Постанова
від 13.05.2015 по справі 808/9716/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2015 року о/об 11 год. 09 хв.Справа № 808/9716/14 ДО/808/1387/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд в складі колегії суддів: головуючого судді Нестеренко Л.О., суддів Нечипуренка О.М., Сацького Р.В., при секретарі Бабаченко В.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державного підприємства «Шахта «Північна»

до 1.Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, 2.Міністерства фінансів України, 3.Державної казначейської служби України

про визнання бездіяльності неправомірною, стягнення коштів, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Шахта «Північна» (надалі - позивач або ДП «Шахта «Північна») звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (надалі - Міненерговугілля України, Відповідач-1), Міністерства фінансів України (надалі - Мінфін, Відповідач-2), Державної казначейської служби України (надалі - ДКС України, Відповідач-3) у якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд: 1) визнати неправомірною бездіяльність Мінфіну України відносно не вжиття заходів щодо виконання Державного бюджету України з фінансування бюджетної програми «Реструктуризація вугільної та торфобудівної промисловості» за період серпня-листопада 2014 року; 2) визнати протиправною бездіяльність Міненерговугілля України щодо не перерахування державної підтримки за бюджетною програмою «Реструктуризація вугільної та торфобудівної промисловості» відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік»; 3) стягнути з Міненерговугілля України та ДКС України на користь позивача заборгованість з державної підтримки за бюджетною програмою «Реструктуризація вугільної та торфобудівної промисловості» за період з серпня до листопаду 2014 року у розмірі 1706974,80 грн.; 4) зобов'язати Мінфін України профінансувати виплату позивачу державної підтримки за бюджетною програмою «Реструктуризація вугільної та торфобудівної промисловості» за період з серпня по листопад 2014 року згідно Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» у розмірі 1706974,80 грн.

Позивачем у позові зазначено, що він має заборгованість: по заробітній платні у сумі 1706974,80 грн., з податку на доходи фізичних осіб, єдиний соціальний внесок у сумі 504184,25 грн., компенсаційні виплати (вихідну допомогу) - 72350,58 грн., нарахування на компенсаційні виплати - 35935,87 грн. Посилаючись на вимоги ст.ст.115, 117 КЗпП України, ст.22 Бюджетного кодексу України, Галузеву угоду між Міненерговугілля України, іншими державними органами від 03.07.2001 позивач вважає, що Відповідач-1, як головний розпорядник бюджетних коштів не виділив на 01.11.2014 грошей для погашення заборгованості по заробітній платі. Враховуючи приписи постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №595 позивач вважає, що саме програма «Реструктуризація вугільної та торфобудівної промисловості» передбачає витрати з державного бюджету для її виконання у 2014 році в частині фінансової підтримки ДП «Шахта «Північна».

Представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Представником Відповідача-1 подано до суду письмові заперечення в яких зазначено, що Указом Президента України від 14.04.2014 №405 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України». З метою виконання вищезазначеного рішення РНБО та у зв'язку з ситуацією, що склалася на території Донецької та Луганської областей Національним банком України починаючи з 24 липня 2014 року запроваджено надзвичайний режим роботи банківської системи у зазначених областях (постановами правління НБУ від 22.07.2014 №435 та 23.07.2014 №436). Постановою правління Національного банку України від 06.08.2014 № 466 «Про призупинення здійснення фінансових операцій» банкам України встановлено призупинити здійснення усіх видів фінансових операцій у населених пунктах, які не контролюються українською владою. Державна казначейська служба листом від 13.10.2014 №14-08/3291-22698 повідомила про призупинення казначейського обслуговування одержувачів бюджетних коштів, які не контролюються українською владою, тому з жовтня 2014 року фінансування підприємства стало неможливим.

Відповідно до п.7 «Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» державна підтримка вугільної галузі надається підприємствам, які зареєстровані та провадять свою діяльність на контрольованій Україною території. Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085-р, яким затверджено перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження ДП «Шахта «Північна» зареєстроване та знаходиться у місті Сніжне Донецької області, яке не підконтрольне українській владі.

Таким чином, Міненерговугілля не може вживати заходів щодо фінансування ДП «Шахта «Північна», так як підприємство не зареєстроване та не проводить свою діяльність на контрольованій території. Фінансування ДП «Шахта «Північна» здійснювалося за бюджетною програмою КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості», а не за бюджетною програмою «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції», як зазначено у позові. ДП «Шахта «Північна» профінансовано за бюджетною програмою КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» в сумі 6589,0 тис.грн., що становить 100% від планових показників. Довідкою про зміни до помісячного плану асигнування загального фонду Державного бюджету на 2014 рік від 09.12.2014 №02/10-02-429 знято планові показники ДП «Шахта «Північна» в сумі 7752,6 тис. грн. згідно з якою підприємство вносить зміни до плану використання бюджетних коштів на 2014 рік. просить поінформувати Відповідача-1 про результати розгляду справи письмово.

Представником Відповідача-2 подано до суду письмові заперечення, у яких, зокрема, зазначено, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» передбачено видатки за бюджетною програмою КПКВ 1101110 «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції» у сумі 10987980,2 тис.грн. Головним розпорядником зазначеної бюджетної програми визначено Міністерство енергетики та вугільної промисловості України. Посилаючись на приписи ст.22 Бюджетного кодексу України, п.10 «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового покриття витрат вугледобувних підприємств, що включаються до собівартості готової товарної вугільної продукції», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №153, Міненерговугілля перераховує бюджетні кошти вугледобувним підприємствам на окремі рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби, із зазначенням напрямів їх використання, у тому числі у платіжних дорученнях.

Відповідно до ст.22 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. У зв'язку з проведенням антитерористичної призупинено казначейське обслуговування одержувачів бюджетних коштів, які розташовані на території де здійснювалася антитерористична операція. Крім того, на сьогодні відповідно до «Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №595, у населених пунктах Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження (далі - тимчасово неконтрольована територія), видатки з державного бюджету, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування здійснюються лише після повернення згаданої території під контроль органів державної влади. Пунктом 7 вищезазначеного Тимчасового порядку визначено, що Державна підтримка вугільної галузі надається підприємствам, які зареєстровані та провадять свою діяльність на контрольованій території.

За інформацією Служби безпеки України з початку антитерористичної операції м.Сніжне, в якому розташоване ДП «Шахта» Північна», знаходиться під контролем терористів. Відповідно до наказу до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 25.11.2014 №841 «Про заходи стабілізації соціально-економічної ситуації у Донецькій та Луганській областях» з 28 листопада 2014 року припинено виробничу та фінансово-господарську діяльність державних підприємств, установ, організацій та об'єднань, що належать до сфери управління Міненерговугілля та господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, які знаходяться у зоні здійснення антитерористичної операції, згідно з додатком. До зазначеного переліку підприємств, виробничу та фінансово-господарську діяльність яких припинено, віднесено і позивача. Враховуючи вищезазначене, вважає позовні вимоги необґрунтованими та протиправними. Крім того, Міністерство фінансів України не є розпорядником коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового покриття витрат вугледобувних підприємств, що включаються до собівартості готової товарної вугільної продукції. Просить справу розглянути без його участі, про результати розгляду поінформувати Відповідача-2 письмово.

Представник Відповідача-3 повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи у судове засідання - не прибув, причину суду не повідомив. Клопотань, заяв до суду від Відповідача-3 не надходило.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає позов позивача таким, що не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Як встановлено судом, позивач зареєстрований як юридична особа за адресою: 86583, Донецька область, м.Сніжне, вул.П'ятницького, буд.1, має ідентифікаційний код 35552271. Відповідно до Статуту Державного підприємства «Шахта «Північна» воно засноване на державній власності та належить до сфери управління Міненерговугілля України.

Судом досліджено План використання бюджетних коштів на 2014 рік, затверджений головою ліквідаційної комісії ДП «Шахта «Північна», в якому на оплату праці і нарахування на заробітну плату заплановано у загальному фонді - 10264000,00 грн.

У наданому позивачем Витягу із плану асигнувань загального фонду державного бюджету Міненерговугілля України на 2014 рік одержувачем - ДП «Шахта «Північна», затвердженого першим заступником Міністра енергетики та вугільної промисловості України за класифікацією видатків програмною - 1101070, економічною - 2610, всього на рік передбачено 16945700 грн. за програмою КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості».

Відомостей від банківських/фінансових установ, які обслуговують ДП «Шахта «Північна», щодо руху коштів, в тому числі й рахунків, з яких здійснюється виплата заробітної плати, позивач до суду - не надав. Отже, надходження 6589,0 тис.грн. за КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості», як то зазначено представником Відповідача-1 у запереченні, перевірити не є можливим.

Відповідно до п.14 ст.14 Закону України №719-VII від 16.01.2014 «Про Державний бюджет України на 2014 рік» установлено, що у 2014 році кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами частини третьої статті 15,частини третьої статті 29 і частини третьої статті 30 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалізацію програм та заходів, визначених частиною четвертою статті 30 Бюджетного кодексу України, а кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами статей 11, 12 і 13 цього Закону, спрямовуються відповідно на: 14) реструктуризацію вугільної та торфодобувної промисловості (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статті 13 цього Закону);

В той же час, як передбачено п.5 ст.13 Закону України №719-VII від 16.01.2014 «Про Державний бюджет України на 2014 рік»: «Установити, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2014 рік у частині кредитування є надходження, визначені частиною третьою статті 30 Бюджетного кодексу України, а також такі надходження: […] 5) повернення безвідсоткових бюджетних позик, наданих у 2004 році підприємствам державної форми власності паливно-енергетичного комплексу та у 2005 році підприємствам та організаціям вугільної промисловості на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам.

Позивачем не надано до суду доказів надходження коштів, у розмірі, достатньому для реалізації програми КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» для ДП «Шахта «Північна», які б були отримані у спосіб та відповідно до вимог статей 11, 12 і 13 цього Закону України №719-VII від 16.01.2014 «Про Державний бюджет України на 2014 рік.

Крім того, Законом України «Про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо державної підтримки вугільної галузі» від 07.04.2015 №278-VIII передбачено здійснення перерозподілу видатків між бюджетними програмами Міненерговугілля шляхом зменшення асигнувань за бюджетною програмою КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» на 400,0 млн. грн. та збільшення на цю суму видатків за програмою КПКВК 1101110 «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції».

Разом з цим, предметом спору є саме кошти за бюджетною програмою КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості».

Як передбачено п.1 «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реструктуризації вугільної та торфодобувної промисловості», затвердженого 11.03.2011 постановою Кабінету Міністрів України №236, цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідний рік за програмою «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості», у тому числі погашення заборгованості за спожиту у минулих періодах електричну енергію (далі - бюджетні кошти).

Відповідно до п.2 «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реструктуризації вугільної та торфодобувної промисловості» головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Міненерговугілля. Одержувачами бюджетних коштів є державні вугледобувні підприємства, на яких здійснюються заходи з підготовки їх до ліквідації, підприємства, на які покладено функції замовника з виконання робіт і здійснення заходів з ліквідації вугледобувних, вуглепереробних і торфодобувних підприємств, забезпечення гідроекологічної безпеки діючих підприємств і прилеглих до них територій, а також державне підприємство «Укршахтгідрозахист» (далі - підприємства реструктуризації).

Судом з'ясовано, що відповідно до Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №597 від 09.08.2012 «Про утворення ліквідаційної комісії та здійснення заходів з ліквідації ДП «Шахта «Північна» та Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №416 від 01.07.2013 «Про внесення змін до наказу Міненерговугілля від 09.08.2012 №597» позивач перебуває у стадії ліквідації.

У п.4 «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реструктуризації вугільної та торфодобувної промисловості», зокрема, зазначено, що бюджетні кошти спрямовуються на: підготовку вугледобувних підприємств до ліквідації (підготовка до передачі або списання запасів вугілля, інших корисних копалин, гірничих виробок, обладнання та устаткування, що не використовуються під час виконання робіт, пов'язаних з фізичною ліквідацією вугледобувного підприємства; скорочення чисельності працівників; погашення заборгованості з виплати заробітної плати та соціальних виплат з відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю працівників під час виконання трудових обов'язків; оплату спожитої електричної енергії, безоплатне забезпечення побутовим вугіллям; оформлення державних актів на право постійного користування земельною ділянкою; забезпечення охорони навколишнього природного середовища та запобігання небезпечному впливу вугледобувного підприємства під час підготовки до ліквідації на діючі підприємства, будівлі, споруди, стан навколишнього природного середовища та здоров'я людей; розроблення проекту ліквідації та проведення державної експертизи); […].

Відповідно до пп.1, 2 п.5 «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реструктуризації вугільної та торфодобувної промисловості» головним розпорядником визначається обсяг бюджетних коштів, що спрямовуються підприємствам реструктуризації: 1) для виконання робіт і здійснення заходів з ліквідації вугледобувних, вуглепереробних і торфодобувних підприємств, - на підставі поданих підприємствами-замовниками матеріалів у розрізі підприємств, що ліквідуються, а також кошторису витрат і переліку робіт, передбачених проектами ліквідації зазначених підприємств, та титулів будов (об'єктів), затверджених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17), з урахуванням потреби у першочерговому виконанні ліквідаційних робіт; 2) для підготовки вугледобувних підприємств до ліквідації, - на підставі поданих ними матеріалів і кошторису витрат із застосуванням галузевих нормативів і з урахуванням потреби у здійсненні заходів з підготовки підприємств до ліквідації (затверджується головним розпорядником бюджетних коштів) […].

Отже, програма КПКВК 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» спрямована, у першу чергу для підготовки вугледобувних підприємств до ліквідації, а не для забезпечення соціально-побутових та інших потреб підприємства (на чому наполягає позивач).

Кошторис витрат і переліку робіт, передбачених проектами ліквідації ДП «Шахта «Північна», та титулів будов (об'єктів), затверджених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 №995, з урахуванням потреби у першочерговому виконанні ліквідаційних робіт позивач до суду - не надав.

У позові позивач стверджує, що Відповідачі-1,2,3 порушують: ст.43 Конституції України, якою передбачено право на своєчасне одержання винагороди за працю, яке захищається законом; ст.ст.115, 117 КЗпП України щодо регулярної виплати працівникам заробітної плати, а також щодо розрахунку при звільненні працівників.

Крім цього, зазначає, що у зв'язку з відсутністю фінансування з боку головного розпорядника бюджетних коштів - Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, ДП «Шахта «Північна», як юридична особа, не має можливості виконати вимоги «Галузевої угоди між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, іншими державними органами, власниками (об'єднаннями власників), які діють у вугільній галузі і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості» від 03.07.2001, якою встановлені додаткові соціальні гарантії працівників підприємств вугільної промисловості.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено видатки за бюджетною програмою КПКВ 1101070 «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» у сумі 405408,7 тис.грн. Головним розпорядником зазначеної бюджетної програми визначено Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.

За приписами ст.22 Бюджетного кодексу України, головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України; приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань; затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня; розробляє проекти порядків використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами; розробляє та затверджує паспорти бюджетних програм і складає звіти про їх виконання, здійснює аналіз показників виконання бюджетних програм; здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.

Крім того, у ст.22 Бюджетного кодексу України зазначено, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.

При виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів (ст.43 Бюджетного кодексу України).

Відповідно до п.1 «Положення про Державну казначейську службу України», затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 №460/2011, Державна казначейська служба України (Казначейство України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України. Казначейство України є учасником системи електронних платежів Національного банку України.

Згідно вимог п.4 «Положення про Державну казначейську службу України» Казначейство України відповідно до покладених завдань здійснює через систему електронних платежів Національного банку України розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних із міжнародними фінансовими організаціями проектів.

Указом Президента України від 14.04.2014 №405/2014 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» введено в дію зазначене рішення Ради національної безпеки і оборони України.

У ст.1 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», зокрема, зазначено, що період проведення антитерористичної операції - це час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року №405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Приписами ч.2 ст.14 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» передбачено, що у районі проведення антитерористичної операції можуть вводитися тимчасово обмеження прав і свобод громадян.

Постановою Правління Національного Банку України «Про призупинення здійснення фінансових операцій» від 06.08.2014 №466, призупинено здійснення усіх видів фінансових операцій на території, яка не контролюється українською владою.

На день судового розгляду справи відповідно до п.2 «Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей», затвердженого 07.11.2014 постановою Кабінету Міністрів України №595, у населених пунктах Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження (далі - тимчасово неконтрольована територія), видатки з державного бюджету, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування здійснюються лише після повернення згаданої території під контроль органів державної влади. Казначейське обслуговування місцевих бюджетів за видатками та кредитуванням у населених пунктах на тимчасово неконтрольованій території здійснюється після повернення такої території під контроль органів державної влади.

У п.3 постанови Кабінету Міністрів України №595 від 07.11.2014 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей», міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві державні адміністрації зобов'язані забезпечити до 01.12.2014 переміщення бюджетних установ, підприємств та організацій, що належать до сфери їх управління, з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження (далі - тимчасово неконтрольована територія), в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі.

Відповідно до п.7 «Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей», державна підтримка вугільної галузі надається підприємствам, які зареєстровані та провадять свою діяльність на контрольованій території.

Як також передбачено п.6 «Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» у разі переміщення установи з тимчасово неконтрольованої на контрольовану територію після набрання чинності цим Порядком видатки на забезпечення діяльності такої установи, у тому числі на оплату праці (грошове забезпечення), протягом місяця з дня переміщення здійснюються згідно із затвердженим кошторисом (планом використання бюджетних коштів). Протягом місяця з дня переміщення установи на контрольовану територію до положення, штатного розпису та кошторису (плану використання бюджетних коштів) такої установи в установленому порядку вносяться зміни з урахуванням зміни чисельності працівників та наявних умов для здійснення їх функцій. Після закінчення місячного строку видатки на забезпечення діяльності установи, яка переміщена на контрольовану територію, здійснюються лише відповідно до кошторису (плану використання бюджетних коштів) з урахуванням внесених змін.

Установи, які переміщені на контрольовану територію, відкривають рахунки в органах Казначейства за місцезнаходженням у порядку, встановленому законодавством (п.11 «Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей»).

Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1085-р від 07.11.2014 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження», визначено, що місто Сніжне є населеним пунктом, на території якого органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

Як свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії ААВ №307836, позивач зареєстрований у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за адресою: 86583, Донецька область, м.Сніжне, вул.П'ятницького, буд.1.

Позивачем не надано суду доказів зміни адреси місцезнаходження юридичної особи ДП «Шахта «Північна» та відкриття рахунків в органах Державної казначейської служби України на контрольованій органами державної влади території.

Враховуючи ті обставини, що ДП «Шахта «Північна» зареєстровано та проводить свою діяльність на території, яка не контролюється українською владою, переміщення позивача на контрольовану територію - не відбулось, беручи до уваги приписи «Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей», затвердженого 07.11.2014 постановою Кабінету Міністрів України №595 про те, що державна підтримка вугільної галузі надається лише підприємствам, які зареєстровані та провадять свою діяльність на контрольованій території, суд приходить до висновку про відсутність у Відповідачів-1,2,3 на день судового засідання підстав для здійснення фінансування виплат позивачу державної підтримки за бюджетною програмою «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» КПКВ 1101070, у зв'язку з чим позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Окрім того, Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 25.11.2014 №841 «Про заходи стабілізації соціально-економічної ситуації у Донецькій та Луганській областях», з 28.11.2014 припинено виробничу та фінансово-господарську діяльність державних підприємств, установ, організацій та об'єднань, що належать до сфери управління Міненерговугілля та господарських товариств, щодо яких Міненерговугілля здійснює управління корпоративними правами держави, які знаходяться у зоні здійснення антитерористичної операції. До переліку державних підприємств, відносно яких прийнято рішення про припинення їх виробничої та фінансово-господарської діяльності, включено позивача (№149 у Додатку до наказу).

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено у ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

У зв»язку з вищевикладеним, суд вважає позов позивача таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.2, 7-11, 69, 71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Державному підприємству «Шахта «Північна» до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України про визнання бездіяльності неправомірною, стягнення коштів, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Л.О.Нестеренко

Суддя О.М. Нечипуренко

Суддя Р.В. Сацький

Дата ухвалення рішення13.05.2015
Оприлюднено19.06.2015
Номер документу45022490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/9716/14

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 23.04.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 13.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 31.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні