Ухвала
від 08.06.2015 по справі 813/5836/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2015 року Справа № 876/10693/13

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

головуючого-судді Довга О.І.,

судді Запотічний І.І.,

судді Ліщинський А.М.

секретар судового засідання Гнатик А.З.

за участю представників сторін:

від позивача Бокійчук З.Я.

від відповідача Пацеляк В.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14.10.2014 року у справі № 813/5836/14 за позовом Приватного підприємства «ТОР-Н» до Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області, державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області Пацеляк Віри Ярославівни, третя особа - Приватне підприємство «ТОР» про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

ПП «ТОР-Н» звернулось з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області, державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області Пацеляк Віри Ярославівни, третя особа - Приватне підприємство «ТОР» про: - визнання протиправним та скасування рішення № 14521806 від 17.07.2014 року про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень прийняте державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області Пацелюк Вірою Ярославівною; - зобов'язання Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області провести державну реєстрацію права власності на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0746 га для обслуговування офісних приміщень по вулиці С. Бандери, 1 у місті Новояворівську Яворівського району Львівської області (кадастровий номер земельної ділянки 4625810500:04:006:0003) за приватним підприємством «ТОР-Н».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що державним реєстратором, з порушенням вимог Закону України від 01.07.2004р. №1952-ІV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», було прийнято рішення № 14521806 від 17.07.2014 року про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0746 га для обслуговування офісних приміщень по вулиці С. Бандери, 1 у місті Новояворівську Яворівського району Львівської області за приватним підприємством «ТОР-Н».

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 14.10.2014 року у справі № 813/5836/14 адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення № 14521806 від 17.07.2014 року про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень прийняте державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області Пацелюк Вірою Ярославівною. Зобов'язано державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області Пацелюк Віру Ярославівну повторно розглянути заяву Приватного підприємства «ТОР-Н» від 20.06.2014 року та вирішити питання щодо проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0746 га для обслуговування офісних приміщень по вулиці С. Бандери, 1 у місті Новояворівську Яворівського району Львівської області (кадастровий номер земельної ділянки 4625810500:04:006:0003) за приватним підприємством «ТОР -Н». У решті позовних вимог відмовлено.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції Реєстраційна служба Яворівського районного управління юстиції Львівської області подала апеляційну скаргу. З посиланням на невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального права просить постанову суду першої інстанції скасувати, та прийняти нову, якою у задоволені позову відмовити.

Представник позивача в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечує.

Представник відповідача підтримує вимоги апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечень на неї, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з його обґрунтованості.

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01 липня 2004 року № 1952-IV (далі - Закон № 1952-IV) обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно, що знаходиться на території України, фізичних та юридичних осіб, держави, територіальних громад, іноземців та осіб без громадянства, іноземних юридичних осіб, міжнародних організацій, іноземних держав.

Частина 1 статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлює вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 24 Закону № 1952-IV у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Згідно зі статтею 17 Закону № 1952-IV до документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, є, зокрема, такі вимоги: текст документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, повинен бути написаний розбірливо; прізвище, ім'я, по батькові фізичних осіб та їх місце проживання, а також найменування юридичних осіб та їх місцезнаходження повинні бути написані повністю; не приймаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.

Згідно пунктом 27 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 року №703 (далі - Порядок №703) документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, у тому числі є: свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане органом місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією до набрання чинності цим Порядком; рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Згідно з підпунктом 1 пункту 20 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою КМ України від 26.10.2011 року № 1141 з метою проведення державної реєстрації виникнення права власності державний реєстратор вносить до запису про нерухоме майно такі відомості щодо земельної ділянки цільове призначення земельної ділянки.

Пунктом 26 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703 (надалі - Порядок, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.

Згідно з п.п. 8, 9, 16 п. 27 цього Порядку, документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняте власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою, інші документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.

Відповідно до п. 28 цього Порядку, для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно заявник, крім документів, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, подає копії документів, що зазначені в пункті 9 цього Порядку (крім документа, що посвідчує посадову особу органу державної влади або органу місцевого самоврядування).

Відповідно до п. 33 Порядку для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельну ділянку заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 27, 28, 30 і 31 цього Порядку, подає витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі, коли в документах, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, відсутні відомості про кадастровий номер земельної ділянки).

Статтею 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) об'єкт нерухомого майна або більша його частина розміщені на території іншого органу державної реєстрації прав; 3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа; 4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; 5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; 6) заявлене право вже зареєстровано.

Як вбачається з з картки прийому заяви № 13933437, позивачем до заяви про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, було долучено: - квитанція про сплату державного мита та довіреність ПП «ТОР - Н»; - державний акт серія ЯГ № 045746 від 05.05.2006 року на право власності ПП«ТОР» на земельну ділянку за адресою Львівська область, Яворівський район, м. Новояворіськ, вул. С. Бандери, 1, площею 746,0 кв.м. (кадастровий номер: 4625810500:04:006:0003); - акт приймання - передачі внутрішнього переміщення основних засобів від ПП «ТОР» б/н від 31.03.2009 року; -рішення засновника ПП «ТОР» № 13 від 31.03.2009 року про внесення змін до статуту дочірньої фірми «ОЛЄВ», яким в тому числі було вирішено затвердити нову редакцію статуту дочірньої фірми «ОЛЄВ»; - рішення засновника ПП «ТОР» № 14 від 19.04.2010 року про перетворення дочірньої фірми «ОЛЄВ» відповідно до якого було вирішено реорганізувати дочірню фірму «ОЛЄВ» в ПП «ТОР-Н», встановити, що ПП «ТОР-Н» являється правонаступником дочірньої фірми «ОЛЄВ» та створити ліквідаційну комісію; - рішення засновника ПП «ТОР» про вихід із засновників ПП «ТОР-Н» № 15 від 01.07.2010 року; - статут,серія та номер б/н, виданий 24.06.2010 року, видавник ПП «ТОР -Н»; - статут, серія та номер б/н виданий 19.04.2010 року, видавник ПП «ТОР-Н»; - статут, серія на номер б/н виданий 31.03.2009 року, видавник дочірня фірма «ОЛЄВ» ПП «ТОР».

Відповідачем, за результатами розгляду заяви позивача було прийняте оскаржуване рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень у зв'язку з тим, що подані документи, на думку державного реєстратора, не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Відповідно до статті 24 Закону № 1952-IV, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо, зокрема, подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Зокрема таким правом на вищевказану земельну ділянку на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯГ №045746 від 05 травня 2006 року, розпоряджалось ПП «ТОР», засновником якого було прийнято рішення про збільшення розміру статутного фонду дочірньої фірми «ОЛЄВ» у розмірі вартості будівлі і земельної ділянки, що знаходяться в м. Новояворівськ по вул. С.Бандери,1 на суму 349, 9 тис. грн.; внесено і затверджено зміни до статуту дочірньої фірми «ОЛЄВ». В подальшому засновником ПП «ТОР» 19 квітня 2010 року було прийнято рішення про реорганізацію шляхом перетворення дочірньої фірми «ОЛЄВ» в приватне підприємство «ТОР-Н» та визначено, що приватне підприємство «ТОР-Н» є правонаступником дочірньої фірми «ОЛЄВ».

Беручи до уваги наведене, зважаючи на те, що позивачем було надано відповідачу усі необхідні документи, в тому числі і ті, що підтверджують перехід права власності на вищевказану земельну ділянку до ПП «ТОР-Н», суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що вимагати від позивача додаткового підтвердження прав на вищевказану земельну ділянку, підстав не було.

Розглядаючи питання щодо правомірності зобов'язання Реєстраційної служби провести реєстрацію права власності на земельну ділянку, колегія суддів погоджується з викладеними у апеляційній скарзі запереченнями відповідача.

З мотивів, викладених вище, Державна реєстраційна служба України не є тим суб'єктом владних повноважень, який безпосередньо здійснює державну реєстрацію прав на нерухомість.

Крім того, аналіз Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» дає підстави стверджувати, що державна реєстрація є дискреційним повноваженням державного реєстратора, а вчиненню реєстраційної дії передують етапи перевірки поданих документів та отримання відповідей на запити від інших повноважних органів.

Розглянувши справу, суд першої інстанції досліджував виключно відповідність вимогам закону документів, про реєстрацію прав на який йдеться.

Тому суд не може зобов'язати здійснити державну реєстрацію права за обставин, коли достеменно не встановлено, що усі подані документи є належним чином оформлені, а усі етапи їх перевірки - завершені, а така вимога пов'язана із здійсненням відповідачем владних повноважень під час адміністративних процедур, а відтак суд не може своїм рішенням підміняти державний орган на який законом покладено обов'язок прийняття такого рішення.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення суду першої інстанції є законним та не підлягає скасуванню, оскільки суд першої інстанції, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин; в них повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки суду щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи апеляційної скарги їх не спростовують.

Керуючись ст. 160, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14.10.2014 року у справі № 813/5836/14 без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом 20-ти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя Довга О.І.

Судді Запотічний І.І.

Ліщинський А.М.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2015
Оприлюднено22.06.2015
Номер документу45025126
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5836/14

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 07.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 11.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 11.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 31.10.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні