Постанова
від 19.05.2015 по справі 808/1464/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 травня 2015 року Справа № 808/1464/15 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Резніченко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНЬ-ЕНЕРГО"

до: Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів в Запорізькій області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.11.2014 № 0015821503 ,-

за участі представників сторін:

від позивача - Стеценко А.В. (довіреність від 01.04.2015)

від відповідача - не прибув

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНЬ-ЕНЕРГО" до Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів в Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.11.2014 № 0015821503 .

Ухвалою суду від 20.03.2015 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи на 01.04.2015. Розгляд справи відкладено на 20.04.2015. Провадження у справі, за клопотанням сторін було зупинено до 19.05.2015.

Відповідно до ст.160 КАС України, 19.05.2015 сторонам проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Відповідно до ст. 41 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексу "Камертон".

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити. В обґрунтування своєї позиції зазначав, що про наявність у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року зазначеної вище помилки ТОВ "Грань-Енерго" стало відомо лише 22.10.2014 року з акту про результати камеральної перевірки № 277/15-3/37301314 від 20.10.2014 року. Помилку підприємством було виправлено 01.11.2014 року. Суть допущеної помилки у реєстрі отриманих та податкових накладних, а також та обставина, що дана помилка та її виправлення не призвело до змін у складі податкового кредиту позивача та податкових зобов'язань контрагента, який видав податкову накладну та зареєстрував її у Єдиному реєстрі податкових накладних, виправлення позивачем помилки та надання до податкових органів пояснення до винесення оскаржуваного ППР, робить безпідставними висновки податкового органу щодо заниження податку на додану вартість за спірний період.

Представник відповідача в судове засідання 19.05.2015 не прибув. В ході судового розгляду надав суду письмові заперечення. Зокрема, заперечуючи проти позову, пояснив, що позивачем до складу податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2014 р. реєстру виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року включено суму ПДВ у розмірі 15313 грн., відповідно до податкової накладної № 18 від 07.08.2014р., яка підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, згідно даних АІС "Архів електронної звітності", факт реєстрації зазначеної накладної в ЄРНП відсутній, чим порушено пункт 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України

Таким чином, висновки викладені у акті камеральної перевірки № 277/15- 3/37301314 від 20.10.2014р. є правомірними та відповідають вимогам чинного законодавства, а .отже не можуть бути підставою для скасування податкового повідомлення - рішення.

Розглянувши матеріали справи та документи, надані сторонами додатково, заслухавши представників сторін, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та такими, що, відповідно, підлягають задоволенню, з наступних підстав:

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у т.ч. на виконання делегованих повноважень.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України".

Підставами для визнання незаконними (нечинними) актів в судовому порядку та їх скасування є невідповідність їх вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним (його скасування) є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів фізичної особи, підприємства чи організації - позивача у справі.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі пункту 200.10 статті 200 розділу V Податкового кодексу України, у порядку статті 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2014 року ТОВ "Грань-Енерго" з питання достовірності визначення показників, відображених в декларації з ПДВ за серпень 2014 року, в ході якої встановлено, що підприємством порушено п. 198.6 та п.198.2 статті 198 розділу V Податкового кодексу України, а саме: ТОВ "Грань-Енерго" включено до податкового кредиту суму ПДВ у розмірі 15313 грн. по податковій накладній, яка виписана ТОВ "АД1ТОН" (ІПН 218703604172) у серпні 2014р.: -№ 18 від 07.08.2014р" сума ПДВ - 15312.94 грн..

До складу податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2014 р. реєстру виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року включено суму ПДВ у розмірі 15313 грн., відповідно до податкової накладної № 18 від 07.08.2014р., яка підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, згідно даних АІС "Архів електронної звітності", факт реєстрації зазначеної накладної в ЄРНП відсутній, чим порушено пункт 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України

За результатами перевірки складено акт № 277/15-3/37301314 від 20 жовтня 2014 року, згідно висновків якого ТОВ "Грань-Енерго" занижено податкове зобов'язання внаслідок завищення суми податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2014 року на суму 15313 грн.

На підставі вищезазначеного акту, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 04.11.2014 № 0015821503, яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ "Грань-Енерго" з податку на додану вартість на суму 19141 грн., з яких 15313 грн. - за основним платежем, 3828 - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Позивачем оскаржено зазначене податкове повідомлення-рішення у адміністративному порядку, однак за результатами оскарження залишено буз змін.

Не погодившись із винесеним податковим повідомленням0-рішенням, позивач оскаржив його в судовому порядку.

Приймаючи рішення по суті, суд виходив з наступного.

Відповідно до п. 14.1.181, п. 14.1.18 Податкового кодексу України (далі ПКУ) податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.1 ст. 98 ПК України встановлено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Згідно із п.198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Приписами вказаної статті встановлено, що право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

При цьому, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п.198.2 ст.198 ПК України).

Тобто, законодавцем чітко зазначено, що право платника податку на податковий кредит виникає в періоді, в якому відбулося придбання товарів (робіт, послуг) або зроблена попередня оплата, але це право повинне бути підтверджене належним чином оформленою податковою накладною.

Відповідно до п.198.6 ст.198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст. 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст.201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПКУ платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПКУ податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 201.4 ст.201 ПКУ встановлено, що податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

Відповідно до п.п. 201.6 та 201.8 ст.201 ПКУ податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до Державної податкової адміністрації України є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту.

Таким чином, виходячи із приписів вищевказаних норм Податкового кодексу України, податкова накладна є документом, який підтверджує фактичну сплату покупцем податку на додану вартість у ціні товару; складається в момент виникнення податкових зобов'язань; підлягає реєстрації в єдиному реєстрі, але така реєстрація відбувається не обов'язково в момент виникнення податкових зобов'язань (тобто податкова накладна є дійсною); надається платнику податку після реєстрації та зареєстрована податкова накладна дає право на включення до податкового кредиту в періоді, в якому відбулося придбання товарів (робіт, послуг) або зроблена попередня оплата, а не по даті реєстрації та отримання податкової накладної. І лише придбання товарів (послуг, робіт), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності платника податку, відсутність податкової накладної та складання податкової накладної особою, що не зареєстрована як платник ПДВ, позбавляють платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг).

Із матеріалів справи вбачається, що 17.09.2014 року ТОВ "Грань-Енерго" було подано до ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області податкову звітність з податку на додану вартість за серпень 2014 року.

У реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року у розділі "отримані податкові накладні" ТОВ "Грань-Енерго" у результаті технічної помилки було зазначено неправильний порядковий номер виписаної ТОВ "Адітон" (іпн 218703604172) податкової накладної від 07.08.2014, а саме, замість податкової накладної № 35, зареєстрованої належним чином у Єдиному реєстрі податкових накладних, було помилково зазначено номер 18.

Про наявність у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року зазначеної вище помилки ТОВ "Грань-Енерго" стало відомо лише 22.10.2014 з акту про результати камеральної перевірки № 277/15-3/37301314 від 20.10.2014.

01.11.2014 ТОВ "Грань-Енерго" зазначену вище помилку в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року було виправлено в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2014 року, який було надано ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області 01.11.2014.

Листом № 288 від 03.11.2014 ТОВ "Грань-Енерго" було повідомлено ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області про виправлення помилки в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року в реєстрі за жовтень 2014 року.

Таким чином, ТОВ "Грань-Енерго" виправило помилку в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2014 року та повідомило про це ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області до прийняття контролюючим органом оскаржуваного податкового повідомлення-рішення 04.11.2014.

Відтак, неправомірними діями посадових осіб ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області ТОВ "Грань-Енерго" було позбавлено права уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій.

За приписами абз.2 п. 198.6 ПК України відповідальність виникає тільки тоді, коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими, не належним чином оформленими та зареєстрованим податковими накладними.

Натомість, будь-які порушення щодо оформлення та відсутності податкових накладних спростовується матеріалами перевірки.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч.3 ст.2 КАС України).

Частиною 1 ст. 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Ураховуючи вище викладене, суд вважає, що відповідачем не доведена правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, у зв'язку із чим позовні вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення

Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів в Запорізькій області від 04.11.2014 № 0015821503.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНЬ-ЕНЕРГО" (код ЄДРПОУ 37301314) судові витрати у розмірі 182,70 (сто вісімдесят дві гривні 70 коп.)

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 15.06.2015.

Суддя О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2015
Оприлюднено19.06.2015
Номер документу45022473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1464/15

Ухвала від 22.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 11.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 19.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 20.04.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 20.04.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні