідність зобов'язання відповідача розглянути заяву Кредитної спілки «Добробут» про переоформлення свідоцтва про реєстрацію фінансової установи, а також зважаючи на встановлені судами обставини та наведені правові положення, колегія судів погоджується з позицією судів першої та апеляційної інстанцій про задоволення позовних вимог.

За таких обставин, судова колегія вважає, що судом першої та апеляційної інстанцій повно і правильно встановлені фактичні обставини справи, характер правовідносин сторін і вірно застосовані до них норми матеріального права. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують.

Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг відхилити, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2013 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення04.06.2015
Оприлюднено16.06.2015
Номер документу44884002
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/10657/13-а

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 29.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 18.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні