Постанова
від 13.08.2009 по справі 2-а-12306/08
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

справа № 

2-а-12306/08 

категорія  6.6.4.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

13 серпня 2009 р.                                                                                 

м.Житомир

 

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді 

Мацький Є.М. ,

при секретарі -      

Господарчук І.В.

з участю представника позивача Каленського О.М.    ,

 

розглянувши у відкритому судовому

засіданні у м. Житомирі адміністративну справу

за позовом 

Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції  

до   приватного підприємця ОСОБА_1  

про  зобов`язання

вчинити дії,-

встановив:

 

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому вказав, що

відповідач зареєстрована як суб"єкт підприємницької діяльності з

31.07.2001 року, згідно виданого свідоцтва про сплату єдиного податку є

суб"єктом малого підприємництва.Відповідачем за 4 квартал 2007 року було

подано звіт за 4 квартал 2007 року, в якому відображено обсяг виручки від

реалізації ним товарів, послуг в сумі 388300 грн. Відповідач згідно Закону України

" Про податок на додану вартість" була зобов"язана

зареєструватись як платник ПДВ, так як обсяг виторгу за рік перевищив 300000

грн. З врахуванням наведеного, позивач просить визнати, що приватний

підприємець ОСОБА_1. підлягає обов"язковій реєстрації як платник ПДВ і

просить зобов"язати її вчинити дії по реєстрації в якості платника ПДВ

шляхом подачі до Коростеньської ОДПІ заяви про реєстрацію в якості платника

ПДВ.

В судовому засіданні представник позивача позов

підтримав, просить його задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не

з"явився, надав суду заяву, в якій просить розглядати справу без його

участі, надав письмові заперечення проти позовних вимог, в яких вказав, що

спрощена система оподаткування встановлена Указом Президента України "Про

спрощену систему оподаткування обліку та звітності суб'єктів малого

підприємництва" та поширюється, зокрема, на фізичних осіб, які здійснюють

діяльність без створення юридичної особи і у трудових відносинах з якими,

включаючи членів їх сімей, протягом року перебуває не більше 10 осіб та обсяг

виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) на рік не

перевищує 500 тис. грн., а згідно звіту обсяг виручки від реалізації товарів

відповідача складає 388300 грн.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача,

дослідивши матеріали справи, вважає, що в задоволенні позову слід відмовити,

виходячи з наступного.

 

 

 

 

Судом встановлено, що відповідач - приватний

підприємець  ОСОБА_1. зареєстрована як

суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа, рішенням виконавчого

комітету Коростенської міської ради Житомирської області від 31.07.2001 року за

реєстраційним номером НОМЕР_1 і як платник податків перебуває на обліку в

Коростенській ОДПІ. З копії свідоцтва про сплату єдиного податку вбачається, що

ОСОБА_1. перебуває на спрощеній системі оподаткування.

 

Відповідно до п.1 ст.6 Указу Президента України

"Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого

підприємництва" суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний

податок, не є платником таких видів податків та зборів (обов'язкових платежів),

як податок на додану вартість, крім випадку, коли юридична особа обрала спосіб

оподаткування доходів за єдиним податком за ставкою 6 відсотків.

 

З копії звіту суб'єкта малого підприємництва - фізичної

особи - платника єдиного податку за четвертий квартал 2007 року відповідач

одержав виручку від реалізації товарів, робіт та послуг за звітний квартал

наростаючим підсумком в сумі 388300 грн. Це не суперечить вимогам п.1 ст.1

Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та

звітності суб'єктів малого підприємництва", яким встановлено, що спрощена

система оподаткування, обліку та звітності запроваджується для суб'єктів малого

підприємництва - фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без

створення юридичної особи і в трудових відносинах з якими, включаючи членів їх

сімей, протягом року перебуває не більше 10 осіб та обсяг виручки яких від

реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 500 тис. грн.

 

Законом України "Про податок на додану

вартість" передбачено, що особа підлягає обов'язковій реєстрації як

платник податку у разі коли загальна сума від здійснення операцій з поставки

товарів (послуг), у тому числі з використанням локальної або глобальної

комп'ютерної мережі, що підлягають оподаткуванню згідно з цим Законом,

нарахована (сплачена, надана) такій особі або в рахунок зобов'язань третім

особам, протягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує

300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), незалежно від того,

який режим оподаткування використовує така особа згідно з законодавством.

 

Проте Законом України "Про внесення змін до деяких

законів України" від 03.06.2005 року №2642-ІУ із підпункту 2.3.1 підпункту

2.3 Закону України "Про податок на додану вартість"  було виключено слова: "незалежно від

того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із

законодавством".

 

Листом від 07.07.2005 року №13492/7/15-2417 "Про

реєстрацію платників ПДВ" Державна податкова адміністрація України

роз'яснила, що суб'єкти спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності

(юридичні особи, що сплачують єдиний податок за ставкою 10%, та фізичні особи )

з дати набуття чинності Закону України "Про внесення змін до деяких

законів України" від 03.06.2005 року №2642-ІУ незалежно від загальної суми

від здійснення ними операцій з поставки товарів, робіт та послуг отримали право

не реєструватись в якості платників ПДВ на підставі підпункту 2.3.1 пункту 2.3.

статті 2 Закону.

 

Відповідно до п.п.4.1.4 ст.4 Закону України "Про

порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами" №218/-3, у разі, коли норма закону припускає

неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або

контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняття рішення на

користь  як платників податків, так і

контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

 

Таким чином суд дійшов висновку, що позовні вимоги

Коростенської ОДПІ є безпідставними, тому в задоволенні позову суд відмовляє.

 

Керуючись Законом України "Про  податок на додану вартість", Указом

Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та

звітності", Законом України "Про внесення змін до деяких законів

України" від 03.06.2005 року, ст.ст. 94, 158-163, 167, 254 КАС України,

суд-     

постановив:

 

В задоволенні позовних вимог Коростеньської ОДПІ до

ОСОБА_1про зобов"язання вчинити дії по реєстрації в якості платника

податку на додану вартість відмовити за їх безпідставністю.   

Згідно ст. 254 КАС України, постанова, якщо інше не

встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання

заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було

подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у

строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі

подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова Житомирського окружного адміністративного суду

набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне

оскарження та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження подається

через Житомирський окружний адміністративний суд до Київського апеляційного

адміністративного суду протягом 10 днів з дня проголошення постанови.

Апеляційна скарга подається у тому ж порядку протягом 20 днів після подання

заяви про апеляційне оскарження.  

 

Головуючий суддя:                                                                                Є.М.

Мацький

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2009
Оприлюднено03.09.2009
Номер документу4506859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-12306/08

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ Вікторія Леонідівна

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ Вікторія Леонідівна

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Постанова від 09.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 13.08.2009

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Постанова від 27.01.2009

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

Ухвала від 23.09.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Удовіченко С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні