ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6, тел.
278-43-43
Вн. № 6/359
П О С Т А Н
О В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20.08.2009 р. 10.52 № 2а-2600/09/2670
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Добрянської Я.І. при секретарі судового
засідання Назарова О.П. вирішив адміністративну справу
за позовом
Державна податкова інспекція у
Солом'янському районі міста Києва
до
ОСОБА_1
про
стягнення податкової заборгованості у
розмірі 2576,15грн.
За участю
представників сторін
позивача: ОСОБА_2
(довіреність від 30.12.2008р. № 8576/9/10)
відповідача: не прибув
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в
судовому засіданні 13.08.2009 р. проголошено вступну та резолютивну частини
постанови.
ОБСТАВИНИ
СПРАВИ:
Позивач
-Державна податкова інспекція у Подільському районі м. Києві звернулася до
Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до відповідача -Приватного
підприємства «Вланна»про стягнення заборгованості в сумі 129 926,10 грн.
Обґрунтовуючи
позовну заяву представник позивача зазначив, що відповідач порушив вимоги податкового законодавства в
частині своєчасного обчислення, сплати податків і зборів, в зв'язку з чим у
нього виник податковий борг в сумі 129 926,34 грн.
Також,
позивачем 23.06.2009 р. було подане
клопотання про забезпечення позову
шляхом вчинення будь-яких дій щодо перерахування /списання коштів та
заборони відкривати нові рахунки всіх видів, які передбачені чинним
законодавством у фінансових установах.
Ухвалою
Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.06.2009 р. в задоволенні
вказаного клопотання ДПІ у Подільському районі м. Києва було відмовлено.
Відповідач
заперечень проти позову не надав, в судове засідання не з'явився. Процесуальні
документи суду направлені на адресу ПП. «Вланна»були повернуті поштовим
відділенням з відміткою «повернуті за закінченням строку зберігання». Ухвалою
суду від 23.06.2009 р. позивача було зобов'язано усунути недоліки в позовній
заяві в адресній частині Приватного
підприємства «Вланна»шляхом належного повідомлення відповідача.
ДПІ у
Подільському районі м. Києва надала оголошення в газеті «Голос України»від
06.08.2009 р. № 145 (4645), докази чого надані до суду. Таким чином, ПП
«Вланна»- відповідач, про час та місце
розгляду справи був повідомлений
належним чином.
Розглянувши
подані стороною документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно
з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно
оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення
спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне
підприємство «Вланна»(надалі -Відповідач або ПП «Вланна») зареєстроване
Подільською районною державною адміністрацією у
м. Києві від 23.09.1996 р. за № 285-386 та взято на облік в ДПІ у
Подільському районі м. Києва від 01.01.1996 р. за №392. Код ЄДРПОУ -24375816. Місцезнаходження:
254108, м. Київ, пр-т. Правди, 6-А.
Станом на
05.03.2009 р. за Відповідачем обліковується борг на загальну суму 129 926,10
грн., а саме штрафні санкції за порушення законодавства про РРО.
Відповідно
до частини 1 статті 15 Розділу 4 Закону України “Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”
№265/95-ВР від 06.07.1995 р. (надалі -Закон № 265) зі змінами та доповненнями,
контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку
проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог зазначеного Закону
здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення
планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України. Згідно із
статтею 17 Закону № 265, за порушення вимог цього Закону до суб'єктів
підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари
(послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України
застосовуються штрафні санкції у передбачених цим Законом розмірах.
ДПІ у
Подільському районі м. Києва проведено перевірку кафе яке належить ПП “Вланна” щодо контролю за здійсненням
розрахункових операцій у сфері
готівкового та безготівкового
обігу суб'єктами підприємницької діяльності та складено акт від
10.03.2008 р. за № 26560392/2340, яким встановлено порушення п. 1, 2, 3, 9, 12,
13 ст. 3 Закону № 265.
Так, пунктом
13 статтею 3 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР передбачено, що
суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в
готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток,
платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати
відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі
коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у
випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за
розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
В разі
недотримання суб'єктом підприємницької діяльності зазначених вимог закону,
відповідно до ст. 22 Закону України № 265, за рішенням відповідних органів
державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких
розмірах: у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність
готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в
денному звіті.
Відповідно
акту перевірки від 10.03.2008 р. за № 26560392/2340 сума готівкових коштів яка
зазначена в поточному звіті РРО склала
0,00 грн., сума готівкових коштів на на місці проведення розрахунків склала
330,00 грн., невідповідність склала 330,00 грн., а відтак 330 Ч 5 = 1650 грн.
Пунктом 1
ст. 17 Закону № 265 передбачається відповідальність у 5 п'ятикратному розмірі
вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність,
за непроведення розрахункових операцій
через реєстратори розрахункових операцій, та у
разі нероздрукування відповідного розрахункового документа. Відповідно до зазначеного вище акту, вартість
проданих товарів на які виявлено невідповідність склала 23 597,62 грн., а
відтак 23 597,62 Ч5 = 117 988,1 грн.
Крім того,
відповідно до ст. 21 Закону № 265 до суб'єктів підприємницької діяльності,
які не ведуть або ведуть з порушенням
встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання,
застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих
товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян.
Вищезазначеним
актом перевірки встановлено, що у Відповідача в реалізації знаходились не обліковані (без будь-яких
накладних та документів) алкогольні напої на загальну суму 4 804,00 грн., а
відтак розрахунок такий 4 804,00 Ч 2 = 9 608,00 грн.
Також до
Відповідача було застосовано штрафні санкції, які передбачені п. 3 ст. 17 на суму 340,00 грн. та п. 4 ст.
17 на суму 340,00 грн. Закону № 265.
Таким чином,
враховуючи санкції всіх вищезазначених статей, та керуючись пунктом 1 розділу 7
Порядку направлення органами державної
податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень
про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого Наказом ДПА
України від 21.06.2001р. № 253, ДПІ у Подільському районі м. Києва складено
рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за формою “С” від
15.09.2008 р. № 0003592304 на суму 129 926,10 грн. (1650,00 грн. + 117 988,10
грн. + 9 608,00 грн. + 340,00 грн. + 340,00 грн. = 129 926,10 грн.).
Відповідно
до довідки пошти, (копія додається) дане рішення про застосування штрафних
(фінансових) санкцій не було вручено
Відповідачу, у зв'язку з відсутністю за місцезнаходженням.
Згідно з пп.
6.2.4. п. 6 ст. 6 Закону України «Про
порядок погашення зобов'язань
платників податків перед
бюджетом та державними
цільовими фондами»від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (далі -Закон № 2181)
дане рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій було розміщено на
дошці податкових оголошень (акт від 27.10.2008р. № 10).
З огляду на
зазначене, оскільки відповідач не оскаржував надіслану позивачем вимогу, борг по вимогам є узгодженим. Суму
заборгованості за зобов'язанням відповідач не погасив.
Статтею 25
Закону №265 передбачено, що суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17
- 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності
до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами
державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових
санкцій.
Вказані суми
штрафних (фінансових) санкцій Відповідачем
до бюджету не сплачені.
Стаття 124
Конституції України передбачає, що правосуддя в Україні здійснюється виключно
судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими
органами чи посадовими особами не допускається. Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що
виникають у державі.
Відповідно
до пункту 4, пункту 6, пункту 11 статті 10 Закону України “Про державну
податкову службу в Україні” від 14.12.1990 р. за № 509-ХІІ зі змінами та
доповненнями, (надалі -Закон №509) державні податкові інспекції в районах,
містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні
податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю
валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за
товари (послуги) у встановленому законом порядку; забезпечують застосування та
своєчасне стягнення сум фінансових
санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за
порушення податкового законодавства; подають до судів позови до підприємств, установ,
організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход
держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів,
одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення
заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх
майна.
П.п. 3.1.1.
п. 3.1. ст. З Закону України № 2181 -III передбачено, що активи платника
податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкового
боргу виключно за рішенням суду. Відповідно, узгоджена сума податкового
зобов'язання, яка не була сплачена платником податків у визначені строки,
вважається сумою податкового боргу (з урахуванням штрафних санкцій) платника
податків і може бути примусово стягнута за рахунок активів платника в судовому
порядку.
Підпунктом
2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону України № 2181-ІІІ передбачено, що органами,
уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно
податкові органи та державні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно
до ст. 238 Господарською кодексу України (ГК України), за порушення
встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до
суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами
державної влади або органами місцевого самоврядування
адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або
майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта
господарювання та ліквідацію його наслідків.
Види
адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування
визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами.
Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Згідно з ч.
1 ст. 239 Господарського кодексу України, органи державної влади та органи
місцевого самоврядування, як визначено ст. 239 ГК України, відповідно до своїх
повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до
суб'єктів господарювання зокрема такі адміністративно-господарські санкції як
адміністративно-господарський штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежів).
Статтею 241
ГК України встановлено, що адміністративно-господарський штраф - це грошова
сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі
порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.
Перелік
порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок
його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини,
в яких допущено правопорушення.
Адміністративно-господарський
штраф може застосовуватися у визначених законом випадках одночасно з іншими
адміністративно-господарськими санкціями, передбаченими статтею 239 цього
Кодексу.
Також ч. 1
ст. 242 ГК України встановлено, що у разі порушення суб'єктом господарювання
встановлених правил обліку або звітності щодо сплати зборів (обов'язкових
платежів) або їх несплати чи неповної сплати сума, яку належить сплатити,
стягується до відповідного бюджету. Крім того, з суб'єкта господарювання у
визначених законом випадках може бути стягнуто штраф у розмірі до п'ятдесяти
відсотків належної до сплати суми збору (обов'язкового платежу).
Враховуючи,
що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені
певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими
засобами доказування, суд прийшов до
висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються
достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази,
подані позивачем підтверджують
обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.
При цьому
відповідно до ст. 250 ГК України, адміністративно-господарські санкції можуть
бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня
виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим
суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської
діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Таким чином,
несплата відповідачем належної суми, обов'язковість сплати якої встановлено
законом, порушує економічні інтереси держави.
Враховуючи,
що обставини справи, які відповідно до
законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами
доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві
наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про
обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач
посилається на їх обґрунтування.
Відповідно
до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішенні справи
по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи
відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення
адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними
рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи
бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його
положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із
зазначенням способу його здійснення.
Враховуючи
вищенаведене, суд дійшов висновку, що з урахуванням положень зазначеної статті
необхідно позов задовольнити повністю.
Відповідно
до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,
крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу. Суд прийшов до висновку позовні вимоги позивача задовольнити повністю
та стягнути з Приватного підприємства «Вланна»заборгованість в розмірі 129 926,10 грн.
Відповідно
до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного
судочинства України, у справах в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень,
а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем,
з відповідача не стягуються.
Враховуючи
викладене та керуючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 158-163 Кодексу
адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва,
-
ПОСТАНОВИВ :
1. Адміністративний позов задовольнити
повністю.
2. Стягнути на користь держави з Приватного
підприємства «Вланна»(04108, м.Київ, пр-кт Правди, 6-А, код ЄДРПОУ 24375816,
р/р 26057052607128, р/р26003052608728, р/р 26002052608569 у «Ф»«Розрах.
Центр»ЗАТ КБ «Приватбанку»м. Київ, МФО 320649) заборгованість перед бюджетом в
розмірі 129 926,10 грн. (сто двадцять дев'ять тисяч дев'ятсот двадцять шість грн.. 10
коп.) на р/р 34129999700008 одержувач:
УДК у Подільському районі м. Києва, банк одержувача: ГУ ДКУ у м. Києві, МФО
820019, код ЄДРПОУ 2607793, стягувач Державна податкова інспекція у Подільському
районі м. Києва (04655, м. Київ, вул.. Турівська, 12).
Постанова
відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова
суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про
апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про
апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти
днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову
суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються
Київському апеляційному адміністративному суду через Окружний адміністративний
суд міста Києва.
Суддя
Добрянська Я.І.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2009 |
Оприлюднено | 02.09.2009 |
Номер документу | 4492921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні