Постанова
від 02.06.2015 по справі 826/81/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 червня 2015 року № 826/81/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомНаціональної академії наук України до треті особиОбласного комунального підприємства Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" Державна реєстраційна служба України, Львівська міська рада проскасування запису про державну реєстрацію права власності від 08.08.2001 в реєстровій книзі № 9 за номером 7929, визнання незаконним та скасування реєстраційного посвідчення від 08.08.2001серії КММ № 013080 ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Національна академія наук України звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки", треті особи - Державна реєстраційна служба України та Львівська міська рада про скасування запису про державну реєстрацію права власності від 08.08.2001 в реєстровій книзі № 9 за номером 7929, визнання незаконним та скасування реєстраційного посвідчення від 08.08.2001серії КММ №013080.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" (правонаступник Львівського обласного державного комунального бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки) протиправно зареєструвало право державної власності на будинок за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 за територіальною громадою м. Львова на підставі ухвали Львівської міської ради народних депутатів 15 сесії 21 скликання від 29 червня 1993 року та здійснило запис про реєстрацію у реєстрову книгу № 9 за реєстровим номером 7929, оскільки дане приміщення перебуває на балансі та у користуванні Державного природознавчого музею АН України, в той час як власником є Національна академія наук України, а не територіальна громада м. Львова.

У судовому засіданні 30.03.2015 представник позивача підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання 30.03.2015 не прибув, своєї позиції щодо адміністративного позову суду не надав.

Представник третьої особи 1 надав суду письмові пояснення, у яких просив розглянути справу без участі представника Державної реєстраційної служби України.

Представник третьої особи 2 проти позовних вимог заперечив, 30.03.2015 надав суду письмові пояснення, у яких просив відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі, стверджуючи, що в ухвалі Львівської міської ради народних депутатів 15 сесії 21 скликання від 29 червня 1993 року не закріплено положення про передачу у власність Національної академії наук України приміщень по вул. Театральній, 18 у м. Львові.

У судове засідання 30.03.2015 представники третіх осіб 1 та 2 не прибули.

Крім того, в письмових поясненнях від 30.03.2015 представник третьої особи 2 зазначив, що позивачем пропущено строк на оскарження запису про державну реєстрацію права власності та реєстраційного посвідчення від 08.08.2001серії КММ № 013080.

Суд зазначає, що ані представником відповідача, ані представниками третіх осіб 1 та 2 не надано суду доказів, які б спростовували посилання позивача на ту обставину, що останній звернувся до суду одразу після того, як йому стало відомо про порушення його прав, а саме після отримання рішення Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 10.07.2014 №14335690.

У зв'язку з чим, суд прийшов до висновку, що позивач звернувся до суду у межах наданого строку, а тому відсутні підстави для залишення позовної заяви без розгляду.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд, заслухавши у судовому засіданні представника позивача, ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Під час судового розгляду справи, суд

В С Т А Н О В И В:

Згідно із відомістю лабораторних і виробничих будівель станом на 01.01.1986 вбачається, що приміщення за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 знаходяться на балансі Державного природознавчого музею АН УРСР.

Ухвалою Львівської міської ради народних депутатів 15 сесії 21 скликання від 29 червня 1993 року «Про передачу на баланс Державного природознавчого музею АН України будинків вул. Театральній, вул. Судова, 5», відповідно до Указу Президента «Про забезпечення діяльності та розвитку Академії Наук України» від 20.01.1992 № 43, листа Академії Наук від 07.04.1993 № 16/22 було ухвалено міській адміністрації здійснити в установленому порядку передачу на баланс Державного природознавчого музею АН України будинків за адресою вул. Театральна, 18 та вул. Судова, 5, а міжміському бюро технічної інвентаризації внести відповідні зміни в інвентаризаційно - облікові документи.

Актом від 02.08.1993 Управління охорони історичного середовища Львівської держадміністрації передало зі свого балансу приміщення по вул. Театральній, 18, а дирекція Державного природознавчого музею АН України прийняла з цього часу на свій баланс приміщення, яке переходить у власність музею.

08 серпня 2001 року Львівське обласне державне комунальне бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки (правонаступник Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки") зареєструвало право державної власності на будинок за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 за територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради на праві повного господарського відання Національної академії наук України на підставі ухвали Львівської міської ради народних депутатів 15 сесії 21 скликання від 29 червня 1993 року та здійснило запис про реєстрацію у реєстрову книгу № 9 за реєстровим номером 7929.

Не погоджуючись із записом про державну реєстрацію права власності від 08.08.2001 в реєстровій книзі № 9 за номером 7929 та реєстраційним посвідченням від 08.08.2001серії КММ № 013080, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини другої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи, в даному випадку, станом на 08.08.2001.

Інструкцією про порядок державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 9 червня 1998 р. № 121, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26 червня 1998 р. за № 399/2839, визначено порядок здійснення державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна в Україні.

Відповідно до пункту 1.6 Інструкції, державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна в бюро технічної інвентаризації є обов'язковою для власників, незалежно від форми власності.

Згідно із пунктом 1.7 Інструкції, реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна провадиться на підставі правовстановлювальних документів, за рахунок коштів власників нерухомого майна.

Відповідно до пункту 1.8 Інструкції, державній реєстрації підлягають тільки ті об'єкти нерухомості, будівництво яких закінчено, та прийняті в експлуатацію у встановленому порядку незалежно від форм їхньої власності та при наявності матеріалів технічної інвентаризації, підготовлених тим бюро технічної інвентаризації, яке проводить державну реєстрацію права власності на ці об'єкти.

Пунктом 2.1 Інструкції, встановлено порядок проведення реєстрації на підставі правовстановлювальних документів

Додатком 1 до Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб закріплений перелік правовстановлювальних документів, на підставі яких провадиться державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна:

1. договори купівлі-продажу, міни, дарування, довічного утримання, посвідчені державними нотаріальними конторами та приватними нотаріусами;

2. свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя, що видаються державними нотаріальними конторами та приватними нотаріусами;

3. свідоцтва про право на спадщину, видані державними нотаріальними конторами;

4. свідоцтва про придбання житлових будинків з прилюдних торгів, видані державними нотаріальними конторами та приватними нотаріусами;

5. свідоцтва про придбання об'єктів нерухомого майна на аукціонах з реалізації заставленого майна, видані державними нотаріальними конторами та приватними нотаріусами;

6. свідоцтва про право власності на об'єкти нерухомого майна, видані органами державної виконавчої влади чи місцевого самоврядування;

7. свідоцтва про право власності, видані органами приватизації наймачам квартир у державному житловому фонді;

8. свідоцтва про право власності на спадщину та свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя, оформлені консульськими установами України;

9. договори купівлі-продажу, міни, зареєстровані біржею;

10. договори відчуження між юридичними особами недержавної форми власності;

11. рішення судів, арбітражних судів про визнання права власності на об'єкти нерухомого майна;

12. акти про денаціоналізацію (демуніципалізацію) будівель;

13. витяг із нотаріально посвідченого договору, укладеного між житлово-будівельним колективом або членом цього колективу і виконкомом міської (районної) ради депутатів трудящих, про безстрокове користування відведеною земельною ділянкою і про будівництво багатоквартирного будинку з правом власності на окрему квартиру, за наявності акта про прийняття будинку в експлуатацію;

14. рішення товариського суду про розподіл майна колишнього колгоспного двору;

15. мирова угода, затверджена ухвалою суду;

16. накази органів Фонду державного майна з додатком - переліком об'єктів нерухомого майна про передачу у власність цих об'єктів акціонерним товариствам;

17. копія виконавчого листа щодо конфіскації об'єкта нерухомого майна та копія опису нерухомого майна, затверджена суддею;

дублікати правовстановлювальних документів, видані нотаріальними конторами, приватними нотаріусами, органами приватизації, державними архівами.

18. свідоцтва про право власності, видані Державним управлінням справами на житлові та нежитлові об'єкти суб'єктам, що беруть участь разом з Державним управлінням справами у будівництві нового житла.

Згідно із пунктом 1.10 Інструкції, у державній реєстрації об'єкта нерухомості може бути відмовлено якщо:

а) правовстановлювальний документ, не передбачений цією Інструкцією ;

б) у в правовстановлювальному документі відсутні потрібні реквізити (місто, в якому розташований об'єкт нерухомого майна, найменування юридичної особи чи прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, розмір власності і т. і.);

в) форма правовстановлювального документа, не відповідає формі, передбаченій чинним законодавством;

г) відсутні матеріали технічної інвентаризації відповідно до пункту 1.8 цієї Інструкції.

Як вбачається з матеріалів справи, Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки (правонаступник Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки") 08 серпня 2001 року було зареєстровано право державної власності на будинок за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 за територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради на праві повного господарського відання Національної академії наук України на підставі ухвали Львівської міської ради народних депутатів 15 сесії 21 скликання від 29 червня 1993 року та здійснено запис про реєстрацію у реєстрову книгу № 9 за реєстровим номером 7929.

Проте, ухвала міської ради не зазначена в переліку правовстановлювальних документів, на підставі яких провадиться державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.99 № 226 «Про перелік установ, організацій та підприємств, які входять до складу Національної академії наук України» Державний природознавчий музей (код ЄДРПОУ 03534452) передано в безстрокове безоплатне користування Національній академії наук України, а його майно входить до майнового комплексу Національної академії наук України і є державною власністю.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991 р. № 311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)» встановлено, що державне майно України, яке передається до власності адміністративно-територіальних одиниць є комунальною власністю, а державне майно України, крім майна, яке належить до комунальної власності, є загальнодержавною (республіканською) власністю.

Згідно із переліком до постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991 р. № 311 вбачається, що організації кіновідеопрокату, концертні організації, театри, музеї , бібліотеки, центри народної творчості, культури, дозвілля, будинки і палаци культури, клуби, парки культури та відпочинку, зоопарки, атракціонні містечка, культурно-освітні училища, училища та школи мистецтв, заклади підвищення кваліфікації працівників культури, культурно-спортивні та соціально-культурні комплекси, ремонтно-виробничі комбінати, інші місцеві підприємства, об'єднання, організації та установи, крім тих, що перебувають у відомчому підпорядкуванні, відносяться до державного майна України, що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності ).

Відповідно до статті 1 Закону України «Про управління об'єктами державної власності», управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Статтею 3 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» визначено, що державне майно, передане в безстрокове безоплатне користування Національній академії наук України відноситься до об'єктів управління державною власністю.

Отже, судом було встановлено, що Державний природознавчий музей АН України за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 є державним майном та відноситься до загальнодержавної власності.

Проте, у реєстраційному посвідченні від 08.08.2001серії КММ № 013080 зазначено, що право державної власності на будинок за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 зареєстровано за територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради, хоча постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991 року № 311 передбачено, що державне майно України, що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць є комунальною власністю.

Положенням про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 року № 1482 визначено, що передача об'єктів права державної власності здійснюється за рішенням.

Однак, в матеріалах справи відсутнє рішення про передачу Державного природознавчого музею АН України за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 територіальній громаді м. Львова в особі Львівської міської ради.

В той же час, в матеріалах справи наявний витяг з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна, сформований Фондом державного майна України в листопаді 2014 року, з якого вбачається, що будинок НДУ за адресою: м. Львів, вул. Театральна, 18 перебуває на балансі Державного природознавчого музею АН України, а суб'єктом управління, який здійснює управління майном є Національна академія наук України.

Крім того, в листі Львівського міжміського бюро технічної інвентаризації від 29.03.1993 № 92 також зазначено, що відповідно до оціночних актів за 1947 рік, власником будинку 18 по вул. Театральній в м. Львові є Академія наук, а користувачем - Природознавчий музей.

Таким чином, судом було встановлено, що Державний природознавчий музей АН України не передався в комунальну власність територіальній громаді м. Львова в особі Львівської міської ради, а весь час перебував в управлінні Національної академії наук України та відносився до державної власності України.

З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Національної академії наук України задовольнити повністю .

2. Скасувати запис Львівського обласного державного комунального бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки про державну реєстрацію права власності від 08.08.2001 в реєстровій книзі № 9 за номером 7929.

3. Визнати незаконним та скасувати реєстраційне посвідчення Львівського обласного державного комунального бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки від 08.08.2001серії КММ № 013080.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Огурцов

Дата ухвалення рішення02.06.2015
Оприлюднено22.06.2015
Номер документу45033155
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/81/15

Постанова від 10.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 11.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 22.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 26.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 02.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні